Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme mici

05-Dec-2012
5697
Potrivit OUG nr. 28/1999 orice operator economic care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Exceptii de la aceasta regula sunt:

a) comertul ocazional cu produse agricole autohtone efectuat de catre producatorii agricoli individuali detinatori de autorizatie in piete, targuri, oboare sau in alte locuri publice autorizate, livrarile de bunuri efectuate prin automatele comerciale, serviciile de parcari auto a caror contravaloare se incaseaza prin automate, precum si activitatile de jocuri de noroc desfasurate cu mijloace tehnice de joc ce functioneaza pe baza acceptatoarelor de bancnote sau monede;
b) serviciile de alimentatie publica efectuate in mijloace de transport public de calatori;
d) vanzarea de ziare si reviste prin distribuitori specializati;
e) transportul public de calatori in interiorul unei localitati pe baza de bilete sau abonamente tiparite conform legii, precum si cu metroul;

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

f) activitatile pentru care incasarile se realizeaza pe baza de bonuri cu valoare fixa tiparite conform legii - bilete de acces la spectacole, muzee, expozitii, targuri si oboare, gradini zoologice si gradini botanice, biblioteci, locuri de parcare pentru autovehicule, bilete de participare la jocuri de noroc si altele similare;
g) activitatile de asigurari si ale caselor de pensii, precum si activitatile de intermedieri financiare, inclusiv activitatile auxiliare acestora.
h) activitatile desfasurate ca profesii libere sub toate formele de organizare care nu implica crearea unei societati comerciale;
i) vanzarea obiectelor de cult si serviciile religioase prestate de institutiile de cult;
k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;
l) serviciile de instalatii, reparatii si intretinere a bunurilor, efectuate la domiciliul clientului;
m) vanzarea pachetelor de servicii turistice sau de componente ale acestora de catre agentiile de turism, definite potrivit legii;
n) furnizarea la domiciliul clientului a energiei electrice si termice, a gazelor naturale, a apei, a serviciilor de telefonie, inclusiv de telefonie mobila, de posta si curier, de salubritate, de televiziune, inclusiv prin cablu, de Internet;
o) efectuarea lucrarilor de constructii, reparatii, amenajari si intretinere de locuinte;
p) serviciile medicale cu plata prestate la domiciliul sau la locul de munca al clientului;

Operatorii economici au obligatia sa emita bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale si sa le predea clientilor. La solicitarea clientilor, utilizatorii vor elibera acestora si factura fiscala. Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin: denumirea si codul fiscal ale agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala ale aparatului; numarul de ordine; data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciu prestat; pretul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cu indicarea cotei de taxa; valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata; valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota; valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, daca este cazul.

Aparatele de marcat electronice fiscale sunt livrate prin distribuitori autorizati.

Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca.
Fiscalizare inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse urmatoarele etape:
- Intocmirea dosarului necesar eliberarii seriei fiscale
- Depunerea acestuia la Directia Generala a Finantelor Publice a judetului in care societatea dvs. are punctul de lucru la care va folosi casa de marcat. (De exemplu daca o societate comerciala are sediul social in Mun.Bucuresti si doreste sa foloseasca o casa de marcat la un punct de lucru din jud.Constanta, dosarul se va depune la D.G.F.P. Constanta)

- Obtinerea raspunsului (seria fiscala)

- Programarea casei de marcat de catre unitatea de service, conform seriei fiscale, datelor firmei, specificului societatii si trecerea casei de marcat in regim fiscal.

Actele necesare pentru intocmirea dosarului de fiscalizare sunt:

- copie dupa Certificatul de Inmatriculare al firmei (C.U.I)
- copie dupa dovada spatiului (contract de inchiriere, comodat, asociere,etc.) in cazul Mun. Bucuresti, sau copie dupa declaratia punctului de lucru la Registrul Comertului in cazul jud.
Constanta si jud. Ilfov
- stampila, necesara pentru completarea Cererii de obtinere a numarului fiscal.

Termenul de obtinere al seriei fiscale de la D.G.F.P. este de 7-8 zile in cazul Mun.Bucuresti si de 1-5 zile pentru celelalte judete! In acest interval, de la cumparare pana la fiscalizare, puteti sa folositi casa de marcat in regim de proba dar nu puteti emite bonuri fiscale.

Decizie documente

Persoanele care raspund de organizarea si conducerea contabilitatii vor desemna, prin decizie interna scrisa, o persoana sau mai multe, dupa caz, care sa aiba atributii privind alocarea si gestionarea numerelor aferente facturilor emise de societate, potrivit Ordinului nr 2226/2006
privind utilizarea unor formulare financiar-contabile de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata.

Factura va avea un numar de ordine, in baza uneia sau mai multor serii, numar ce trebuie sa fie secvential, stabilit de societate, astfel incat sa se asigure necesarul in functie de numarul de facturi emis.

Anual, se stabileste numarul de la care se va emite prima factura. In alocarea numerelor se va tine cont de structura organizatorica, respectiv gestiuni, puncte de lucru, sucursale etc. Persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, vor emite proceduri proprii de stabilire si/sau alocare de numere prin care se va mentiona, pentru fiecare exercitiu financiar, care este numarul de la care se emite prima factura.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casa de marcat | Obligatii legislative care se vor aplica si unei firme mici":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • VIDEO: Cheltuielile firmei cu autoturismele. Riscuri in cazul unui control
    • Rentrop & Straton va invita sa urmariti o serie de video-uri online cu privire la Aplicarea corecta a noii legislatii fiscale, prezentate de oameni specialisti precum Gabriel Jinga sau Gabriel Gheorghe. Cheltuielile firmei cu masinile - Ce risc exista in cazul unui control? este tema pe care expertii nostri o vor dezbate in cadrul acestui seminar specializat. Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati...» citeste mai departe aici

  • UPDATE: Schimbari in Calendarul fiscal al lunii august 2018! Termenul de depunere a bilanturilor la 30.06.2018, 20.08.2018
    • UPDATE: Din cauza Hotararii Guvernului nr. 595/2018 care prevede ca zilele 16 si 17 sa fie zile libere, Calendarul Obligatiilor Fiscale pentru anul 2018, luna august, a fost modificat. Astfel, termenul depunerii pentru bilanturile la 30.06.2018 a fost prelungit pana pe data de 20 august 2018, fata de data de 16 august, cum fusese prevazut initial. ANAF a pus la dispozitia contribuabilor calendarul fiscal al lunii august 2018, luna care este mai lejera din punct de vedere al declaratiilor ce...» citeste mai departe aici

  • Completarea de catre ONG-uri a Declaratiei 101 privind impozitul pe profit
    • In analiza de astazi vom vedea cum se completeaza Declaratia 101 privind impozitul pe profit, in cazul ONG-urilor. Specialistii nostri vor raspunde intrebarilor privind situatia unui ONG preluat care a avut in 2016 si 2017 activitate fara scop lucrativ, venituri din donatii, sponsorizari, taxe de membru si imprumuturi de la presedinte. In declaratiile 101 pe 2016 si 2017 s-au trecut veniturile si cheltuielile respective. La venituri din exploatare s-au obtinut pierdere atat in 2016, cat si in...» citeste mai departe aici

  • Fondul Proprietatea, profit de 789,8 milioane lei la finalul semestrului I 2018
    • Fondul Proprietatea a incheiat primul semestru cu un profit net neauditat de 789,8 milioane lei, cu peste 80 de milioane mai mult, decat profitul net neauditat aferent semestrului incheiat la 30 iunie 2017 (de 709,3 milioane lei), ceea ce indica o crestere de 11,34%, potrivit unui raport postat pe Bursa. Principalul factor care a contribuit la profitul inregistrat in primele sase luni ale anului 2018 a fost venitul brut din dividende in suma de 532,6 milioane lei si castigul net aferent...» citeste mai departe aici

  • PIB-ul Romaniei, in crestere cu 4% in prima jumatate a anului
    • Fata de primul semestru din 2017, in primul semestru din 2018 economia Romaniei a crescutcu 4%, iar in trimestrul II al acestui an a inregistrat o crestere cu 1,4% fata de trimestrul precedent, arata datele transmise marti, 14 august, de Institutul National de Statistica (INS). Produsul Intern Brut (PIB) a inregistrat o crestere cu 4,1% pe serie bruta si 4,2% pe serie ajustata sezonier. Datele privind PIB-ul inregistrat in primele 3 luni ale acestui an, Produsul Intern Brut al Romaniei a avut o...» citeste mai departe aici

  • MFP a publicat un proiect de ordonanta pentru reglementarea unor masuri fiscal-bugetare
    • Proiect de ordonanta publicat, marti, de Ministerul Finantelor Publice, prevede ca Unitatile administrativ teritoriale pot solicita imprumuturi din venituri din privatizare, se arata intr-un comunicat de presa al MFP. MFP a publicat proiectul de ordonanta a Guvernului care stabileste reglementarea unor masuri fiscal–bugetare, intre care si faptul ca unitatile/subdiviziunile administrativ-teritoriale pot solicita Ministerului Finantelor Publice, in timpul anului in curs, contractarea de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016