Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA. Stoc de marfa in inventar

19-Ian-2012
10298

Intrebare: In cazul unui PFA care face comert, conform Ordinului 1040/2004, se stabileste venitul net prin scaderea din incasari a platilor (nu au fost plati pentru bunuri amortizabile, nu au fost amortizari). La sfarsitul anului exista un stoc de marfa in inventar. Finantele calculeaza cheltuielile tinand cont doar de marfa vanduta. In schimb, nu se tine cont la stabilirea venitului net de marfa aflata in stoc si platita in cursul anului. Este corecta aceasta procedura?


De asemenea, se inregistreaza in registrul inventar bunurile in momentul cumpararii?

Raspuns: 

1) Potrivit art. 48 alin (1) din Codul fiscal , venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, cu exceptia prevederilor art. 49 si 50.

Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
 Ghid practic de Management financiar
Ghid practic de Management financiar
Vezi detalii
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii


La pct. 37 din Normele de aplicare a Codului fiscal se precizeaza faptul ca din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4)-(7) din Codul fiscal . De asemenea, la sectiunea F Norme privind evidentierea cheltuielilor , pct. 43 din OMFP 1040/2004 , una din conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, este:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente.

Potrivit pct. 52 din OMFP 1040/2004 , „venitul net sau pierderea fiscala care rezulta din contabilitatea in partida simpla va fi influentata cu platile si/sau incasarile efectuate in avans, care se refera la alte exercitii fiscale". Din interpretarea prevederilor mentionate rezulta ca venitul net in activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente realizarii acestuia, fiind influentat de platile si/sau incasarile efectuate in avans, referitoare si la alte exercitii fiscale. Interpretarea prevederilor pct. 52 parag. (2) din OMFP 1040/2004 permite astfel modificarea bazei de impunere. Prin urmare, cheltuielile aferente veniturilor ce se vor realiza in anul urmator vor fi deduse din cheltuielile corespunzatoare anului fiscal in care se realizeaza venitul, iar nu din cheltuielile anului fiscal in care au fost efectuate si inregistrate in evidentele contabile.

Avand in vedere aceste precizari organul fiscal a stabilit corect cheltuiala deductibila, netinand cont de stocul de marfa existent. Astfel stocul de marfa, va fi preluat la inceputul anului viitor si daca aceasta marfa va fi comercializata, cheltuiala cu achizitia marfii va fi considerata deductibila, fiind aferenta venitului brut incasat in acest an.

2) Persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit art. 1 alin. (3) . In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale, rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.

Potrivit pct.44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale , obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca PFA.

Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.

Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.

Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.

In concluzie la efectuarea inventarierii anuale , apreciez ca trebuie sa respectati procedura mentionata in OMFP 2861/2009 si sa inregistrati valoric in Registrul de inventar pe baza listelor de inventar, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, inafara de mijloace fixe, obiecte de inventar si stocurile de marfa, materii prime, materiale consumabile,etc.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA. Stoc de marfa in inventar":
Rating:

Nota: 4 din 5 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (6)

17-Nov-2012

QyXIN6 , [url=http://hqlnjbudvumb.com/]hqlnjbudvumb[/url], [link=http://mpdkjqmeegng.com/]mpdkjqmeegng[/link], http://ostrfmgdyvhj.com/

17-Nov-2012

QyXIN6 , [url=http://hqlnjbudvumb.com/]hqlnjbudvumb[/url], [link=http://mpdkjqmeegng.com/]mpdkjqmeegng[/link], http://ostrfmgdyvhj.com/

17-Nov-2012

QyXIN6 , [url=http://hqlnjbudvumb.com/]hqlnjbudvumb[/url], [link=http://mpdkjqmeegng.com/]mpdkjqmeegng[/link], http://ostrfmgdyvhj.com/

16-Nov-2012

qZlj6e embinaniyvgo

14-Nov-2012

hsf48K isilpcisitti





Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.