Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA. Stoc de marfa in inventar

19-Ian-2012
10586

Intrebare: In cazul unui PFA care face comert, conform Ordinului 1040/2004, se stabileste venitul net prin scaderea din incasari a platilor (nu au fost plati pentru bunuri amortizabile, nu au fost amortizari). La sfarsitul anului exista un stoc de marfa in inventar. Finantele calculeaza cheltuielile tinand cont doar de marfa vanduta. In schimb, nu se tine cont la stabilirea venitului net de marfa aflata in stoc si platita in cursul anului. Este corecta aceasta procedura?


De asemenea, se inregistreaza in registrul inventar bunurile in momentul cumpararii?

Raspuns: 

1) Potrivit art. 48 alin (1) din Codul fiscal , venitul net din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, cu exceptia prevederilor art. 49 si 50.

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii


La pct. 37 din Normele de aplicare a Codului fiscal se precizeaza faptul ca din venitul brut realizat se admit la deducere numai cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri, astfel cum rezulta din evidentele contabile conduse de contribuabili, cu respectarea prevederilor art. 48 alin. (4)-(7) din Codul fiscal . De asemenea, la sectiunea F Norme privind evidentierea cheltuielilor , pct. 43 din OMFP 1040/2004 , una din conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, este:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente.

Potrivit pct. 52 din OMFP 1040/2004 , „venitul net sau pierderea fiscala care rezulta din contabilitatea in partida simpla va fi influentata cu platile si/sau incasarile efectuate in avans, care se refera la alte exercitii fiscale". Din interpretarea prevederilor mentionate rezulta ca venitul net in activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile aferente realizarii acestuia, fiind influentat de platile si/sau incasarile efectuate in avans, referitoare si la alte exercitii fiscale. Interpretarea prevederilor pct. 52 parag. (2) din OMFP 1040/2004 permite astfel modificarea bazei de impunere. Prin urmare, cheltuielile aferente veniturilor ce se vor realiza in anul urmator vor fi deduse din cheltuielile corespunzatoare anului fiscal in care se realizeaza venitul, iar nu din cheltuielile anului fiscal in care au fost efectuate si inregistrate in evidentele contabile.

Avand in vedere aceste precizari organul fiscal a stabilit corect cheltuiala deductibila, netinand cont de stocul de marfa existent. Astfel stocul de marfa, va fi preluat la inceputul anului viitor si daca aceasta marfa va fi comercializata, cheltuiala cu achizitia marfii va fi considerata deductibila, fiind aferenta venitului brut incasat in acest an.

2) Persoanele care obtin venituri din activitati independente si sunt obligate, potrivit legii, sa organizeze si sa conduca evidenta contabila in partida simpla sunt obligate ca cel putin la sfarsitul exercitiului financiar sa efectueze inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit procedurii stabilite prin OMFP 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, potrivit art. 1 alin. (3) . In consecinta, la data de 31.12.2011 cu ocazia inventarierii anuale, rezultatele finale ale inventarierii se consemneaza in Registrul inventar.

Potrivit pct.44 alin. (1) si alin. (3) "Registrul-inventar" (cod 14-1-2) este un document contabil obligatoriu in care se inscriu rezultatele inventarierii elementelor de natura activelor (stocuri materiale , obiecte de inventar, mijolace fixe etc), datoriilor si capitalurilor proprii, grupate dupa natura lor, conform posturilor din bilantul societatilor comerciale, in cazul dvs ca PFA.

Elementele de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii inscrise in registrul-inventar au la baza listele de inventariere, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, care justifica continutul fiecarui post din bilant.

Completarea registrului-inventar se efectueaza in momentul in care se stabilesc soldurile tuturor conturilor bilantiere, inclusiv ajustarile pentru depreciere sau pierdere de valoare, dupa caz.
Registrul-inventar poate fi adaptat in functie de specificul si necesitatile entitatilor, cu conditia respectarii continutului minim de informatii prevazut pentru acesta.

Registrul inventar se completeaza pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ si de pasiv, grupate dupa natura lor.

In concluzie la efectuarea inventarierii anuale , apreciez ca trebuie sa respectati procedura mentionata in OMFP 2861/2009 si sa inregistrati valoric in Registrul de inventar pe baza listelor de inventar, procesele-verbale de inventariere si situatiile analitice, dupa caz, inafara de mijloace fixe, obiecte de inventar si stocurile de marfa, materii prime, materiale consumabile,etc.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA. Stoc de marfa in inventar":
Rating:

Nota: 4 din 5 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (6)

17-Nov-2012

QyXIN6 , [url=http://hqlnjbudvumb.com/]hqlnjbudvumb[/url], [link=http://mpdkjqmeegng.com/]mpdkjqmeegng[/link], http://ostrfmgdyvhj.com/

17-Nov-2012

QyXIN6 , [url=http://hqlnjbudvumb.com/]hqlnjbudvumb[/url], [link=http://mpdkjqmeegng.com/]mpdkjqmeegng[/link], http://ostrfmgdyvhj.com/

17-Nov-2012

QyXIN6 , [url=http://hqlnjbudvumb.com/]hqlnjbudvumb[/url], [link=http://mpdkjqmeegng.com/]mpdkjqmeegng[/link], http://ostrfmgdyvhj.com/

16-Nov-2012

qZlj6e embinaniyvgo

14-Nov-2012

hsf48K isilpcisitti





Subiectele saptamanii

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Apel BNS catre Guvern pentru a renunta la transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor
    • BNS face apel la Guvernul Romaniei sa renunte la implementarea masurii de reducere a costului cu forta de munca al angajatorului, prin transferul contributiilor sociale integral in sarcina salariatilor, in special avand in vedere faptul ca deja a luat astfel de decizii de incalcare a propriului Program de Guvernare in favoarea capitalului. Prezentam anexat prezentului comunicat un set de 10 motive pentru a sustine o astfel de decizie. Ne aratam deplina disponibilitate pentru a identifica un set...» citeste mai departe aici

  • Plata titlurilor executorii datorate profesorilor ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani
    • Plata drepturilor salariale castigate in instanta de catre personalul din invatamant ar putea fi esalonata pe urmatorii 5 ani, asa cum se prevede intr-un nou proiect semnat de premierul Mihai Tudose, presedintele Camerei, Liviu Dragnea, ministrul Educatiei, Liviu Pop, si vicepremierul Marcel Ciolacu. Conform Zf.ro, proiectul de Lege privind finantarea unor masuri in domeniul invatamantului prevede ca "incepand cu anul 2018, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Apararii Nationale, se...» citeste mai departe aici

  • La 25 octombrie 2017 e termenul pentru plata primei rate din impozitul pe venitul din activitati agricole si a CASS
    • Va aducem la cunostinta ca miercuri, 25 octombrie 2017, este termenul limita de plata a 50% din impozitul pe venit si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de contribuabilii care obtin venituri din activitati agricole stabilite pe baza de norma de venit. Veniturile din activitati agricole sunt veniturile obtinute din desfasurarea, in mod individual sau intr-o forma de asociere fara personalitate juridica, a: cultivarii produselor agricole vegetale, exploatarii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"