Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?

02-Nov-2015
6162

In analiza urmatoare, discutam despre o firma careia, in urma unui contol, i se cere registrul-inventar completat la zi. Conform legislatiei acesta se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii, dar nu la zi.

I.I. este platitoare de TVA , determinarea venitului net in sistem real, presteaza servicii agricole cu o combina. Ce se completeaza in Registru Inventar pentru o intreprindere individuala avand in vedere noile modificari de la 1 martie?

Firma are urmatoarele solduri finale la 26.10:
1. Credit bancar pe termn lung 29192.4
2. Utilaj combina 116022.64
3. Amortizare utilaj 18128.54
4. Stocuri de Combustibil si alte consumabile1456.53


5. Clienti 4987.08
6. TVA 965.21
7. Sume dat asociatilor 7628.71
8. Subventii pt investitii 68054.13
9. Conturi la banci 1127.96
10. Casa 839.81
Toate aceste valori trebuie completate in registru? Ar trebui detaliate stocurile pe fiecare articol? Se inregistreaza toate elementele de activ si pasiv la fel ca in contabilitatea in partida dubla?

Intr-adevar, conform capit. II pct. 8 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP 170/2015 persoanele fizice care desfasoara activitati independente autorizate au obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an si la incetarea activitatii. Prin urmare, inventarierea nu este obligatorie la sfarsitul anului/execitiului financiar, ci cel putin o data pe an, astfel ca nu va puteti opune eficient solicitarii organelor de inspectie fiscala in privinta completarii "la zi" a registrului-inventar (avand oricum obligatia sa cooperati conform art. 106 din Codul de procedura fiscala), iar inventarierea astfel realizata va fi putea fi considerata suficienta pentru anul 2015 (adica nu veti mai fi obligat sa efectuati o alta inventariere la 31 decembrie 2015).

Potrivit capit. III pct. 13 si capit. V din Reglementarile amintite, registrul-inventar serveste ca document contabil de inrtegistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creantele si datoriile), iar conform capit. II pct. 9 elementele patrimoniale sunt bunurile si drepturile care contribuie la activitatea persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla, adica mijloace fixe, stocuri, programe informatice, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare.

In cazul prezentat, intreprinderea individuala ce conduce contabilitatea in partida simpla va completa in registrul-inventar elementele patrimoniale (adica mijloacele fixe – combina la valoarea de inventar/de achizitie si nu la valoarea ramasa, stocurile – de combustibil si alte consumabile), creantele (clientii) si datoriile (creditul bancar pe termen lung, TVA-ul de plata, sumele datorate asociatilor, subventiile pentru investitii). Disponibilul (banca si casa) nu este obligatoriu de trecut in registru, nefiind nici creanta, nici element patrimonial (bunuri ori drepturi).


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Intreprindere individuala. Cum se completeaza corect Registrul-inventar?":
Rating:

Nota: 4.17 din 9 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Noutati de la ANAF: Sunt vizati contribuabilii mari si mijlocii!
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost pus in dezbatere publica un nou Proiect de ordin privind modificarea unor acte normative referitoare la administrarea si monitorizarea contribuabililor mari si mijloci. Proiectul pus in dezbatere publica marti, 20 noiembrie 2018, a fost emis in contextul in care prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2.716/2018 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016