Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?

19-Iul-2017
1747
Deoarece astfel de articole sub forma unor dosare cat mai cuprinzatoare pe o tema de interes s-au bucurat de succes, va propunem mai jos un dosar pe tema PFA-urilor in 2017 si a noutatilor fiscale care insotesc activitatea celor care aleg aceasta forma de organizare juridica. 
 
Astfel, tratam mai jos cateva subiecte importante, de la impozitele pe care le achita un PFA in 2017 si pana la obligatiile noi care apar din luna iulie 2017. 
 
 
PFA-urile platesc impozit specific in 2017?
 
Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.
 
Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:
 
a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN:
 
5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare", 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".
b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.
 
Astfel, avem intrebarea: PFA-urile cu aceste coduri CAEN, se incadreaza la impozitul specific?
 
ANAF a raspuns urmatoarele:
 
"Potrivit prevederilor art.1 coroborate cu prevedrile art.3 din Legea nr.170/2016, sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, numai persoanele juridice romane care au fost platitoare de impozit pe profit.
 
Prin urmare PFA-urile nu sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, acestea fiind obligate la plata impozitului pe venit".
 
Cititi continuarea aici. 
 
 
Atentie! PFA-urile si firmele vor avea din iulie 2017 un nou cod de inregistrare! Obligatii noi si ce trebuie sa faceti
 
Persoanele fizice autorizate (PFA) si societatile vor primi un cod unic de inregistrare suplimentar, in afara de numarul de ordine existent deja in Registrul Comertului si in afara de codul unic de inregistrare fiscala. 
 
IDENTIFICATORUL UNIC LA NIVEL EUROPEAN (EUID) ajuta la implementarea sistemului care permite identificarea tuturor agentilor economici de mai sus in cadrul retelei care include registrele comertuli din toate statele membre ale Uniunii Europene.
 
Veti primi noul cod unic de inregistrare fiscala la inmatriculare/ inregistrare atat in calitate de persoane juridice (firme), cat si in calitate de entitati fara personalitate juridica, organizate sub forma de PFA, intreprinderi individuale (II) sau familiale (IF).
 
Noul cod unic de identificare va individualiza operatorul economic in tot spatiul comunitar si ca registrul central al comertului (tinut de Oficiul National al Registrului Comertului - ONRC) si registrele comertului tinute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale urmeaza sa fie incluse intr-un sistem european in care vor fi cuprinse toate registrele comertului din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv sistemul de interconectare a registrelor comertului.
 
Atentie: puteti cere inlocuirea certificatului de inregistrare cu noul certificat de inregistrare, in care va fi inclus si identificatorul unic la nivel european. 

Cititi continuarea aici. 
 
 
Ce pasi urmam pentru a suspenda activitatea de PFA in 2017? Procedura si documente
 
Explicam, prin cele ce urmeaza, cu sprijinul unui special, cum poate proceda un PFA in sistem real, neplatitor de TVA si fara salariati, care vrea sa isi interupa activitatea incepand din luna februarie 2017. Cauza este lipsa clientilor. Vom vedea ce ar trebui sa faca in acest sens si care sunt declaratiile de depus.
 
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a modificarilor sau a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale:
 
- Cererea de inregistrare, bifata in dreptul pct. 7.6. „intrerupere temporara de activitate”;
- Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca pe perioada intreruperii temporare de activitate nu se desfasoara activitate
- Certificatul constatator eliberat in temeiul art. 171 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 care atesta ca s-a inregistrat declaratia-tip pe propria raspundere conform careia firma indeplineste conditiile de functionare, specifice pentru fiecare autoritate publica, respectiv cele prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile declarate, in original.
 
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
 
Cititi continuarea aici.
 
 
Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?
 
Prin cele ce urmeaza, specialistul va prezenta noutatile fiscale legate de PFA in 2017, precizand totodata si care sunt conditiile legale actuale pentru PFA din profesii libere.
 
Incepand cu anul 2017, referitor la activitatea desfasurata din profesii liberale, pana la ora actuala nu sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei modificari fata de prevederile deja existente in Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015 - cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Dar sa vedem ce este o profesie liberala. La art. 7 punctul 34 din codul fiscal, profesia liberala este definita ca fiind acea ocupatie exercitata pe cont propriu de persoane fizice, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective.
 
Deci, in domeniul contabil, exercitarea activitatii de contabilitate si expertiza contabila se realizeaza in baza autorizatiei emise de catre CECCAR. In baza acestei autorizatii, persoana fizica se infiinteaza si decalara fiscal la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul, prin depunerea formularului 070 (lucru pe care, probabil, deja l-ati facut).
Cititi continuarea aici.
 
 
 
Termeni redefiniti prin Legea 182/2016 si noul regim pentru PFA-uri
 
Prin Legea 182/2016, poublicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 828/2016, a fost aprobata cu modificari OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, astfel:
 
 
>> Au fost redefiniti unii termeni, dupa cum urmeaza:
 
* activitate economica = activitatea cu scop lucrativ, constand in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii;
 
* intreprindere economica = activitatea economica desfasurata in mod organizat, permanent si sistematic, combinand resurse financiare, forta de munca, materii prime, mijloace logistice si informatie, pe riscul intreprinzatorului, in cazurile si in conditiile prevazute de lege
 
*intreprindere familiala - intreprinderea economica, fara personalitate jurdicia, organizata de o persoana fizica ce foloseste, in principal, forta sa de munca
 
* patrimoniul de afectatiune = masa patrimoniala in cadrul patrimoniului intreprinzatorului reprezentand totalitatea drepturilor si obligatiilor afectate, prin declaratie scrisa ori, dupa caz, prin acordul de constituire sau printr-un act aditional la acesta, exercitari unei activitati economice
 
* sediul profesional - sediul principa/locatia declarata la registrul comertului, in vederea inregistrarii si autorizarii functionarii persoanei fizice autorizate, intreprinderi individuale sau familiale, reprezentand elementul de identificare al acesteia in raporturile juridice la care participa;
 
>> Inregistrarea si autorizarea functionarii
 
 
Persoanele fizice autorizate, precum si intreprinderile individuale si familiae au obligatia sa solicite registrului comertului inregistrarea si autorizarea functionarii inaninte de inceperea activitatii;
In toate cazurile, cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii trebuie formulata in termen de 20 de zile de la incheierea acordului de constituire.
 
Cititi continuarea aici. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

CAS si CASS datorate de PFA-uri in 2017
Mai multe articole despre pfa 2017




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016