
Raportul Special
realizat de specialisti
Intrebare: In cazul unui PFA care face comert, conform Ordinului 1040/2004, se stabileste venitul net prin scaderea din incasari a platilor (nu au fost plati pentru bunuri amortizabile, nu au fost amortizari). La sfarsitul anului exista un stoc de marfa in inventar. Finantele calculeaza cheltuielile tinand cont doar de marfa vanduta. In schimb, nu se tine cont la stabilirea venitului net de marfa aflata in stoc si platita in cursul anului. Este corecta aceasta procedura?
De asemenea, se inregistreaza in registrul inventar bunurile in momentul cumpararii?
Raspuns:
1) Potrivit art. 48 alin (1) din Codul fiscal , venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, cu exceptia prevederilor art. 49 si 50.
La pct. 37 din Normele de aplicare a Codului fiscal se precizeaza faptul ca din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4)-(7) din Codul fiscal . De asemenea, la sectiunea F Norme privind evidentierea cheltuielilor , pct. 43 din OMFP 1040/2004 , una din conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, este:
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Amnistie fiscala, OUG 107/2024. Cum poti beneficia de facilitati daca trebuie sa modifici regimul de impozitarePFA fara activitate. Achizitionarea AMEF la reluarea activitatii10 persoane verificate de ANAF au venituri nedeclarate de 86,94 milioane de leiTestati GRATUIT lucrarea Consilierul Verde al Contabilului! Ofera pe loc raspunsul la orice problema din domeniuPFA si salariat. Ce contributii sunt datorate?Ultimele articole
Formulare ONRC: Cine poate semna si depune cereri de inmatriculare sau inregistrare la registrul comertuluiDepunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024Actualizare cod CAEN rev 3. Anumiti contribuabili NU au obligatii suplimentare fata de ANAFNorme de venit 2025. LISTELE pe judeteDeclaratia Unica in 2025. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent care poate fi depus online de PFA-uriArticole similare
4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lorInscriere pe factura CNP persoane fizice. Ce risca firma?Sistemul de munca hibrid si birourile viitorului - cum sa ai un business sustenabil pe termen lungSAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025Reflectarea contabila si fiscala a dreptului limitat de deducere a TVAUltimele articole
SAF-T in 2025. Pentru D406 privind Activele NU se acorda perioada de gratieSAF-T in 2025. Ce obligatii exista pe linie de STOCuri si mijloace fixeGhid pentru incepatori: Tot ce trebuie sa stii despre echipamentele fiscaleSAF-T: D406 pentru luna decembrie 2024 trebuie depusa pana 31 ianuarie 2025NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025Articole similare
Ce registre trebuie sa detina obligatoriu o asociatie?Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?Obligatia de a efectua inventarierea patrimoniuluiRegistrul Inventar pentru PFAUltimele articole
Registrul inventar PFA. Completare si MODELModele de documente utile pentru asociatiile de proprietariComunicare ANAF: Ghid fiscal - Impunerea veniturilor din activitati independente pe baza normelor de venitANAF: Rezumat privind Ghid fiscal al PFAArticole similare
Registrul Inventar pentru PFACele mai importante obligatii ale contabililor, pana la finalul anului 2019Stocuri degradate. Ce cheltuieli se deduc si ce documente sunt necesare?Obiecte de inventar. Ce sunt, legislatie si ce trebuie sa stii despre casarea obiectelor de inventarMetoda corecta pentru inchiderea exercitiului financiar aferent anului trecutUltimele articole
Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?Creante prescrise. Scoaterea din evidenta contabila. Se instiinteaza clientii in acest caz?Inventarierea creantelor si a datoriilor la sfarsit de an. Aspecte specificeConfirmarile de sold privind creantele: Cand se poate intrerupe termenul de prescriptie de 3 ani?Cum se efectueaza corect inventarierea patrimoniuluiArticole similare
PFA neinregistrata TVA: tratamentul fiscal al serviciilor prestate pentru beneficiari externiCabinet avocat. Registre si cheltuieli deductibileCe obligatii fiscale apar daca o persoana fizica construieste un imobil in scopul revanzarii?Impozitarea veniturilor din drepturi de proprietate intelectualaImpozitare subventie PFA. Ce declaratii se depun pentru incasare?Ultimele articole
In ce conditii incheiem un contract de prestarii servicii? Ce obligatii fiscale il insotesc?Obligatii si prevederi referitoare la inregistrarea incasarilor si platilor in valutaEvidentierea platilor efectuate de PFA. Cum se determina pierderea fiscala?Impozit pe veniturile microintreprinderilor. Ce obligatii fiscale are un PFA care e si asociat unic?Impozit pe venit si stocul de marfa. Cum stabilim regimul fiscal?Sfaturi de la experti
Data inregistrarii diferentelor rezultate in urma inventarierii
Intrebare: Societatea noastra a efectuat inventarierea anuala in data de 03.01.2025. Listele de inventariere au fost predate cu intarziere la contabilitate, dupa data de 27.01.2025. Inregistrarea valorii marfii lipsa o putem face in luna...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intarziere declarare modificare perioada fiscala
Intrebare: O societate platitoare de TVA trimestrial in anul 2024 a depasit plafonul pentru TVA trimestrial in cursul anului 2024. Pana pe 15 ianuarie 2025, trebuia sa depuna formularul D700 pentru a trece la TVA lunar. Societatea nu a depus...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare
Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante
Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!
Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024
Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA