Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Intrebare:
Registrul jurnal, inventar si registru de casa este obligatoriu sa le intocmesti si manual chiar daca le scoate programul contabil (la o intreprindere mica)?
Raspuns in septembrie 2008:
Documentele contabile - jurnale, fise etc. - care servesc la prelucrarea, centralizarea si inregistrarea in contabilitate a operatiunilor consemnate in documentele justificative se intocmesc fie manual, fie prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor.
Aceste documente trebuie sa cuprinda elemente cu privire la: Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor Manual de politici contabile - Stick USB Manualul Contabilului Incepator - stick USB
? felul, numarul si data documentului justificativ;
? sumele corespunzatoare operatiunilor efectuate;
? conturile sintetice si analitice debitoare si creditoare;
? semnaturile pentru intocmire si verificare.
Inscrierea datelor in documente se face cu cerneala, cu pasta de pix, sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, dupa caz.
In cazul completarii documentelor prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, corecturile sunt admise numai inainte de prelucrarea acestora, mentionandu-se data rectificarii si semnatura celui care a facut modificarea. Documentele prezentate in listele de erori, anulari sau completari (pe baza carora se fac modificari in fisiere sau in baza de date a unitatii) trebuie sa fie semnate de persoanele imputernicite de conducerea unitatii.
Potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, registrele de contabilitate obligatorii sunt:
? Registrul-jurnal,
? Registrul-inventar;
? Cartea mare.
Registrele de contabilitate vor fi astfel completate incat sa permita, in orice moment, identificarea si controlul operatiunilor contabile efectuate. Acestea se pot prezenta sub forma de registru, foi volante sau listari informatice, dupa caz. Paginile registrelor se vor numerota in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.
In concluzie, nu aveti obligatia de a intocmi registrele manual in cazul in care utilizati sisteme informatice de prelucrare automata a datelor, insa aveti obligatia sa asigurati prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu normele contabile aplicate, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice.
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Sinopticul operatiunilor cu numerar partea a II-aBirou notarial. Contributii socialeProfesiile libere si impozitele aplicate in Romania. Dosar fiscal ANAFProcedura de distrugere a chitantierelor neutilizateCodul fiscal 2011 - Titlul III (partea I)Ultimele articole
Arhivare documente: care este procedura si cat se pastreaza documentele in arhivaArhivare electronica a facturilor. Cum se va proceda in cazul unui control fiscal?Arhivare si eliminare documente financiar-contabileLichidare firma. Proceduri si aspecte contabile pentru lichidarea si dizolvarea unei societatiConfirmarile de sold privind creantele: Cand se poate intrerupe termenul de prescriptie de 3 ani?Articole similare
Oficial de la ANAF: Modificari aduse Codului fiscal de OG 6/2020 in cazul impozitului pe profitStabilirea venitului net anual din drepturile de proprietate intelectualaRevista Romana de Fiscalitate nr. 38, Aprilie 2010Calendarul obligatiilor fiscale ANAF - luna septembrie 2019Factura de servicii nepurtatoare de TVAUltimele articole
E-Factura: Cine are obligatia depunerii autofacturii in sistemMiercuri, 31 iulie 2024, termenul limita pentru depunerea Formularului 398Procedura de corectare a erorilor materiale din deconturile de TVAEmitere bon fiscal. 7 schimbari importante introduse prin OUG 69/2024Cine are obligatia depunerii autofacturilor in RO e-FacturaArticole similare
Ce obligatii privind ecotaxa au comerciantii care le achizitioneaza de la un furnizor intern?Fisa postului si Regulamentul intern vor fi reintroduse, OBLIGATORIU, si de PFA-urile/ II-urile si IF-urile cu salariatiStudiu de caz: Deductibilitatea cheltuielilor cu autoturismeleObiecte de inventar. Ce sunt, legislatie si ce trebuie sa stii despre casarea obiectelor de inventarDin 15 martie 2023 restaurantele care vand mancare fizic sau online sunt obligate sa aFISEze lista ingredientelorUltimele articole
Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVARegistrul RO e-Factura optional. Entitati care NU au obligatia, insa pot opta pentru utilizarea sistemuluiRegistrul RO e-Factura: Cine trebuie sa transmita formularul 082 inainte de 1 iulie 2025E-Factura in 2024: Cand apare obligatia inscrierii in registrul RO e-FacturaDecont precompletat e-TVA. Ce se intampla in cazul in care sistemul nu functioneazaArticole similare
Deductibilitate cheltuieli cu bunuri distruse in incendiu. Cum procedam?Ce REGISTRE trebuie sa detina obligatoriu o asociatie?Studiu de caz: Fondul pentru persoane cu handicapANAF, despre raportul Decalajul Fiscal la TVA: Romania nu mai inREGISTREaza crestereConditii microintreprinderi 2024. Cum se calculeaza plafonul de 500.000 euro in cazul intreprinderilor legate?Ultimele articole
Ghid ANAF 2024: TOT ce trebuie sa stii despre utilizarea sistemului e-TVAOUG pentru masuri fiscal-bugetare, adoptat de Guvern. 5 prevederi importanteProiect de OUG: Amnistia fiscala oferita firmelor vizeaza datoriile restante la 31 august 2024Calendar ANAF. 4 declaratii importante cu scadenta pe 30 septembrie 2024SAF-T. Inregistrarea facturilor cu TVA la incasareSfaturi de la experti
Impactul depasirii plafonului si cesiunea partilor sociale asupra statutului de microintreprindere
Intrebare: Daca in cursul lunii august am depasit cifra de 500.000 euro verificand impreuna la cele 5 firme, trebuie sa modific vectorul la firmele 2 si 3 in ?platitor de impozit pe profit? incepand cu trimestrul III (01.07.2024)? Sau, daca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Facturi primite de la furnizor cu cod de TVA anulat
Intrebare: Suntem un magazin alimentar si in luna august am efectuat mai multe achizitii de marfa de la un furnizor. In momentul achizitiilor din 03 si 10 august, furnizorul avea codul de TVA anulat (din oficiu) incepand cu data de...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA