Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In ce conditii incheiem un contract de prestarii servicii? Ce obligatii fiscale il insotesc?

12-Mar-2015
12717

Stabilim mai jos daca se poate incheia un contract de prestari servicii in baza art.1851-1873 din Codul Civil cu o persoana fizica specialist in evaluare care este angajat cu contract de munca la alta societate. De asemenea, stabilim care sunt obligatiile fiscale si declarative.



Pentru a stabili legalitatea incheierii unui contract de antrepriza intre specialistul in evaluarea si beneficiarul lucrarii, consideram ca trebuie sa va raportati in primul rand la eventualele reglementari speciale care guverneza modul de organizare si desfasurare a activitatii enuntate, urmand ca in cazul in care nu exista restrictii impuse de acestea, sa va raportati la prevederile Codului civil.

Sunt considerati profesionisti in acceptiunea art. 3 din Codul civil, toti cei care exploateaza o intreprindere, in sensul de exercitarea sistematica, de catre una sau mai multe persoane, a unei activitati organizate ce consta in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii, indiferent daca are sau nu un scop lucrativ. Notiunea de „profesionist" prevazuta la art. 3 din Codul civil include categoriile de comerciant, intreprinzator, operator economic, precum si orice alte persoane autorizate sa desfasoare activitati economice sau profesionale, astfel cum aceste notiuni sunt prevazute de lege, la data intrarii in vigoare a Codului civil.

De asemenea, orice activitate economica desfasurata permanent, ocazional sau temporar in Romania de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale trebuie sa fie inregistrata si autorizata, in conditiile OUG 44/2008, in timp ce orice profesie libera va fi supusa reglementarilor speciale de organizare si desfasurare a actvitiatii.

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Cartea verde a contabilitatii 2018 varianta tiparita


Grabiti-va sa intrati in posesia exemplarului dvs Este cea mai utila lucrare pentru contabili in 2018 Cartea Verde a Contabilitatii 2018 este considerata cea mai buna sursa de solutii pentru problemele fiscal-contabile generate de schimbarile legislative radicale din ultima perioada Fara niciun dubiu Noutatile editiei 2018 a Cartii Verzi a...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec


Contractul de antrepriza este un contract civil in care antreprenorul se obliga sa execute o lucrarea sau sa presteze un serviciu pentru beneficiar in schimbul unui pret si care este reglementat in mod expres de Codul civil in cadrul art. 1851 si urmatoarele din Codul civil, fiind un contract de regula cu executare succesiva, in sensul ca antreprenorul realizeaza lucrarea sau presteaza serviciul intr-un interval de timp.

De asemenea, caracteristic antreprizei este faptul ca antreprenorul isi pastreaza independenta economica si operativa in ceea ce priveste organizarea muncii si a executarii lucrarii si realizeaza lucrarea pe riscul sau.

Contractul de antrepriza este definit prin referire la continutul sau. antreprenorul obligandu-se, astfel cum se precizeaza si la art. 1851 din noul Cod civil „ca, pe riscul sau, sa execute o anumita lucrare, materiala ori intelectuala, sau sa presteze un anumit serviciu pentru beneficiar, in schimbul unui pret".

In concluzie apreciem ca activitatea desfasurata de specialistul in evaluare este una independenta, veniturile realizate fiind supuse impozitului pe venit si contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate.

Persoana fizica va avea obligatia de asemenea de a depune declaratia de inregistrare fiscala in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare, data inceperii activitatii, data obtinerii primului venit sau dobandirii calitatii de angajator, dupa caz, in cazul persoanelor fizice. Formularul care trebuie depus este 070 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere.

Persoana fizica datoreaza, in temeiul art. 84 din Codul fiscal, impozitul anual pe venit in cota de 16% aplicata asupra venitul net anual impozabil, determinat pe baza regulilor contabilitatii in partida simpla potrivit art. 48 din Codul fiscal. Determinarea venitului net din activitati independente se face respectand regulile art. 48 din Codul fiscal, a normelor de aplicarea ale acestuia aprobate prin HG 44/2004, precum si a prevederilor OMFP 1040/2004. Art. 48 alin. (4) – (6) din Codul fiscal si pct. 37 – 39 din Normele metodologice pentru aplicarea acestui articol cuprind detalierea cheltuielilor care se adminit la deducere si a celor nedeductibile.

Contribuabilul care desfasoara o activitate calificata drept independenta datoreaza plati anticipate in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru si va avea obligatia de a depune la organul fiscal competent declaratia referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal (formularul 220 - Declaratie privind venitul estimat/norma de venit) si declaratia privind veniturile realizate pana la data de 25 mai inclusiv a anului fiscal urmator celui de realizare a veniturilor (formularul 200 - Declaratie privind veniturile realizate din Romania).

Potrivit art. 296 indice 21 allin. (1) din Codul fiscal, persoanele care desfasoara activitati independente (PFA sau profesii libere) au calitatea de contribuabil la sistemul public de pensii si la cel de asigurari sociale de sanatate, cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internationale la care Romania este parte, dupa caz.

- In raport cu obligatiile privind contributia de asigurari sociale, persoana fizica avand si calitatea de salariat va fi exceptata de la plata contributiei de asigurari sociale.

- In raport cu obligatiile privind contributia de asigurari sociale de sanatate datorate, declararea veniturilor care reprezinta baza lunara de calcul a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza urmare depunerii formularului 220 - Declaratie privind venitul estimat/norma de venit, prevazut la art. 81 din Codul fiscal, respectiv a formularului 200 - Declaratie privind veniturile realizate din Romania, prevazut la art. 83 din Codul fiscal.

Termenele de depunere sunt cele stabilite de art. 81 din Codul fiscal, respectiv 15 de la data producerii evenimentului in cazul declaratie referitoare la veniturile si cheltuielile estimate a se realiza pentru anul fiscal, sau odata cu declaratia privind venitul realizat pentru contribuabilii care in anul anterior au realizat pierderi si care au realizat venituri pe perioade mai mici decat anul fiscal, precum si care, din motive obiective, estimeaza ca vor realiza venituri care difera cu cel putin 20% fata de anul fiscal anterior.

In cazul contributiei de asigurari sociale de sanatate, platile anticipate datorate in cursul anului sunt stabilite de catre organul fiscal in decizia de impunere si se platesc trimestrial, in 4 rate egale, pana la data de 25 inclusiv a ultimei luni din fiecare trimestru. Obligatiile anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se determina pe baza declaratiei privind venitul realizat, in cazul impunerii in sistem real, prin aplicarea cotei contributiei de asigurari sociale de sanatate asupra bazei de calcul stabilita conform art. 296 indice 22 alin. (3) din Codul fiscal. Stabilirea obligatiilor anuale de plata a contributiei de asigurari sociale de sanatate se realizeaza prin decizia de impunere anuala, pe baza careia se regularizeaza sumele datorate cu titlu de plati anticipate, astfel cum este prevazut la art. 296 indice 25 din Codul fiscal. Plata contributiei de asigurari sociale de sanatate stabilita prin decizia de impunere anuala se efectueaza in termen de cel mult 60 de zile de la data comunicarii deciziei, iar sumele achitate in plus se compenseaza sau se restituie potrivit prevederilor Codului de procedura fiscala.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In ce conditii incheiem un contract de prestarii servicii? Ce obligatii fiscale il insotesc?":
Rating:

Nota: 3.25 din 8 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Factura declarata de doua ori. Corectarea erorii in formularele D300 si D394
    • O companie se confrunta cu urmatoarea situatie, la care specialistii nostri vor oferi solutia in cele ce urmeaza: In decontul de TVA a fost raportata si inregistrata o factura furnizor de doua ori. Care este procedura de corectie a D300 si D394? Raspunsul specialistului La Randul 32 in decontul de tva orice alte sume rezultate din regularizarile prevazute de legislatia in vigoare datorate unor evenimente, cu exceptia celor prevazute la art. 287 si art. 3151 din Codul fiscal, care determina...» citeste mai departe aici

  • APIA: Controale in cazul a 73.203 dosare, pentru acordarea cererilor unice de plata din 2018
    • Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura (APIA) anunta desfasurarea controlului pe teren al cererilor unice de plata depuse in campania 2018, in esantionul de control la nivel national fiind cuprinse 73.203 de dosare selectate pentru verificare. In total, vor fi controlate 885.250 parcele, pentru o suprafata de peste 2,075 milioane hectare, se arata intr-un comunicat al APIA. Scopul acestor controale pe teren este de a verifica, pe un esantion de cereri, conditiile de acordare a...» citeste mai departe aici

  • VIDEO! GDPR: Evidenta activitatilor de prelucrare a datelor
    • Cum modifica GDPR relatia client-contabil? Evidenta activitatilor sale de prelucrare, art.30, alin.2 din Regulament este unul dintre subiectele despre care s-a tot discutat. Pentru a fi obligatorie tinerea evidentatii activitatilor de prelucrare a datelor, trebuie sa fie indeplinita cel putin una dintre urmatoarele aspecte: – sa fie vorba de o activitate periodica; – sa fie vorba de o activitate care vizeaza chiar si date cu caracter sensibil sau special; – sa se realizeze pe...» citeste mai departe aici

  • CNAIR: Situatia podurilor din Romania este sub control
    • Potrivit unui comunicat remis, joi, de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii din Romania, podurile din Romania nu risca sa se prabuseasca. “Din cele 4250 de poduri aflate pe reteaua de Drumuri Nationale din Romania, doar 37 se afla in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate in trecut de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4. Niciunul dintre aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare,...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016