Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozit pe autovehicule. Autoritatea fiscala competenta in cazul schimbarii sediului social

12-Iul-2012
8458
Avem de-a face cu o societate al carei sediu social este in Bucuresti, insa domiciliul fiscal se afla intr-o comuna. Societatea este administrata de ANAF si face parte din categoria marilor contribuabilil. Vom vedea cum vor fi tratate impozitele pe autovehiculele existente in cazul schimbarii sediului social.

Raspuns:

In conformitate cu prevederile art. 264 alin. 4 din Codul fiscal orice persoana care dobandeste/instraineaza un mijloc de transport sau isi schimba domiciliul/sediul/punctul de lucru are obligatia de a depune o declaratie fiscala cu privire la mijlocul de transport, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are domiciliul/sediul/punctul de lucru, in termen de 30 de zile inclusiv de la modificarea survenita.

De asemenea, pct. 125 alin. 1 din Normele metodologice prevede ca, in cazul schimbarii domiciliului, a sediului sau a punctului de lucru, contribuabilii au obligatia sa declare data schimbarii si noua adresa, la compartimentul de specialitate al autoritatilor administratiei publice locale din raza administrativ-teritoriala unde sunt inregistrate aceste mijloace de transport.

De aici rezulta ca mijloacele de transport se inregistreaza, de regula, la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale pe a carei raza teritoriala isi are sediul societatea, cu exceptia situatiei in care aceasta dispune de un punct de lucru, caz in care mijloacele de transport alocate respectivului punct de lucru se inregistreaza la compartimentul de specialitate al autoritatii locale pe a carei raza teritoriala se afla punctul de lucru.


In speta, avand in vedere ca pe raza sectorului 3 societatea nu va mai detine nici macar sediul social, ci il va muta pe raza judetului Ilfov, punand de acord domiciliul fiscal cu sediul social, rezulta ca este obligata sa anunte modificarea intervenita la compartimentul de specialitate unde sunt deja inregistrate aceste autovehicule (la sectorul 3), in termen de 30 de zile de la data schimbarii sediului. Pe baza acestei declaratii, dosarul in vederea impunerii va fi transmis compartimentului de specialitate de la noul sediu (din judetul Ilfov), asa cum se arata la pct. 125 alin. 2 si 3 din Normele metodologice. Impozitul pe masini va fi achitat la organ fiscal local de la noul sediu (din judetul Ilfov). In privinta inmatricularii autovehiculelor se aplica prevederile legale in materia inmatricularilor auto, conform carora inmatricularea se efectueaza de serviciile publice comunitare regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in a caror raza de competenta proprietarii isi au sediul social. La cererea persoanei juridice, autovehicolele se pot inmatricula la autoritatea competenta in raza careia persoana juridica are reprezentante, filiale, sucursale, puncte de lucru ori unitati alte subordonate (art. 1 alin. 2 ti 3 din OMAI 1.501/2006 privind procedura inmatricularii, inregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor.

Administrarea fiscala realizata de ANAF, datorita incadrarii societitii in categoria marilor contribuabili nu prezinta nicio relevanta in administrarea impozitului local pe mijloacele de transport.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016