
Raportul Special
realizat de specialisti
De acum doua luni, de la aparitia primelor cazuri de COVID-19 pe teritoriul Romaniei si intrarea in scenariul I de dezastru, apoi trecerea galopanta la al doilea, respectiv al treilea, modul in care angajatii romani muncesc s-a schimbat radical. Totodata, gestionarea unei afaceri a devenit mult mai grea si pentru antreprenori. In contextul dat, daca esti de cealalta parte a baricadei, un angajator empatic si responsabil, poti lua totul ca pe o provocare.
In articolul care urmeaza enumeram cateva probleme pe care le poti intampina in raport cu angajatii si potentiale solutii. Ia in considerare ca situatia ar putea reveni la normal in circa doua saptamani, asadar trateaza totul cu mult calm si acolo unde exista dificultati, cauta solutii.
Daca ai fost nevoit sa reduci efectivul si sa trimiti cativa angajati in somaj tehnic, cu siguranta nu ti-a fost usor. Incearca sa transmiti echipei mesaje de sustinere, optimiste, asigurand toti angajatii ca faci tot ceea ce tine de tine pentru ca lucrurile sa revina la normal. Daca intampini si probleme de ordin legislativ, de exemplu, nu stii cum sa inregistrezi datele in REVisal, nu ezita sa apelezi la consultanta legislativa. In acest mod nu numai ca vei solutiona totul mult mai usor, dar vei proteja si angajatii de eventuale neplaceri si incurcaturi birocratice.
Climatul in colectiv, mai ales mediat de platformele online, nu este unul optimist. Oamenii au temeri, griji, unii se lasa coplesiti mai usor de sentimente de frica, alimentate si de mass-media. Zi de zi, lupta surda cu un inamic redutabil a schimbat absolut totul. In spitale, medicii au devenit eroi, iar in fiecare casa, cuvantul „coronavirus” a devenit unul rostit de mult prea multe ori. Cu siguranta, nici angajatii tai nu reprezinta exceptii. In acest sens, incearca sa comunici cat mai deschis, trimite comunicate de ordin intern, asigura-i pe cei care lucreaza pentru tine ca esti acolo, alaturi de ei. De exemplu, daca un coleg de-al tau nu reuseste sa-si amane ratele la banca, incearca sa prezinti intreaga situatie juristului din companie, pune-i in legatura pe cei care au nevoie unii de ceilalti. Daca exista situatii critice, ia in considerare si posibilitatea de a vira banii unora in avans, dar in termeni de confidentialitate maxima, pentru a nu inocula ideea gresita ca promovezi discriminarea.
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2025
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Manual de politici contabile - Stick USB
Chiar daca e posibil sa nu obtii reactii pozitive din prima, nu uita ca oamenii au nevoie sa simta mult mai puternic apartenenta la o comunitate atunci cand sunt privati de ceea ce ii reprezinta. Motiveaza-i, reaminteste-le ce echipa super sunteti, lauda-i pentru performante din trecut, atunci cand firma obtinea profit substantial, isi marea portofoliul de clienti de la o luna la alta. De asemenea, o idee ar fi sa organizezi seminare online – cunoscute drept webinar –, in care unul dintre voi sau un expert din afara firmei sa trateze o tema de actualitate, adaptata noii situatii.
Indiferent de predictiile sociologilor in contextul actual, de dificultati si provocari, ca antreprenor incearca sa tii cont in fiecare zi de nevoile celorlalti. Comunicarea este extrem de importanta, iar motivarea joaca un rol esential.
