OPANAF nr. 78: procedura de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat in categoria Legislatie
Ordinul presedintelui ANAF nr.78/2012 pentru
modificarea pct. 8 din anexa nr. 1 la OPANAF 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare trimis spre publicare in Monitorul Oficial
Astfel, in temeiul art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul art.17 alin.(3) din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si al art.7 din Ordonanta Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul:
Art.I - Punctul 8 din anexa nr. 1 "Procedura de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social" la Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru
spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443 din 1 iulie 2010, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Valorificare stocuri ca deseuri Fabrica face pasii necesari pentru a se inchide. Dupa oprirea productiei au ramas stocuri de materii prime de aproximativ 10 milioane ron. Aceste materii prime au fost...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
Validat de expertul
Portal Codul Fiscal
Semantura electronica bilant Multumim pentru raspuns! Sa intelegm ca modul in care am procedat, in cazul situatiilor financiare anuale, respectiv: semnatura electronica ad-tor pe formularul de bilant si...citeste mai mult - NOUTATI din Codul Fiscal
- NOUTATI din Codul Fiscal
"8. Cererile depuse in prima jumatate a programului de lucru se solutioneaza in aceeasi zi. Cererile depuse in a doua jumatate a programului de lucru se solutioneaza in prima jumatate a programului de lucru din ziua imediat urmatoare".
Art.II Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, precum si directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art.III. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri
Impozit minim
Intrebare: Compania a depasit in anul 2024 cifra de afaceri de 50 milioane euro, iar in anul 2025 nu va depasi acest prag. Va fi obligata, la calculul impozitului pe profit pentru trimestrul IV din 2025, sa aplice tot cota de 1% pe cifra de afaceri sau va aplica 16% impozit pe profit? Sau, pentru ca a depasit in 2024 pragul de 50 milioane euro, va fi obligata sa plateasca 1% in 2025 si sa aplice 16% in 2026 (daca nu depaseste pragul in 2025)?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Microintreprindere. Activitati agricole
Intrebare: Firma are doar activitati agricole: cultivare de grau, porumb, rapita si orz. Are 3 salariati si a realizat, in anul 2024, o cifra de afaceri de 472.000 lei. Este incadrata ca microintreprindere. Ce cota de impozit trebuie aplicata pentru veniturile obtinute din vanzarea produselor agricole: 1% sau 3%?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Inregistrare in scopuri de TVA ca urmare a unei erori
Intrebare: O societate, la infiintare, nu a bifat in anexa de inregistrare fiscala depusa la ONRC casuta nr. 4 ? ?Inregistrare in scopuri de TVA?, insa, din greseala, a bifat casuta 4.4, care prevede perioada fiscala a TVA. Infiintarea a avut loc in luna mai, iar in iunie societatea a emis o factura fara TVA. In luna iulie, se constata ca, in vectorul fiscal de la ANAF, societatea figureaza ca platitoare de TVA. Care sunt solutiile pentru a corecta aceasta situatie la ANAF?
vezi AICI raspunsul specialistilor << Deductibilitate dobanda imprumut asociat.
Intrebare: Pentru anul 2024, societatea a avut un profit de 568.891 lei. Cheltuiala cu dobanda catre patron a fost de 1.171.225 lei, iar cheltuiala cu amortizarea a fost de 341.336 lei. Va rog sa-mi spuneti, avand in vedere ca suntem sub pragul de 1.000.000 euro, daca dobanda este deductibila integral sau doar in limita a 30%.
vezi AICI raspunsul specialistilor << Tratament fiscal TVA achizitii si livrari locale in Spania efectate de o intreprindere mica
Intrebare: O societate comerciala inregistrata in Romania, neplatitoare de TVA, va cumpara si vinde online, fara depozitare (bunurile neajungand niciodata in Romania), produse din miere. Achizitia va fi facuta online de la persoane juridice si fizice din Spania, iar vanzarea va fi realizata catre persoane juridice si fizice tot din Spania. Societatea din Romania, neinregistrata in scopuri de TVA, avand in vedere ca desfasoara activitati de cumparare si vanzare online, cum trebuie sa procedeze? 1. Trebuie...
vezi AICI raspunsul specialistilor << Durata de utilizare cladire
Intrebare: Am achizitionat pe SRL doua constructii cu teren. Cladirile pe care le-am cumparat de la o societate au o vechime de peste 35 de ani. Acestea sunt niste ateliere (cladiri din caramida + beton). Care este durata de folosinta cu care trebuie sa o inregistrez eu?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<