Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Declaratia unica: procedura de primire, prelucrare si transmitere

25-Feb-2011
4504
ANAF a publicat in dezbatere publica proiectul referitor la aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?, cod 112.

Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 117/2010 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul Fiscal si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, intrata in vigoare la 1 ianuarie 2011, a introdus un nou titlu in Codul Fiscal, Titlul IX indice 2 ?Contributii sociale obligatorii?.

La art. 296 indice 19 din Codul Fiscal, se prevede obligatia persoanelor fizice si juridice care au calitatea de angajator sau entitate asimilata angajatorului de a depune Declaratia unica privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate.

Astfel, s-a realizat simplificarea procedurilor declarative pentru contribuabili, acestia avand anterior implementarii declaratiei unice obligatia de a depune, pe de o parte, declaratiile privind obligatiile de plata la bugetul de stat, bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale, la autoritatea fiscala competenta si, pe de alta parte, cate o declaratie privind evidenta nominala a asiguratilor pentru care exista obligatia platii contributiilor sociale in cadrul fiecarui sistem de asigurare sociala, la fiecare institutie care gestioneaza sistemul de asigurare sociala respectiv.

Prin modificarile mentionate, a fost prevazuta si simplificarea modalitatii de depunere a declaratiei. Astfel, contribuabilii vor depune declaratia unica prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-Romania.


Totodata, pentru o trecere treptata la noul sistem de depunere a declaratiei, pana la data de 1 iulie 2011, contribuabilii au posibilitatea depunerii noului formular si in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic, la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice.

Prin Hotararea Guvernului nr. 118, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 123, in data de 17 februarie 2011, au fost aprobate conditiile de acreditare a oficiilor pentru depunerea ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?, precum si raspunderea in gestionarea informatiilor din declaratie.

Art. 6 din acelasi act normativ, prevede ca oficiile nominalizate de Casa Nationala de Pensii Publice, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, in termen de 5 zile de la intrarea in vigoare a acestei hotarari, sunt acreditate, din oficiu, de catre Ministerul Finantelor Publice.

In acelasi timp, la art. 6 alin. (4) s-a reglementat ca obligatiile care revin acestor oficii acreditate se stabilesc prin ordin comun al presedintilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Casei Nationale de Pensii Publice, Casei Nationale de Asigurari de Sanatate si Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Proiectul de ordin comun reglementeaza obligatiile care revin acestor oficii acreditate in aplicarea Procedurii de primire, prelucrare si transmitere a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?.

De asemenea, sunt reglementate si obligatiile care revin contribuabililor ale caror declaratii, in format electronic, nu au putut fi prelucrate de oficiile acreditate sau de catre organul fiscal competent.

* Proiectul de act normativ si anexele sunt publicate pe site-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/Transparenta decizionala.

De asemenea, poate fi consultat la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea ?Conf. Legii nr. 52/2003?, astfel:

? prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str. Apolodor, nr. 17, sector 5, Bucuresti, cod postal 050741 - la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;
? electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro;
? prin fax la numarul: 0213.199.857.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Masuri fiscale: 3 schimbari care NU se aplica din 2025, ci incepand cu 1 ianuarie 2026

    • Guvernul condus de Ilie Bolojan a facut publica versiunea finala a proiectului de lege privind noile masuri fiscale, menite sa reduca deficitul bugetar si sa stabilizeze finantele publice. In ciuda calendarului accelerat de aplicare , care incepe chiar din august 2025, unele prevederi importante vor intra in vigoare abia de la 1 ianuarie 2026. Printre acestea se numara impozitarea cu 10% a pensiilor care depasesc pragul de 3.000 lei, dar doar pana in 2027, modificarea sistemului de...» citeste mai departe aici

  • Arhivarea documentelor. Ce acte sa pastrati cand treceti la arhivarea electronica + un studiu de caz

    • Tot mai multe companii din Romania aleg sa faca trecerea de la arhivarea clasica pe hartie la solutii moderne de arhivare electronica. Aceasta tranzitie nu doar ca aduce un plus de eficienta, dar si permite optimizarea spatiului si costurilor de gestionare a documentelor. Cu toate acestea, este esential ca orice astfel de demers sa respecte intocmai legislatia in vigoare privind pastrarea documentelor contabile si fiscale. Avem acest caz. Societatea noastra doreste sa treaca la arhivarea...» citeste mai departe aici

  • Consumatorii vulnerabili primesc 50 lei/luna pentru curent. Pana cand poti depune cererea

    • Incepand cu luna iulie 2025, persoanele fizice cu venituri reduse vor putea beneficia de un sprijin financiar in valoare de 50 de lei pe luna pentru acoperirea costurilor cu energia electrica. Masura este reglementata prin Ordonanta de urgenta nr. 35/2025 si vine ca raspuns la incetarea vechilor scheme de protectie, care au expirat la sfarsitul lunii iunie 2025. Scopul acestui nou ajutor este de a reduce impactul saraciei energetice in randul populatiei vulnerabile.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016