
Raportul Special
realizat de specialisti
Stiti ca sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF)?
Un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania.
Problema este ca, asa cum se intampla in cazul oricarei noutati legislative, si aici apar numeroase semne de intrebare:
1) Ce categorii de contribuabili au obligatia completarii REF? Cartea Verde a Contabilitatii Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
2) Pana la ce termen trebuie completat acest Registru?
3) Cum se evidentiaza veniturile brute si cheltuielile deductibile?
4) Ce NU se inregistreaza in REF?
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
Portal Codul Fiscal
5) Cum se pot opera modificari in Registrul de Evidenta Fiscala?
Iata de ce v-am pregatit o lucrare extrem de oportuna in acest context, o lucrare ce va ofera solutii practice si va arata cum sa va achitati cu brio de obligatia introdusa de O.M.F.P. nr. 3.254/2017: Registrul de Evidenta Fiscala PFA!
In cadrul lucrarii, regasiti exemple de completare a Registrului de Evidenta Fiscala!
Cine are obligatia completarii REF?
Au obligatia de a completa acest registru toate persoanele fizice care desfasoara activitati independente, indiferent de forma de organizare – PFA, PFI, II, IF, Profesii Liberale.
Intra aici:
-contribuabilii pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real
-contribuabilii pentru venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit
-contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala
Care este termenul de completare a REF?
Registrul trebuie completat cu veniturile obtinute in anul precedent inainte de a depune - Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de catre persoanele fizice privind venitul realizat din Romania.
Ce informatii se trec in REF?
Registrul de Evidenta Fiscala se tine dupa caz pe fiecare sursa de venit din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat venitul brut si cheltuielile deductibile determinate anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania;
In cazul in care contribuabilul are mai multe surse de venit, evidenta se tine pe fiecare sursa de venit in cadrul aceluiasi Registru de Evidenta Fiscala.
TVA colectata/dedusa potrivit regulilor prevazute in titlul VII - Taxa pe valoarea adaugata nu reprezinta venit/cheltuiala si nu se inregistreaza in Registrul de Evidenta Fiscala;
Constituie cheltuieli deductibile si efectuate in scopul desfasurarii activitatii, cheltuielile care indeplinesc conditiile generale prevazute la art. 68 alin. (4) din Codul fiscal;
Completarea corecta a Registrului de Evidenta Fiscala are o importanta majora, acesta fiind documentul in baza caruia contribuabilul persoana fizica se autoimpune, atat pentru impozit, cat si pentru contributii.
Cum se completeaza REF?
Contribuabilii pot tine Registrul de Evidenta Fiscala in forma scrisa sau electronica cu respectarea modelului si continutului prevazute de legislatia in vigoare. Nu trebuie cumparat nimic de la administratiile ANAF.
Registrul de Evidenta Fiscala se intocmeste intr-un singur exemplar, fara sa se lase randuri libere. Se completeaza cate o fila, dupa caz, pentru fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit. Registrul se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului.
-noul termen de depunere a declaratiei unice este 25 mai
-regimul cheltuielilor de functionare, intretinere si reparatii, aferente autoturismelor folosite a fost modificat complet
-au fost legiferate modificari importante privind cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii datorate
-noi reguli privind cheltuielile pentru asigurarea securitatii si sanatatii in munca
-plata ratei de leasing este supusa unor noi reglementari
-cheltuielile cu amortizarea bunurilor din patrimoniul personal afectate exercitarii activitatii sunt supuse unor alte reguli
-cheltuielile cu costul de achizitie al aparatelor de marcat electronice fiscale sunt supuse unor alte reguli
au intrat in vigoare noile reglementari privind transformarea/schimbarea formei de exercitare a unei activitati
Lucrarea >> Registrul de Evidenta Fiscala PFA << prezinta si analizeaza toate aceste noutati din domeniu. In plus, contine exemple practice de calcule. Totul ca sa va fie cat mai usor sa intelegeti si sa aplicati corect cerintele legii. Comanda AICI««
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Cadoul Rentop&Straton pentru voi, de Paste: Reduceri de pana la 70%+ transport GRATUITTot ce trebuie sa stii despre veniturile din activitati independe si obligativitatea completarii Registrului de evidenta fiscala PFARegistrul de Evidenta Fiscala 2023. Exemple practice de completare si recomandariContribuabili care au OBLIGATIA completarii Registrului de Evidenta Fiscala in 2023Ce NU se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala?Ultimele articole
Registrul de evidenta PFA. Cine are obligatia intocmirii si pana cand trebuie completat documentulCompletarea Registrului de Evidenta Fiscala. Contribuabili care au sau nu aceasta obligatieRegistrul de Evidenta Fiscala pentru PFA - modalitatea corecta de completareSfaturi de la experti
Termenul de prescriptie in transporturile rutiere internationale si limitele corectarii facturilor
Intrebare: Societatea Logictrans Distributie SRL, CUI 36624455, are ca obiect de activitate transporturi rutiere si alte activitati anexe transporturilor. In urma unui punctaj efectuat pentru perioada 2021-2025, avand un volum mare de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Regimul TVA aplicabil inchirierii unui spatiu catre o gradinita autorizata
Intrebare: Sunt reprezentantul unei societati comerciale cu activitate mixta, care a incheiat un contract de inchiriere cu o gradinita autorizata. Firma noastra pune la dispozitie un spatiu pentru desfasurarea activitatii gradinitei. Conform...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA