Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?

18-Ian-2016
1699

In ce priveste agentii de marketing din domeniul pensiilor private, stabilim daca acestia trebuie sa depuna declaratia 220 si declaratia 600 in anul 2016, precum si daca trebuie sa se inregistreze la Registrul comertului pentru a deveni PFA. In caz contrar, vom vedea care este categoria de venit care trebuie bifata in declaratia 220, daca au posibilitatea sa determine venitul net in sistem real si daca trebuie sa tina evidenta contabila in partida simpla. De asemenea, vom vedea ce alte obligatii fiscale apar.


Daca activitatea este prestata cu titlu profesional si cu regularitate, persoana fizica este obligata sa se autorizeze (cel putin PFA, II sau orice alta forma de organizare). Autorizarea se face prin inregistrarea la Registrul Comertului.

Dupa autorizare, in formularul 220 veti bifa:

- categoria de venit : comerciale
- determinarea venitului net : sistem real
- forma de organizare : individual.

PFA astfel constituit va tine contabilitatea in partida simpla si va determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea datelor in partida simpla.

Obligatiile fiscale:
In urma depunerii in primul an de functionare a declaratiei 220 se va emite o decizie de impunere pe care vor figura impozitul pe venit calculat ca 16% din venitul net estimat declarat in 220 si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate de 5,5% din venitul net estimat declarat in 220.

Impozitul si CASS se vor plati pana pe 25 ale ultimei luni din fiecare trimestru.

In urma depunerii 600 se va primi decizia de impunere pentru pensie, care se va achita de asemenea la termenele trecute in decizie.

In anul urmator, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, se va depune declaratia 200 privind veniturile realizate in anul precedent. In urma depunerii acesteia se vor regulariza impozitul si contributiile achitate in avans calculate pe baza declaratiilor 220 si 600, stabilindu-se sume de plata in plus (pentru toate) sau de recuperat (numai pentru impozit si sanatate, nu si pentru pensie), de platit in 60 de zile de la primirea deciziei de impunere ce se emite la regularizare.

De la ANAF va trebui sa achizitionati in 30 de zile de la infiintare si Registrul Unic de Control pentru sediul profesional si orice punct de lucru si Registrul de Evidenta Fiscala.

Pentru contabilitatea in partida simpla se vor aplica prevederile OMFP 170/2015, in care figureaza si registrele de contabilitate obligatorii pe care trebuie sa le completati.

Daca decideti sa nu va infiintati un PFA, ci o microintreprindere - forma de organizare care in acest moment are costuri fiscale mult mai mici decat o PFA - , nu mai aveti obligatia depunerii 220 si 600.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Parlamentul a adoptat MAJORAREA alocatiei pentru copii de la 84 de lei, la 150 de lei! Deficitul bugetar creste si el!
    • Vesti bune pentru parintii din Romania. Alocatiile copiilor cu varsta peste 2 ani (3 ani in cazul copiilor cu dizabilitati) ar putea fi majorate de la 84 de lei la 150, de la 1 martie, dupa ce amendamentul PNL a fost votat cu 123 de voturi pentru si 119 voturi impotriva. De asemenea, si alocatia copiilor de pana in 2/3 ani va fi majorata de la 200 de lei, la 300 de lei. Parlamentul intrunit, joi, pentru votarea pe articole a proiectul de buget, a adoptat un amendament al PNL care prevede...» citeste mai departe aici

  • Retragerea de la Pilonul II de Pensii: ASF a publicat modelul de cerere-cadru
    • Printre alte masuri fiscal-bugetare prevazute de OUG 114/2018 se numara si posibilitate ca persoanele care au contribuit Pilonul II de pensii sa isi poata retrage banii si sa ii transfere in fondul de pensii public administrat de stat. Si cum de la teorie la practica nu este decat un pas, acum Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a facut acest pas, publicand un model de cerere prin care acest contribuabilii pot pune in practica aceasta cerere de retragerea de la Pilonul II de Pensii....» citeste mai departe aici

  • Bilant contabil 2018. ANAF a actualizat PDF-ul inteligent pentru raportarile anuale
    • Pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) a fost actualizat PDF-ul inteligent – S1014 – S1015 – Situatii financiare la 31 decembrie 2018 in conformitate cu Reglementarile contabile pentru persoanele juridice fara scop patrimonial, aprobate prin OMFP nr. 3103/2017, precum si cu OMFP nr. 10/03.01.2019. Entitati raportoare PJ fara scop patrimonial PJ fara scop patrimonial de utilitate publica Organizatii sindicale si patronale CAR unitati militare CAR salariati...» citeste mai departe aici

  • ONG - rectificativa la D101. Completarea corecta a Declaratiei
    • "Un ONG a facut rectificativa la D101 pentru anul 2017 in care a trecut doar cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 30.000 lei. In anul 2018 a completat D101 la fel cu cheltuieli/venituri neimpozabile, rezultand o pierdere de 40.000 lei. S-a trecut pierderea rezultata in 2017 la randul 39 si matematic (-30.000-40.000=10.000) am ajuns la randul 40 cu -10.000 lei, iar in balanta pe contul 117 am 30.000 40.000=70.000 lei. Este corect?" Raspunsul specialistului Potrivit...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016