
Raportul Special
realizat de specialisti
In analiza urmatoare, discutam despre o firma careia, in urma unui contol, i se cere registrul-inventar completat la zi. Conform legislatiei acesta se completeaza la inceputul activitatii, la sfarsitul exercitiului financiar, precum si cu ocazia incetarii activitatii, dar nu la zi.
I.I. este platitoare de TVA , determinarea venitului net in sistem real, presteaza servicii agricole cu o combina. Ce se completeaza in Registru Inventar pentru o intreprindere individuala avand in vedere noile modificari de la 1 martie?
Firma are urmatoarele solduri finale la 26.10:
1. Credit bancar pe termn lung 29192.4
2. Utilaj combina 116022.64
3. Amortizare utilaj 18128.54
4. Stocuri de Combustibil si alte consumabile1456.53
5. Clienti 4987.08
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Intr-adevar, conform capit. II pct. 8 din Reglementarile contabile privind contabilitatea in partida simpla, aprobate prin OMFP 170/2015 persoanele fizice care desfasoara activitati independente autorizate au obligatia sa efectueze inventarierea la inceputul activitatii, cel putin o data pe an si la incetarea activitatii. Prin urmare, inventarierea nu este obligatorie la sfarsitul anului/execitiului financiar, ci cel putin o data pe an, astfel ca nu va puteti opune eficient solicitarii organelor de inspectie fiscala in privinta completarii "la zi" a registrului-inventar (avand oricum obligatia sa cooperati conform art. 106 din Codul de procedura fiscala), iar inventarierea astfel realizata va fi putea fi considerata suficienta pentru anul 2015 (adica nu veti mai fi obligat sa efectuati o alta inventariere la 31 decembrie 2015).
Potrivit capit. III pct. 13 si capit. V din Reglementarile amintite, registrul-inventar serveste ca document contabil de inrtegistrare a elementelor de natura activelor si datoriilor inventariate (elementele patrimoniale, creantele si datoriile), iar conform capit. II pct. 9 elementele patrimoniale sunt bunurile si drepturile care contribuie la activitatea persoanei care conduce contabilitatea in partida simpla, adica mijloace fixe, stocuri, programe informatice, brevete, licente, marci comerciale, drepturi si active similare.
In cazul prezentat, intreprinderea individuala ce conduce contabilitatea in partida simpla va completa in registrul-inventar elementele patrimoniale (adica mijloacele fixe – combina la valoarea de inventar/de achizitie si nu la valoarea ramasa, stocurile – de combustibil si alte consumabile), creantele (clientii) si datoriile (creditul bancar pe termen lung, TVA-ul de plata, sumele datorate asociatilor, subventiile pentru investitii). Disponibilul (banca si casa) nu este obligatoriu de trecut in registru, nefiind nici creanta, nici element patrimonial (bunuri ori drepturi).
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Cedarea folosintei terenului. Cum evaluam dreptul de folosinta?PFA si declaratia pentru optiune in sistem real. Obligatii cu privire la CASSModificari aduse Legii contabilitatiiCe registre trebuie sa detina obligatoriu o asociatie?Soldul conturilor de amortizari se trece in REGISTRUL INVENTAR?Ultimele articole
REGISTRUL INVENTAR PFA. Completare si MODELREGISTRUL INVENTAR: Cum se completeaza documentul pentru PFA-uri si care este modelul utilizat in 2023?Top 5 programe de facturare si contabilitate si avantajele pe care le includONG-urile in 2016 - Obligatii si facilitati fiscale actualeCorectare eroare pentru o factura de achizitie eliberata pe numele PF in loc de PFA. Cum procedam?Articole similare
Ordinul 3100/2024. Termenul pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2024Cum anulam DATORIIle catre furnizori in cazul unei microintreprinderi?Cand este momentul potrivit pentru majorarea capitaluluiDepunerea situatiilor financiare semestriale. Entitatile de interes public au aceasta obligatie?Restructurarea obligatiilor bugetare restante. Finantele modifica si completeaza ProceduraUltimele articole
Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesareCe se intampla cu DATORIIle unei firme in falimentGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in afacerea taCum te afecteaza impozitul pe venit in cazul unui imprumut personalCartea Verde a Contabilitatii pentru anul 2025! Solutii pentru TOATE probleme fiscale cu care va confruntatiArticole similare
Impozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitPFA-urile in criza: Risc de radiere automata si noua limitare la numai 3 tipuri de activitatiDeterminarea impozitului pe venitul din activitati agricole. Cum declaram?Contabilitatea activitatilor agricole in partida simpla si dubla pentru persoane fizice, intreprinderi individuale, asociatiiSesiune de asistenta online - ANAF. Completarea Declaratiei Unice 2019: Intrebarile contribuabililor si raspunsurile primiteUltimele articole
NOI obligatii pentru firmele mici incepand cu ianuarie 2025Radiere INTREPRINDERE INDIVIDUALA. Etape si acte necesareCategorii de persoane fizice exceptate de la plata CASSIn ce conditii trebuie sa plateasca CASS intreprinderile invidiuale din 2024Declaratia Unica 2024. 3 studii de caz utile contribuabililorArticole similare
Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200O datorie la un furnizor dupa 3 ani se prescrie?Dizolvare societate. Impozit dividendeCompletare Registru de incasari si plati pentru intreprindere individuala. Ce cheltuieli sunt deductibile?Fuziune societati. Ce documente intocmim?Ultimele articole
Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventarINVENTARIERE anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?Ce se intampla cu stocul de marfa la inchiderea unei societati. Studii de caz utileProcedura inventarierii patrimoniului + alte zeci de proceduri contabile pentru societatiRegistrul inventar PFA. Completare si MODELArticole similare
Obligatii declarative si de plata pentru veniturile din mai mult de 5 contracte de inchiriereRegularizarea contributiilor sociale pentru anul 2017 ? a fost publicata proceduraANAF a oferit raspunsuri cu privire la formularul 220Declaratia Unica in 2025. Ce modificari sunt aduse de ANAF si cum arata noul model de formularVeniturile din activitati independenteUltimele articole
Taxe PFA cu CIM. Conditii de declarare CAS si CASS in cazul veniturilor din asigurari si dividendeTaxe PFA in SISTEM REAL. Plafoane CAS si CASS pentru 2025 + impozitul pe venitPFA la norma de venit. 3 cazuri in care NU mai trebuie sa depuna Declaratia Unica in 2025Taxe PFA in SISTEM REAL: CAS, CASS, dar si cum se completeaza Declaratia UnicaDeclaratia Unica 2025. 6 noutati legislative cu impact asupra completarii declaratieiSfaturi de la experti
Contestatie rezultat inspectie fiscala
Intrebare: Perioada inspectiei fiscale este anul 2023, 2024 si lunile ianuarie, februarie, martie 2025. Suma respinsa pentru anul 2025 este de 22.480 lei. Cum pot contesta aceasta suma?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: 1. Pentru actionarul cu domiciliul in Scotia, care primeste dividende din Romania, ce declaratie trebuie sa depuna societatea noastra: D205 sau D207? Daca am depus deja D205 pentru 2024, ce se mai poate face? 2. Ce documente...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA