Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 8-15 martie 2018

22-Mar-2018
1163

AJFP Dambovita a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala pentru perioada 8-15 martie 2018.

1. Ordinul presedintelui ANAF nr.627 din 8 martie 2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art.3, alin.(1), lit.a) sau art.3, alin.(2), lit.a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art.3, alin.(1), lit.b) si c) din anexa nr.11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (Monitorul Oficial nr.238 din 19 martie 2018).

2. Ordinul presedintelui ANAF nr.673 din 15 martie 2018 pentru modificarea si completarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (Monitorul Oficial nr.243 din 20 martie 2018).

Precizari suplimentare:

1. OPANAF 627/2018 – Procedura transmitere date case de marcat

- Utilizatorii caselor de marcat vor avea obligatia sa transmita catre ANAF datele referitoare la operatiunile efectuate (informatiile din bonurile fiscale, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatiile cu privire la inchiderea/deschiderea aparatului).

- In vederea indeplinirii obligatiei de mai sus, fisierele XML prevazute in legislatia secundara privind casele de marcat (OPANAF 146/2018, HG 479/2003), semnate folosind certificatul digital al casei de marcat, sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern.

- Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, fisierele XML sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica ANAF prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Vezi detalii
Manual de Politici Contabile 2018
Manual de Politici Contabile 2018
Vezi detalii
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Vezi detalii

- In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, al carei model este prevazut in anexa la ordin. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare (luna anterioara).

- "Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul ANAF si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

- In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, utilizatorul constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, acesta trebuie sa depuna o noua declaratie completata cu datele care necesita modificarea si/sau datele care nu au fost declarate.

- Pentru transmiterea fisierelor si/sau, dupa caz, a declaratiei, utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

De retinut ca, incepand cu data de 1 iunie 2018, contribuabilii mijlocii si mari au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici incepand cu data de 1 august 2018.

2. OPANAF 673/2018 – Formulare in domeniul colectarii

- Au fost aprobate trei noi formulare in domeniul colectarii creantelor fiscale:

a) Decizie de anulare a actului administrativ fiscal.
b) Decizie de impunere privind obligatiile fiscale stabilite in urma preluarii acestora de la contribuabilii radiati.
c) Cerere referitoare la optiunea de instiintare privind modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale.

- Au fost modificate urmatoarele formulare din domeniul colectarii:

a) Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti.
b) Somatie.
c) Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti.
d) Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti.
e) Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor.
f) Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti.
g) Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.
h) Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti.
i) Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.

 

Sursa: AJFP Dambovita

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 8-15 martie 2018":
Rating:

Nota: 5 din 4 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Plafoane fiscale valabile in anul 2018. Cum arata noile limite?
    • Anul 2018 a adus mai multe modificari din punct de vedere fiscal, inclusiv din perspectiva plafoanelor in functie de care se realizeaza anumite incadrari. In cele de mai jos, regasiti plafoanele fiscale valabile in 2018, conform informatiilor oficiale transmise de autoritatile fiscale. La 31 decembrie 2017 a fost zi nebancara, astfel incat cursul valutar este cel publicat in 29.12.2017, adica 4,6597 lei/euro. 1. Plafonul pentru incadrarea la microintreprinderi Cifra de afaceri sub 1.000.000 de...» citeste mai departe aici

  • Transmiterea datelor la ANAF de catre utilizatorii caselor de marcat. Cum se procedeaza?
    • Incepand cu 1 iunie 2018, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii pentru firmele mari si mijlocii, iar cele mici se vor conforma acestei obligatii de la 1 august 2018. Camera Deputatilor a aprobat miercuri, 18 aprilie 2018, in calitate de For decizional al Parlamentului, noile prevederi, informeaza Business-review.eu. Casele de marcat electronice devin obligatorii Utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale trebuie sa transmita Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF: Completarea Declaratiei Unice 212
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a organizat miercuri, 18 aprilie 2018, o sesiune de asistenta online cu privire la completarea Declaratiei Unice 212 pentru veniturile din activitati independente - realizate in anul 2017 si/ sau estimate pentru anul 2018. Specialistii de la Directia Generala de Asistenta pentru Contribuabili au oferit raspunsuri referitoare la completarea Declaratiei Unice - 212. Ce presupune Declaratia Unica? Declaratia unica - Declaratia privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Abonamentele acordate salariatilor pentru transportul in comun. Sunt considerate avantaje in natura?
    • Rentrop&Straton a organizat la data de 17 aprilie seminarul online cu tema "Microintreprinderea. Aspecte fiscale", o sesiune de consultanta personalizata prezentata de Portal Codul Fiscal. In a doua parte a seminarului, participantii au putut adresa intrebari consultantului Rentrop&Straton Olga Crevelescu - expert contabil, membru CECCAR si formator autorizat A.N.C. Temele discutate in cadrul seminarului online au fost: 1. Microintreprindere sau impozit specific; 2. Microintreprindere sau...» citeste mai departe aici

  • Societate aflata in stare de insolventa. Cum se plateste TVA-ul?
    • In analiza de mai jos, o firma aflata in stare de insolventa are de achitat catre un furnizor transe de sume restante din 2014. Vom vedea cum se plateste TVA-ul in acest caz. Iata raspunsul specialistului! Conform prevederilor de la art. 2 alin. (1) lit. c) din OG nr. 23/2017 privind plata defalcata a TVA, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia sa deschida si sa utilizeze cel putin un cont de TVA persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA potrivit art. 316 din Codul...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii