Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Finantari cu zero avans pentru firme! Guvernul a aprobat Programul IMM Leasing de echipamente si utilaje

17-Iul-2020
1892

In sedinta de joi, Guvernul a aprobat, prin Ordonanta de Urgenta, Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii – IMM Leasing de echipamente si utilaje. 

"Este vorba de ordonanta de urgenta pentru asigurarea leasingului de echipamente si utilaje pentru IMM-uri. Aceasta ordonanta de urgenta a fost dezbatuta in prima lectura in sedinta anterioara de guvern si a fost adoptata in forma finala in aceasta seara, cu urmatoarele prevederi: valoarea finantarii pentru fiecare beneficiar in cadrul acestui program este de 5 milioane de lei, valoarea garantiilor este de 80% pentru echipamente IT si in ceea ce priveste celelalte categorii de echipamente si utilaje valoarea garantiei este de 60%", a anuntat Ionel Danca, joi, la finalul sedintei de guvern.

Conform declaratiei Sefului Cancelariei prim-ministrului, planul total pentru schema de ajutor este de 1,5 miliarde de lei.

De asemenea, Danca a precizat ca aceste finantari pot fi acordate in functie de optiunea solicitantului cu "avans zero".

Citeste mai multe detalii despre Programul IMM LEASING de echipamente si utilaje in acest articol<<

Proiectele de acte normative adoptate in cadrul sedintei Guvernului Romaniei din 16 iulie 2020:


I ORDONANTE DE URGENTA

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Clarificare raspuns precedent Multumesc pentru raspuns. In situatia data, firma va trebui sa refuze prin e-factura factura respectiva?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Vanzare cladire in rate In baza unui antecontract de vanzare cumparare pentru o cladire veche , clientul o sa ne achite suma lunar in rate, timp de 5 ani. Contractul final de vanzare cumparare cladire se...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Corectie factura emisa eronat cu taxare inversa Se poate face corectie la o tranzactie cu taxare inversa, si anume din vanzare cu taxare inversa din 2024, sa corectam in 2025 in vanzare scutita de TVA? Se poate corecta...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Prelungire mandat cenzor Daca contractul unui cenzor a expirat, care sunt pasii de urmat?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Transmiterea dreptului de superficie, TVA Multumesc pentru raspuns! In legatura cu persoanele juridice, am citit ca nu se plateste impozit pe redeventa, dar as dori sa clarific urmatoarele: daca firma este platitoare de...citeste mai mult

1. ORDONANTA DE URGENTA privind unele masuri pentru sprijinirea categoriilor de persoane cele mai defavorizate care beneficiaza de mese calde pe baza de tichete sociale pe suport electronic pentru mese calde, acordate din fonduri externe nerambursabile precum si unele masuri de distribuire a acestora

2. ORDONANTA DE URGENTA privind aprobarea Programul de sustinere a intreprinderilor mici si mijlocii-IMM LEASING DE ECHIPAMENTE SI UTILAJE

3. ORDONANTA DE URGENTA pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea platii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la care Romania este parte, precum si pentru aprobarea platii contributiei anuale ce decurge din calitatea de membru a Romaniei in cadrul Fundatiei Europene pentru Tineret

II. HOTARARI

1. HOTARARE privind aprobarea Programului National INNOTECH STUDENT, finantat in cadrul Programului Operational Capital Uman 2014 – 2020

2. HOTARARE pentru aprobarea Strategiei Nationale si a Planului National de Actiune privind implementarea Rezolutiei 1325 (2000) a Consiliului de Securitate al Organizatiei Natiunilor Unite, Femeile, Pacea si Securitatea pentru perioada 2020-2023

3. HOTARARE privind transmiterea imobilului 5153 din domeniul public al statului si din administrarea Ministerului Apararii Nationale in domeniul public al municipiului Deva, judetul Hunedoara, si modificarea anexei nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului

4. HOTARARE privind functionarea unitatilor de invatamant preuniversitar cu statut de unitati-pilot, experimentale si de aplicatie

5. HOTARARE privind stabilirea numarului maxim de posturi pentru inalta Curte de Casatie si Justitie

6. HOTARARE privind aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli rectificat pentru anul 2020 al Regiei autonome „Imprimeria Bancii Nationale a Romaniei”, aflata in subordinea Bancii Nationale a Romaniei

7. HOTARARE pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii "Varianta de ocolire a municipiului Sfantu Gheorghe", judetul Covasna

8. HOTARARE privind trecerea unui bun imobil aflat in administrarea Statiunii de Cercetare - Dezvoltare pentru Combaterea Eroziunii Solului "Mircea Motoc" Perieni, din domeniul public al statului in domeniul privat al acestuia, in vederea scoaterii din functiune, valorificarii si casarii, dupa caz

9. HOTARARE privind aprobarea ocuparii temporare din fondul forestier national, de catre Societatea Nationala de Transport Gaze Naturale ”Transgaz” SA a terenului in suprafata de 2,0083 ha, pentru proiectul de interes comun in domeniul gazelor naturale „Conducta de transport gaze naturale tarmul Marii Negre – Podisor”

