Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registrul Inventar pentru PFA

12-Ian-2012
6146

Potrivit art. 48 alin. (9) din Codul fiscal si pct. 41 din Normele de aplicare a Codului fiscal , toate bunurile si drepturile aferente desfasurarii activitatii se inscriu in Registrul-inventar si constituie patrimoniul afacerii.

In conformitate cu prevederile OMFP 1040/2004 , REGISTRUL-INVENTAR (cod 14-1-2/a), in cazul PFA serveste ca document de inregistrare a bunurilor achizitionate sau realizate, pe baza documentelor justificative.

Se intocmeste la contribuabili intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat la organul fiscal teritorial.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor, de la inceputul activitatii pana la data incetarii acesteia.

 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii

In coloana 2 se inscrie denumirea bunurilor.
In coloana 3 se inscrie numarul de inventar al bunurilor.
In coloana 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 5 se inscriu felul si numarul documentului pe baza caruia se face inregistrarea bunurilor.
In coloana 6 se inscrie valoarea de achizitie sau valoarea bunurilor ramasa de recuperat.
In coloana 7 se inscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
In coloana 8 se inscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data iesirii.
In coloana 9 se inscrie valoarea de iesire (vanzare) a bunului.
In coloana 10 se dau explicatii cu privire la identificarea bunului.

Acest registru se numeroteaza si se completeaza fara stersaturi si fara a se lasa spatii libere.
Se arhiveaza impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.
Totodata, persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii,, potrivit art. 1 alin. (3).

In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale, rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.

Potrivit pct.44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale , obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs., ca PFA.

Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.
Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.

Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.

In coloana 1 se inscrie numarul curent al fiecarei operatiuni inregistrate in registru, cronologic, de la deschiderea acestuia pana la epuizarea filelor sau incetarea activitatii.
In coloana 2 vor fi recapitulate elementele de activ si de pasiv inventariate, detaliat dupa natura lor, valorile materiale putand fi defalcate pe gestiuni.
In coloana 3 se inscrie valoarea contabila a elementelor de activ si de pasiv inventariate.
In coloana 4 se inscrie valoarea de inventar a elementelor de activ si de pasiv inventariate, stabilita de membrii comisiei de inventariere (pe baza listelor de inventariere si a proceselor-verbale de inventariere).
In coloana 5 se trec diferentele din evaluare, de inregistrat, calculate ca diferenta intre valoarea contabila si valoarea de inventar.
In coloana 6 se mentioneaza cauzele diferentelor (deprecieri etc.).

In concluzie la efectuarea inventarierii anuale, apreciez ca trebuie sa respectati procedura mentionata in OMFP 2861/2009 si sa inregistrati in Registrul de inventar in afara de mijloace fixe, obiecte de inventar, stocuri de marfa si soldurile la 31.12.2011 de la casa, banca, furnizori si altele care se inscriu la o societate comerciala, dupa cum se prevede in OMFP 2861/2009.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registrul Inventar pentru PFA":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (3)

11-Apr-2012

Go to my http://www.reviewedtools.com - reviews website.

06-Apr-2012

Check out this http://www.reviewedtools.com - reviewed webpage.

04-Apr-2012

Check out this http://www.reviewedtools.com - review webpage..





Subiectele saptamanii

  • Plafonul de scutire de TVA se va majora de la 220.000 pana la 300.000 de lei
    • Plafonul de la care firmele trebuie sa se inregistreze in prezent in scopuri de taxa pe valoarea adaugata (TVA) urmeaza sa fie majorat pana la 300.000 lei, de la 220.000 lei cat este in prezent, in urma unui proiect adoptat in Senat. Propunerea legislativa pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal va obliga astfel firmele infiintate inainte de 1 ianuarie 2017 sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA daca depasesc plafonul 220.000 de lei in perioada cuprinsa...» citeste mai departe aici

  • Impozitare mai stricta pentru toate societatile romane! Ce s-a modificat?
    • In data de 7 iunie, Romania a participat la semnarea Conventiei multilaterale de modificare a tratatelor de evitare a dublei impuneri, alaturi de alte 75 de tari, la Paris. Prin urmare, cele 91 de tratate de evitare a dublei impuneri si de prevenire a evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital incheiate de Romania cu alte state urmeaza sa se modifice. Schimbarile sunt necesare pentru a combate situatiile in care dubla neimpozitare a devenit o portita pentru persoanele...» citeste mai departe aici

  • Noul Ghid ANAF privind limita deducerilor unor cheltuieli incluse la calculul rezultatului fiscal
    • ANAF a publicat noul ghid care prezinta Limitele de deductibilitate ale unor categorii de cheltuieli la calculul rezultatului fiscal [articolul 25 alineatul (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si punctul 15 din Hotararea Guvernului 1/2016, ambele cu modific?rile si complet?rile ulterioare]. Litera a) Cheltuieli de protocol in limita de 2%; Baza de calcul la care se aplica cota de 2% este profitul contabil la care se adauga cheltuielile cu impozitul pe profit si cheltuielile...» citeste mai departe aici

  • Termen amanat pentru mai multe declaratii fiscale din iunie
    • Deoarece data de 25 iunie este o zi nelucratoare, se prelungeste pana pe 26 iunie a.c. termenul pentru mai multe declaratii fiscale, dupa cum urmeaza: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA la incasare, formular 097. - Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat, cu termen lunar pentru obligatiile bugetului de stat aferente lunii mai 2017, formular 100.; - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta...» citeste mai departe aici

  • Din iulie vor beneficia de scutirea de impozit pe venit mult mai putini programatori!
    • Incepand cu luna iulie 2017, mai multi programatori nu vor mai beneficia de scutirea de impozit pe venit, dupa o modificare adusa de Ordinul comun al ministerelor Comunicatiilor, Educatiei, Muncii si Finantelor nr. 409/4.020/737/703 privind incadrarea in activitatea de creare de programe pentru calculator, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 468 din 22 iunie 2017, in vigoare de la 1 iulie 2017. Daca la inceput de an, potrivit legii, aceasta scutire de impozit urma sa fie valabila...» citeste mai departe aici

  • Lagarde, FMI, considera ca evaziunea fiscala si corupta sunt marile provocari ale economiei
    • Christine Lagarde, directorul general al Fondului Monetar International, a declarat recent ca evaziunea fiscala, coruptia si finantarea terorismului, precum si excluziunea financiara sunt marile provocari ale economiei globale. Declaratiile au fost facute in cadrul reuniunii Grupului de Actiune Financiara impotriva spalarii banilor, care se desfasoara joi si vineri in orasul spaniol Valencia, Lagarde a cerut "intensificarea luptei impotriva coruptiei si evaziunii fiscale", informeaza Agerpres....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.