Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registre si formulare intreprindere individuala. Care sunt documentele obligatorii in 2015?

27-Iul-2015
35187

Azi va oferim detalii cu privire la registrele si formularele pe care le va folosi o intreprindere individuala, in partida simpla, cu sistem de impozitare in sistem real.

Raspundem astfel urmatoarelor intrebari de mai jos:

Care sunt registrele si formularele obligatorii pentru o intreprindere individuala, in partida simpla, sistem de impozitare in sistem real?

Ce registre si formulare obligatorii trebuie sa detina intreprindre individuala la punctul de lucru (aflat in alt judet decat sediul social) unde aceasta realizeaza vanzare de produse folosind in acest scop casa de marcat?

 

Contabilitatea in partida simpla este condusa si organizata, potrivit prevederilor O.M.F.P. nr. 170/2015 care este in vigoare incepand cu 1 martie 2015.

Contabilitatea in partida simpla este o contabilitate in sistem real, pe baza veniturilor incasate si a cheltuielilor platite (cu unele exceptii, cum ar fi amortizarea).

Registrele de contabilitate obligatorii sunt: Registrul-jurnal si Registrul-inventar. Incepand cu 1 martie 2015, acestea nu mai au regim de inregistrare la organele fiscale. Facem precizarea ca, Registrele de contabilitate parafate de persoanele fizice autorizate si inregistrate la organele fiscale, anterior intrarii in vigoare a prezentelor reglemetarilor pot fi utilizate pana la epuizare, cu conditia respectarii continutului de informatii si a normelor de intocmire si utilizarea acestora. Registrul-jurnal de incasari si plati, precum si Registrul Inventar se pastreza 10 ani.

Conform art 48 alin.8 din Codul fiscal –Contribuabilii pentru care determinarea venitului anual se efectueaza in sistem real au obligatia sa completeze Registrul de evidenta fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Intreprinderea individuala poate utiliza urmatoarele formulare financiar - contabile prevazute de O.M.F.P. nr. 170/2015, sau numai o parte din acestea, in functie de elementele specifice alte activitatii desfasurate:

Fisa mijlocului fix: cod 14-2-2,
Factura – in conformitate cu prevederile Codului fiscal: art. 155;
Aviz de insotire a marfii: cod 14-3-6A;
Lista de inventariere: cod 14-3-12;
Chitanta;
Chitanta pentru operatiuni in valuta;
Dispozitie de plata, incasare pentru casierie;
Statul de salarii.

In functie de necesitati, persoanele care conduc contabilitatea in partida simpla pot utiliza si alte formulare financiar-contabile prevazute in O.M.F.P. nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile, cu completarile ulterioare. In acest caz, elementele referitoare la conturi, debit, credit, semnaturi de aprobare, avizare sau alte elemente similare specifice contabilitatii in partida dubla, nu se completeaza.

Platitorii de taxa adaugata vor intocmi si Jurnalul de vanzari in care vor evidentia veniturile incasate.
In cazul contribuabililor platitori de taxa pe valoarea adaugata, veniturile, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, se preiau din coloanele corespunzatoare ale Jurnalului pentru vanzari.

Cu toate ca nu este obligatoriu, va recomandam sa achizitionati si Registrul Unic de Control – atat pentru sediu cat si pentru punctul de lucru.

La punctul de lucru, intreprinderea individuala va completa registrul de casa, va intocmi documentele specifice activitatii (nu va avea registrul de incasari si plati/inventar, de evidenta fiscala – toate acestea sunt la sediul II).
La punctul de lucru – intreprinderea va intocmi Registru special conform OG 28/1999 art. 1alin. 8 – pentru cazurile in care casa de marcat este defecta, asa cum a fost modificata de OUG 8/2015.

La punctul de lucru se vor intocmi documentele: NIR, chitanta, raport Z, facturi vanzare (daca este cazul), dispozitii de incasare /plata, bonuri de miscare (daca este cazul), bonuri de consum (daca este cazul) si alte documente specifice activitatii – conform OMFP 3512/2008.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Irina Coma, consultant fiscal, expert contabil si auditor

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele

    • Conform legislatiei in vigoare, salariul minim brut pe tara a crescut de la 1 ianuarie 2025 si a ajuns la suma de 4.050 lei. In acest context ITM Caras Severin aduce mai multe precizari importante pentru firme. Salariu minim a ajuns la 4.050 lei din 2025. 5 lucruri importante pe care trebuie sa le stie firmele In raport de dispozitiile art.1 din HG nr. 1506/2024 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata, de la 1 ianuarie 2025, salariul de baza minim brut pe ? ara...» citeste mai departe aici

  • SAF-T. Ce amenzi se aplica pentru contribuabilii mici care NU depun D406 din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, firmele mici capata si ele obligatia de a depune fisierul SAF-T (Declaratia 406), asa cum s-a stabilit prin Ordinul ANAF nr. 1.783/2021. Practic, vorbim de ultima etapa majora a calendarului de implementare a raportarii SAF-T in Romania, obligatia fiind deja in vigoare pentru contribuabilii mari si cei mijlocii, din 2022, respectiv 2023. Ce amenzi se aplica pentru nerespectarea legii? Reamintim ca SAF-T este un fisier in format electronic, standardizat international,...» citeste mai departe aici

  • NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025

    • Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. NOI OBLIGATII pentru contribuabilii nerezidenti din ianuarie 2025 Incepand cu 1 ianuarie 2025, contribuabilii nerezidenti care detin cod de TVA in Romania vor trebui sa depuna declaratia 406 (SAF-T), insa intr-o forma simplificata. Obligatia vizeaza companiile inregistrate direct, prin reprezentant fiscal sau cele cu sedii fixe in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016