Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!

17-Apr-2013
1274
In Monitorul Oficial nr. 210 din 13 aprilie 2013 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 23 din 3 aprilie 2013 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 – 2014.

Avand in vedere ca adoptarea acestui act normativ este obligatorie pentru aprobarea programelor finantate prin cele doua mecanisme financiare 2009 - 2014, sub forma de ordonanta de urgenta a Guvernului, intrucat creeaza cadrul procedural, legal, financiar pentru gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014 acordate Romaniei prin Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2009 - 2014 si asigura respectarea termenului de elaborare si transmitere a Descrierii sistemului de management si control la nivel national, in luna martie 2013, conform regulamentelor aplicabile celor doua mecanisme financiare, in absenta careia programele nu pot fi aprobate,

tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta poate avea consecinte serioase si ar genera disfunctionalitati majore cu efecte negative asupra gradului de absorbtie a fondurilor acordate Romaniei prin cele doua mecanisme financiare, intrucat alocarea fondurilor acordate Romaniei din partea statelor donatoare (Norvegia, Islanda si Liechtenstein) trebuie valorificata optim, reprezentand o resursa-cheie pentru dezvoltarea pe termen scurt, mediu si lung a economiei si societatii romanesti, precum si un element central al sustenabilitatii bugetare prin prisma strategiei investitionale si a caracterului nerambursabil al acestor fonduri,


in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate vizeaza interesul public si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I

Dispozitii generale

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei in calitate de stat membru al Spatiului Economic European,
potrivit Memorandumului de intelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014, respectiv Memorandumului de intelegere dintre Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, precum si a cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, denumite in continuare mecanismele financiare ale Spatiului Economic European.

ART. 2

(1) Termenii si expresiile "punct national de contact", "Autoritate de certificare", "Autoritate de audit", "program" si "proiect" au intelesurile prevazute in regulamentele de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014.


(2) Termenul "neregula" si expresia "creante bugetare rezultate din nereguli" au intelesurile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Punctul national de contact este asimilat autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene, in sensul prevederilor actelor normative mentionate mai sus.

(3) In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) Acord de implementare a programului - acord incheiat intre punctul national de contact si operatorii de programe, prin care sunt stabilite termenele si conditiile de implementare a programului finantat in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, rolul si responsabilitatile partilor;


b) Acord de program - acord incheiat intre Comitetul Mecanismului financiar pentru Mecanismul financiar al Spatiului Economic European/Ministerul Afacerilor Externe norvegian pentru Mecanismul financiar norvegian si punctul national de contact, care reglementeaza implementarea fiecarui program aprobat;
c) Administratorul Fondului pentru organizatii neguvernamentale - entitatea numita si contractata de catre Oficiul Mecanismului Financiar in cazul cand acesta actioneaza ca operator de program, care asigura gestionarea financiara si implementarea proiectelor finantate prin Fondul pentru organizatii neguvernamentale din cadrul Mecanismului financiar al Spatiului Economic European;
d) Autoritatea de certificare si plata - structura organizatorica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, avand responsabilitatile stabilite in anexa A, comuna memorandumurilor de intelegere dintre Guvernul Romaniei si guvernele statelor donatoare;
e) avans - suma transferata din grantul aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European si cofinantarea publica aferenta grantului catre operatorii de programe/promotorii de proiecte si punctul national de contact, in conditiile prevazute in Reguli si proceduri sau in ghidurile aplicantilor elaborate de catre operatorii de programe, in vederea efectuarii cheltuielilor eligibile pentru pregatirea programelor/inceperea derularii proiectelor, pentru primele doua perioade de raportare;

f) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de catre operatorii de programe/promotorii de proiecte/punctul national de contact si partenerii acestora, dupa caz, aferente programelor/proiectelor aprobate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, care pot fi finantate atat din grant, cat si din cofinantarea publica/cofinantarea privata, potrivit regulilor de eligibilitate a cheltuielilor stabilite in Reguli si proceduri;
g) cheltuieli neeligibile - categoriile de cheltuieli detaliate la art. 76 alin. (2) lit. a)-h) din cadrul regulamentelor de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European adoptate prin art. 8.8 din Protocolul 38b al Acordului Spatiului Economic European si in cadrul Mecanismului financiar norvegian prin art. 8.8 din Acordul dintre Regatul Norvegiei si Uniunea Europeana;

h) contributia nationala publica - suma necesara implementarii programelor/proiectelor, formata din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile;
i) cofinantarea publica - suma asigurata de catre operatorii de programe institutii publice/organismul de interes public, corespunzatoare valorii totale a costurilor eligibile pe program, stabilita conform acordurilor de program;

j) Comitetul Mecanismului Financiar - comitetul stabilit de catre Comitetul permanent al statelor Asociatiei Europene a Liberului Schimb pentru a administra Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si pentru a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;
k) contractul de finantare a proiectului - acord incheiat intre operatorul de program si promotorul de proiect care reglementeaza implementarea unui proiect specific;

l) cofinantarea privata - totalul sumelor asigurate de catre promotorii de proiecte si de catre partenerii acestora, altii decat institutiile publice/organismul de interes public, dupa caz, altele decat cele prevazute la lit. i), pentru implementarea proiectelor, reprezentand sume aferente cheltuielilor eligibile;
m) grant - suma finantata din fonduri externe nerambursabile, acordata pe programe/proiecte Romaniei de catre statele donatoare prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European;
n)institutii publice - denumire generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

o) organism de interes public - Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, astfel cum este definit la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala, republicata, cu modificarile ulterioare;
p) Ministerul Afacerilor Externe norvegian - autoritatea care are responsabilitatea administrarii Mecanismului financiar norvegian si responsabilitatea de a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;

q) Oficiul Mecanismului Financiar - autoritatea care asista Comitetul Mecanismului Financiar si Ministerul Afacerilor Externe norvegian in administrarea mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, fiind responsabila pentru operatiunile de zi cu zi ale mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, servind ca punct de contact;


Continuarea AICI.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Tratament TVA pentru factura primita cu intarziere
    • Care este tratamentul TVA care se aplica unei societati care a primit cu intarziere o factura? Aceasta este una dintre intrebarile la care va raspunde unul dintre specialistii nostri. O societate primeste de la o firma platitoare de TVA o factura cu data din iulie in luna septembrie. Este o factura de stornare, TVA-ul (4426) fiind de -52000 RON. Marfa a fost livrata in septembrie, dar ei insista cu aceasta factura si nu vor sa emita alta in septembrie. Cum trebuie procedat in acest caz? Se face...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

  • BNR schimba regulile de acordare a creditelor! Cine are de castigat?
    • Consiliul de Administratie al Bancii Nationale a Romaniei - BNR a adoptat, miercuri, Regulamentul pentru modificarea si completarea Regulamentului BNR nr. 17/2012 privind anumite conditii de creditare, cu modificarile si completarile ulterioare, a informat institutia. “Conform noilor prevederi, nivelul maxim al gradului de indatorare va fi de 40% din venitul net la creditele in lei si 20% la cele in valuta. Gradul total de indatorare se determina ca pondere a obligatiilor totale lunare de...» citeste mai departe aici

  • ANAF explica: Procedura completa de obtinere a esalonarii la plata a obligatiilor fiscale
    • In cadrul sesiunii de asistenta online organizata miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, reprezentantii institutiei au prezentat pasii care sunt necesari pentru obtinerea esalonarii la plata a obligatiilor fiscale. Raspunzand la intrebarea unui contribuabil interesat de “procedura de obtinere/aprobare a platii esalonate a datoriilor/obligatiilor fiscale”, ANAF a precizat ca esalonarea la plata este reglementata prin “Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016