Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Aparate de marcat electronice fiscale - Intamplator versus periodic la livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie

21-Apr-2015
3064

In cazul urmator, compania nu are ca obiect principal de activitate livrari de bunuri cu amanuntul sau prestari de servicii direct catre populatie. Firma detine o casa de odihna la mare destinata exclusiv salariatilor proprii. In extrasezon (din luna septembrie pana in luna mai) salariatii beneficiaza de sejur gratuit (considerat avantaj de natura salariala care se impoziteaza ca atare). In lunile de vara ( iunie, iulie, august) salariatii beneficiaza de sejur contracost, tariful de cazare fiind unul mai mult simbolic stabilit prin hotararea a Consiliului de Administratie. Plata sejurului de efectueaza de catre salariat la casieria companiei, caz in care casierul emite factura si chitanta pentru fiecare salariat in parte. Pentru aceste incasari de la proprii salariati este nevoie ca firma sa emita emitem bon fiscal sau poate efectua incasarea pe baza de chitanta?


Conform art. 1 alin (1) din OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, " Operatorii economici care incaseaza, integral sau partial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar contravaloarea bunurilor livrate cu amanuntul, precum si a prestarilor de servicii efectuate direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale. "

Definitia livarilor de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie este data la art. 4 din HG 479/2003 privind aprobarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale

Art. 4. - In sensul ordonantei de urgenta, prin livrari de bunuri cu amanuntul si prestari de servicii direct catre populatie se intelege acele activitati desfasurate cu caracter permanent. Nu intra in aceasta categorie eventualele livrari de bunuri si prestari de servicii direct catre persoane fizice efectuate intamplator de catre agentii economici, altii decat comerciantii cu amanuntul.

In opinia mea speta prezentata de dvs. intra in categoria operatiunilor " intamplatoare " pentru ca nu prestati tot timpul aceste servicii. Din pacate, insa, reglementarile legale in domeniul utilizarii caselor de marcat nu definesc si termenul de "intimplator", lasind la latitudinea organelor de control aceasta apreciere si exist riscul ca acestea sa interpreteze faptul ca daca faceti anual aceste incasari de la salariati, atunci acestea nu mai sunt intamplatoare, ci doar periodice.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Ela Dumitra, Lector Universitar dr.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016