Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Exercitarea unor profesii libere. Registre obligatorii

03-Dec-2012
6358
Un Birou de Mediator este si Cabinet de Avocat. Vom stabili mai jos ce registre trebuie sa tina ca Birou de Mediator, cat si in calitate de Cabinet de Avocat.

Solutia consultantului:

Din punct de vedere fiscal, veniturile obtinute de persoana fizica din exercitarea celor doua profesii intra in categoria veniturilor din activitati independente. In acest sens, art. 46 alin. (1) din Codul fiscal stabileste ca veniturile din activitati independente cuprind veniturile comerciale, veniturile din profesii libere si veniturile din drepturi de proprietate intelectuala, realizate in mod individual si/sau intr-o forma de asociere, inclusiv din activitati adiacente.

Articolul 48 din Codul fiscal prevede, ca regula generala, faptul ca venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile. Aceste elemente se determina in baza inregistrarilor contabile in partida simpla.

Potrivit prevederilor art. 48 alin. (8) din Codul fiscal persoana fizica este obligata sa organizeze si sa conduca contabilitate in partida simpla si sa completeze Registrul-jurnal de incasari si plati, Registrul-inventar si alte documente contabile prevazute de legislatia in materie. Aceste aspecte sunt reglementate prin Norma metodologica privind organizarea si conducerea evidentei contabile in partida simpla de catre persoanele fizice care au calitatea de contribuabil in conformitate cu prevederile Legii 571/2003 privind Codul fiscal aprobata prin OMFP 1040/2004.


Potrivit prevederilor acestora, contribuabilii au obligatia de a tine Registrul-jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/b) si Registrul-inventar (cod 14-1-2/a). Acestea se numeroteaza, se snuruiesc si se parafeaza inainte de depunerea lor la organele fiscale pentru inregistrare.

Alte documente si formulare necesare (dupa caz) in tinerea evidentei contabile in partida simpla sunt:
- factura;
- chitanta;
- fisa mijlocului fix;
- bon de consum;
- lista de inventariere;
- chitanta pentru operatiuni in valuta;
- registru de casa (in valuta):
- borderou de achizitie;
- stat de salarii.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile PFA: bilet, transport, cazare, diurna - ce poti deconta legal

    • In practica, contribuabilii care desfasoara activitati independente, precum titularii de PFA, se confrunta frecvent cu intrebari legate de deductibilitatea cheltuielilor efectuate in scop profesional. O situatie des intalnita este participarea la conferinte, targuri sau simpozioane internationale organizate in domeniul de activitate al contribuabilului. Conform legislatiei fiscale in vigoare, anumite cheltuieli ocazionate de aceste deplasari pot fi considerate deductibile, cu respectarea unor...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

  • Foaia de parcurs. 4 pasi pentru a corela stocul de combustibil cu foaia de parcurs

    • Gestionarea corecta a consumului de combustibil si a evidentei stocurilor este esentiala pentru orice companie care utilizeaza autovehicule in activitatea sa economica. In acest context, corelarea intre stocul contabil si consumul real, determinat pe baza foilor de parcurs, devine un aspect important atat din punct de vedere fiscal, cat si operational. In acest articol vom vedea modul in care se poate mentine aceasta corelare, evitand discrepantele intre stocul din contabilitate si cel din...» citeste mai departe aici

  • e-Transport 2025. Cand ti se pot CONFISCA bunurile in proportie de 100%

    • Incepand cu 7 iulie 2025, sistemul RO e-Transport intra intr-o noua etapa de aplicare, odata cu publicarea Ordinului comun ANAF/Autoritatea Vamala/Politia Romana nr. 1659/1622/101/2025. Aceasta reglementare detaliaza modul concret in care se poate aplica gradual masura confiscarii bunurilor nedeclarate in sistem, dupa ce mecanismul a fost conturat inca din toamna anului 2024. Articolul de mai jos ofera o privire detaliata asupra noilor obligatii pentru operatorii economici, tipurilor de...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016