Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?

27-Iul-2015
16896

Azi va oferim detalii cu privire la registrele si formularele pe care le va folosi o intreprindere individuala, in partida simpla, cu sistem de impozitare in sistem real.

Raspundem astfel urmatoarelor intrebari de mai jos:

Care sunt registrele si formularele obligatorii pentru o intreprindere individuala, in partida simpla, sistem de impozitare in sistem real?

Ce registre si formulare obligatorii trebuie sa detina intreprindre individuala la punctul de lucru (aflat in alt judet decat sediul social) unde aceasta realizeaza vanzare de produse folosind in acest scop casa de marcat?

 

Contabilitatea in partida simpla este condusa si organizata, potrivit prevederilor O.M.F.P. nr. 170/2015 care este in vigoare incepand cu 1 martie 2015.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate in sistem real, pe baza veniturilor incasate si a cheltuielilor platite (cu unele exceptii, cum ar fi amortizarea).

Registrele de

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Microintreprinderea in 2017: impozite, taxe, deduceri
Vezi detalii
contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal si Registrul-inventar. Incepand cu 1 martie 2015, acestea nu mai au regim de inregistrare la organele fiscale. Facem precizarea ca, Registrele de contabilitate parafate de persoanele fizice autorizate si inregistrate la organele fiscale, anterior intrarii in vigoare a prezentelor reglemetarilor pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizarea acestora. Registrul-jurnal de incasari si plati, precum si Registrul Inventar se pastreza 10 ani.

Conform art 48 alin.8 din Codul fiscal –Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Intreprinderea individuala poate utiliza urmatoarele formulare financiar - contabile prevazute de O.M.F.P. nr. 170/2015, sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice alte activitatii desfasurate:

Fisa mijlocului fix: cod 14-2-2,
Factura – in conformitate cu prevederile Codului fiscal: art. 155;
Aviz de insotire a marfii: cod 14-3-6A;
Lista de inventariere: cod 14-3-12;
Chitanta;
Chitanta pentru operatiuni in valuta;
Dispozitie de plata, incasare pentru casierie;
Statul de salarii.

In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in O.M.F.P. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare sau alte elemente similare specifice contabilitatii in partida dubla, nu se completeaza.

Platitorii de taxa adaugata vor intocmi si Jurnalul de vanzari in care vor evidentia veniturile incasate.
In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari.

Cu toate ca nu este obligatoriu, va recomandam sa achizitionati si Registrul Unic de Control – atat pentru sediu cat si pentru punctul de lucru.

La punctul de lucru, intreprinderea individuala va completa registrul de casa, va intocmi documentele specifice activitatii (nu va avea registrul de incasari si plati/inventar, de evidenta fiscala – toate acestea sunt la sediul II).
La punctul de lucru – intreprinderea va intocmi Registru special conform OG 28/1999 art. 1alin. 8 – pentru cazurile in care casa de marcat este defecta, asa cum a fost modificata de OUG 8/2015.

La punctul de lucru se vor intocmi documentele: NIR, chitanta, raport Z, facturi vanzare (daca este cazul), dispozitii de incasare /plata, bonuri de miscare (daca este cazul), bonuri de consum (daca este cazul) si alte documente specifice activitatii – conform OMFP 3512/2008.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?":
Rating:

Nota: 4.02 din 73 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF implementeaza poprirea electronica
    • Poprirea electronica - Sistemul de comunicare a actelor de executare catre institutiile de credit prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanta este functionala din data de 23.06.2017. Prin intermediul acestui sistem este asigurata o comunicare rapida si eficienta a actelor de executare si sunt inlaturate deficientele legate de intarzierea ridicarii masurii popririi conturilor bancare in cazul stingerii obligatiilor fiscale, astfel incat activitatea contribuabililor sa fie...» citeste mai departe aici

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.