Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?

19-Iul-2017
2089
Deoarece astfel de articole sub forma unor dosare cat mai cuprinzatoare pe o tema de interes s-au bucurat de succes, va propunem mai jos un dosar pe tema PFA-urilor in 2017 si a noutatilor fiscale care insotesc activitatea celor care aleg aceasta forma de organizare juridica. 
 
Astfel, tratam mai jos cateva subiecte importante, de la impozitele pe care le achita un PFA in 2017 si pana la obligatiile noi care apar din luna iulie 2017. 
 
 
PFA-urile platesc impozit specific in 2017?
 
Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.
 
Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:
 
a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN:
 
5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare", 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".
b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.
 
Astfel, avem intrebarea: PFA-urile cu aceste coduri CAEN, se incadreaza la impozitul specific?
 
ANAF a raspuns urmatoarele:
 
"Potrivit prevederilor art.1 coroborate cu prevedrile art.3 din Legea nr.170/2016, sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, numai persoanele juridice romane care au fost platitoare de impozit pe profit.
 
Prin urmare PFA-urile nu sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, acestea fiind obligate la plata impozitului pe venit".
 
Cititi continuarea aici. 
 
 
Atentie! PFA-urile si firmele vor avea din iulie 2017 un nou cod de inregistrare! Obligatii noi si ce trebuie sa faceti
 
Persoanele fizice autorizate (PFA) si societatile vor primi un cod unic de inregistrare suplimentar, in afara de numarul de ordine existent deja in Registrul Comertului si in afara de codul unic de inregistrare fiscala. 
 
IDENTIFICATORUL UNIC LA NIVEL EUROPEAN (EUID) ajuta la implementarea sistemului care permite identificarea tuturor agentilor economici de mai sus in cadrul retelei care include registrele comertuli din toate statele membre ale Uniunii Europene.
 
Veti primi noul cod unic de inregistrare fiscala la inmatriculare/ inregistrare atat in calitate de persoane juridice (firme), cat si in calitate de entitati fara personalitate juridica, organizate sub forma de PFA, intreprinderi individuale (II) sau familiale (IF).
 
Noul cod unic de identificare va individualiza operatorul economic in tot spatiul comunitar si ca registrul central al comertului (tinut de Oficiul National al Registrului Comertului - ONRC) si registrele comertului tinute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale urmeaza sa fie incluse intr-un sistem european in care vor fi cuprinse toate registrele comertului din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv sistemul de interconectare a registrelor comertului.
 
Atentie: puteti cere inlocuirea certificatului de inregistrare cu noul certificat de inregistrare, in care va fi inclus si identificatorul unic la nivel european. 

Cititi continuarea aici. 
 
 
Ce pasi urmam pentru a suspenda activitatea de PFA in 2017? Procedura si documente
 
Explicam, prin cele ce urmeaza, cu sprijinul unui special, cum poate proceda un PFA in sistem real, neplatitor de TVA si fara salariati, care vrea sa isi interupa activitatea incepand din luna februarie 2017. Cauza este lipsa clientilor. Vom vedea ce ar trebui sa faca in acest sens si care sunt declaratiile de depus.
 
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a modificarilor sau a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale:
 
- Cererea de inregistrare, bifata in dreptul pct. 7.6. „intrerupere temporara de activitate”;
- Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca pe perioada intreruperii temporare de activitate nu se desfasoara activitate
- Certificatul constatator eliberat in temeiul art. 171 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 care atesta ca s-a inregistrat declaratia-tip pe propria raspundere conform careia firma indeplineste conditiile de functionare, specifice pentru fiecare autoritate publica, respectiv cele prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile declarate, in original.
 
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
 
Cititi continuarea aici.
 
 
Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?
 
Prin cele ce urmeaza, specialistul va prezenta noutatile fiscale legate de PFA in 2017, precizand totodata si care sunt conditiile legale actuale pentru PFA din profesii libere.
 
Incepand cu anul 2017, referitor la activitatea desfasurata din profesii liberale, pana la ora actuala nu sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei modificari fata de prevederile deja existente in Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015 - cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Dar sa vedem ce este o profesie liberala. La art. 7 punctul 34 din codul fiscal, profesia liberala este definita ca fiind acea ocupatie exercitata pe cont propriu de persoane fizice, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective.
 
Deci, in domeniul contabil, exercitarea activitatii de contabilitate si expertiza contabila se realizeaza in baza autorizatiei emise de catre CECCAR. In baza acestei autorizatii, persoana fizica se infiinteaza si decalara fiscal la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul, prin depunerea formularului 070 (lucru pe care, probabil, deja l-ati facut).
Cititi continuarea aici.
 
