Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiectul Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa

08-Dec-2014
1049
Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost postat, la Transparenta Decizionala, proiectul de Hotarare de Guvern pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa.

Proiectul implementeaza modificarile aduse Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa prin Legea nr. 291/2013, prin introducerea posibilitatii emiterii de tichete de masa si pe suport electronic.

Potrivit proiectului de act normativ, angajatorii vor stabili impreuna cu reprezentantii sindicatelor sau ai salariatilor, prin contractele colective de munca, clauze privind acordarea alocatiei individuale de hrana sub forma tichetelor de masa, forma suportului acestora, respectiv suport electronic si/sau hartie precum si alte situatii, decat cele prevazute de lege, in care salariatii nu vor beneficia de tichete de masa.

De asemenea, proiectul vizeaza introducerea unor noi clauze obligatorii in contractul incheiat intre angajator si unitatea emitenta, referitoare la:

- obligatia emitentului de a tipari numele, prenumele si codul numeric personal al beneficiarului tichetului de masa
- modul de administrare si utilizare a tichetelor de masa pe suport electronic;
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Cartea Rosie a Fiscalitatii
Vezi detalii
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

- obligatia angajatorilor de a comunica unitatilor emitente datele personale ale angajatilor necesare pentru emiterea, utilizarea, procesarea si decontarea tranzactiilor cu tichete de masa;
- obligatia emitentilor de a pastra in conditii de siguranta datele primite de la angajatori si de a nu le utiliza in alte scopuri decat cel pentru care au fost primite;
- obligatia angajatorilor de a instrui salariatii sa nu vanda si sa foloseasca tichetele de masa doar cu scopul de a achizitiona produse alimentare/achita masa si doar din unitatile de alimentatie publica care afiseaza autocolantele speciale de identificare ale unitatii care a emis tichetele de masa;
In concordanta cu modificarile aduse prin Legea nr. 291/2013 pentru modificarea Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, vor fi eliminate prevederile care limiteaza utilizarea de catre salariati a maximum doua tichete de masa/zi.
Tichetele de masa pe suport de hartie nu pot fi distribuite de angajatori daca acestia, la data stabilita pentru distribuire, nu au achitat integral unitatii emitente contravaloarea nominala a tichetelor de masa pe suport de hartie achizitionate, inclusiv costul imprimatelor reprezentand tichetele de masa pe suport de hartie.
Contravaloarea nominala a tichetului de masa precum si costurile aferente emiterii tichetelor de masa pe suport electronic si/sau costul imprimatelor reprezentand tichetele de masa pe suport de hartie, nu pot fi transferate de catre angajator salariatilor .
In cazul in care angajatorii incalca aceste obligatii, cheltuielile reprezentand tichetele de masa vor fi supuse regimului general privind impozitul pe profit iar valoarea tichetelor de masa se cuprinde in baza lunara a contributiilor sociale obligatorii datorate de angajatori.

Un alt element de noutate introdus de proiectul de act normativ consta in aplicarea unitara a reglementarilor atat in cazul in care salariatii lucreaza program egal de 8 ore pe zi cat si in cazul in care salariatii lucreaza in regim de tura. Astfel, in cazul salariatilor a caror durata zilnica a timpului de munca este mai mare de 8 ore - in regim de tura, numarul de zile pentru care se acorda tichete de masa se determina prin impartirea numarului de ore in care salariatul a fost prezent la lucru in unitatea angajatorului, la durata normala a timpului de munca de 8 ore.


Fractiile rezultate din calcul, se considera zi de prezenta la lucru, cu conditia ca totalul zilelor rezultat sa nu depaseasca numarul de zile lucratoare, sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare, se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca, sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Autor: Irina Dumitrescu

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiectul Normelor de aplicare a Legii 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Legea preventiei va avea o componenta pentru administratia locala. Noua lege se va publica in cateva zile
    • Sunt nenumarate cazurile in care, confruntati cu un control ANAF, nu ati avut la indemana documentele justificative necesare sau nu ati reusit sa argumentati o greseala descoperita de inspectori. Legea Preventiei porneste de la ideea de educare si informare a antreprenorilor, venind in sprijinul acestora printr-o clarificare a unor prevederi pe care acestia trebuie sa le respecte Legea preventiei despre care am scris pe larg aici va include si o componenta privind administratia local. Saptamana...» citeste mai departe aici

  • PFA-ul, inca rentabil. Cum sa minimizezi impozitele si contributiile
    • Este cunoscut faptul ca exista mii de liber-profesionisti (avocati, artisti, arhitecti, medici), care vor sa pastreze in regula tot ce tine de domeniul fiscal-contabil. De asemenea, in fiecare zi se infiinteaza noi PFA-uri, care au ca scop sa fie profitabile. Fie ca sunteti PFA, fie ca va ocupati de contabilitate pentru clienti PFA, este esential sa cunoasteti cu exactitate ce deduceri se pot face ca sa scadeti impozitele, ce taxe sunt sau nu obligatorii si, mai ales, cand sunt obligatorii....» citeste mai departe aici

  • Studiu EY: Directorii financiari sunt preocupati de impactul datelor asupra raportarilor
    • Ritmul si volumul crescut de date afecteaza capacitatea directorilor financiari de a furniza rapid si fara erori informatii relevante consiliilor de administratie, arata raportul How can reporting catch up with an accelerating world?, publicat de EY. 66% dintre respondentii de la nivel global considera ca aceasta problema va influenta semnificativ eficienta raportarii. Procentul este semnificativ mai mare decat cel de anul trecut (57%), arata acelasi studiu. Potrivit Mediafax, raportul are la...» citeste mai departe aici

  • Ce rezolvari exista pentru facturile primite de la furnizori inactivi?
    • Problemele care apar in cazul facturilor trimise de catre un furnizor inactiv in prezent trebuie remediate imediat de firma care primeste aceste facturi. Vom vedea in ce masura se poate deduce TVA si daca se poate considera cheltuiala deductibila. Avem cazul urmator: "S-a primit factura cu TVA de servicii transport in data de 08.03.2017. Verificand in Registrul de inactivi s-a constatat ca aceasta firma este inactiva din 01.03.2017. Furnizorul a comunicat ca avea sediul expirat si astfel a fost...» citeste mai departe aici

  • Agentia JCR a reconfirmat ratingul BBB si BBB+ al Romaniei
    • Agentia de rating japoneza (JCR) a anuntat mentinerea perspectivei stabile si reconfirmarea rating-ului de tara acordat Romaniei (BBB/BBB+) pentru datoria pe termen lung in valuta, respectiv in moneda locala. Decizia agentiei este sustinuta in primul rand de perspectivele unei cresteri economice solide, care este prognozata de agentie pe baza cererii interne la un nivel de aproximativ 4% pentru anii 2017 si 2018, chiar si in conditiile unor schimbari externe semnificative. De asemenea, in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.