Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noi modificari privind TVA. Vezi ordinul emis de ANAF!

20-Iun-2013
3717
Va informam ca Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.606 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare a fost publicat in Monitorul Oficial nr.351 din 13.06.2013.

Redam mai jos continutul acestuia:

In temeiul art.12 alin.(3) din Hotararea Guvernului nr.109/2009 privind organizarea si functionarea
Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art.153 si 1531 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, al art.7, art.78 alin.(3) si art.228 alin.(2) si (21) din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Descresterea valorii contabile nete Clarificari: 1. Achizitie investitie imobiliara 215 = 404 3.000.000; 2. Investitia nu a fost amortizata; 3. Inregistrare reevaluare dupa 3 ani: 655 = 215 1.100.000. Societatea era...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Plafoane numerar 2025 Va rugam sa ne specificati daca mai este in vigoare prevederea din Legea 70/2015 astfel: "incasari in limita unui plafon de 1000 lei de la o persoana juridica/fizica". Multumim...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Reducere capital social Va rog sa imi transmiteti ce cod de obligatie bugetara va trebui sa utilizam la intocmirea Declaratiei 100, avand in vedere informatiile date anterior, reducerea de capital social...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Inregistrare marca firma in SUA Am primit o factura de la un furnizor din USA reprezentand contravaloare inregistrare marca firma in sistemul american. Cum se inregistreaza in evidenta contabila aceasta factura?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Transport prin curier, declarare in e-Transport Suntem un furnizor de bunuri, in cazul in care valoarea unei livrari de bunuri (intracomunitar, export) este mai mica de 10.000 lei si greutatea mai mica de 500 kg, iar transportul...citeste mai mult

ORDIN
Art.I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.700/2012 pentru
aprobarea Procedurii de modificare, din oficiu, a vectorului fiscal cu privire la TVA, precum si a modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.356 din 25 mai 2012, se modifica dupa cum urmeaza:


1. Art.2 lit.d) se abroga.

2. Literele d) si e) ale articolului 5 din ordin se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"d) din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al
saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive;

e) din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al
saselea decont de taxa, in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica si, respectiv, din prima zi a lunii urmatoare celei in care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca, in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

La Anexa 1, capitolul I "Dispozitii generale", literele e), f) si g) de la punctul 6 se modifica si vor
avea urmatorul cuprins:


"e) pentru anularea, potrivit art.153 alin.(9) lit.c) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art.2 alin.(2) lit.a) din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) pentru anularea, potrivit art.153 alin.(9) lit.d) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa pe
valoarea adaugata a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este luna si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive, precum si a persoanelor impozabile pentru care perioada fiscala este trimestrul calendaristic si care nu au depus niciun decont de taxa pentru 2 trimestre calendaristice consecutive;

g) pentru anularea, potrivit art. 153 alin. (9) lit. e) din Codul fiscal, a inregistrarii in scopuri de taxa
pe valoarea adaugata, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au ca perioada fiscala luna calendaristica sau pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au ca perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;"

4. La Anexa 1, capitolul I "Dispozitii generale", punctele 7 si 8 se modifica si vor avea urmatorul
cuprins:

"7. Dupa inregistrarea, din oficiu, in scopuri de TVA, in situatiile prevazute la pct.6 lit.a) - b), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal si in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, conform art. 1563 alin.(13) din Codul fiscal.

8. Dupa anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA in situatiile prevazute la pct. 6 lit. c) – g) si i), compartimentul de specialitate procedeaza la inscrierea persoanei impozabile in Registrul persoanelor impozabile a caror inregistrare in scopuri de TVA, conform art. 153 din Codul fiscal, a fost anulata si aplica, potrivit reglementarilor legale in vigoare, procedura de radiere, din oficiu, din Registrul operatorilor intracomunitari si/sau din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, in cazul persoanelor impozabile care figureaza in aceste registre la data anularii inregistrarii in scopuri de TVA."

5. La Anexa 1, capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunea a 3-a,
pct.1 si 5 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul dispozitiilor art.153 alin.(9) lit c) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de TVA a persoanelor impozabile, in cazul in care asociatii/administratorii persoanei impozabile sau persoana impozabila insasi au inscrise in cazierul fiscal infractiuni si/sau faptele prevazute la art.2 alin.(2) lit.a) din Ordonanta Guvernului nr.75/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

"5. Pentru persoanele impozabile care indeplinesc conditia de anulare a inregistrarii in scopuri de
TVA, datorita faptului ca asociatii/administratorii au fapte inscrise in cazierul fiscal, compartimentul de specialitate verifica, in Registrul comertului electronic (RECOM), daca asociatii/ administratorii detin aceasta calitate la data aplicarii procedurii. Documentele prevazute la pct.4 se intocmesc dupa verificarea mentinerii conditiilor de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA. Documentele se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale."

6. La Anexa 1, capitolul III "Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA", sectiunile 4 si 5
se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"SECTIUNEA a 4-a

Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA a persoanelor impozabile care nu au depus
niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive sau pentru 2 trimestre calendaristice consecutive
1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art.153 alin.(9) lit.d) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a persoanelor impozabile, altele decat cele declarate inactive sau aflate in inactivitate temporara inscrisa la registrul comertului, daca nu au depus niciun decont de taxa prevazut la art.1562 din Codul fiscal pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic.

2. Identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se face in fiecare luna calendaristica, pana la sfarsitul lunii, dupa expirarea termenului de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica sau al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, dupa caz.

3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selecteaza din aplicatia
informatica persoanele inregistrate in scopuri de TVA care, pentru 6 luni consecutive sau doua trimestre calendaristice consecutive nu au depus niciun decont - formular (300) "Decont de taxa pe valoarea adaugata" si intocmeste urmatoarele documente:

a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru toti contribuabilii selectati, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA,

b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit modelului prevazut in anexa nr.4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare, pentru fiecare contribuabil selectat.

4. Documentele prevazute la pct.3 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.

5. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala luna calendaristica nu a depus niciun decont de taxa pentru 6 luni consecutive.

6. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia in care persoana impozabila care are perioada fiscala trimestrul calendaristic nu a depus niciun decont de taxa pentru doua trimestre calendaristice consecutive.

7. Cu data prevazuta la pct.5 sau 6, dupa caz, se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de
TVA.

8. Dispozitiile pct.5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator.

SECTIUNEA a 5-a


Anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile
de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, respectiv pentru doua trimestre calendaristice consecutive nu au fost evidentiate operatiuni, realizate in cursul perioadelor de raportare

1. Organele fiscale anuleaza, din oficiu, in temeiul art.153 alin.(9) lit.e) din Codul fiscal, inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata, daca in deconturile de taxa depuse pentru 6 luni consecutive, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, si pentru doua trimestre calendaristice consecutive, in cazul persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

2. Identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA se face in fiecare luna calendaristica, pana la sfarsitul lunii, dupa expirarea termenului de depunere al celui de-al saselea decont de taxa, in cazul persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica sau al celui de-al doilea decont de taxa, in situatia persoanelor impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, dupa caz.

3. Pentru identificarea persoanelor impozabile care indeplinesc conditia de scoatere din evidenta
persoanelor inregistrate in scopuri de TVA, compartimentul de specialitate selecteaza din aplicatia
informatica persoanele inregistrate in scopuri de TVA care utilizeaza luna sau trimestrul ca perioade fiscale pentru TVA si care, in deconturile de TVA aferente celor 6 luni consecutive sau celor doua trimestre calendaristice consecutive, dupa caz, nu au evidentiat nicio achizitie de bunuri/servicii si nicio livrare de bunuri/prestare de servicii.

4. Compartimentul de specialitate intocmeste urmatoarele documente:

a) referatul, intocmit potrivit modelului prevazut in anexa, prin care propune, pentru toti contribuabilii selectati, anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA si anularea certificatelor de inregistrare in scopuri de TVA,

b) proiectele deciziilor privind anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA, potrivit
modelului prevazut in anexa nr.4 la ordin, avand bifata casuta corespunzatoare, pentru fiecare contribuabil selectat.

5. Documentele prevazute la pct.4 se verifica si se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale si se inainteaza, spre aprobare, conducatorului unitatii fiscale.

6. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al saselea decont de taxa in situatia persoanelor care au perioada fiscala luna calendaristica, daca nu au fost evidentiate achizitii de bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

7. Data anularii, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA este prima zi a lunii urmatoare celei in
care a intervenit termenul de depunere al celui de-al doilea decont de taxa in situatia persoanelor
impozabile care au perioada fiscala trimestrul calendaristic, daca nu au fost evidentiate achizitii de
bunuri/servicii si nici livrari de bunuri/prestari de servicii, realizate in cursul acestor perioade de raportare.

8. Cu data prevazuta la pct.6 sau 7, dupa caz, se anuleaza si certificatul de inregistrare in scopuri de
TVA.


9. Dispozitiile pct. 5 si 6 din sectiunea 1 se aplica in mod corespunzator."

7. La Anexa nr.1, capitolul IV "indreptarea erorilor materiale privind inregistrarea, din oficiu, in
scopuri de TVA sau anularea, din oficiu, a inregistrarii in scopuri de TVA" se abroga.

8. Anexa nr.3 se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr.1, care face parte integranta din prezentul
ordin.

9. Anexa nr.4 se modifica si se inlocuieste cu Anexa nr.2, care face parte integranta din prezentul
ordin.

10. Anexa nr.5 se abroga.

11. La anexa nr.6 "Caracteristicile de tiparire, modul de difuzare, de utilizare si de arhivare a
formularelor", pct.4 se abroga.

Art.II - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art.III - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei si Directia generala de administrare a marilor contribuabili, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Emis la Bucuresti, in data de 29.05.2013
P R E S E D I N T E,
GELU STEFAN DIACONU

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Contract de inchiriere ANAF: MODEL si procedura inregistrare

    • Contractele de inchiriere a bunurilor mobile si imobile din patrimoniul personal, cunoscute si sub denumirea de contracte de locatiune, trebuie inregistrate la ANAF pentru a fi recunoscute din punct de vedere legal. Acest proces este esential pentru respectarea obligatiilor fiscale ale proprietarilor si chiriasilor, precum si pentru a clarifica responsabilitatile si drepturile fiecarei parti implicate. In acest articol vom oferi toate informatiile necesare pentru inregistrarea unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante

    • Legea contabilitatii 82/1991 a fost modificata recent prin OUG 138/2024, pentru a imbunatati transparenta fiscala si a eficientiza procesul de depunere a raportarilor financiare. Printre principalele modificari importante amintim obligatia de a intocmi lunar balanta de verificare si trecerea completa la raportarea electronica a situatiilor financiare incepand cu 1 ianuarie 2026. Legea contabilitatii 82/1991, modificata prin OUG 138/2024. 6 schimbari importante In continuare, detaliem...» citeste mai departe aici

  • Ti-ai platit impozitele si taxele la timp in 2024? Statul iti da bani inapoi!

    • Bonificatia de 3% pentru plata anticipata a impozitului pe profit si a impozitului pe veniturile microintreprinderilor reprezinta un instrument fiscal important introdus de autoritatile romane pentru stimularea conformarii voluntare si imbunatatirea colectarii fiscale. Aceasta facilitate a fost introdusa prin Ordonanta de Urgenta nr. 107/2024 si ofera contribuabililor oportunitatea de a-si reduce obligatiile fiscale prin efectuarea platilor la termenele scadente. Vom discuta in acest articol in...» citeste mai departe aici

  • Depunerea Declaratiei Unice in 2025. Cum calculeaza PFA-urile taxele pentru anul 2024

    • Incepand cu anul 2025 au fost aduse modificari semnificative asupra Declaratiei Unice de care trebuie sa tina cont PFA-urile care au obligatia depunerii si completarii formularului. O noutate in acest sens este eliminarea estimarii veniturilor in curs, ramanand Capitolul II din formular destinat doar anumitor categorii de persoane fizice. In acest articol vom vedea cine are obligatia depunerii formularului, pana cand trebuie depus, dar si cum trebuie sa calculeze PFA-urile taxele pentru...» citeste mai departe aici

  • Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025

    • Situatiile financiare anuale pentru anul 2024 au fost modificate prin Ordinul 107/2025. Actul normativ cuprinde termenele limita cu privire la depunerea bilantului in anul 2025, dar si amenzile care se aplica pentru nerespectarea lor. Situatii financiare anuale: Pana cand vor fi depuse de firme si ONG-uri in 2025 Termenele pentru depunerea situatiilor financiare anuale la Agentia Nationala de Administrare Fiscala sunt urmatoarele: a) pentru societatile reglementate de Legea nr....» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016