Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Metoda corecta pentru inchiderea exercitiului financiar aferent anului trecut

06-Ian-2012
5889
Intrebare:

Ce trebuie facut din punct de vedere contabil si fiscal pentru inchiderea exercitiului financiar 2011?


Raspuns:

Potrivit dispozitiilor art. 27 si urmatoarele din Legea contabilitatii 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, toate entitatile trebuie sa intocmeasca situatii financiare anuale si sa le depuna la unitatile teritoriale ale M.F.P. in termen de 150 de zile sau 120 de zile, dupa caz, de la incheierea exercitiului financiar. In functie de criteriul de marime, situatiile financiare se completeaza in forma lunga sau in forma simplificata. Criteriile de marime sunt prevazute la art. 3 din OMFP 3055/2009 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu Directivele Europe, cu modificarile si completarile ulterioare.

Pentru pregatirea completarii situatiilor financiare se efectueaza urmatoarele operatiuni:

- inventarierea patrimoniului, conform prevederilor OMFP 2861/2009 pentru aprobarea normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii,
- se inregistreaza reevaluarea mijloacelor fixe, daca societatea a considerat ca acestea nu sunt prezentate la valoarea justa,
- se inregistreaza ajustarile pentru deprecierea stocurilor, clientilor etc.,
- se inregistreaza cheltuielile cu provizioanele (pentru litigii, penalitati, restructurare, impozite, pensii etc., dupa caz),
- se inregistreaza veniturile si cheltuielile din evaluarea creantelor si datoriilor in valuta, utilizandu-se cursul de schimb valutar comunicat de B.N.R., valabil la data incheierii exercitiului financiar, din evaluarea depozitelor bancare si a disponibilitatilor in valuta etc.,
- inregistrarea veniturilor si cheltuielilor rezultate din contractele de asociere in participatiune, daca este cazul,
- retratarea sumelor reprezentand avansurile de trezorerie acordate salariatilor si nedecontate pana la data bilantului,
- analiza obligatiilor legate de personal (concedii neefectuate, sume neretinute),
- calculul impozitului pe profit,
- inchiderea conturilor si stabilirea rezultatul contabil,
- constituirea rezervelor legale, dupa caz,
- urmarirea respectarii politicilor contabile stabilite si aprobate de administratorul societatii.

Situatiile financiare sunt insotite de notele explicative pentru fiecare situatie semnificativa a elementelor din bilant si de o declaratie scrisa a persoanelor abilitate sa intocmeasca aceste situatii.

Din punct de vedere fiscal, la finele anului se calculeaza si se completeaza formularul 101 privind impozitul pe profit.

Calculul impozitului se face conform prevederilor Codului fiscal , titlul II.

Pentru anul 2011 formularul se depune conform prevederilor art. 34, la termenele prevazute expres:
- 25 februarie inclusiv a anului 2012 de catre societatile care obtin venituri majoritar din cultura cerealelor si a plantelor tehnice, pomicultura si viticultura,
- 25 februarie 2012 de catre organizatiile nonprofit,
- 25 februarie 2012 de societatile care definitiveaza pana la aceasta data inchiderea exercitiului financiar anterior,
- 25 aprilie 2012 de catre toate celelalte societati.

Pentru obtinerea unui raspuns adecvat situatiei in care va incadrati, va rugam sa reveniti cu informatii concrete si intrebari punctuale.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Metoda corecta pentru inchiderea exercitiului financiar aferent anului trecut":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Ce sunt cheltuielile sociale si ce trebuie sa stie companiile despre aceste tipuri de cheltuieli

    • Cheltuielile sociale ale unei companii constau in costurile sau investitiile care sunt directionate catre angajati sau catre comunitatea in cadrul careia compania isi desfasoara activitatea. Aceste costuri sau investitii sunt considerate beneficii intr-un cadru de responsabilitate sociala si au ca scop sprijinirea bunastarii angajatilor si contributia la o dezvoltare a conditiilor sociale. Cheltuielile sociale pot contribui la crearea unei imagini pozitive a companiei, la atragerea si mentinerea...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2023 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

NOUTATILE din CODUL FISCAL aduse de Legea 296/2023 – lista completa + data intrarii in vigoare –

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016