Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Limitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiat

29-Mar-2019
969

"In data de 18 martie au fost radiate de catre Registrul Comertului entitatile de tip PFA, II, IF care aveau prevazute in actul de infiintare mai multe coduri CAEN decat cele limitativ prevazute de Lege. Au fost astfel afectate o multime de agenti economici din aceasta categorie care nu au fost la curent cu aceste prevederi legale, ONRC netrimitand in acest caz niciun fel de notificare, somatie sau avertizare mizand doar pe principiul de drept nimeni nu se poate apara cu necunoasterea legii. In aceasta situatie se afla o Intreprindere Individuala cu salariati, fonduri nerambursabile accesate (se afla in perioada de monitorizare) precum si cu credite bancare in derulare care vor fi imposibil de rambursat daca entitatea nu va desfasura acitivtatea in regim de continuitate. Care este solutia legala in acest sens pentru a preintampina (sau macar a atenua) colapsul financiar in care titualarul entitatii este pe cale sa intre? Mai poate fi reactivata in vreun fel Intreprinderea Individuala? Poate fi preluat patrimoniul Intreprinderii de catre o entitate nou infiintata, succesoare a activului si pasivului celei radiate?"

Raspunsul specialistului

Incepand cu data de 17 ianuarie 2017, prin Legea nr. 182/2016, au fost limitate clasele care sunt incluse in obiectul de activitate pentru PFA si II. Astfel, PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN, in timp ce intreprinderea individuala cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN.

In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a reglementarilor Legii nr. 182/2016, PFA si II al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat 5 si, respectiv, 10 clase, trebuia sa solicite oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.

Daca nu a fost autorizata anterior pentru una sau mai multe dintre activitatile incluse in obiectul de activitate, PFA sau II solicita autorizarea acesteia/acestora, putand opta pentru modificarea formei de organizare, in conditiile legii. Modificarea mentiunilor referitoare la obiectul de activitate si emiterea noilor certificate de inregistrare se realizeaza, pe baza cererii depuse in termenul de 2 ani de oficiul registrului comertului, cu titlu gratuit.

Cu 30 de zile inainte de implinirea termenului de 2 ani, Oficiul National al Registrului Comertului a avut obligatia sa publice pe pagina sa de internet listele cu persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate anterior expirarii termenului de 2 ani. Aceasta lista poate fi consultata la pagina urmatoare: https://www.onrc.ro/index.php/ro/legea-182-2016-23-01-2019.


In situatia in care nu au fost intreprinse procedurile necesare in vederea modificarii numarului de activitati desfasurate de contribuabil, Legea nr. 182/2016 dispune ca ONRC sa radieze din oficiu, in termen de 60 de zile care s-a implinit la data de 18 martie 2019, PFA si II care nu si-au indeplinit aceasta obligatie. Transferul drepturilor si obligatiilor din patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, potrivit legii, se realizeaza cu respectarea drepturilor creditorilor asupra fiecarei mase patrimoniale.

Asadar, radierea contribuabilului implica incetarea activitatii acestuia, insa persoana fizica poate sa isi continue activitatea prin parcurgerea procedurii prevazute de OG nr. 44/2008. La incetarea activitatii are asadar loc un transfer al patrimoniului de afectatiune in patrimoniul personal al persoanei fizice dar care din punct de vedere fiscal nu produce efecte. Astfel, din punct de vedere al impozitului pe venitul din activitati independente, urmeaza a fi aplicabile prevederile art. 68 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal care prevad ca nu vor fi incluse in venitul brut, si pe cale de consecinta nu vor fi impozitate contravaloarea bunurilor ramase dupa incetarea activitatii. In concluzie, preluarea patrimoniului de afectatiune al PFA nu va putea fi transmis direct unei alte forme de organizare a activitatii economice a persoanei fizice deoarece acesta componenta patrimoniala va intra mai intai in patrimoniul personal odata cu incetarea activitatii si va fi ulterior transferat din patrimoniul persoanl in cel de afectatiune la momentul autorizarii noii activitati.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Limitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiat":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Recuperare pierdere fiscala microintreprindere, venituri din dividende
    • "Societatea X a fost platitoare de impozit pe profit in anul 2018, incepand cu 01.01.2019 a trecut la microintreprindere devenind platitoare pe impozit pe venit microintreprindere. La calculul impozitului pe venitul microintreprindere, se are in vedere pierderea fiscala inregistrata de societate in 2018 cand era platitoare de impozit pe profit? Veniturile din dividende incasate de la o alta microintreprindere in 2019 sunt luate in baza de calcul a impozitului pe venit?", se ntreaba unul dintre...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Noutati legislative cu incidenta in materie fiscala, in perioada 15.04-19.04
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat buletinul informativ numarul 17, in care sunt publicate actele normative cu incidenta in materie fiscala care au aparut in Monitorul Oficial al Romaniei in perioada 15.04.2019 – 19.04.2019. Asadar, saptamana trecuta au fost publicate 5 acte normative despre care vom detalia in cele ce urmeaza. 1. Legea nr. 60/2019 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal (M. Of. nr. 296 din 17 aprilie 2019). Prezenta...» citeste mai departe aici

  • Achizitii de servicii din tari UE/non-UE. Ghid complet despre regimul TVA
    • Cu siguranta va intrebati: Ce tratament fiscal aplicati atunci cand achizitionati servicii din afara Romaniei? Care sunt cele mai frecvente greseli intalnite in practica? Cand trebuie sa completati D390? Cand faceti taxare inversa? Stim de ce aveti nevoie! De un ghid care va ofera explicatii clare ale legislatiei, spete, solutii si comentarii profesioniste! Va propunem lucrarea Achizitii de servicii din afara Romaniei. Implicatii fiscal-contabile ...click aici pentru detalii despre lucrare si...» citeste mai departe aici

  • MFP: Bugetul de stat pe 2019 asigura toate resursele necesare pentru protectia copilului si a persoanelor cu dizabilitati
    • Ministerul Finantelor Publice anunta ca in Legea bugetului de stat pe 2019 au fost prevazute toate resursele necesare pentru finantarea sistemului de protectie a copilului, centrelor de asistenta sociala a persoanelor cu handicap, asistenti personali sau, dupa caz, indemnizatiile persoanelor cu handicap grav. Sumele necesare pentru finantare vor proveni de la bugetele locale despre care MFP precizeaza ca au asigurata finantarea integrala pentru plata acestor drepturi. Banii necesari provin atat...» citeste mai departe aici

  • Juergen Schunn: doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 mai exista si astazi
    • Care este secretul unei companii pentru a rezista in timp? Probabil ca raspunsul la aceasta intrebare este la fel de divers pe cat de multe business-uri de succes gasesti pe piata. Nu foarte multe companii se pot lauda insa cu o prezenta activa pe piata de business din Romania intinsa pe un sfert de secol. Omul de afaceri Juergen Schunn spune ca „doar 20% dintre firmele infiintate in 1990 exista si astazi”. Auto Schunn, compania fondata in 1993 de catre acesta, este una dintre...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016