Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Limitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiat

29-Mar-2019
1321

"In data de 18 martie au fost radiate de catre Registrul Comertului entitatile de tip PFA, II, IF care aveau prevazute in actul de infiintare mai multe coduri CAEN decat cele limitativ prevazute de Lege. Au fost astfel afectate o multime de agenti economici din aceasta categorie care nu au fost la curent cu aceste prevederi legale, ONRC netrimitand in acest caz niciun fel de notificare, somatie sau avertizare mizand doar pe principiul de drept nimeni nu se poate apara cu necunoasterea legii. In aceasta situatie se afla o Intreprindere Individuala cu salariati, fonduri nerambursabile accesate (se afla in perioada de monitorizare) precum si cu credite bancare in derulare care vor fi imposibil de rambursat daca entitatea nu va desfasura acitivtatea in regim de continuitate. Care este solutia legala in acest sens pentru a preintampina (sau macar a atenua) colapsul financiar in care titualarul entitatii este pe cale sa intre? Mai poate fi reactivata in vreun fel Intreprinderea Individuala? Poate fi preluat patrimoniul Intreprinderii de catre o entitate nou infiintata, succesoare a activului si pasivului celei radiate?"

Raspunsul specialistului

Incepand cu data de 17 ianuarie 2017, prin Legea nr. 182/2016, au fost limitate clasele care sunt incluse in obiectul de activitate pentru PFA si II. Astfel, PFA poate avea in obiectul de activitate cel mult 5 clase de activitati prevazute de codul CAEN, in timp ce intreprinderea individuala cel mult 10 clase de activitati prevazute de codul CAEN.

In termen de 2 ani de la intrarea in vigoare a reglementarilor Legii nr. 182/2016, PFA si II al caror numar de activitati incluse in obiectul de activitate este mai mare decat 5 si, respectiv, 10 clase, trebuia sa solicite oficiului registrului comertului competent modificarea, in mod corespunzator, a mentiunilor din registrul comertului referitoare la obiectul de activitate.

Daca nu a fost autorizata anterior pentru una sau mai multe dintre activitatile incluse in obiectul de activitate, PFA sau II solicita autorizarea acesteia/acestora, putand opta pentru modificarea formei de organizare, in conditiile legii. Modificarea mentiunilor referitoare la obiectul de activitate si emiterea noilor certificate de inregistrare se realizeaza, pe baza cererii depuse in termenul de 2 ani de oficiul registrului comertului, cu titlu gratuit.

Cu 30 de zile inainte de implinirea termenului de 2 ani, Oficiul National al Registrului Comertului a avut obligatia sa publice pe pagina sa de internet listele cu persoanele fizice autorizate si intreprinderile individuale care nu si-au indeplinit obligatia de modificare a obiectului de activitate anterior expirarii termenului de 2 ani. Aceasta lista poate fi consultata la pagina urmatoare: https://www.onrc.ro/index.php/ro/legea-182-2016-23-01-2019.

In situatia in care nu au fost intreprinse procedurile necesare in vederea modificarii numarului de activitati desfasurate de contribuabil, Legea nr. 182/2016 dispune ca ONRC sa radieze din oficiu, in termen de 60 de zile care s-a implinit la data de 18 martie 2019, PFA si II care nu si-au indeplinit aceasta obligatie. Transferul drepturilor si obligatiilor din patrimoniul de afectatiune, daca acesta a fost constituit, potrivit legii, se realizeaza cu respectarea drepturilor creditorilor asupra fiecarei mase patrimoniale.



Asadar, radierea contribuabilului implica incetarea activitatii acestuia, insa persoana fizica poate sa isi continue activitatea prin parcurgerea procedurii prevazute de OG nr. 44/2008. La incetarea activitatii are asadar loc un transfer al patrimoniului de afectatiune in patrimoniul personal al persoanei fizice dar care din punct de vedere fiscal nu produce efecte. Astfel, din punct de vedere al impozitului pe venitul din activitati independente, urmeaza a fi aplicabile prevederile art. 68 alin. (2) lit. c) din Codul fiscal care prevad ca nu vor fi incluse in venitul brut, si pe cale de consecinta nu vor fi impozitate contravaloarea bunurilor ramase dupa incetarea activitatii. In concluzie, preluarea patrimoniului de afectatiune al PFA nu va putea fi transmis direct unei alte forme de organizare a activitatii economice a persoanei fizice deoarece acesta componenta patrimoniala va intra mai intai in patrimoniul personal odata cu incetarea activitatii si va fi ulterior transferat din patrimoniul persoanl in cel de afectatiune la momentul autorizarii noii activitati.

Raspuns oferit de specialistii Portal Codul Fiscal, un proiect de consultanta specializata marca Rentrop&Straton.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Limitarea claselor incluse in obiectul de activitate. Reactivarea PFA/II radiat":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016