Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Limitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiat

29-Mar-2019
1441

"In data de 18 martie au fost radiate de catre Registrul Comertului entitatile de tip PFA, II, IF care aveau prevazute in actul de infiintare mai multe coduri CAEN decat cele limitativ prevazute de Lege. Au fost astfel afectate o multime de agenti economici din aceasta categorie care nu au fost la curent cu aceste prevederi legale, ONRC netrimitand in acest caz niciun fel de notificare, somatie sau avertizare mizand doar pe principiul de drept nimeni nu se poate apara cu necunoasterea legii. In aceasta situatie se afla o Intreprindere Individuala cu salariati, fonduri nerambursabile accesate (se afla in perioada de monitorizare) precum si cu credite bancare in derulare care vor fi imposibil de rambursat daca entitatea nu va desfasura acitivtatea in regim de continuitate. Care este solutia legala in acest sens pentru a preintampina (sau macar a atenua) colapsul financiar in care titualarul entitatii este pe cale sa intre? Mai poate fi reactivata in vreun fel Intreprinderea Individuala? Poate fi preluat patrimoniul Intreprinderii de catre o entitate nou infiintata, succesoare a activului si pasivului celei radiate?"

Raspunsul specialistului

Incepand cu data de 17 ianuarie 2017, prin Legea nr. 182/2016, au fost limitate clasele care sunt incluse in obiectul de activitate pentru PFA si II. Astfel, PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN, in timp ce intreprinderea individuala cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN.

In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a reglementarilor Legii nr. 182/2016, PFA si II al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat 5 si, respectiv, 10 clase, trebuia sa solicite oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.

Daca nu a fost autorizata anterior pentru una sau mai multe dintre activitatile incluse in obiectul de activitate, PFA sau II solicita autorizarea acesteia/acestora, putand opta pentru modificarea formei de organizare, in conditiile legii. Modificarea mentiunilor referitoare la obiectul de activitate si emiterea noilor certificate de inregistrare se realizeaza, pe baza cererii depuse in termenul de 2 ani de oficiul registrului comertului, cu titlu gratuit.

Cu 30 de zile inainte de implinirea termenului de 2 ani, Oficiul National al Registrului Comertului a avut obligatia sa publice pe pagina sa de internet listele cu persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate anterior expirarii termenului de 2 ani. Aceasta lista poate fi consultata la pagina urmatoare: https://www.onrc.ro/index.php/ro/legea-182-2016-23-01-2019.

In situatia in care nu au fost intreprinse procedurile necesare in vederea modificarii numarului de activitati desfasurate de contribuabil, Legea nr. 182/2016 dispune ca ONRC sa radieze din oficiu, in termen de 60 de zile care s-a implinit la data de 18 martie 2019, PFA si II care nu si-au indeplinit aceasta obligatie. Transferul drepturilor si obligatiilor din patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, potrivit legii, se realizeaza cu respectarea drepturilor creditorilor asupra fiecarei mase patrimoniale.



Asadar, radierea contribuabilului implica incetarea activitatii acestuia, insa persoana fizica poate sa isi continue activitatea prin parcurgerea procedurii prevazute de OG nr. 44/2008. La incetarea activitatii are asadar loc un transfer al patrimoniului de afectatiune in patrimoniul personal al persoanei fizice dar care din punct de vedere fiscal nu produce efecte. Astfel, din punct de vedere al impozitului pe venitul din activitati independente, urmeaza a fi aplicabile prevederile art. 68 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal care prevad ca nu vor fi incluse in venitul brut, si pe cale de consecinta nu vor fi impozitate contravaloarea bunurilor ramase dupa incetarea activitatii. In concluzie, preluarea patrimoniului de afectatiune al PFA nu va putea fi transmis direct unei alte forme de organizare a activitatii economice a persoanei fizice deoarece acesta componenta patrimoniala va intra mai intai in patrimoniul personal odata cu incetarea activitatii si va fi ulterior transferat din patrimoniul persoanl in cel de afectatiune la momentul autorizarii noii activitati.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Limitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiat":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Consecinte depasire plafon de incasari in numerar
    • O societate comerciala care detine casa de marcat fiscala emite bonuri fiscale pentru incasarile realizate pentru populatie, iar pentru societatile comerciale emite factura pe care o inregistreaza in contabilitate si o raporteaza in Declaratia nr. 394. Incasarea facturii care nu se realizeaza intotdeauna in aceeasi zi sau in aceeasi luna cu data emiterii facturii o realizeaza in baza chitantei. Inspectorii ANAF au aplicat o sanctiune de 20 000 lei pentru faptul ca se emit inca chitante in...» citeste mai departe aici

  • OFICIAL! NOUL MODEL de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata" - Formularul 300
    • UPDATE 21 aug. 2019 Ordinul nr. 2227/2019 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" a fost publicat in Monitorul Oficial, nr. 687, de ieri - 20.08.2019. Mai jos aveti un extras din Ordinul 2227/2019. Articolul initial, 27 iun. 2019 Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica un proiect de ordin pentru aprobarea unui nou modelul de formular pentru "Decont de taxa pe valoarea adaugata". Este vorba despre...» citeste mai departe aici

  • Procedura de stabilire din oficiu a CAS si a CASS datorate de persoanele fizice (proiect de OPANAF)
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a pus in dezbatere publica, marti – 20 august, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru aprobarea "Procedurii privind stabilirea din oficiu a contributiei de asigurari sociale si a contributiei de asigurari sociale de sanatate datorate de persoanele fizice, precum si a modelului si continutului unor formulare”. In prezent, potrivit art.155 alin.(1) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii la sistemul de...» citeste mai departe aici

  • Fiscul raspunde: Cand se vor conecta aparatele de marcat din Romania la sistemul informatic ANAF?
    • MFP si ANAF au tot transmis informari catre contribuabili si atentionari privind obligativitatea dotarii cu noile aparate de marcat electronice fiscal (AMEF), insa operatorii fiscali inca nu stiu cand vor fi conectate casele de marcat la serverul Fiscului, pentru a scapa de transmiterea lunara a formularelor. Cu ceva timp in urma, Finantele propuneau modificarea Legii prevenirii, astfel incat contribuabilii care nu au respectat termenul de dotare cu noile case de marcat sa poata fi sanctionati...» citeste mai departe aici

  • Precizari ANAF: Calcularea cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor. Reglementari
    • Daca inca mai aveti intrebari privind reglementarile in privinta calcularii cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor, cel mai probabil va va fi de folos cea mai recenta informare transmisa de Directia Generala Regionala a Finantelor Publice (DGRFP) Brasov. Asadar, pentru a veni in ajutorul contribuabililor inca nedumeriti in privinta reglementarilor privind calculul cifrei de afaceri pentru aplicarea facilitatilor fiscale in domeniul constructiilor,...» citeste mai departe aici

  • Ministrul Energiei: Numai Parlamentul mai poate modifica OUG 114
    • Prezent la conferinta Focus Energetic, ministrul Energiei - Anton Anton a declarat, joi – 22 august, ca modificarea Ordonantei de Urgenta nr. 114/2018 sta acum in mainile Parlamentului. Acesta a precizat ca la nivelul Guvernului nu exista niciun fel de intentie de a face acest lucru. "(OUG, n.r.) 114 este in Parlament, in comisie, si toate amendamentele pe care si noi, si altii am fi dorit sa le aducem la 114, respectiv OUG 19, sunt acolo. Deci este in puterea Parlamentului sa o modifice",...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016