 
 
Termeni redefiniti prin Legea 182/2016 si noul regim pentru PFA-uri
 
Prin Legea 182/2016, poublicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 828/2016, a fost aprobata cu modificari OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, astfel:
 
 
>> Au fost redefiniti unii termeni, dupa cum urmeaza:
 
* activitate economica = activitatea cu scop lucrativ, constand in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii;
 
* intreprindere economica = activitatea economica desfasurata in mod organizat, permanent si sistematic, combinand resurse financiare, forta de munca, materii prime, mijloace logistice si informatie, pe riscul intreprinzatorului, in cazurile si in conditiile prevazute de lege
 
*intreprindere familiala - intreprinderea economica, fara personalitate jurdicia, organizata de o persoana fizica ce foloseste, in principal, forta sa de munca
 
* patrimoniul de afectatiune = masa patrimoniala in cadrul patrimoniului intreprinzatorului reprezentand totalitatea drepturilor si obligatiilor afectate, prin declaratie scrisa ori, dupa caz, prin acordul de constituire sau printr-un act aditional la acesta, exercitari unei activitati economice
 
* sediul profesional - sediul principa/locatia declarata la registrul comertului, in vederea inregistrarii si autorizarii functionarii persoanei fizice autorizate, intreprinderi individuale sau familiale, reprezentand elementul de identificare al acesteia in raporturile juridice la care participa;
 
>> Inregistrarea si autorizarea functionarii
 
 
Persoanele fizice autorizate, precum si intreprinderile individuale si familiae au obligatia sa solicite registrului comertului inregistrarea si autorizarea functionarii inaninte de inceperea activitatii;
In toate cazurile, cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii trebuie formulata in termen de 20 de zile de la incheierea acordului de constituire.
 
Cititi continuarea aici. 
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Articole similare

CAS si CASS datorate de PFA-uri in 2017
Mai multe articole despre pfa 2017




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea la ANAF a contractelor de inchiriere
    • Care este procedura privind inregistrarea la ANAF a contractelor de locatiune, numite mai popular si contracte de inchiriere? Contractele de inchiriere incheiate prin inscris sub semnatura privata pot fi inregistrate la organele fiscale din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin depunerea Cererii de inregistrare a contractelor de locatiune. Modelul de cerere de inregistrare a contractelor de inchiriere, asa cum este prevazut in anexa nr. 2 la Ordinul ANAF 114/2019 se...» citeste mai departe aici

  • Ministrul pentru Mediul de Afaceri: Platile pentru castigatorii Start-Up Nation incep saptamana aceasta
    • UPDATE 16 septembrie 2019 Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat incepe de saptamana aceasta primele deconturi pentru castigatorii Start-Up Nation 2018, anunta ministrul Radu Oprea. "Saptamana viitoare (saptamana in curs, n.r.) incep primele plati, deja s-au deschis liniile de finantare, au primit bani agentiile regionale. Cred ca sunt peste 200 de cereri de decont depuse. Avem banii pentru ele", a declarat, duminica, ministrul pentru Mediul de Afaceri....» citeste mai departe aici

  • Noi emisiuni de titluri de stat pentru populatie, in luna septembrie
    • Incepand de luni, 16 septembrie 2019, romanii pot subscrie pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populatiei, in cadrul Programului Tezaur. Scadenta este la 1, 2, si 3 ani, cu dobanzi anuale de 3,5%, 4%, respectiv 4,5%. Veniturile aferente sunt neimpozabile. Noutatea este ca a fost eliminata plafonarea sumelor care pot fi investite de persoanele fizice in cadrul acestor emisiuni. Titlurile de stat pot fi cumparate incepand de astazi si pana la data de 30 septembrie, daca sunt...» citeste mai departe aici

  • Poprirea indemnizatiei de somaj tehnic. Cand se poate retine?
    • Pentru un salariat care se afla in somaj tehnic se poate retine pensia alimentara? Conform art. 729 alin. (4) din Codul de procedura civila, ajutoarele pentru incapacitate temporara de munca, compensatia acordata salariatilor in caz de desfacere a contractului individual de munca pe baza oricaror dispozitii legale, precum si sumele cuvenite somerilor, potrivit legii, nu pot fi urmarite decat pentru sume datorate cu titlu de obligatie de intretinere si despagubiri pentru repararea daunelor...» citeste mai departe aici

  • Recuperare creanta fiscala din impozit pe profit
    • O societate a platit in cursul anului 2014 impozit pe profit, dar la sfarsitul anului soldul a fost debitor de 57.000 lei. In anul 2015 s-a repetat situatia de plata pe parcursul anului si sold debitor la sfarsitul anului mai mare ca in 2014 adica 81.000 lei. Ce trebuie facut ca sa nu se piarda suma? - Se cere compensare cu alte impozite in termenul de prescriptie de 5 ani? (pana in acest moment nu s-a realizat recuperarea pierderii si consumarea sumei platite in plus si nici nu se va realiza...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016