Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Venituri din inchirieri si subinchirieri imobile. Cum procedam privind TVA-ul?

19-Dec-2013
5991

In randurile urmatoare, analizam cazul unei societati care obtine venituri din activitatea de subinchiriere. Societatea a semnat contracte cu diversi furnizori atat persoane fizice, cat si juridice pentru chiria unor apartamente in vederea subinchirierii acestora mai departe la clienti si, de asemenea, detine doua imobile proprietatea societatii pe care le subinchiriaza clientilor. Taxarea clientilor se face pe zi, acestia nu suporta niciun fel de cheltuieli cu intretinerea, utilitatile, reparatiile sau alte costuri.



Societatea are autorizat la ONRC pentru obtinerea acestor venituri codul CAEN: 6820 "Inchirierea si subinchirierea bunurilor imobiliare proprii sau inchiriate".

Vom vedea daca aceasta activitate se incadreaza la codul CAEN autorizat si, in caz contrar, ce cod CAEN ar trebui sa fie autorizat, respectiv ce cota de TVA ar trebui sa se aplice. De asemenea, vom stabili care este baza legala care reglementeaza acest aspect.

In opinia noastra, codul CAEN prezentat in intrebare corespunde activitatii desfasurate.

Ca regula generala, prin efectul legii, inchirierea bunurilor imobile este scutita de TVA, fara drept de deducere, conform art. 141 alin. (2) lit. e) din Codul fiscal. Acest lucru inseamna ca societatea nu isi poate deduce TVA de la achizitiile folosite penru inchirierea scutita de TVA, cum sunt utilitatile, paza, eventuale reparatii sau modernizari ale imobilelor si alte asemenea.
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii


Societatea are posibilitatea sa opteze pentru plata TVA la inchiriere prin depunerea unei notificari la ANAF, conform art. 141 alin. (3) din Codul fiscal. In acest caz, societatea dvs. isi poate deduce TVA de la utilitati.

Din ratiuni de deontologie profesionala trebuie sa va comunicam si faptul ca exista riscul reincadrarii acestor activitati in categoria de cazare hoteliera, pentru care trebuie sa se colecteze TVA la cazare, in procent de 9%, conform art. 140 alin. (2) lit. f) din Codul fiscal.

Consideram faptul ca nu discutam de cazare hoteliera, insa exista acest risc fiscal.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Venituri din inchirieri si subinchirieri imobile. Cum procedam privind TVA-ul?":
Rating:

Nota: 4.35 din 10 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.