Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!

17-Apr-2013
1339
In Monitorul Oficial nr. 210 din 13 aprilie 2013 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 23 din 3 aprilie 2013 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 – 2014.

Avand in vedere ca adoptarea acestui act normativ este obligatorie pentru aprobarea programelor finantate prin cele doua mecanisme financiare 2009 - 2014, sub forma de ordonanta de urgenta a Guvernului, intrucat creeaza cadrul procedural, legal, financiar pentru gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014 acordate Romaniei prin Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2009 - 2014 si asigura respectarea termenului de elaborare si transmitere a Descrierii sistemului de management si control la nivel national, in luna martie 2013, conform regulamentelor aplicabile celor doua mecanisme financiare, in absenta careia programele nu pot fi aprobate,

tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta poate avea consecinte serioase si ar genera disfunctionalitati majore cu efecte negative asupra gradului de absorbtie a fondurilor acordate Romaniei prin cele doua mecanisme financiare, intrucat alocarea fondurilor acordate Romaniei din partea statelor donatoare (Norvegia, Islanda si Liechtenstein) trebuie valorificata optim, reprezentand o resursa-cheie pentru dezvoltarea pe termen scurt, mediu si lung a economiei si societatii romanesti, precum si un element central al sustenabilitatii bugetare prin prisma strategiei investitionale si a caracterului nerambursabil al acestor fonduri,


in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate vizeaza interesul public si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I

Dispozitii generale

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei in calitate de stat membru al Spatiului Economic European,
potrivit Memorandumului de intelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014, respectiv Memorandumului de intelegere dintre Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, precum si a cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, denumite in continuare mecanismele financiare ale Spatiului Economic European.

ART. 2

(1) Termenii si expresiile "punct national de contact", "Autoritate de certificare", "Autoritate de audit", "program" si "proiect" au intelesurile prevazute in regulamentele de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014.


(2) Termenul "neregula" si expresia "creante bugetare rezultate din nereguli" au intelesurile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Punctul national de contact este asimilat autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene, in sensul prevederilor actelor normative mentionate mai sus.

(3) In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) Acord de implementare a programului - acord incheiat intre punctul national de contact si operatorii de programe, prin care sunt stabilite termenele si conditiile de implementare a programului finantat in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, rolul si responsabilitatile partilor;


b) Acord de program - acord incheiat intre Comitetul Mecanismului financiar pentru Mecanismul financiar al Spatiului Economic European/Ministerul Afacerilor Externe norvegian pentru Mecanismul financiar norvegian si punctul national de contact, care reglementeaza implementarea fiecarui program aprobat;
c) Administratorul Fondului pentru organizatii neguvernamentale - entitatea numita si contractata de catre Oficiul Mecanismului Financiar in cazul cand acesta actioneaza ca operator de program, care asigura gestionarea financiara si implementarea proiectelor finantate prin Fondul pentru organizatii neguvernamentale din cadrul Mecanismului financiar al Spatiului Economic European;
d) Autoritatea de certificare si plata - structura organizatorica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, avand responsabilitatile stabilite in anexa A, comuna memorandumurilor de intelegere dintre Guvernul Romaniei si guvernele statelor donatoare;
e) avans - suma transferata din grantul aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European si cofinantarea publica aferenta grantului catre operatorii de programe/promotorii de proiecte si punctul national de contact, in conditiile prevazute in Reguli si proceduri sau in ghidurile aplicantilor elaborate de catre operatorii de programe, in vederea efectuarii cheltuielilor eligibile pentru pregatirea programelor/inceperea derularii proiectelor, pentru primele doua perioade de raportare;

f) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de catre operatorii de programe/promotorii de proiecte/punctul national de contact si partenerii acestora, dupa caz, aferente programelor/proiectelor aprobate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, care pot fi finantate atat din grant, cat si din cofinantarea publica/cofinantarea privata, potrivit regulilor de eligibilitate a cheltuielilor stabilite in Reguli si proceduri;
g) cheltuieli neeligibile - categoriile de cheltuieli detaliate la art. 76 alin. (2) lit. a)-h) din cadrul regulamentelor de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European adoptate prin art. 8.8 din Protocolul 38b al Acordului Spatiului Economic European si in cadrul Mecanismului financiar norvegian prin art. 8.8 din Acordul dintre Regatul Norvegiei si Uniunea Europeana;

h) contributia nationala publica - suma necesara implementarii programelor/proiectelor, formata din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile;
i) cofinantarea publica - suma asigurata de catre operatorii de programe institutii publice/organismul de interes public, corespunzatoare valorii totale a costurilor eligibile pe program, stabilita conform acordurilor de program;

j) Comitetul Mecanismului Financiar - comitetul stabilit de catre Comitetul permanent al statelor Asociatiei Europene a Liberului Schimb pentru a administra Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si pentru a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;
k) contractul de finantare a proiectului - acord incheiat intre operatorul de program si promotorul de proiect care reglementeaza implementarea unui proiect specific;

l) cofinantarea privata - totalul sumelor asigurate de catre promotorii de proiecte si de catre partenerii acestora, altii decat institutiile publice/organismul de interes public, dupa caz, altele decat cele prevazute la lit. i), pentru implementarea proiectelor, reprezentand sume aferente cheltuielilor eligibile;
m) grant - suma finantata din fonduri externe nerambursabile, acordata pe programe/proiecte Romaniei de catre statele donatoare prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European;
n)institutii publice - denumire generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

o) organism de interes public - Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, astfel cum este definit la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala, republicata, cu modificarile ulterioare;
p) Ministerul Afacerilor Externe norvegian - autoritatea care are responsabilitatea administrarii Mecanismului financiar norvegian si responsabilitatea de a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;

q) Oficiul Mecanismului Financiar - autoritatea care asista Comitetul Mecanismului Financiar si Ministerul Afacerilor Externe norvegian in administrarea mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, fiind responsabila pentru operatiunile de zi cu zi ale mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, servind ca punct de contact;


Continuarea AICI.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016