Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!

17-Apr-2013
1307
In Monitorul Oficial nr. 210 din 13 aprilie 2013 a fost publicata Ordonanta de Urgenta nr. 23 din 3 aprilie 2013 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 – 2014.

Avand in vedere ca adoptarea acestui act normativ este obligatorie pentru aprobarea programelor finantate prin cele doua mecanisme financiare 2009 - 2014, sub forma de ordonanta de urgenta a Guvernului, intrucat creeaza cadrul procedural, legal, financiar pentru gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014 acordate Romaniei prin Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si Mecanismul financiar norvegian pe perioada de programare 2009 - 2014 si asigura respectarea termenului de elaborare si transmitere a Descrierii sistemului de management si control la nivel national, in luna martie 2013, conform regulamentelor aplicabile celor doua mecanisme financiare, in absenta careia programele nu pot fi aprobate,

tinand cont ca neadoptarea in regim de urgenta poate avea consecinte serioase si ar genera disfunctionalitati majore cu efecte negative asupra gradului de absorbtie a fondurilor acordate Romaniei prin cele doua mecanisme financiare, intrucat alocarea fondurilor acordate Romaniei din partea statelor donatoare (Norvegia, Islanda si Liechtenstein) trebuie valorificata optim, reprezentand o resursa-cheie pentru dezvoltarea pe termen scurt, mediu si lung a economiei si societatii romanesti, precum si un element central al sustenabilitatii bugetare prin prisma strategiei investitionale si a caracterului nerambursabil al acestor fonduri,


in considerarea faptului ca elementele sus-mentionate vizeaza interesul public si constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

CAP. I

Dispozitii generale

ART. 1
Prezenta ordonanta de urgenta stabileste cadrul financiar general pentru gestionarea asistentei financiare nerambursabile alocate Romaniei in calitate de stat membru al Spatiului Economic European,
potrivit Memorandumului de intelegere dintre Islanda, Principatul Liechtenstein, Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014, respectiv Memorandumului de intelegere dintre Regatul Norvegiei si Guvernul Romaniei privind implementarea Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, precum si a cofinantarii aferente acestei asistente, in vederea asigurarii unui management financiar eficient al fondurilor aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009 - 2014 si Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, denumite in continuare mecanismele financiare ale Spatiului Economic European.

ART. 2

(1) Termenii si expresiile "punct national de contact", "Autoritate de certificare", "Autoritate de audit", "program" si "proiect" au intelesurile prevazute in regulamentele de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European 2009 - 2014.


(2) Termenul "neregula" si expresia "creante bugetare rezultate din nereguli" au intelesurile prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare. Punctul national de contact este asimilat autoritatii cu competente in gestionarea fondurilor europene, in sensul prevederilor actelor normative mentionate mai sus.

(3) In sensul prezentei ordonante de urgenta, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) Acord de implementare a programului - acord incheiat intre punctul national de contact si operatorii de programe, prin care sunt stabilite termenele si conditiile de implementare a programului finantat in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, rolul si responsabilitatile partilor;


b) Acord de program - acord incheiat intre Comitetul Mecanismului financiar pentru Mecanismul financiar al Spatiului Economic European/Ministerul Afacerilor Externe norvegian pentru Mecanismul financiar norvegian si punctul national de contact, care reglementeaza implementarea fiecarui program aprobat;
c) Administratorul Fondului pentru organizatii neguvernamentale - entitatea numita si contractata de catre Oficiul Mecanismului Financiar in cazul cand acesta actioneaza ca operator de program, care asigura gestionarea financiara si implementarea proiectelor finantate prin Fondul pentru organizatii neguvernamentale din cadrul Mecanismului financiar al Spatiului Economic European;
d) Autoritatea de certificare si plata - structura organizatorica din cadrul Ministerului Finantelor Publice, avand responsabilitatile stabilite in anexa A, comuna memorandumurilor de intelegere dintre Guvernul Romaniei si guvernele statelor donatoare;
e) avans - suma transferata din grantul aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European si cofinantarea publica aferenta grantului catre operatorii de programe/promotorii de proiecte si punctul national de contact, in conditiile prevazute in Reguli si proceduri sau in ghidurile aplicantilor elaborate de catre operatorii de programe, in vederea efectuarii cheltuielilor eligibile pentru pregatirea programelor/inceperea derularii proiectelor, pentru primele doua perioade de raportare;

