Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Regimul special pentru operatiunile second-hand. Cum aplicam regimul TVA?

19-Nov-2015
7863

In cazul urmator, o societate are drept obiect de activitate achizitionarea autoturismelor second-hand. Acestea sunt cumparate din UE. Ce regim de TVA foloseste si ce autorizatii sunt necesare?

Societatea poate aplica regimul normal de TVA sau poate opta pentru Regimul special pentru bunuri second-hand reglementat la art. 152^2 din Codul fiscal si Normele metodologice de aplicare ale acestui articol (punctul 64) sau le poate aplica pe amandoua.

Pentru aplicarea Regimului special nu sunt necesare autorizatii, trebuie doar indeplinite conditiile din Art. 152^2 si din Norme in sensul pastrarii evidentelor separate pentru aceste operatiuni.

In principiu, articolul mentionat reglementeaza:

in cazul aplicarii regimului special prevazut la art. 152 ^2 din Codul fiscal va calcula TVA aferenta livrarilor de autoturisme second-hand prin aplicarea cotei de 24%, la marja profitului.

Marja profitului se determina ca diferenta dintre pretul de vanzare aplicat de persoana impozabila revanzatoare si pretul de cumparare.

Pretul de vanzare este suma obtinuta de la cumparator sau de la un tert, inclusiv subventiile direct legate de aceasta tranzactie, impozitele, obligatiile de plata, taxele si alte cheltuieli, cum ar fi comisioane, ambalare, transport si asigurare, percepute de persoana impozabila revanzatoare cumparatorului, cu exceptia reducerilor de pret. Pretul de cumparare reprezinta tot ce constituie suma platita de catre persoana revanzatoare furnizorului de la care a fost achizitionat bunul second hand.

Marja profitului nu cuprinde valoarea TVA.
Obligatiile ce revin persoanei revanzatoare care aplica regimul special de TVA.
La aplicarea taxarii bunurilor in regim special, revanzatorul nu are dreptul la deducerea taxei datorate sau achitate pentru bunurile second hand achizitionate.

Pe facturile emise nu se va inscrie taxa aferenta livrarii, ci se va mentiona numai ca TVA este inclusa si se aplica regimul special de taxare potrivit prevederilor art. 152^2 din Codul fiscal.
Pentru revanzator va rezulta o taxa colectata de plata, care se va declara in fiecare perioada de raportare fiscala prin decontul 300 - Decont de taxa pe valoarea adaugata si se va plati la termenele stabilite la bugetul de stat.

Evidenta operatiunilor pentru care se aplica regimul special se va tine in mod distinct de operatiunile pentru care se aplica regimul normal.

Evidenta trebuie sa asigure determinarea taxei colectate in cadrul regimului special pentru fiecare perioada de raportare.
Persoana impozabila revanzatoare va tine un jurnal de cumparari separat pentru bunurile second hand achizitionate supuse regimului special, distinct de jurnalul de cumparari utilizat pentru evidenta celorlalte achizitii efectuate.
Persoana impozabila revanzatoare va tine un jurnal de vanzari, distinct de jurnalul de vanzari in care se inscriu livrarile de bunuri efectuate in regim normal de TVA, in care se inscriu toate bunurile livrate in regim special.
Va determina cu ajutorul unui registru intern, la finele fiecarei perioade de raportare a TVA, baza de impozitare a livrarilor efectuate precum si taxa colectata aferenta.

Baza de impozitare pentru livrarile de bunuri carora li se aplica aceeasi cota de taxa este diferenta dintre totalul marjei de profit realizate si valoarea taxei aferente marjei respective.

Baza impozitare = Marja profitului – TVA aferenta (Baza impozitare x 24%)

Baza impozitare =Marja profitului / (1+24%)

Persoana impozabila revanzatoare va aplica regimul special pentru livrarile de bunuri second-hand, pentru care exista obligatia colectarii taxei, bunuri pe care le-a achizitionat din interiorul Comunitatii, de la unul dintre urmatorii furnizori:

a) o persoana neimpozabila;
b) o persoana impozabila, in masura in care livrarea efectuata de respectiva persoana impozabila este scutita de taxa, conform art. 141 alin. (2) lit. g);
c) o intreprindere mica, in masura in care achizitia respectiva se refera la bunuri de capital;
d) o persoana impozabila revanzatoare, in masura in care livrarea de catre aceasta a fost supusa taxei in regim special.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Regimul special pentru operatiunile second-hand. Cum aplicam regimul TVA?":
Rating:

Nota: 3.8 din 10 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia Unica 2019 - ANAF a publicat PDF-ul inteligent
    • Incepand din 2019, Declaratia Unica - privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice - nu va mai putea fi depusa decat in format PDF inteligent, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Fisierul poate fi descarcat de pe portalul ANAF. Declaratia Unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice se depune doar in format PDF inteligent (fisierul descarcat de pe portalul ANAF), completat si...» citeste mai departe aici

  • Completare si depunere D107 pentru sponsorizarea altor entitati
    • Unul dintre specialistii nostri va raspunde in materialul propus astazi intrebarilor formulate de o societate platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, care a efectuat sponsorizari in cursul anului 2018, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru susinerea entitatilor nonprofit si a unitatilor de cult. Totusi, entitatile sponsorizate nu au facut dovada ca sunt furnizori de servicii sociale acreditate cu cel putin un serviciu...» citeste mai departe aici

  • Derogari de la prevederile Codului fiscal - analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin Legea nr. 21/2019 publicata in M.Of. nr. 29 din 10 ianuarie 2019 s-au adus modificari si completari Legii cooperatiei agricole nr. 566/2004. Pe langa alte modificari privind organizarea si functionarea cooperatiei in sectorul agroalimentar, prin aceasta lege se aduc modificari reglementarilor privind masurile de sprijin pentru cooperativele agricole - care constituie derogari de la prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Astfel, activitatea cooperativelor agricole va beneficia...» citeste mai departe aici

  • Sondaj CNIPMMR: Majoritatea IMM-urilor nu sustin
    • Consiliul National al intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) a realizat, in perioada 10-17.01.2019, un sondaj online -Testul IMM privind masurile recent adoptate prin OUG 114/2018, din care reiese ca majoritatea IMM-urilor nu sustin “taxa pe lacomie”, fiind de parere ca aceasta masura va ingreuna accesul la creditele bancare. 61,3% din respondenti au raspuns negativ la intrebarea “Sustineti suprataxarea bancilor”, in timp ce doar 38,7% spun ca...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016