Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Declaratia unica: procedura de primire, prelucrare si transmitere

25-Feb-2011
2261
ANAF a publicat in dezbatere publica proiectul referitor la aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?, cod 112.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2011, a introdus un nou titlu in Codul Fiscal, Titlul IX indice 2 ?Contributii sociale obligatorii?.

La art. 296 indice 19 din Codul Fiscal, se prevede obligatia persoanelor fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitate asimilata angajatorului de a depune Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Astfel, s-a realizat simplificarea procedurilor declarative pentru contribuabili, acestia avand anterior implementarii declaratiei unice obligatia de a depune, pe de o parte, declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul de stat, bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, la autoritatea fiscala competenta si, pe de alta parte, cate o declaratie privind evidenta nominala a asiguratilor pentru care exista obligatia platii contributiilor sociale in cadrul fiecarui sistem de asigurare sociala, la fiecare institutie care gestioneaza sistemul de asigurare sociala respectiv.

Prin modificarile mentionate, a fost prevazuta si simplificarea modalitatii de depunere a declaratiei. Astfel, contribuabilii vor depune declaratia unica prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Totodata, pentru o trecere treptata la noul sistem de depunere a declaratiei, pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii au posibilitatea depunerii noului formular si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic, la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.

Prin Hotararea Guvernului nr. 118, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123, in data de 17 februarie 2011, au fost aprobate conditiile de acreditare a oficiilor pentru depunerea ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?, precum si raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratie.

Art. 6 din acelasi act normativ, prevede ca oficiile nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a acestei hotarari, sunt acreditate, din oficiu, de catre Ministerul Finantelor Publice.

In acelasi timp, la art. 6 alin. (4) s-a reglementat ca obligatiile care revin acestor oficii acreditate se stabilesc prin ordin comun al presedintilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Casei Nationale de Pensii Publice, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Proiectul de ordin comun reglementeaza obligatiile care revin acestor oficii acreditate in aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?.

De asemenea, sunt reglementate si obligatiile care revin contribuabililor ale caror declaratii, in format electronic, nu au putut fi prelucrate de oficiile acreditate sau de catre organul fiscal competent.

* Proiectul de act normativ si anexele sunt publicate pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/Transparenta decizionala.

De asemenea, poate fi consultat la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea ?Conf. Legii nr. 52/2003?, astfel:

? prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741 - la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
? electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
? prin fax la numarul: 0213.199.857.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Declaratia unica: procedura de primire, prelucrare si transmitere":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.