
Raportul Special
realizat de specialisti
"In data de 18 martie au fost radiate de catre Registrul Comertului entitatile de tip PFA, II, IF care aveau prevazute in actul de infiintare mai multe coduri CAEN decat cele limitativ prevazute de Lege. Au fost astfel afectate o multime de agenti economici din aceasta categorie care nu au fost la curent cu aceste prevederi legale, ONRC netrimitand in acest caz niciun fel de notificare, somatie sau avertizare mizand doar pe principiul de drept nimeni nu se poate apara cu necunoasterea legii. In aceasta situatie se afla o Intreprindere Individuala cu salariati, fonduri nerambursabile accesate (se afla in perioada de monitorizare) precum si cu credite bancare in derulare care vor fi imposibil de rambursat daca entitatea nu va desfasura acitivtatea in regim de continuitate. Care este solutia legala in acest sens pentru a preintampina (sau macar a atenua) colapsul financiar in care titualarul entitatii este pe cale sa intre? Mai poate fi reactivata in vreun fel Intreprinderea Individuala? Poate fi preluat patrimoniul Intreprinderii de catre o entitate nou infiintata, succesoare a activului si pasivului celei radiate?"
Incepand cu data de 17 ianuarie 2017, prin Legea nr. 182/2016, au fost limitate clasele care sunt incluse in obiectul de activitate pentru PFA si II. Astfel, PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN, in timp ce intreprinderea individuala cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN.
In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a reglementarilor Legii nr. 182/2016, PFA si II al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat 5 si, respectiv, 10 clase, trebuia sa solicite oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.
Daca nu a fost autorizata anterior pentru una sau mai multe dintre activitatile incluse in obiectul de activitate, PFA sau II solicita autorizarea acesteia/acestora, putand opta pentru modificarea formei de organizare, in conditiile legii. Modificarea mentiunilor referitoare la obiectul de activitate si emiterea noilor certificate de inregistrare se realizeaza, pe baza cererii depuse in termenul de 2 ani de oficiul registrului comertului, cu titlu gratuit.
Cu 30 de zile inainte de implinirea termenului de 2 ani, Oficiul National al Registrului Comertului a avut obligatia sa publice pe pagina sa de internet listele cu persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate anterior expirarii termenului de 2 ani. Aceasta lista poate fi consultata la pagina urmatoare: https://www.onrc.ro/index.php/ro/legea-182-2016-23-01-2019.
In situatia in care nu au fost intreprinse procedurile necesare in vederea modificarii numarului de activitati desfasurate de contribuabil, Legea nr. 182/2016 dispune ca ONRC sa radieze din oficiu, in termen de 60 de zile care s-a implinit la data de 18 martie 2019, PFA si II care nu si-au indeplinit aceasta obligatie. Transferul drepturilor si obligatiilor din patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, potrivit legii, se realizeaza cu respectarea drepturilor creditorilor asupra fiecarei mase patrimoniale.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Cartea Verde a Contabilitatii
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Dobanzi si penalitati de intarziere pentru creantele fiscaleArticole similare
Facturare servicii consultanta catre client strain. Solutii pentru PFA neinregistrat in scopuri de TVAInterviu Amelia Dumitras, inspector fiscal: Noul Cod fiscal si cea mai asteptata masura. Cum se va rezolva problema PFA-urilor?Completare Registru de incasari si plati pentru intreprindere individuala. Ce cheltuieli sunt deductibile?Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate: Modificarile de ultima ora intervenite in Codul fiscal si Legea Contabilitatii in 2015!PFA cu norma de venit - Plafon impozit si plata TVAUltimele articole
Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025Contract de inchiriere. Obligatii fiscale importanteRegistrul de casa. PFA-urile si II-urile au obligatia completarii lui?Taxe PFA. Plafoane CAS si CASS pentru PFAContabilitate PFA. Ce operatiuni trebuie completate in Registrul de incasari si plati in 2025Articole similare
PFA-urile trebuie sa isi schimbe actele de inregistrate din ianuarie 2017!DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?Opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul de rectificare a bugetului general consolidat pe anul 2015Termeni redefiniti prin LEGEA 182/2016 si noul regim pentru PFA-uriIn atentia PFA si a II:Termenul de actualizare a obiectului de activitate expira la data de 17 ianuarie 2019Ultimele articole
Coduri CAEN PFA. Ce trebuie sa stii de la infiintareNoile reguli pentru PFA-uri, Intreprinderi Individuale si Intreprinderi Familiale sunt valabile de la 17 ianuarie 2017Articole similare
Cum calculati impozitul specific in 2017?Senatul A RESPINS proiectul de majorare a ajutorului de stat pentru familIIle monoparentaleCalcul impozit pentru profit reinvestit. Rezerve legale si inregistrari contabileMarfa la pret cu amanuntul. Cum procedam tinand cont de noile cote de TVA?Profesie liberala. Aspecte contabile si fiscaleUltimele articole
Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturII [VIDEO]Formular 230. BeneficiarII sumei de 3,5% trebuie sa indeplineasca o conditie importantaDeclaratia 394. Bonurile fiscale SUB 100 euro vor fi trecute in D394?Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timpSfaturi de la experti
Intrebare: Doua societati fac un contract de asociere in participatiune: Societatea A, platitoare de TVA, cu impozit pe profit de 16% si cota de participare 40%, Societatea B, neplatitoare de TVA, care este si liderul asocierii cu 60%....
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
CAS platita pentru venituri din activitati independente de catre un pensionar
Intrebare: Un titular de PFA care a iesit la pensie in luna iunie 2023 trebuie sa declare si sa achite CAS doar pentru perioada pana la data emiterii deciziei de pensionare?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA