Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?

27-Iul-2015
22682

Azi va oferim detalii cu privire la registrele si formularele pe care le va folosi o intreprindere individuala, in partida simpla, cu sistem de impozitare in sistem real.

Raspundem astfel urmatoarelor intrebari de mai jos:

Care sunt registrele si formularele obligatorii pentru o intreprindere individuala, in partida simpla, sistem de impozitare in sistem real?

Ce registre si formulare obligatorii trebuie sa detina intreprindre individuala la punctul de lucru (aflat in alt judet decat sediul social) unde aceasta realizeaza vanzare de produse folosind in acest scop casa de marcat?

 

Contabilitatea in partida simpla este condusa si organizata, potrivit prevederilor O.M.F.P. nr. 170/2015 care este in vigoare incepand cu 1 martie 2015.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate in sistem real, pe baza veniturilor incasate si a cheltuielilor platite (cu unele exceptii, cum ar fi amortizarea).

Exclusiv - beneficiati acum de Oferta Speciala de mai jos:
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari


Rezolvati rapid si perfect legal orice problema generata de noile reglementari ce modifica in Codul fiscal 4 argumente solide pentru a va abona la Consilier – Taxe si Impozite pentru Contabili 1 Evitati garantat orice greseala fiscala din contabilitate 2 Va rezolvati rapid toate problemele de fiscalitate 3 Salvati sume importante din...

Oferta Speciala
expira in 1 ora 59 min 59 sec

Registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal si Registrul-inventar. Incepand cu 1 martie 2015, acestea nu mai au regim de inregistrare la organele fiscale. Facem precizarea ca, Registrele de contabilitate parafate de persoanele fizice autorizate si inregistrate la organele fiscale, anterior intrarii in vigoare a prezentelor reglemetarilor pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizarea acestora. Registrul-jurnal de incasari si plati, precum si Registrul Inventar se pastreza 10 ani.

Conform art 48 alin.8 din Codul fiscal –Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Intreprinderea individuala poate utiliza urmatoarele formulare financiar - contabile prevazute de O.M.F.P. nr. 170/2015, sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice alte activitatii desfasurate:

Fisa mijlocului fix: cod 14-2-2,
Factura – in conformitate cu prevederile Codului fiscal: art. 155;
Aviz de insotire a marfii: cod 14-3-6A;
Lista de inventariere: cod 14-3-12;
Chitanta;
Chitanta pentru operatiuni in valuta;
Dispozitie de plata, incasare pentru casierie;
Statul de salarii.

In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in O.M.F.P. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare sau alte elemente similare specifice contabilitatii in partida dubla, nu se completeaza.

Platitorii de taxa adaugata vor intocmi si Jurnalul de vanzari in care vor evidentia veniturile incasate.
In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari.

Cu toate ca nu este obligatoriu, va recomandam sa achizitionati si Registrul Unic de Control – atat pentru sediu cat si pentru punctul de lucru.

La punctul de lucru, intreprinderea individuala va completa registrul de casa, va intocmi documentele specifice activitatii (nu va avea registrul de incasari si plati/inventar, de evidenta fiscala – toate acestea sunt la sediul II).
La punctul de lucru – intreprinderea va intocmi Registru special conform OG 28/1999 art. 1alin. 8 – pentru cazurile in care casa de marcat este defecta, asa cum a fost modificata de OUG 8/2015.

La punctul de lucru se vor intocmi documentele: NIR, chitanta, raport Z, facturi vanzare (daca este cazul), dispozitii de incasare /plata, bonuri de miscare (daca este cazul), bonuri de consum (daca este cazul) si alte documente specifice activitatii – conform OMFP 3512/2008.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?":
Rating:

Nota: 4.03 din 78 voturi
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Atentie contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018

Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum procedam la stornarea unor facturi din exercitii anterioare?
    • In randurile de mai jos, stabilim procedura pe care o urmam in cazul unui furnizor extern extracomunitar care vrea sa storneze cumulat facturi din 2007 pana in 2012. Vom vedea daca acest lucru este posibil si cum se vor inregistra aceste facturi in contabilitate in 2014. Daca motivul pentru care se doreste stornarea facturilor este unul valid si legal, atunci da, se pot storna mai multe facturi pe o singura factura in conditiile in care se fac referiri foarte clare la facturile care se...» citeste mai departe aici

  • Creanta detinuta asupra unei entitati afiliate nerezidente. Care e rezolvarea propusa de expertul contabil?
    • In analiza urmatoare, dezbatem un punct care se refera la creanta de incasat de la o societate "X nerezidenta, afiliata". Societatea X deschide procedura de dizolvare in luna iunie 2015, firma e instiintata si nu are posibilitatea de a plati datoria. Daca se constituie provizion nedeductibil deoarece nu indeplineste una din conditii: sunt personae afiliate, provizionul va fi nedeductibil 100%: 4118=4111 si 6814 nedeductibil=491. Daca se renunta la creanta de incasat inainte de pronuntarea...» citeste mai departe aici

  • Corectia erorilor din raportarea contabila semestriala
    • In materialul de astazi vom analiza situatia unei companii care se confrunta cu situatia urmatoare: in raportarilor semestriale la 30.06.2018, din greseala, au fot preluate eronat in F20 si F30 sumele din coloana 1 (din anul precedent), in sensul ca au fost preluate sumele din raportarea la 31.12.2017 si nu de la 30.06.2017. Care este procedura de corectie, daca exista? Ce se poate face in acest sens (adresa ANAF, prezentarea situatiei in notele explicative ale raportarilor viitoare etc.)? Iata...» citeste mai departe aici

  • In atentia operatorilor de transport rutier de persoane ? schimbari preconizate privind utilizarea caselor de marcat
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice, in sectiunea Transparenta decizionala, a fost publicat un Proiect Lege pentru abrogarea alin.(1), (2) si (4) ale art.40 din Ordonanta Guvernului nr.27/2011 privind transporturile rutiere, precum si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Dupa cum se arata in Expunerea de motive, prin masurile propuse se urmareste o...» citeste mai departe aici

  • Intrerupere temporara activitate PFA si prelungirea suspendarii activitatii
    • O persoana fizica autorizata care si-a suspendat activitatea pentru o perioada de 3 ani (termen care se implineste in decembrie 2018) mai poate prelungi suspendarea? Ce presupune aceasta procedura? Cand se va dori inchiderea PFA ce pasi trebuie urmati? Iata intrebarile la care vor raspunde, in cele ce urmeaza, specialistii nostri. Rasunsul specialistului Conform informatiilor obtinute de la ONRC, pentru a prelungi perioada de intrerupere temporara a activitatii PFA-ului trebuie sa va prezentati...» citeste mai departe aici

  • Solicitarea numarului unic de identificare a noilor case de marcat - Formularul C801
    • Intrucat se apropie termenul de la care se vor aplica sanctiuni pentru nedotarea cu aparatele de marcat electronice (1 septembrie pentru contribuabilii mari si mijlocii si 1 noiembrie pentru ceilalti contribuabili) reamintim ca utilizatorii caselor de marcat electronice fiscale trebuie sa solicite directiei generale regionale a finantelor publice/ directiei generale de administrare a marilor contribuabili in a carei raza se va instala aparatul, atribuirea numarului unic de identificare din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, Contabili!

Modificari majore in Codul Fiscal 2018
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificarile majore din Codul Fiscal 2018 - exemple si explicatii

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016