Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 8-15 martie 2018

22-Mar-2018
1401

AJFP Dambovita a publicat lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala pentru perioada 8-15 martie 2018.

1. Ordinul presedintelui ANAF nr.627 din 8 martie 2018 privind aprobarea procedurii de transmitere a datelor prevazute la art.3, alin.(1), lit.a) sau art.3, alin.(2), lit.a), b) sau c), dupa caz, respectiv cele prevazute la art.3, alin.(1), lit.b) si c) din anexa nr.11 la Normele metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.479/2003, catre Agentia Nationala de Administrare Fiscala (Monitorul Oficial nr.238 din 19 martie 2018).

2. Ordinul presedintelui ANAF nr.673 din 15 martie 2018 pentru modificarea si completarea unor ordine ale presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala privind aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale (Monitorul Oficial nr.243 din 20 martie 2018).

Precizari suplimentare:

1. OPANAF 627/2018 – Procedura transmitere date case de marcat

- Utilizatorii caselor de marcat vor avea obligatia sa transmita catre ANAF datele referitoare la operatiunile efectuate (informatiile din bonurile fiscale, datele din raportul fiscal de inchidere zilnica, informatiile cu privire la inchiderea/deschiderea aparatului).

- In vederea indeplinirii obligatiei de mai sus, fisierele XML prevazute in legislatia secundara privind casele de marcat (OPANAF 146/2018, HG 479/2003), semnate folosind certificatul digital al casei de marcat, sunt exportate de pe casa de marcat pe un mediu de stocare extern.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

- Prin intermediul programului de asistenta pus la dispozitie pe portalul ANAF, fisierele XML sunt validate si atasate unui fisier PDF. Fisierul PDF cu XML atasat, semnat cu certificat digital calificat, se comunica ANAF prin mijloace electronice de transmitere la distanta pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare. Prin perioada de raportare se intelege luna calendaristica.

- In situatia in care exista aparate de marcat electronice fiscale neutilizate, utilizatorii au obligatia de a informa organul fiscal prin completarea si transmiterea „Declaratiei privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate”, al carei model este prevazut in anexa la ordin. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se intelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, in nicio zi din perioada de raportare (luna anterioara).

- "Declaratia privind aparatele de marcat electronice fiscale neutilizate" se completeaza cu ajutorul programului de asistenta pus la dispozitia utilizatorilor pe portalul ANAF si se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pana cel mai tarziu in data de 20 a lunii urmatoare perioadei de raportare in care aparatele de marcat electronice fiscale nu au fost utilizate.

- In cazul in care, dupa depunerea declaratiei, utilizatorul constata existenta unor omisiuni/erori in datele declarate, acesta trebuie sa depuna o noua declaratie completata cu datele care necesita modificarea si/sau datele care nu au fost declarate.

- Pentru transmiterea fisierelor si/sau, dupa caz, a declaratiei, utilizatorul ori imputernicitul acestuia trebuie sa detina un certificat calificat eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.

De retinut ca, incepand cu data de 1 iunie 2018, contribuabilii mijlocii si mari au obligatia de a utiliza numai case de marcat echipate cu dispozitiv de memorare a jurnalului electronic, iar contribuabilii mici incepand cu data de 1 august 2018.

2. OPANAF 673/2018 – Formulare in domeniul colectarii

- Au fost aprobate trei noi formulare in domeniul colectarii creantelor fiscale:

a) Decizie de anulare a actului administrativ fiscal.
b) Decizie de impunere privind obligatiile fiscale stabilite in urma preluarii acestora de la contribuabilii radiati.
c) Cerere referitoare la optiunea de instiintare privind modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale.

- Au fost modificate urmatoarele formulare din domeniul colectarii:

a) Adresa de infiintare a popririi asiguratorii asupra disponibilitatilor banesti.
b) Somatie.
c) Adresa de infiintare a popririi executorii asupra disponibilitatilor banesti.
d) Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti.
e) Adresa de suspendare, temporara, totala sau partiala a indisponibilizarii conturilor.
f) Adresa privind continuarea masurilor de executare silita prin poprire asupra disponibilitatilor banesti.
g) Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.
h) Adresa de infiintare a popririi asupra disponibilitatilor banesti.
i) Decizie de ridicare a masurilor de executare silita asupra disponibilitatilor banesti.

 

Sursa: AJFP Dambovita

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Actele normative cu incidenta in materie fiscala in perioada 8-15 martie 2018":
Rating:

Nota: 5 din 5 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016