Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Comunicat MFP privind procesul de consolidare fiscala. Intalnire cu reprezentantii Bancii Mondiale

13-Mai-2013
2364
Va aducem la cunostinta cateva dintre concluziile reuniunii de lucru la nivel inalt cu reprezentantii Bancii Mondiale, moderata de domnul Daniel Chitoiu, viceprim-ministru, ministrul finantelor publice, in calitate de guvernator pentru Romania in cadrul grupului Bancii Mondiale, din prima saptamana a acestei luni.

Reuniunea a fost prilejuita de vizita in Romania a domnului Jim Yong Kim, presedintele Bancii Mondiale, vizita care vine in recunoasterea importantei relatiei dintre Banca si Romania, un client sofisticat al Bancii si un actionar activ.

Reuniunea a prilejuit un schimb sustinut de opinii privind importanta procesului de consolidare fiscala pentru asigurarea stabilitatii economice, situatia economica actuala a Romaniei si potentiale arii prioritare de actiune pentru activitatea grupului Bancii Mondiale in Romania, din perspectiva strategiei de dezvoltare pe termen mediu si lung si a angajamentelor pe care tara noastra si le-a asumat in calitate de stat membru al Uniunii Europene. Astfel, partea romana si-a exprimat aprecierea pentru contributia Bancii Mondiale in eforturile de dezvoltare ale Romaniei si pentru abordarea constructiva de a raspunde situatiei specifice a tarii noastre. A fost reiterat angajamentul de continuare a reformelor pe urmatoarele paliere:

- in domeniul administratiei fiscale pentru imbunatatirea conformarii voluntare, combaterea ferma a evaziunii fiscale si cresterea eficientei colectarii;
- in domeniul cresterii absorbtiei fondurilor de coeziune si structurale, prin asistenta tehnica furnizata de Banca in special pentru pregatirea urmatoarei perioade de programarea financiara;
- imbunatatirea managementului cheltuielilor si prioritizarea investitiilor publice;

- continuarea si intensificarea reformelor in domeniul sanatatii;
- accelerarea reformelor sistemului educational si de cercetare universitara din Romania.


Cu prilejul acestei vizite s-a discutat si agreat cu Banca Mondiala crearea unui centru de expertiza (Knowledge Hub) la Bucuresti avand ca obiectiv facilitarea transferului de expertiza in sectorul reformelor si celor mai bune practici in Romania si alte tari din regiune si infiintarea in cadrul Cancelariei Primului-ministru a unei unitati de implementare a politicilor publice care sa constituie un model de coordonare si monitorizare a programelor guvernamentale prioritare, pentru ca acestea sa produca rezultatele asteptate.

Participantii la reuniune au agreat asupra importantei continuarii parteneriatului dintre Banca Mondiala si Romania, Guvernul Romaniei, autoritatile romane prin utilizarea tuturor instrumentelor Bancii Mondiale si prin implicarea activa in identificarea unor modalitati inovative de sprijinire a reformelor si eficientizarea administratiei publice, atat din perspectiva financiara, cat si tehnica.

Ministerul Finantelor Publice va continua sa constituie partenerul principal de dialog al Bancii Mondiale, sa asigure interfata si coordonarea mesajelor autoritatilor romane, inclusiv in consultarea privind viitoarea Stategie de parteneriat pentru tara.

La intalnire au participat din partea romana domnul Eugen Teodorovici, ministrul fondurilor europene, domnul Remus Pricopie, ministrul educatiei nationale, domnul Liviu Voinea, ministru delegat pentru buget, domnul Raed Arafat, secretar de stat, Ministerul Sanatatii, domnul Claudiu Doltu, secretar de stat, Ministerul Finantelor Publice, doamna Sevil Shhaideh, secretar de stat, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, domnul Radu Puchiu, secretar de stat, Cancelaria Primului Ministru, doamna Simona Maya Teodoriu, secretar de stat, Ministerul Justitiei, alaturi de domnul Frank Heemskerk, directorul executiv al constituentei din care face parte si Romania si domnul stefan Nanu, director executiv adjunct. Din partea Bancii Mondiale au participat domnul Philippe Le Houerou, vicepresedinte BM, regiunea Europa si Asia Centrala, Mamta Murthi, Director de tara Europa centrala si Tarile Baltice, domnul Tomasz Telma, director regional IFC pentru Europa si Asia centrala, Elisabetta Capannelli, director de tara pentru Romania si Bulgaria, doamna Ana Maria Mihaescu, sef rezident reprezentativ IFC pentru Romania, Bulgaria, Cehia, Ungaria, Moldova, Polonia si Slovacia.

Sursa: MFP


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe profit. Exemplu de calcul pentru suma care poate fi redirectionata prin D177

    • Redirectionarea unei parti din impozitul pe profit catre cauze sociale sau culturale reprezinta o oportunitate importanta pentru contribuabili de a sprijini proiecte cu impact pozitiv in comunitate. Totusi, suma care poate fi directionata prin formularul D177 este limitata si calculata conform unor reguli specifice din Codul fiscal, care tin cont atat de cifra de afaceri, cat si de impozitul pe profit datorat, dar si de sponsorizarile efectuate si alte bonificatii fiscale aplicabile. In acest...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • E-Transport: A fost extinsa lista de bunuri cu risc fiscal ridicat?

    • In contextul in care obligatiile de declarare in RO e-Transport devin din ce in ce mai stricte, tot mai multe companii se intreaba daca lista bunurilor cu risc fiscal ridicat a fost modificata sau extinsa. Aceasta intrebare este esentiala, deoarece doar anumite categorii de bunuri, in anumite conditii, impun declararea transportului intern in acest sistem. In acest articol clarificam daca lista oficiala a suferit modificari, ce transporturi intra sub incidenta declararii, cine are aceasta...» citeste mai departe aici

  • Cum sa-ti organizezi mai eficient veniturile si cheltuielile atunci cand esti freelancer

    • Munca de freelancer vine cu multa libertate, dar si cu responsabilitati semnificative in ceea ce priveste administrarea banilor. Fara un salariu fix si cu venituri fluctuante, este esential sa ai o strategie clara de gestionare a finantelor, astfel incat sa poti acoperi toate obligatiile si sa iti construiesti un echilibru financiar pe termen lung. Afla in continuare cum poti sa iti gestionezi veniturile si cheltuielile pentru prosperitate pe termen lung. 1. Tine o evidenta clara si constanta a...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016