Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?

27-Iul-2015
15277

Azi va oferim detalii cu privire la registrele si formularele pe care le va folosi o intreprindere individuala, in partida simpla, cu sistem de impozitare in sistem real.

Raspundem astfel urmatoarelor intrebari de mai jos:

Care sunt registrele si formularele obligatorii pentru o intreprindere individuala, in partida simpla, sistem de impozitare in sistem real?

Ce registre si formulare obligatorii trebuie sa detina intreprindre individuala la punctul de lucru (aflat in alt judet decat sediul social) unde aceasta realizeaza vanzare de produse folosind in acest scop casa de marcat?

 

Contabilitatea in partida simpla este condusa si organizata, potrivit prevederilor O.M.F.P. nr. 170/2015 care este in vigoare incepand cu 1 martie 2015.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate in sistem real, pe baza veniturilor incasate si a cheltuielilor platite (cu unele exceptii, cum ar fi amortizarea).

Registrele de

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal si Registrul-inventar. Incepand cu 1 martie 2015, acestea nu mai au regim de inregistrare la organele fiscale. Facem precizarea ca, Registrele de contabilitate parafate de persoanele fizice autorizate si inregistrate la organele fiscale, anterior intrarii in vigoare a prezentelor reglemetarilor pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizarea acestora. Registrul-jurnal de incasari si plati, precum si Registrul Inventar se pastreza 10 ani.

Conform art 48 alin.8 din Codul fiscal –Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Intreprinderea individuala poate utiliza urmatoarele formulare financiar - contabile prevazute de O.M.F.P. nr. 170/2015, sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice alte activitatii desfasurate:

Fisa mijlocului fix: cod 14-2-2,
Factura – in conformitate cu prevederile Codului fiscal: art. 155;
Aviz de insotire a marfii: cod 14-3-6A;
Lista de inventariere: cod 14-3-12;
Chitanta;
Chitanta pentru operatiuni in valuta;
Dispozitie de plata, incasare pentru casierie;
Statul de salarii.

In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in O.M.F.P. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare sau alte elemente similare specifice contabilitatii in partida dubla, nu se completeaza.

Platitorii de taxa adaugata vor intocmi si Jurnalul de vanzari in care vor evidentia veniturile incasate.
In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari.

Cu toate ca nu este obligatoriu, va recomandam sa achizitionati si Registrul Unic de Control – atat pentru sediu cat si pentru punctul de lucru.

La punctul de lucru, intreprinderea individuala va completa registrul de casa, va intocmi documentele specifice activitatii (nu va avea registrul de incasari si plati/inventar, de evidenta fiscala – toate acestea sunt la sediul II).
La punctul de lucru – intreprinderea va intocmi Registru special conform OG 28/1999 art. 1alin. 8 – pentru cazurile in care casa de marcat este defecta, asa cum a fost modificata de OUG 8/2015.

La punctul de lucru se vor intocmi documentele: NIR, chitanta, raport Z, facturi vanzare (daca este cazul), dispozitii de incasare /plata, bonuri de miscare (daca este cazul), bonuri de consum (daca este cazul) si alte documente specifice activitatii – conform OMFP 3512/2008.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?":
Rating:

Nota: 4.06 din 71 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

  • Declaratii si plati cu termen la 27 martie. Util pentru a nu plati amenzi luna aceasta!
    • O noua informare ANAF vine sa reaminteasca persoanelor fizice si juridice lista de obligatii declarative si de plata cu termen la 27 martie a.c. Va reamintim, pe aceasta cale, ca astfel de liste au ca scop prevenirea unor amenzi pentru nerespectarea termenului-limita sau a modalitatii de completare. Astfel, intrucat 25 martie este zi nelucratoare, pana luni, 27 martie, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Notificarea privind aplicarea/incetarea aplicarii sistemului TVA...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.