Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!

17-Apr-2013
990
In Monitorul Oficial nr. 210 din 13 aprilie 2013 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 23 din 3 aprilie 2013 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 – 2014.

Avand in vedere ca adoptarea acestui act normativ este obligatorie pentru aprobarea programelor finantate prin cele doua mecanisme financiare 2009 - 2014, sub forma de ordonanta de urgenta a Guvernului, intrucat creeaza cadrul procedural, legal, financiar pentru gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014 acordate Romaniei prin Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2009 - 2014 si asigura respectarea termenului de elaborare si transmitere a Descrierii sistemului de management si control la nivel national, in luna martie 2013, conform regulamentelor aplicabile celor doua mecanisme financiare, in absenta careia programele nu pot fi aprobate,

tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta poate avea consecinte serioase si ar genera disfunctionalitati majore cu efecte negative asupra gradului de absorbtie a fondurilor acordate Romaniei prin cele doua mecanisme financiare, intrucat alocarea fondurilor acordate Romaniei din partea statelor donatoare (Norvegia, Islanda si Liechtenstein) trebuie valorificata optim, reprezentand o resursa-cheie pentru dezvoltarea pe termen scurt, mediu si lung a economiei si societatii romanesti, precum si un element central al sustenabilitatii bugetare prin prisma strategiei investitionale si a caracterului nerambursabil al acestor fonduri,


in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate vizeaza interesul public si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I

Dispozitii generale

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei in calitate de stat membru al Spatiului Economic European,
potrivit Memorandumului de intelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014, respectiv Memorandumului de intelegere dintre Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, precum si a cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, denumite in continuare mecanismele financiare ale Spatiului Economic European.

ART. 2

(1) Termenii si expresiile "punct national de contact", "Autoritate de certificare", "Autoritate de audit", "program" si "proiect" au intelesurile prevazute in regulamentele de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014.


(2) Termenul "neregula" si expresia "creante bugetare rezultate din nereguli" au intelesurile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Punctul national de contact este asimilat autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene, in sensul prevederilor actelor normative mentionate mai sus.

(3) In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) Acord de implementare a programului - acord incheiat intre punctul national de contact si operatorii de programe, prin care sunt stabilite termenele si conditiile de implementare a programului finantat in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, rolul si responsabilitatile partilor;


b) Acord de program - acord incheiat intre Comitetul Mecanismului financiar pentru Mecanismul financiar al Spatiului Economic European/Ministerul Afacerilor Externe norvegian pentru Mecanismul financiar norvegian si punctul national de contact, care reglementeaza implementarea fiecarui program aprobat;
c) Administratorul Fondului pentru organizatii neguvernamentale - entitatea numita si contractata de catre Oficiul Mecanismului Financiar in cazul cand acesta actioneaza ca operator de program, care asigura gestionarea financiara si implementarea proiectelor finantate prin Fondul pentru organizatii neguvernamentale din cadrul Mecanismului financiar al Spatiului Economic European;
d) Autoritatea de certificare si plata - structura organizatorica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, avand responsabilitatile stabilite in anexa A, comuna memorandumurilor de intelegere dintre Guvernul Romaniei si guvernele statelor donatoare;
e) avans - suma transferata din grantul aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European si cofinantarea publica aferenta grantului catre operatorii de programe/promotorii de proiecte si punctul national de contact, in conditiile prevazute in Reguli si proceduri sau in ghidurile aplicantilor elaborate de catre operatorii de programe, in vederea efectuarii cheltuielilor eligibile pentru pregatirea programelor/inceperea derularii proiectelor, pentru primele doua perioade de raportare;

f) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de catre operatorii de programe/promotorii de proiecte/punctul national de contact si partenerii acestora, dupa caz, aferente programelor/proiectelor aprobate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, care pot fi finantate atat din grant, cat si din cofinantarea publica/cofinantarea privata, potrivit regulilor de eligibilitate a cheltuielilor stabilite in Reguli si proceduri;
g) cheltuieli neeligibile - categoriile de cheltuieli detaliate la art. 76 alin. (2) lit. a)-h) din cadrul regulamentelor de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European adoptate prin art. 8.8 din Protocolul 38b al Acordului Spatiului Economic European si in cadrul Mecanismului financiar norvegian prin art. 8.8 din Acordul dintre Regatul Norvegiei si Uniunea Europeana;

h) contributia nationala publica - suma necesara implementarii programelor/proiectelor, formata din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile;
i) cofinantarea publica - suma asigurata de catre operatorii de programe institutii publice/organismul de interes public, corespunzatoare valorii totale a costurilor eligibile pe program, stabilita conform acordurilor de program;

j) Comitetul Mecanismului Financiar - comitetul stabilit de catre Comitetul permanent al statelor Asociatiei Europene a Liberului Schimb pentru a administra Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si pentru a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;
k) contractul de finantare a proiectului - acord incheiat intre operatorul de program si promotorul de proiect care reglementeaza implementarea unui proiect specific;

l) cofinantarea privata - totalul sumelor asigurate de catre promotorii de proiecte si de catre partenerii acestora, altii decat institutiile publice/organismul de interes public, dupa caz, altele decat cele prevazute la lit. i), pentru implementarea proiectelor, reprezentand sume aferente cheltuielilor eligibile;
m) grant - suma finantata din fonduri externe nerambursabile, acordata pe programe/proiecte Romaniei de catre statele donatoare prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European;
n)institutii publice - denumire generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

o) organism de interes public - Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, astfel cum este definit la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala, republicata, cu modificarile ulterioare;
p) Ministerul Afacerilor Externe norvegian - autoritatea care are responsabilitatea administrarii Mecanismului financiar norvegian si responsabilitatea de a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;

q) Oficiul Mecanismului Financiar - autoritatea care asista Comitetul Mecanismului Financiar si Ministerul Afacerilor Externe norvegian in administrarea mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, fiind responsabila pentru operatiunile de zi cu zi ale mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, servind ca punct de contact;


Continuarea AICI.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Calcul impozit specific si pondere venituri. Reguli de respectat pentru a nu face greseli!
    • Va reamintim ca recent au fost publicate, in stadiu de proiect, normele metodologice pentru aplicarea corecta a impozitului specific. In afara de exemplele de calcul incluse in proiect, sunt cat se poate de utile si alte studii de caz pe aceasta tema. Asadar, in analiza de mai jos, avem urmatoarele date: "O societate cu obiect de activitate de productie are cateva puncte de lucu care au codul CAEN pentru impozitul specific. Cum procedam la calculul impozitului pe profit si al impozitului...» citeste mai departe aici

  • Atentie! PF nerezidente, fara sediu permanent in Romania si care nu platesc impozit pe profit DEPUN Declaratia 101
    • Persoanele juridice nerezidente care nu au pe teritoriul Romaniei un sediu permanent si care, potrivit prevederilor Codului fiscal au obligatia de a plati impozit pe profit in Romania, vor depune formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit" pentru veniturile realizate in anul 2016, pana la data de 27 martie 2017. Precizam ca, prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 581/2017 privind modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale...» citeste mai departe aici

  • Factura primita ulterior si raportare in D 300. Pasi pentru deducerea corecta!
    • Inregistrarea unei cheltuieli va depinde de masura in care aceasta este semnificativa. Vom vedea mai jos care sunt pasii de indeplinit pentru a deduce in mod corect TVA-ul si pentru a nu intampina probleme in cazul unui eventual control. In analiza de mai jos, avem urmatoarea situatie: "In luna martie 2017 am primit o factura de prestari servicii. Factura a fost emisa in luna decembrie 2016. Avand in vedere ca am inchis anul 2016, iar D101 a fost deja transmisa si bilantul a fost inchis,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.