Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Reguli importante privind inspectia fiscala. Explicatii specialist

13-Oct-2016
2549

Elementele care definesc activitatea de inspectie fiscala sunt prevazute de Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscal, la articolele 113 – 132.

Potrivit legii, inspectia fiscala reprezinta activitatea ce are ca obiect verificarea:
- legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale,
- corectitudinii si exactitatii indeplinirii obligatiilor in legatura cu stabilirea obligatiilor fiscale,
- respectarii prevederilor legislatiei fiscale si contabile,
verificarea sau stabilirea, dupa caz, a bazelor de impozitare si a situatiilor de fapt aferente, stabilirea diferentelor de obligatii fiscale principale.

Inspectia fiscala se exercita asupra oricaror persoane si entitati, indiferent de forma lor de organizare, care au obligatii de stabilire, retinere sau plata a obligatiilor fiscale prevazute de lege. Ea poate fi:
- inspectie fiscala generala, in care se verifica modul de indeplinire a tuturor obligatiilor fiscale pentru o perioada de timp determinata;


- inspectie fiscala partiala, in care se verifica modul de indeplinire a uneia sau mai multor obligatii fiscale pentru o perioada de timp determinata.

Organul de inspectie fiscala decide asupra efectuarii unei inspectii fiscale generale sau partiale, pe baza analizei de risc.

Reguli importante privind inspectia fiscala

Inspectia fiscala se efectueaza in cadrul termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale. Ea poate si efectuata o singura data pentru fiecare tip de creanta fiscala si pentru fiecare perioada supusa impozitarii.

La inceperea inspectiei fiscale, organul de inspectie fiscala trebuie sa va prezinte legitimatia de inspectie si ordinul de serviciu semnat de conducatorul organului de inspectie fiscala. De asemenea, inceperea inspectiei fiscale trebuie consemnata in registrul unic de control.

Cel putin teoretic, inspectia fiscala se efectueaza in asa fel incat sa va afecteze cat mai putin activitatea curenta si sa utilizeze eficient timpul stabilit pentru efectuarea inspectiei fiscale.

Inspectia fiscala se desfasoara, de regula, in spatiile de lucru ale firmei dvs – aveti obligatia sa puneti la dispozitia inspectorilor fiscali un spatiu adecvat, precum si logistica necesara desfasurarii inspectiei fiscale. Daca nu exista sau nu poate fi pus la dispozitie un spatiu de lucru adecvat, atunci activitatea de inspectie se poate desfasura la sediul organului fiscal sau in orice alt loc stabilit de comun acord cu dvs.

Cititi continuarea AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Calcul impozit pe profit. Exemplu si reglementari cheie

    • Impozitul pe profit reprezinta o obligatie fiscala esentiala pentru companiile care isi desfasoara activitatea in Romania. Determinarea acestuia implica aplicarea unei cote de impozitare, conform legislatiei fiscale in vigoare. In acest articol, vom analiza reglementarile cheie legate de impozitul pe profit si vom oferi un exemplu practic pentru a intelege mai bine procesul de calcul si obligatiile asociate. » citeste mai departe aici

  • Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar

    • OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024 si prevede, printre altele, mai multe modificari asupra Legii contabilitatii. Conform documentului, balanta de verificare va trebui sa fie intocmita lunar. Legea contabilitatii, modificata prin OUG 138/2024. Balanta de verificare trebuie intocmita lunar Referitor la balanta de verificare,...» citeste mai departe aici

  • Inventariere anuala. Trebuie efectuata obligatoriu la data de 31 decembrie?

    • Scopul inventarierii anuale este acela al stabilirii situatiei patrimoniale reale a societatii, respectiv a tuturor elementelor de active, datorii si capitaluri inregistrate in evidentele societatii in baza carora se intocmesc situatiile financiare anuale. Inventarierea anuala este reglementata la alin 2 al punctului 1 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii aprobate prin OMFP 2861/2009: 1. -...» citeste mai departe aici

  • 10+ Noutati Fiscale pentru 2025 care va vor afecta activitatea

    • Cu ce probleme majore va veti confrunta in 2025? Este suficient sa parcurgeti lucrarea Taxare 2025. Noutatile Codului fiscal care expune clar absolut toate schimbarile intrate recent in vigoare (sau care vor intra curand), grupate in 2 mari categorii, cu subiecte esentiale pentru mediul fiscal-contabil: A. Noutati fiscale 1. Taxa pe valoarea adaugata 2. Impozit pe veniturile microintreprinderilor 3. Accize 4. Noutati privind salarii si beneficii extrasalariale 5. Sistemul RO...» citeste mai departe aici

  • E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025

    • Conform OUG 138/2024, anumite obligatii privind Notificarea de conformare RO e-TVA au fost amanate pana pe 1 iulie 2025. OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor masuri a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 1222 din 5 decembrie 2024. E-TVA: Obligatiile privind Notificarea de conformare, amanate pana pe 1 iulie 2025 A fost modificat OUG nr. 70/2024 in vederea amanarii pana la data de 1 iulie 2025 a...» citeste mai departe aici

  • Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei

    • Legea contabilitatii a fost modificata prin OUG 138/2024 si prevede mai multe schimbari in privinta bilantului anual. A fost introdusa prevederea conform careia situatiile financiare anuale trebuie semnate in mod obligatoriu si de reprezentantul legal al firmei. Semnare bilant anual. Conform OUG 138/2024, este necesara si semnatura reprezentantului legal al firmei OUG 138/2024 privind modificarea si completarea unor acte normative in domeniul fiscal-bugetar, precum si pentru reglementarea altor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016