Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul de Evidenta Fiscala 2023. Exemple practice de completare si recomandari

02-Mai-2023
40427
Registrul de Evidenta Fiscala 2023. Exemple practice de completare si recomandari

Obtineti venituri din activitati independente? Sunteti obligat sa completati Registrul de Evidenta Fiscala! Ce aveti de facut in 2023.

Stiti ca sunteti obligat sa completati si sa pastrati permanent la sediul dvs. Registrul de Evidenta Fiscala (REF)? Un document in care trebuie sa treceti totalul veniturilor si totalul cheltuielilor pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania.

Problema este ca, asa cum se intampla in cazul oricarei noutati legislative, si aici apar numeroase semne de intrebare:

1) Ce categorii de contribuabili au obligatia completarii REF?

2) Pana la ce termen trebuie completat acest Registru?

3) Cum se evidentiaza veniturile brute si cheltuielile deductibile?

4) Ce NU se inregistreaza in REF?

5) Cum se pot opera modificari in Registrul de Evidenta Fiscala? Etc.

 

Iata de ce v-am pregatit o lucrare extrem de oportuna in acest context, o lucrare ce va ofera solutii practice si va arata cum sa va achitati cu brio de obligatia introdusa de O.M.F.P. nr. 3.254/2017: Registrul de Evidenta Fiscala PFA!I

Informatii esentiale prezentate in detaliu in lucrarea online “Registrul de Evidenta Fiscala PFA”:

Cine are obligatia completarii REF?

Au obligatia de a completa acest registru toate persoanele fizice care desfasoara activitati independente, indiferent de forma de organizare – PFA, PFI, II, IF, Profesii Liberale.

Intra aici: contribuabilii pentru care venitul net anual se stabileste in sistem real contribuabilii pentru venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala

Care este termenul de completare a REF?

Registrul trebuie completat cu veniturile obtinute in anul precedent inainte de a depune - Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de catre persoanele fizice privind venitul realizat din Romania. 

Ce informatii se trec in REF?

Registrul de Evidenta Fiscala se tine dupa caz pe fiecare sursa de venit din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat venitul brut si cheltuielile deductibile determinate anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania;

In cazul in care contribuabilul are mai multe surse de venit, evidenta se tine pe fiecare sursa de venit in cadrul aceluiasi Registru de Evidenta Fiscala.

TVA colectata/dedusa potrivit regulilor prevazute in titlul VII - Taxa pe valoarea adaugata nu reprezinta venit/cheltuiala si nu se inregistreaza in Registrul de Evidenta Fiscala;

Constituie cheltuieli deductibile si efectuate in scopul desfasurarii activitatii, cheltuielile care indeplinesc conditiile generale prevazute la art. 68 alin. (4) din Codul fiscal;

Completarea corecta a Registrului de Evidenta Fiscala are o importanta majora, acesta fiind documentul in baza caruia contribuabilul persoana fizica se autoimpune, atat pentru impozit, cat si pentru contributii.

Cum se completeaza REF?

Contribuabilii pot tine Registrul de Evidenta Fiscala in forma scrisa sau electronica cu respectarea modelului si continutului prevazute de O.M.F.P. nr. 3.254/2017. Nu trebuie cumparat nimic de la administratiile ANAF.

Registrul de Evidenta Fiscala se intocmeste intr-un singur exemplar, fara sa se lase randuri libere. Se completeaza cate o fila, dupa caz, pentru fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit. Registrul se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului.Foarte important!

Lucrarea pe care v-o oferim contine exemple privind modul de completare a Registrului de Evidenta Fiscala.

Acest lucru constituie un avantaj clar, dat fiind ca multi contribuabili intampina dificultati majore, dupa cum se vede si din speta urmatoare:

“Am achizitionat un laptop in valoare de 2.299 de lei si inteleg ca TVA dedusa din achizitia de bunuri si servicii nu reprezinta cheltuiala si nu se inregistreaza in REF. Totusi, in Registrul-jurnal de incasari si plati se trece si se deduce din venitul brut suma totala trecuta pe factura, adica 2299 de lei, care include si TVA-ul. Iar acum inteleg ca in REF nu am dreptul sa trec/deduc TVA-ul, ci doar suma de baza (1932,77 lei), asta insemnand ca suma totala din REF n-o sa corespunda cu venitul net real declarat in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice privind venitul realizat din Romania, desi scrie clar ca trebuie sa corespunda, acesta fiindu-i si scopul. Nu inteleg logica.”

Solutia in lucrarea online Registrul de Evidenta Fiscala PFA.Comandati chiar acum produsul! Lucrarea va permite sa intelegeti exact prevederile legislative in vigoare, sa identificati zonele unde puteti gresi, sa gestionati totul corect sa fiti pregatit impecabil in cazul unui control ANAF!

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016