Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Problemele intampinate in gestionarea afacerii in contextul pandemiei pot fi transformate in provocari

24-Apr-2020
406

De acum doua luni, de la aparitia primelor cazuri de COVID-19 pe teritoriul Romaniei si intrarea in scenariul I de dezastru, apoi trecerea galopanta la al doilea, respectiv al treilea, modul in care angajatii romani muncesc s-a schimbat radical. Totodata, gestionarea unei afaceri a devenit mult mai grea si pentru antreprenori. In contextul dat, daca esti de cealalta parte a baricadei, un angajator empatic si responsabil, poti lua totul ca pe o provocare.

 

In articolul care urmeaza enumeram cateva probleme pe care le poti intampina in raport cu angajatii si potentiale solutii. Ia in considerare ca situatia ar putea reveni la normal in circa doua saptamani, asadar trateaza totul cu mult calm si acolo unde exista dificultati, cauta solutii.

 

Consiliere de specialitate

Daca ai fost nevoit sa reduci efectivul si sa trimiti cativa angajati in somaj tehnic, cu siguranta nu ti-a fost usor. Incearca sa transmiti echipei mesaje de sustinere, optimiste, asigurand toti angajatii ca faci tot ceea ce tine de tine pentru ca lucrurile sa revina la normal. Daca intampini si probleme de ordin legislativ, de exemplu, nu stii cum sa inregistrezi datele in REVisal, nu ezita sa apelezi la consultanta legislativa. In acest mod nu numai ca vei solutiona totul mult mai usor, dar vei proteja si angajatii de eventuale neplaceri si incurcaturi birocratice.

Sprijin

Climatul in colectiv, mai ales mediat de platformele online, nu este unul optimist. Oamenii au temeri, griji, unii se lasa coplesiti mai usor de sentimente de frica, alimentate si de mass-media. Zi de zi, lupta surda cu un inamic redutabil a schimbat absolut totul. In spitale, medicii au devenit eroi, iar in fiecare casa, cuvantul „coronavirus” a devenit unul rostit de mult prea multe ori. Cu siguranta, nici angajatii tai nu reprezinta exceptii. In acest sens, incearca sa comunici cat mai deschis, trimite comunicate de ordin intern, asigura-i pe cei care lucreaza pentru tine ca esti acolo, alaturi de ei. De exemplu, daca un coleg de-al tau nu reuseste sa-si amane ratele la banca, incearca sa prezinti intreaga situatie juristului din companie, pune-i in legatura pe cei care au nevoie unii de ceilalti. Daca exista situatii critice, ia in considerare si posibilitatea de a vira banii unora in avans, dar in termeni de confidentialitate maxima, pentru a nu inocula ideea gresita ca promovezi discriminarea.

Webinar

Chiar daca e posibil sa nu obtii reactii pozitive din prima, nu uita ca oamenii au nevoie sa simta mult mai puternic apartenenta la o comunitate atunci cand sunt privati de ceea ce ii reprezinta. Motiveaza-i, reaminteste-le ce echipa super sunteti, lauda-i pentru performante din trecut, atunci cand firma obtinea profit substantial, isi marea portofoliul de clienti de la o luna la alta. De asemenea, o idee ar fi sa organizezi seminare online – cunoscute drept webinar –, in care unul dintre voi sau un expert din afara firmei sa trateze o tema de actualitate, adaptata noii situatii.

 

Indiferent de predictiile sociologilor in contextul actual, de dificultati si provocari, ca antreprenor incearca sa tii cont in fiecare zi de nevoile celorlalti. Comunicarea este extrem de importanta, iar motivarea joaca un rol esential.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Problemele intampinate in gestionarea afacerii in contextul pandemiei pot fi transformate in provocari":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!​

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Codul Fiscal s-a modificat in 2020!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

Codul Fiscal 2020. MODIFICARI importante privind TVA, Impozitul pe Profit si Salarizarea

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016