Raportul Special
realizat de specialisti
AJFP Dambovita a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala pentru perioada 8-15 martie 2018.
1. Ordinul presedintelui ANAF nr.627 din 8 martie 2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art.3, alin.(1), lit.a) sau art.3, alin.(2), lit.a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art.3, alin.(1), lit.b) si c) din anexa nr.11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (Monitorul Oficial nr.238 din 19 martie 2018).
2. Ordinul presedintelui ANAF nr.673 din 15 martie 2018 pentru modificarea si completarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (Monitorul Oficial nr.243 din 20 martie 2018).
Precizari suplimentare:
1. OPANAF 627/2018 – Procedura transmitere date case de marcat
- Utilizatorii caselor de marcat vor avea obligatia sa transmita catre ANAF datele referitoare la operatiunile efectuate (informatiile din bonurile fiscale, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatiile cu privire la inchiderea/deschiderea aparatului).
- In vederea indeplinirii obligatiei de mai sus, fisierele XML prevazute in legislatia secundara privind casele de marcat (OPANAF 146/2018, HG 479/2003), semnate folosind certificatul digital al casei de marcat, sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern.
- Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, fisierele XML sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica ANAF prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
- In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, al carei model este prevazut in anexa la ordin. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare (luna anterioara).
- "Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul ANAF si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.
- In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, utilizatorul constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, acesta trebuie sa depuna o noua declaratie completata cu datele care necesita modificarea si/sau datele care nu au fost declarate.
- Pentru transmiterea fisierelor si/sau, dupa caz, a declaratiei, utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
De retinut ca, incepand cu data de 1 iunie 2018, contribuabilii mijlocii si mari au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici incepand cu data de 1 august 2018.
2. OPANAF 673/2018 – Formulare in domeniul colectarii
- Au fost aprobate trei noi formulare in domeniul colectarii creantelor fiscale:
a) Decizie de anulare a actului administrativ fiscal.
b) Decizie de impunere privind obligatiile fiscale stabilite in urma preluarii acestora de la contribuabilii radiati.
c) Cerere referitoare la optiunea de instiintare privind modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale.
- Au fost modificate urmatoarele formulare din domeniul colectarii:
a) Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti.
b) Somatie.
c) Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti.
d) Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti.
e) Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor.
f) Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti.
g) Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.
h) Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti.
i) Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
PFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatiiCe ar trebui sa stii in legatura cu depunerea declaratiilor prin sistemul electronicNoul serviciu lansat de ANAF pentru contribuabili. Aflati cum puteti accesa usor datele!Venituri platite nerezidentilor. Ce obligatii fiscale apar?Noi reguli privind formularul Adeverinta de venitUltimele articole
Firmele trebuie sa depuna D700 pana pe 31 martie 2025 daca nu se incadreaza in plafonul micro de 250.000 euroD212 in 2025. Principalele modificari din formular, implementate prin Ordinul 7015/2024Accize mai mari din 2025! Ultimele reglementari si noutati pentru anul acestaNotificare de conformare e-TVA: Ce trebuie sa stii incepand cu anul 2025SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Articole similare
Tratamentul fiscal in cazul vanzarilor sub costul de achizitieNoutati Legislatie Fiscala 02 - 05 mai 2009Masti de protectie acordate salariatilor. Regim contabil si fiscalActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 7-13 mai 2018Guvenul introduce ajustorul fiscal pentru impozitul pe profit. Ce trebuie sa stie firmeleUltimele articole
Microintreprindere in 2025. Plafonul de 250.000 euro se verifica pe baza veniturilor de la 31 decembrie 2024Dividende distribuite DUPA 1 ianuarie 2025. Ce cota de impozitare se aplica?SAF-T in 2025. Noi entitati vor fi SCUTITE de la obligatia depunerii D406Impozitul pe constructiile speciale, reintrodus din 2025. Cine va avea aceasta obligatieMicrointreprindere in 2025: Plafonul se reduce la 250.000 euro de la 1 ianuarieArticole similare
ANAF: Buletin informativ Nr.23 / 2011 privind actele normative cu INCIDENTA FISCALABuletin ANAF: Noutati cu INCIDENTA FISCALA din ultima parte a lunii februarieBuletin ANAF: Noutati legislative cu INCIDENTA FISCALA din perioada 10-16 aprilieBuletin ANAF: Noutati legislative cu INCIDENTA FISCALA in perioada 20-16 martie 2017ANAF: Noutati legislative cu INCIDENTA FISCALA in perioada 24-30 iulie 2017Ultimele articole
Cele mai importante modificari legislative in domeniul fiscal, la final de martie 2020Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial (Buletin informativ ANAF)Indrumare privind obligatiile fiscale: ANAF SUSPENDA intalnirile cu contribuabilii (martie 2020)Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitorul Oficial ( Buletin informativ ANAF)Articole similare
MFP: Proiect pentru aprobarea metodologiei privind recunoasterea competentelor profesionale dobandite de auditorii interni din sectorul publicActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 23-29 aprilie 2018OUG nr.25 cu privire la modificarile Codului de procedura fiscalaActele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 2-8 aprilie 2018Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 22.01.2018-26.01.2018, publicate in Monitorul OficialUltimele articole
12+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitateaNoutati FISCALE in 2021. Aflati dintr-o privire tot ce este nou si semnificativ pentru un contabil in acest anOFICIAL!Ratele romanilor, amanate pana la 9 luni - OUG 37/2020Valoarea tichetelor de masa si de cresa, modificata incepand cu mai 2018ANAF: Declaratia unica ramane fara indicativul numeric 212Sfaturi de la experti
Achizitii servicii intracomunitare firma care aplica regimul de TVA la incasare
Intrebare: O microintreprindere din Romania inregistrata in scopuri de TVA (la incasare) achizitioneaza servicii de publicitate din Franta in valoare de 2.000 euro, si plateste partial aceste servicii: 1.000 euro. Fiind platitoare de TVA la...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Hotararea AGA din luna decembrie este aferenta profiturilor din anii precedenti. Va rog sa imi indicati notele contabile in acest caz.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA