Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul de evidenta fiscala pentru PFA-uri, publicat in Monitorul Oficial

08-Ian-2018
10218

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice a fost publicat vineri, 5 ianuarie 2018, in Monitorul Oficial, fiind obligatoriu pentru persoanele fizice autorizate (PFA).

Ordinul nr. 3254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, se aplica de la momentul publicarii, 5 ianuarie 2018, informeaza avocatnet.ro.

Completarea Registrului de evidenta fiscala este obligatorie pentru contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se face in sistem real, in principiu pentru PFA-uri, in vederea stabilirii venitului net anual, conform Codului fiscal.

Potrivit Articolului 1, alineatul (2), "contribuabilii care realizeaza venituri din activitati independente pentru care venitul net anual se stabileste pe baza normelor de venit au obligatia sa completeze in Registrul de evidenta fiscala numai partea referitoare la venituri".

Registrul de evidenta fiscala doreste inscrierea informatiilor care stau la baza "determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia privind venitul realizat in Romania", scrie la articolul 2, alineatul (1) din Ordin.

Documentul trebuie completat anual, cu "totalul veniturilor si cheltuielilor facute pentru realizarea acestora", in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, "pana la data depunerii Declaratiei privind venitul realizat din Romania, dar nu mai tarziu de termenul de depunere stabilit de lege", mentioneaza articolul 3, din Ordinul nr. 3254/2017.

In plus, registrul de evidenta fiscala se tine "pe fiecare sursa de venit din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat venitul brut si cheltuielile deductibile determinate anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania sau in Declaratia anuala de venit pentru asocierile fara personalitate juridica si entitati supuse regimului transparentei fiscale, dupa caz", conform noilor prevederi.

In ceea ce priveste inregistrarea venitului brut anual in Registrul de evidenta fiscala, acesta se realizeaza in functie de natura activitatii, "pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit".

Contribuabilii pot tine Registrul de evidenta fiscala in forma scrisa sau electronica, iar acesta trebuie redactat intr-un singur exemplar, fara sa se lase randuri libere.

Registrul de evidenta fiscala se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului sau sediul asocierii, in forma scrisa sau in format electronic, prevede Ordinul.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016