Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

DOSAR PFA 2017: Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?

19-Iul-2017
3954
Deoarece astfel de articole sub forma unor dosare cat mai cuprinzatoare pe o tema de interes s-au bucurat de succes, va propunem mai jos un dosar pe tema PFA-urilor in 2017 si a noutatilor fiscale care insotesc activitatea celor care aleg aceasta forma de organizare juridica. 
 
Astfel, tratam mai jos cateva subiecte importante, de la impozitele pe care le achita un PFA in 2017 si pana la obligatiile noi care apar din luna iulie 2017. 
 
 
PFA-urile platesc impozit specific in 2017?
 
Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific.
 
Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au indeplinit, cumulativ, urmatoarele conditii:
 
a) aveau inscrisa in actele constitutive, potrivit legii, ca activitate principala sau secundara, una dintre activitatile corespunzatoare codurilor CAEN:
 
5510 - "Hoteluri si alte facilitati de cazare similare", 5520 - "Facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata", 5530 - "Parcuri pentru rulote, campinguri si tabere", 5590 - "Alte servicii de cazare", 5610 - "Restaurante", 5621 - "Activitati de alimentatie (catering) pentru evenimente", 5629 - "Alte servicii de alimentatie n.c.a.", 5630 - "Baruri si alte activitati de servire a bauturilor".
b) nu se afla in lichidare, potrivit legii.
 
Astfel, avem intrebarea: PFA-urile cu aceste coduri CAEN, se incadreaza la impozitul specific?
 
ANAF a raspuns urmatoarele:
 
"Potrivit prevederilor art.1 coroborate cu prevedrile art.3 din Legea nr.170/2016, sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, numai persoanele juridice romane care au fost platitoare de impozit pe profit.
 
Prin urmare PFA-urile nu sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, acestea fiind obligate la plata impozitului pe venit".
 
Cititi continuarea aici. 
 
 
Atentie! PFA-urile si firmele vor avea din iulie 2017 un nou cod de inregistrare! Obligatii noi si ce trebuie sa faceti
 
Persoanele fizice autorizate (PFA) si societatile vor primi un cod unic de inregistrare suplimentar, in afara de numarul de ordine existent deja in Registrul Comertului si in afara de codul unic de inregistrare fiscala. 
 
IDENTIFICATORUL UNIC LA NIVEL EUROPEAN (EUID) ajuta la implementarea sistemului care permite identificarea tuturor agentilor economici de mai sus in cadrul retelei care include registrele comertuli din toate statele membre ale Uniunii Europene.
 
Veti primi noul cod unic de inregistrare fiscala la inmatriculare/ inregistrare atat in calitate de persoane juridice (firme), cat si in calitate de entitati fara personalitate juridica, organizate sub forma de PFA, intreprinderi individuale (II) sau familiale (IF).
 
Noul cod unic de identificare va individualiza operatorul economic in tot spatiul comunitar si ca registrul central al comertului (tinut de Oficiul National al Registrului Comertului - ONRC) si registrele comertului tinute de oficiile registrului comertului de pe langa tribunale urmeaza sa fie incluse intr-un sistem european in care vor fi cuprinse toate registrele comertului din statele membre ale Uniunii Europene, respectiv sistemul de interconectare a registrelor comertului.
 
Atentie: puteti cere inlocuirea certificatului de inregistrare cu noul certificat de inregistrare, in care va fi inclus si identificatorul unic la nivel european. 

Cititi continuarea aici. 
 
 
Ce pasi urmam pentru a suspenda activitatea de PFA in 2017? Procedura si documente
 
Explicam, prin cele ce urmeaza, cu sprijinul unui special, cum poate proceda un PFA in sistem real, neplatitor de TVA si fara salariati, care vrea sa isi interupa activitatea incepand din luna februarie 2017. Cauza este lipsa clientilor. Vom vedea ce ar trebui sa faca in acest sens si care sunt declaratiile de depus.
 
Documentele necesare pentru inregistrarea in registrul comertului a modificarilor sau a radierii persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale:
 
- Cererea de inregistrare, bifata in dreptul pct. 7.6. „intrerupere temporara de activitate”;
- Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca pe perioada intreruperii temporare de activitate nu se desfasoara activitate
- Certificatul constatator eliberat in temeiul art. 171 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004 care atesta ca s-a inregistrat declaratia-tip pe propria raspundere conform careia firma indeplineste conditiile de functionare, specifice pentru fiecare autoritate publica, respectiv cele prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii, pentru activitatile declarate, in original.
 
- Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.
 
Cititi continuarea aici.
 
 
Care sunt noutatile fiscale legate de PFA in 2017?
 
Prin cele ce urmeaza, specialistul va prezenta noutatile fiscale legate de PFA in 2017, precizand totodata si care sunt conditiile legale actuale pentru PFA din profesii libere.
 
Incepand cu anul 2017, referitor la activitatea desfasurata din profesii liberale, pana la ora actuala nu sunt publicate in Monitorul Oficial al Romaniei modificari fata de prevederile deja existente in Codul fiscal aprobat prin Legea nr. 227/2015 - cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Dar sa vedem ce este o profesie liberala. La art. 7 punctul 34 din codul fiscal, profesia liberala este definita ca fiind acea ocupatie exercitata pe cont propriu de persoane fizice, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective.
 
Deci, in domeniul contabil, exercitarea activitatii de contabilitate si expertiza contabila se realizeaza in baza autorizatiei emise de catre CECCAR. In baza acestei autorizatii, persoana fizica se infiinteaza si decalara fiscal la organul fiscal in raza caruia isi are domiciliul, prin depunerea formularului 070 (lucru pe care, probabil, deja l-ati facut).
Cititi continuarea aici.
 