f) cheltuieli eligibile - cheltuielile efectuate de catre operatorii de programe/promotorii de proiecte/punctul national de contact si partenerii acestora, dupa caz, aferente programelor/proiectelor aprobate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, care pot fi finantate atat din grant, cat si din cofinantarea publica/cofinantarea privata, potrivit regulilor de eligibilitate a cheltuielilor stabilite in Reguli si proceduri;
g) cheltuieli neeligibile - categoriile de cheltuieli detaliate la art. 76 alin. (2) lit. a)-h) din cadrul regulamentelor de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European adoptate prin art. 8.8 din Protocolul 38b al Acordului Spatiului Economic European si in cadrul Mecanismului financiar norvegian prin art. 8.8 din Acordul dintre Regatul Norvegiei si Uniunea Europeana;

h) contributia nationala publica - suma necesara implementarii programelor/proiectelor, formata din cofinantarea publica si fondurile aferente cheltuielilor publice, altele decat cele eligibile;
i) cofinantarea publica - suma asigurata de catre operatorii de programe institutii publice/organismul de interes public, corespunzatoare valorii totale a costurilor eligibile pe program, stabilita conform acordurilor de program;

j) Comitetul Mecanismului Financiar - comitetul stabilit de catre Comitetul permanent al statelor Asociatiei Europene a Liberului Schimb pentru a administra Mecanismul financiar al Spatiului Economic European si pentru a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;
k) contractul de finantare a proiectului - acord incheiat intre operatorul de program si promotorul de proiect care reglementeaza implementarea unui proiect specific;

l) cofinantarea privata - totalul sumelor asigurate de catre promotorii de proiecte si de catre partenerii acestora, altii decat institutiile publice/organismul de interes public, dupa caz, altele decat cele prevazute la lit. i), pentru implementarea proiectelor, reprezentand sume aferente cheltuielilor eligibile;
m) grant - suma finantata din fonduri externe nerambursabile, acordata pe programe/proiecte Romaniei de catre statele donatoare prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European;
n)institutii publice - denumire generica ce include Parlamentul, Administratia Prezidentiala, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice, alte autoritati publice, institutiile publice autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, indiferent de modul de finantare a acestora, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 30 din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

o) organism de interes public - Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, astfel cum este definit la art. 1 alin. (1) din Legea nr. 129/1998 privind infiintarea, organizarea si functionarea Fondului Roman de Dezvoltare Sociala, republicata, cu modificarile ulterioare;
p) Ministerul Afacerilor Externe norvegian - autoritatea care are responsabilitatea administrarii Mecanismului financiar norvegian si responsabilitatea de a lua decizii referitoare la acordarea asistentei financiare;

q) Oficiul Mecanismului Financiar - autoritatea care asista Comitetul Mecanismului Financiar si Ministerul Afacerilor Externe norvegian in administrarea mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, fiind responsabila pentru operatiunile de zi cu zi ale mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, servind ca punct de contact;


Continuarea AICI.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Nou acord pentru finantarea UE. Vezi ordinul!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • MFP a publicat un nou Proiect pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale platite in contul unic
    • Pe site-ul Ministerului Finantelor Publice a fost pus in dezbatere publica, vineri, 14 decembrie, un Proiect de OPANAF pentru modificarea Nomenclatorului obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic. Proiect pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1612/2018 pentru aprobarea in temeiul dispozitiilor art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr.520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu...» citeste mai departe aici

  • Start-Up Nation 2018: Aplicatia pentru inscrierea in program poate fi testata
    • Aplicatia electronica a Programului Start-Up Nation-2018 poate fi testata incepand de vineri, 14 decembrie, timp de trei zile, se arata intr-un comunicat de presa remis de Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat (MMACA). „Incepand de vineri, 14 decembrie 2018, ora 11.00, si pana duminica, 16 decembrie 2018, ora 20.00, planul de afaceri on-line, pregatit in vederea lansarii programului Start-up Nation, poate fi testat accesand link-ul TEST”, este precizat in...» citeste mai departe aici

  • Prime si cadouri de Craciun: Tratament fiscal
    • "Salariatilor li se pot acorda tichete cadou si bani pentru copiii lor in limita a 150 lei/persoana fara a li se aplica impozit si contributii?", intreaba unul dintre cititorii nostri. In cele ce urmeaza, unul dintre expertii nostri va raspunde acestei intrebari. Raspunsul specialistului Conform art. 76 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit: a) ajutoarele de inmormantare, ajutoarele pentru bolile grave si incurabile,...» citeste mai departe aici

  • Cresterea salariului minim de la 01 ianuarie 2019 - cum sunt afectate persoanele care obtin venituri non-salariale
    • In Monitorul Oficial nr. 1045 din 10 decembrie 2018 a fost publicata H.G. nr. 937/2018 pentru stabilirea salariului de baza minim brut pe tara garantat in plata. Potrivit acesteia, incepand cu data de 1 ianuarie 2019, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include sporuri si alte adaosuri, la suma de 2.080 lei lunar, pentru un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016