Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?

18-Ian-2016
4992

In ce priveste agentii de marketing din domeniul pensiilor private, stabilim daca acestia trebuie sa depuna declaratia 220 si declaratia 600 in anul 2016, precum si daca trebuie sa se inregistreze la Registrul comertului pentru a deveni PFA. In caz contrar, vom vedea care este categoria de venit care trebuie bifata in declaratia 220, daca au posibilitatea sa determine venitul net in sistem real si daca trebuie sa tina evidenta contabila in partida simpla. De asemenea, vom vedea ce alte obligatii fiscale apar.


Daca activitatea este prestata cu titlu profesional si cu regularitate, persoana fizica este obligata sa se autorizeze (cel putin PFA, II sau orice alta forma de organizare). Autorizarea se face prin inregistrarea la Registrul Comertului.

Dupa autorizare, in formularul 220 veti bifa:

- categoria de venit : comerciale
- determinarea venitului net : sistem real
- forma de organizare : individual.

PFA astfel constituit va tine contabilitatea in partida simpla si va determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea datelor in partida simpla.

Obligatiile fiscale:
In urma depunerii in primul an de functionare a declaratiei 220 se va emite o decizie de impunere pe care vor figura impozitul pe venit calculat ca 16% din venitul net estimat declarat in 220 si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate de 5,5% din venitul net estimat declarat in 220.

Impozitul si CASS se vor plati pana pe 25 ale ultimei luni din fiecare trimestru.

In urma depunerii 600 se va primi decizia de impunere pentru pensie, care se va achita de asemenea la termenele trecute in decizie.

In anul urmator, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, se va depune declaratia 200 privind veniturile realizate in anul precedent. In urma depunerii acesteia se vor regulariza impozitul si contributiile achitate in avans calculate pe baza declaratiilor 220 si 600, stabilindu-se sume de plata in plus (pentru toate) sau de recuperat (numai pentru impozit si sanatate, nu si pentru pensie), de platit in 60 de zile de la primirea deciziei de impunere ce se emite la regularizare.

De la ANAF va trebui sa achizitionati in 30 de zile de la infiintare si Registrul Unic de Control pentru sediul profesional si orice punct de lucru si Registrul de Evidenta Fiscala.

Pentru contabilitatea in partida simpla se vor aplica prevederile OMFP 170/2015, in care figureaza si registrele de contabilitate obligatorii pe care trebuie sa le completati.

Daca decideti sa nu va infiintati un PFA, ci o microintreprindere - forma de organizare care in acest moment are costuri fiscale mult mai mici decat o PFA - , nu mai aveti obligatia depunerii 220 si 600.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici


MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T. Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016