 
 
Termeni redefiniti prin Legea 182/2016 si noul regim pentru PFA-uri
 
Prin Legea 182/2016, poublicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 828/2016, a fost aprobata cu modificari OUG 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate (PFA), intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, astfel:
 
 
>> Au fost redefiniti unii termeni, dupa cum urmeaza:
 
* activitate economica = activitatea cu scop lucrativ, constand in producerea, administrarea ori instrainarea de bunuri sau in prestarea de servicii;
 
* intreprindere economica = activitatea economica desfasurata in mod organizat, permanent si sistematic, combinand resurse financiare, forta de munca, materii prime, mijloace logistice si informatie, pe riscul intreprinzatorului, in cazurile si in conditiile prevazute de lege
 
*intreprindere familiala - intreprinderea economica, fara personalitate jurdicia, organizata de o persoana fizica ce foloseste, in principal, forta sa de munca
 
* patrimoniul de afectatiune = masa patrimoniala in cadrul patrimoniului intreprinzatorului reprezentand totalitatea drepturilor si obligatiilor afectate, prin declaratie scrisa ori, dupa caz, prin acordul de constituire sau printr-un act aditional la acesta, exercitari unei activitati economice
 
* sediul profesional - sediul principa/locatia declarata la registrul comertului, in vederea inregistrarii si autorizarii functionarii persoanei fizice autorizate, intreprinderi individuale sau familiale, reprezentand elementul de identificare al acesteia in raporturile juridice la care participa;
 
>> Inregistrarea si autorizarea functionarii
 
 
Persoanele fizice autorizate, precum si intreprinderile individuale si familiae au obligatia sa solicite registrului comertului inregistrarea si autorizarea functionarii inaninte de inceperea activitatii;
In toate cazurile, cererea de inregistrare in registrul comertului si de autorizare a functionarii trebuie formulata in termen de 20 de zile de la incheierea acordului de constituire.
 
Cititi continuarea aici. 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left


Articole similare

CAS si CASS datorate de PFA-uri in 2017
Mai multe articole despre pfa 2017




Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Infiintare PFA. Etape si acte necesare

    • Infiintarea unui PFA (Persoana Fizica Autorizata) reprezinta o optiune de luat in calcul pentru persoanele care doresc sa isi desfasoare activitatea profesionala in mod independent. Acest tip de organizare implica o procedura simplificata de infiintare, organizare si administrare, insa exista atat avantaje, cat si dezavantaje care trebuie sa fie pe deplin intelese. In acest articol, vom detalia etapele si documentele necesare pentru infiintarea unui PFA, oferindu-va in acelasi timp si cateva...» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Este OBLIGATORIE transmiterea in sistem a facturilor emise catre persoane fizice?

    • Factura electronica, asa cum este definita de OUG nr. 120/2021, este transmisa de operatorii economici (orice entitate care desfasoara o activitate economica constand in executarea de lucrari, livrarea de bunuri/produse si/sau prestarea de servicii) utilizand sistemul RO e-Factura in cadrul tranzactiilor efectuate cu: autoritati contractante/entitati contractante - B2G "Business to Government" alti operatori economici B2B "Business to Business" persoane fizice doar in situatia operatorilor...» citeste mai departe aici

  • D112 in 2024. Modelul aprobat prin Ordinul 6330/2024 va fi utilizat pentru veniturile lunii septembrie

    • Prin Ordinul 6330/2024, publicat recent in Monitorul Oficial, au fost oficializate noi instructiuni pentru completarea D112, dar si un nou model de formular. Modificarile au aparut in contextul intrarii in vigoare a Legii 360/2023 privind noua lege a pensiilor. Ordinul 6.330/1.587/1.630/3.121/2024 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a formularului 112 “Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si...» citeste mai departe aici

  • Particularitati contabile si studii de caz utile pentru magazinele online

    • Magazinele online sunt din ce in ce mai populare, fiind, pentru multe persoane, mult mai comod sa dea cateva click-uri pentru a cumpara produsul dorit decat sa mearga in magazinele fizice. Daca si tu te-ai gandit sa iti deschizi un magazin online sau detii deja unul, trebuie sa tii contabilitatea si pentru ele. Desi in mare parte aceasta se bazeaza pe legile contabilitatii universale, exista si cateva aspecte usor diferite. In acest articol vom vedea care este tratamentul contabil la magazinele...» citeste mai departe aici

  • Firme care transporta marfa. Factura clasica mai poate fi utilizata ca document justificativ?

    • Pentru ca un transport sa fie legal, firmele care il efectueaza trebuie sa intocmeasca mai multe documente justificative, printre care si factura clasica. Insa in contextul aparitiei sistemelor RO e-Factura si RO e-Transport, si a unei noi legislatii, reprezentantul unei firme de transport se intreaba care sunt documentele justificative oficiale de insotire a marfii pe timpul transportului marfurilor, si daca factura clasica se poate folosi ca document justificativ pe...» citeste mai departe aici

  • Radiere intreprindere individuala. Etape si acte necesare

    • Pentru a incheia existenta unei intreprinderi individuale trebuie, ca ultima etapa, sa efectuezi radierea din Registrul Comertului. Insa avand in vedere ca in acest caz, spre deosebire de radierea in cazul SRL-urilor, nu exista situatii financiare de lichidare sau alte termene limita, etc, intreaga procedura va fi foarte simpla. Iar in acest articol vom vedea ce etape trebuie sa parcurgi pentru a radia intreprinderea individuala, de ce documente ai nevoie, dar si cateva lucruri esentiale pe care...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016