Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul de evidenta fiscala pentru PFA-uri, publicat in Monitorul Oficial

08-Ian-2018
6437

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice a fost publicat vineri, 5 ianuarie 2018, in Monitorul Oficial, fiind obligatoriu pentru persoanele fizice autorizate (PFA).

Ordinul nr. 3254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, se aplica de la momentul publicarii, 5 ianuarie 2018, informeaza avocatnet.ro.

Completarea Registrului de evidenta fiscala este obligatorie pentru contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se face in sistem real, in principiu pentru PFA-uri, in vederea stabilirii venitului net anual, conform Codului fiscal.

Potrivit Articolului 1, alineatul (2), "contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit au obligatia sa completeze in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri".

Registrul de evidenta fiscala doreste inscrierea informatiilor care stau la baza "determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia privind venitul realizat in Romania", scrie la articolul 2, alineatul (1) din Ordin.

Documentul trebuie completat anual, cu "totalul veniturilor si cheltuielilor facute pentru realizarea acestora", in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, "pana la data depunerii Declaratiei privind venitul realizat din Romania, dar nu mai tarziu de termenul de depunere stabilit de lege", mentioneaza articolul 3, din Ordinul nr. 3254/2017.

In plus, registrul de evidenta fiscala se tine "pe fiecare sursa de venit din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat venitul brut si cheltuielile deductibile determinate anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz", conform noilor prevederi.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
CD Proceduri contabile pentru societati comerciale 2018


Structura unei proceduri contabile ceruta de lege este una complexa si de-aceea elaborarea ei presupune un efort serios chiar si pentru un contabil experimentat care in plus trebuie sa tina cont si de modificarile legislative ale OMFP nr 1 802 2014 cu modificarile si completarile ulterioare; Legii contabilitatii nr 82 1991 cu modificarile...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

In ceea ce priveste inregistrarea venitului brut anual in Registrul de evidenta fiscala, acesta se realizeaza in functie de natura activitatii, "pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit".

Contribuabilii pot tine Registrul de evidenta fiscala in forma scrisa sau electronica, iar acesta trebuie redactat intr-un singur exemplar, fara sa se lase randuri libere.

Registrul de evidenta fiscala se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului sau sediul asocierii, in forma scrisa sau in format electronic, prevede Ordinul.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul de evidenta fiscala pentru PFA-uri, publicat in Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 4.11 din 18 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditii de aplicare a cotei de 1% in cazul microintreprinderilor
    • Care sunt conditiile de aplicare a cotei de 1% in cazul unui SRL? In cele ce urmeaza vom vedea concret cum se aplica legea in cazul unei societati care a indeplinit conditia de minimum 1 salariat, pana la data de 13.07.2018, pentru a beneficia de cota de impozitare de 1% pe veniturile microintreprinderii. Pentru a beneficia fara intrerupere de aceasta cota de impunere, societatea trebuia sa angajeze un nou salariat in cursul trimestrului III (pana la 30.09 inclusiv), cu contract individual de...» citeste mai departe aici

  • Producatorii agricoli, nemultumiti: Declaratia ministrului privind productiile istorice au prabusit pretul cerealelor
    • Presedintele Ligii Asociatiilor Producatorilor Agricoli din Romania (LAPAR), Laurentiu Baciu, atrage un atentia asupra faptului ca declaratiile ministrului Agriculturii, Petre Daea, care a anuntat ca Romania a inregistrat anul acesta productie record la grau, porumb si floarea-soarelui, au dus la prabusirea pretului cerealelor. "Producatorii sunt nemultumiti ca aceste declaratii au determinat prabusirea pietei si au prejudicii enorme. Productiile nu sunt nici pe departe istorice, ci sunt mai...» citeste mai departe aici

  • Sesiune ANAF: Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a sustinut, miercuri, 19 septembrie, o sesiune de indrumare pentru contribuabili cu tema “Indreptarea erorilor materiale din documentele de plata intocmite de contribuabili". Sesiunea s-a desfasurat online, pe pagina de Facebook a institutiei. Ordin de plata cu un CUI gresit Unul dintre contribuabili a vrut sa afle ce se intampla in cazul in care pe ordinul de plata/foaia de varsamant se greseste si se trece CUI-ul altei societati: “Buna...» citeste mai departe aici

  • Medierea muncii: Ce inseamna si cine o realizeaza?
    • Punerea in legatura a angajatorilor cu persoanele in cautarea unui loc de munca, in vederea stabilirii de raporturi de munca reprezinta activitatea de mediere a muncii. Notiunea aceasta de “mediere a muncii” este reglementata in cateva acte normative: – art. 59-62 din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002 si...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016