Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Schimbarea sediului social fara schimbarea organului fiscal de administrare

11-Apr-2012
11953
Studiul de caz prezent isi propune sa aduca o serie de clarificari in ce priveste situatia unei societati care doreste sa isi schimbe sediul fiscal intr-o alta localitate. Vom vedea, asadar, ce implicatii fiscale are o astfel de operatiune si ce demersuri sunt necesare. De asemenea, facem precizarea ca societatea este inscrisa in categoria marilor contribuabili.

Raspuns:

Deoarece societatea este incadrata in categoria marilor contribuabililor, chiar daca isi schimba sediul social din Bucuresti in judetul Ilfov, ramane cu acelasi organ de administare, respectiv Directia generala de administrare a marilor contribuabili (DGAMC) din cadrul ANAF.

Pentru schimbarea sediului social societatea trebuie ca depuna la registrul comertului, odata cu cererea de schimbare a sediului social si "Cererea de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social" prevazuta de OPANAF 2112/2010, insotita de documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului.

Aceste documente se trimit de registrul comertului in format electronic organului fiscal teritorial din judetul Ilfov, care va elibera si va transmite, tot in format electronic, inapoi registrului comertului cele doua documente specifice, respectiv "Adeverinta privind inregistrarea documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social" si "Certificatul pentru spatiul cu destinatie de sediu social".


Dupa schimbarea sediului social la registrul comertului, societatea va depune la organele fiscale de administrare din cadrul DGAMC formularele 010 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica" si 050 "Cerere de inregistrare a domiciliului fiscal al contribuabilului". In baza acestora se va proceda la eliberarea unui nou certificat de inregistrare fiscala in scopuri de TVA si la actualizarea in toate evidentele fiscale a noului sediu social. De asemenea, se va elibera societatii si decizia de inregistrare a domiciliului fiscal la cererea contribuabilului.


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Bon fiscal emis eronat. Cum se poate face corectia contabila

    • Bonul fiscal este un document important in desfasurarea activitatii unei firme, fiindca include informatii referitoare la toate tranzactiile efectuate de aceasta, precum livrari de bunuri sau prestari de servicii, si este emis de casele de marcat fiscale electronice. Tocmai de aceea este necesar ca acestea sa fie corecte atunci cand sunt oferite clientilor de catre comercianti. Insa cum putem proceda in cazul in care o firma a emis un bon fiscal eronat? Cum se poate face corectia contabila?...» citeste mai departe aici

  • Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la persoanele fizice in luna august

    • Persoanele fizice, la fel ca cele juridice, au obligatii fiscale catre stat precum plata unor impozite, taxe sau contributii catre buget. In caz contrar, in urma controalelor ANAF, s-a putea sa fie amendate sau sa sufere alte consecinte fiscale. In acest articol vom vedea ce nereguli au descoperit inspectorii ANAF in urma controalelor la persoanele fizice din luna august 2024, asa cum apare in documentul publicat de institutie pe site-ul oficial. Controale ANAF 2024. Nereguli descoperite la...» citeste mai departe aici

  • RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem

    • Referitor la prevederile OUG nr. 120/2021 privind administrarea sistemului national RO-e Factura si cele ale Codului Fiscal (Legea nr. 227/2015), Oficiul National al Registrului Comertului va aduce la cunostinta urmatoarele aspecte: RO e-Factura la nivelul ONRC. Cand are institutia obligatia de a trimite facturile in sistem Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), prin activitatea sa de baza desfasurata ca autoritate publica, emite facturi fara TVA pentru serviciile specifice...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016