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Articole similare
Consilier Fiscalitate practica: Serviciul unic de urgenta pentru situatii de criza in taxe si impoziteMEEMA prelungeste perioada de acordare a Certificatelor de Situatii de Urgenta (Ordinul 2673/2020)Decontarea unei parti din salariu sau a Somajului Tehnic in luna iunie 2020. Baza legalaOficial! Noi masuri de restructurare a obligatiilor fiscale. Prorogare termene pana la 15 decembrie 2020 (Ordonanta nr. 90/2020)Incepand cu data de 29 IUNIE 2021 va fi activ formularul electronic de inscriere in cadrul Schemei HoReCaUltimele articole
Declaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEIntoarcerea la birou: cum sa pregatesti angajatii pentru a reveni la noua normalitateA crescut procentul implementarii solutiilor de tip CRMBirourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilorRaportare in E-Factura si E-Transport: Din 1 iulie 2022 contribuabilii au obligatii noi in relatia cu ANAFArticole similare
Strategii istete si perfect legale pentru a plati taxe si impozite MINIME!PFA in 2024. Sunt EXCEPTATE de la plata CASS daca sunt si angajate cu CIM intreg?E-Factura: Facturile se inregistreaza cu data emiterii sau cu data primirii in SPV?Folosirea in scop personal a vehiculelor din patrimoniul afaceriiTitlul IVUltimele articole
Cand si de ce e important sa ai un avocat in Bucuresti ca partener de businessRentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!GHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internBonul fiscal eronat. Poate fi corectat prin emiterea unui bon fiscal pe minus?Sarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Articole similare
Contribuabili mici in urma noii selectii ANAF. Firmele pot opta sa transmita D406 din ianuarie 2023 sau din 2025S-a modificat completarea vectorului fiscal. Noi obligatii fiscale in Formularul 010Cum sa transformi statul acasa intr-un cumul de experiente placute. Ramai optimist si nu inceta sa-ti faci planuriVanzare cu amanuntul si ridicata. Cum se organizeaza gestiunea?Idei de afaceri care necesita o investitie minimaUltimele articole
Primii pasi in antreprenoriat: ce trebuie sa stii inainte sa iti deschizi propria afacereCum iti poate transforma afacerea un sistem ERPSAF-T: Prin Ordinul 407/2025 noi categorii de contribuabili vor fi SCUTITE de la transmiterea D406GHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internSarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Articole similare
Cota unica ar putea fi eliminata din 2013Seminarul National pentru Intreprinderi:"Angajarea legala: conditii, oportunitati si amenintari"Evitati excesele Administratiei fiscale privind procedura de comunicare a actelor administrativeIn Romania, foarte multe companii au o situatie financiara atipicaResponsabilitatea sociala a intreprinderii ? mai mult decat o raspundere moralaUltimele articole
Cum iti poate transforma afacerea un sistem ERPGhid complet pentru gestionarea eficienta a banilor in afacerea taCand si de ce e important sa ai un avocat in Bucuresti ca partener de businessTop 3 greseli in managementul contractelor si cum sa le evitiTot ce trebuie sa stii despre accesarea unui credit ipotecarArticole similare
Vinerea Mare a devenit sarbatoare legala si zi nelucratoareExamenul ANAF: Cine nu stie, pleaca acasaBuletin informativ ANAF: 5 acte normative cu incidenta in materie fiscala publicate in Monitor la final de octombrieCe firme ar putea sa nu acceseze noile facilitati pentru crearea de posturi?Din 2023, scutirile de taxe din Constructii, Agricultura si Alimentatie vor fi aplicate doar contractelor de munca, nu si raporturilor similare (zilieri, ucenici)Ultimele articole
ONPCSB si spalarea banilor. Cum trebuie instruiti ANGAJATIi pentru aplicarea prevederilor Legii 129/2019Cum iti poate transforma afacerea un sistem ERPCand si de ce e important sa ai un avocat in Bucuresti ca partener de businessImpozitul pe venit. Obligatii pentru firme in cazul salariatilor SCUTITI de la plata impozitului pe venitReges-Online si suspendarile de CIM: Firmele pot evita amenzile de pana la 5.000 lei in 3 pasi simpliSfaturi de la experti
Regim TVA cursuri de vara organizate in afara orelor de invatamant acreditat
Intrebare: Un SRL care organizeaza cursuri de limba engleza pentru copii, cu predare in scoli (de stat si private), gradinite si online, precum si activitati de vara (arta, IT, mestesug), are obligatia de a se inregistra ca platitor de TVA...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie prin Emag. Furnizori UE
Intrebare: Am achizitionat prin eMAG din: - Germania produse, iar pe factura TVA = 0%, dar furnizorul nu are cod valid de TVA (VIES); - Franta produse, iar pe factura TVA = 20%, cu cod valid de TVA (VIES). Nu avem dovada transportului. Care...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA