Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?

02-Nov-2015
4283

In analiza urmatoare, discutam despre o firma careia, in urma unui contol, i se cere registrul-inventar completat la zi. Conform legislatiei acesta se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii, dar nu la zi.

I.I. este platitoare de TVA , determinarea venitului net in sistem real, presteaza servicii agricole cu o combina. Ce se completeaza in Registru Inventar pentru o intreprindere individuala avand in vedere noile modificari de la 1 martie?

Firma are urmatoarele solduri finale la 26.10:
1. Credit bancar pe termn lung 29192.4
2. Utilaj combina 116022.64
3. Amortizare utilaj 18128.54
4. Stocuri de Combustibil si alte consumabile1456.53

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Planului de conturi general 2017
Planului de conturi general 2017
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

5. Clienti 4987.08
6. TVA 965.21
7. Sume dat asociatilor 7628.71
8. Subventii pt investitii 68054.13
9. Conturi la banci 1127.96
10. Casa 839.81
Toate aceste valori trebuie completate in registru? Ar trebui detaliate stocurile pe fiecare articol? Se inregistreaza toate elementele de activ si pasiv la fel ca in contabilitatea in partida dubla?

Intr-adevar, conform capit. II pct. 8 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP 170/2015 persoanele fizice care desfasoara activitati independente autorizate au obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an si la incetarea activitatii. Prin urmare, inventarierea nu este obligatorie la sfarsitul anului/execitiului financiar, ci cel putin o data pe an, astfel ca nu va puteti opune eficient solicitarii organelor de inspectie fiscala in privinta completarii "la zi" a registrului-inventar (avand oricum obligatia sa cooperati conform art. 106 din Codul de procedura fiscala), iar inventarierea astfel realizata va fi putea fi considerata suficienta pentru anul 2015 (adica nu veti mai fi obligat sa efectuati o alta inventariere la 31 decembrie 2015).

Potrivit capit. III pct. 13 si capit. V din Reglementarile amintite, registrul-inventar serveste ca document contabil de inrtegistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creantele si datoriile), iar conform capit. II pct. 9 elementele patrimoniale sunt bunurile si drepturile care contribuie la activitatea persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla, adica mijloace fixe, stocuri, programe informatice, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare.

In cazul prezentat, intreprinderea individuala ce conduce contabilitatea in partida simpla va completa in registrul-inventar elementele patrimoniale (adica mijloacele fixe – combina la valoarea de inventar/de achizitie si nu la valoarea ramasa, stocurile – de combustibil si alte consumabile), creantele (clientii) si datoriile (creditul bancar pe termen lung, TVA-ul de plata, sumele datorate asociatilor, subventiile pentru investitii). Disponibilul (banca si casa) nu este obligatoriu de trecut in registru, nefiind nici creanta, nici element patrimonial (bunuri ori drepturi).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?":
Rating:

Nota: 4.17 din 9 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"