Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Birourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilor

05-Oct-2022
734
Birourile viitorului si impactul asupra dezvoltarii profesionale si umane a angajatilor
Un business sustenabil si mai ales un business ce priveste spre viitor nu se mai axeaza doar pe profit. In trecut, profitul era obtinut cu pretul bunastarii angajatilor, iar strategiile nu functionau pe termen lung, fiind mereu nevoie de regandirea acestora. Businessurile viitorului se bazeaza in primul rand pe consolidarea unei echipe creative si productive. In momentul in care angajatilor le sunt asigurate toate conditiile pentru a lucra eficient si pentru a se dezvolta, vor face tot posibilul pentru a fi eficienti si vor deveni cu adevarat valorosi pentru companie. Va fi o situatie de tip win-win, la care foarte multi antreprenori viseaza, insa nu stiu cum sa o puna in aplicare. 

Din punctul de vedere al desfasurarii activitatii, in cladirile de birouri ale viitorului coexista patru concepte:
  • sustenabilitate (consum eficient de resurse);
  • cladiri verzi (cat mai prietenoase cu mediul);
  • well-being (bunastarea angajatilor vazuta ca un punct cheie pentru dezvoltarea business-ului pe termen lung);
  • asigurarea unui mediu de lucru ce ofera protectia sanitara si stimuleaza colaborarea dintre echipe), asa cum este IMMUNE Building Standard™. 
Dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor nu se poate realiza decat intr-un mediu care ofera oportiunitati reale in acest sens, asa cum sunt cele prezentate in continuare. 

Co-living si co-working 

Conceptele de „co-living” a fost introdus si pe piata din Romania de catre Liviu Tudor, fondatorul Genesis Property, prin intermediul YUNITY Park. In acest campus, a fost regandita intreaga experienta la locul de munca. Practic, este un campus dezvoltat in extensia biroului, menit sa ofere suportul urban pentru experiente adaptate stilului de viata al oamenilor, atat pentru timpul petrecut la birou, cat si cel personal sau social. 

Conform unui sondaj realizat de catre Genesis Property in 2022, pe un esantion de 1180 de angajati, s-a ajuns la concluzia ca angajatii au devenit mai atenti la echilibrul dintre viata personala si cea profesionala si sunt mai constienti de importanta coeziunii echipelor din care fac parte. Rezultatele sondajului releva faptul ca:
  • 53,4% dintre angajatii romani considera ca interactiunea cu colegii (la job, in timpul liber sau in afara biroului) este benefica pentru cresterea unitatii echipei si a productivitatii; 
  • 90,2% dintre angajati considera ca existenta unor facilitati care sa permita activitati de grup sau in aer liber, in apropierea cladirii de birouri, ar avea un efect pozitiv atat asupra dezvoltarii personale, cat si asupra echipelor; 
  • 63% dintre angajati sustin ca ar relationa mai bine cu colegii daca ar exista in apropierea biroului spatii verzi; 
  • 46% dintre angajati considera ca in proximitatea biroului ar fi nevoie de restaurante si cafenele dedicate socializarii. 
Acestea au fost cateva dintre concluziile studiului despre bunastarea angajatilor, ceea ce confirma importanta unor campusuri precum YUNITY Park, in care conceptul de munca este redefinit. 


Regandirea spatiilor de birouri

Ultimii ani au adus o provocare din perspectiva lucrului la comun, la birou. Din cauza pandemiei de Covid-19, tot mai multi angajati isi doresc conditii sigure la locul de munca si, de asemenea, vor sa poata socializa in continuare, fara teama de imbolnavire. Aici intervine IMMUNE Building Standard™, dezvoltat de catre Liviu Tudor. Standardul a fost dezvoltat pe baza conceptului Healthy by Design®, format din dispozitive, tehnologii si echipamente specializate in stransa legatura. Scopul IMMUNE Building Standard™ este de a crea spatii in care productivitatea este incurajata si unde anagajatii isi pot desfasura activitatile in conditii de siguranta. Astfel, se asigura buna gestionare a amenintarilor de tip patogen, astfel incat angajatii sa nu se teama de intoarcerea la birou. 

People centricity 

Nu in ultimul rand, businessul viitorului se concentreaza pe conceptul de „people centricity”, mai exact pe nevoile si aspiratiile angajatilor. Managerii viitorului sunt adevarati lideri, care incurajeaza dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor, la locul de munca. Managerii trecutului doar organizau si coordonau angajatii, fara sa le asigure mediul propice pentru dezvoltare. Din acest motiv, nici evolutia companiei nu era cea dorita, iar angajatii se simteau presati. 

In momentul in care managerii acorda tot sprijinul dezvoltarii angajatilor si ii indruma in directia buna, expunandu-le sansele pe care le au in cadrul companiei, intreaga echipa va avea de castigat. 

Asadar, un birou al viitorului, centrat pe dezvoltarea personala si profesionala a angajatilor, va aduce numeroase beneficii atat pentru companie, cat si pentru persoanele ce lucreaza acolo. 

Sursa foto: Shutterstock 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codurile NC. Ce sunt si lista coduri NC pentru 2025

    • Codurile NC (Nomenclatura Combinata) reprezinta un sistem standardizat de clasificare a produselor utilizat la nivel european pentru identificarea si gestionarea diferitelor categorii de marfuri. In Romania, aceste coduri sunt esentiale pentru conformarea cu reglementarile fiscale si vamale, mai ales in cazul produselor considerate cu risc fiscal ridicat. In acest articol vom explica ce sunt codurile NC, de ce sunt importante si vom prezenta lista actualizata, oferind detalii utile pentru...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli deductibile. Reparatiile suportate prin CASCO sunt sau nu deductibile

    • Firmele trebuie sa stie ca unele cheltuieli pentru desfasurarea afacerii sunt deductibile sau nedeductibile la calculul rezultatului fiscal, insa exista si categoria cheltuielilor care sunt deductibile limitat. In acest articol vom vedea care sunt cheltuielile deductibile limitat, dar si o speta cu privire la reparatiile suportate prin CASCO. Sunt sau nu deductibile? Specialistul ne va pferi raspunsul, dar si o monografie contabila utila in acest caz.» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • E-Factura. Cu ce luna trebuie inregistrate facturile daca NU au fost primite la timp

    • Sistemul e-FACTURA pentru emisia si transmiterea facturilor electronice este utilizat de toata lumea din 1 ianuarie 2025, iar in acest context, persoanele care il folosesc trebuie sa acorde o mare atentie termenelor legale de transmitere si inregistrare a facturilor. Exista insa situatii in care facturile nu sunt emise la timp, din diferite motive, iar uneori sunt transmise in alta luna. Contribuabilii vor sa stie cum trebuie sa procedeze in aceasta situatie. Avem cazul urmator. Un contribuabil...» citeste mai departe aici

  • Venituri din surse neidentificate. Ce spune ANAF despre impozitarea lor

    • ANAF a publicat recent un material informativ prin care raspunde anumitor curiozitati ale contribuabililor, cu privire la veniturile din surse neidentificate. Reamintim ca aceste clarificari ale ANAF vin in urma informatiilor din presa conform carora tranzactiile de bani intre rude vor fi controlate de organele fiscale si impozitate cu 70% acolo unde NU exista documente. Detalii in ACEST articol»» citeste mai departe aici

  • Formular 230. ANAF a publicat Ghidul pentru redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit

    • ANAF a publicat Ghidul contribuabililor care opteaza in anul 2025 pentru redirectionarea unei sume reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii si asimilate salariilor pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau a unitatilor de cult, precum si pentru acordarea de burse private.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016