Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Casa de marcat microintreprindere si calcul impozit pe venit. Ce procedura se aplica la schimbul casei de marcat?

20-Iun-2014
16260
O societate cumpara o casa de marcat noua, la cea veche s-a predat memoria fiscala si s-a casat, deoarece nu mai corespundea cerintelor din piata (avea 9 ani). Stabilim astfel daca pentru calculul impozitului pe venit la trim. II se scade valoarea achizitiei de 501 lei ( inclusiv TVA) din baza.

Articolul 112^7 alin.2 din Codul fiscal prevede urmatoarele:

"(2) In cazul in care o microintreprindere achizitioneaza case de marcat, valoarea de achizitie a acestora se deduce din baza impozabila, in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii."

Din veniturile care constituie baza impozabila conform art.112^7 alin.1 inregistrate in trimestrul 2 se scade efectiv valoarea casei de marcat (cu TVA daca firma este neplatitoare de TVA, sau valoarea fara TVA daca firma eset inregistrata in scop de TVA), si la rezultatul obtinut se aplica procentul de 3%. Suma care rezulta reprezinta impozit pe venitul microintreprinderii datorat pentru trimestrul 2.

Legislatia privind casele de marcat va fi modificata din nou, aceste schimbari urmand sa vizeze initial numai unele categorii de firme.

Astfel, intr-o prima etapa, doar marii contribuabili vor fi obligati sa aplice noile prevederi si sa treaca la folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic care inlocuiesc casele de marcat cu role de hartie. Aceasta modificare, asa cum a declarat ministrul Daniel Chitoiu intr-un interviu acordat Agerpres, se va aplica pentru marii contribuabili in prima instanta.

In cea de-a doua etapa, noteaza sursa citata, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii si pentru contribuabilii mijlocii, urmand ca in cele din urma sa fie obligatorii si pentru IMM-uri, pana cel tarziu in primul semestru din 2014.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Casa de marcat microintreprindere si calcul impozit pe venit. Ce procedura se aplica la schimbul casei de marcat?":
Rating:

Nota: 3.18 din 11 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016