10. HOTARARE privind aprobarea modelului steagului judetului Valcea

11. HOTARARE privind aprobarea scoaterii din rezervele de stat a unor cantitati de produse si acordarea acestora, cu titlu gratuit, Ministerului Apararii Nationale - Spitalul Universitar de Urgenta Militar Central „Dr. Carol Davila” Bucuresti

12. HOTARARE privind revocarea dreptului de administrare al Consiliului Local al Sectorului 5 al Municipiului Bucuresti asupra unor imobile aflate in domeniul public al statului, situate in Municipiul Bucuresti si darea acestora in administrarea Ministerului Apararii Nationale si modificarea anexei nr. 4 la Hotararea Guvernului nr. 1705/2006 pentru aprobarea inventarului centralizat al bunurilor din domeniul public al statului”

13. HOTARARE pentru completarea Hotararii Guvernului nr. 11/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Tineretului si Sportului

14. HOTARARE privind alocarea unei sume din Fondul de interventie la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat pe anul 2020, pentru unele unitati administrativ - teritoriale afectate de calamitatile naturale

15. HOTARARE privind incetarea, prin acordul partilor, a raportului de serviciu, al domnului Rujan Ion-Cristinel din functia publica de prefect al judetului Gorj

16. HOTARARE privind exercitarea, cu caracter temporar, in conditiile legii, a functiei publice de prefect al judetului Gorj de catre domnul Pistol Cosmin-Petrisor

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Dividende in 2025. EXEMPLU concret de calculare pentru CASS

    • Calculul contributiei la asigurari sociale de sanatate (CASS) pentru veniturile din dividende ridica deseori intrebari pentru persoanele fizice care cumuleaza mai multe surse de venit. In acest context, contribuabilii se intreaba cum se determina plafonul anual si cum se calculeaza efectiv CASS-ul datorat. Avem acest caz concret. Daca am scos in anul 2025 in fiecare luna dividende de 10.000 lei, deci pe tot anul 120.000 lei. Constributia la CASS este de 12000 lei pe 25.05.2026? Mentionez ca sunt...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Referat scoatere din evidenta clienti prescrisi si reglementari cheie

    • Scoaterea din evidenta a creantelor prescrise reprezinta o operatiune contabila delicata, care necesita respectarea unui cadru legal strict si parcurgerea unor etape procedurale obligatorii. Conform legii, eliminarea din registrele contabile a datoriilor si creantelor prescrise se poate realiza numai dupa efectuarea tuturor demersurilor legale pentru decontarea acestora . In acest articol va prezentam un model de Referat de scoatere din evidenta a clientilor prescrisi, intocmit conform...» citeste mai departe aici

  • Amnistie fiscala. Cum sa aplicati amnistia fiscala OUG 107/2024 pentru obligatii pe anul 2025

    • Contribuabilii se intreaba adesea cum se aplica amnistia fiscala prevazuta de OUG 107/2024, mai ales atunci cand obligatiile suplimentare sunt stabilite prin decizii de impunere emise abia in anul 2025. In practica, apar numeroase dileme privind prescriptia, tratamentul fiscal al veniturilor neidentificate, dar si aplicarea cotei de 70% conform art. 117 din Codul fiscal. Avem acest caz concret. Administratorul unei societati comerciale primeste instiintare de control pe persoana fizica pentru...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Cum sa declarati impozitul pe profit la 31 decembrie 2025

    • Inchiderea unei societati reprezinta un proces juridic si fiscal complex, care presupune parcurgerea unor etape clar reglementate. Un aspect esential il constituie modul de declarare a impozitului pe profit in perioada dizolvarii si lichidarii. Reglementarile fiscale stabilesc termene si obligatii specifice pentru societatile aflate in proces de inchidere. In continuarea articolului vom prezinta cadrul general si obligatiile declarative aferente momentului de 31 decembrie 2025. Avem acest caz...» citeste mai departe aici

  • Monografie contabila echipament de lucru

    • Echipamentul de lucru reprezinta ansamblul de articole vestimentare pe care angajatorul le acorda angajatilor pentru desfasurarea activitatii profesionale. Echipamentul de lucru este diferit de echipamentul de protectie. In acest articol va prezentam reglementari cheie si monografia contabila pentru inregistrarea echipamentului de lucru. » citeste mai departe aici

  • Capitalul social. Poate fi majorat prin incorporarea rezervelor?

    • Un contribuabil se intreaba daca poate utiliza rezervele din titluri de participare pentru a majora capitalul social al societatii. Pentru a clarifica acest aspect, in continuarea articolului vom prezinta pe scurt ce este capitalul social, care sunt rezervele ce pot fi incorporate si ce conditii impun legea societatilor si reglementarile contabile. Sunt analizate totodata implicatiile fiscale si efectele asupra asociatilor. Scopul este de a oferi o imagine clara asupra posibilitatii de majorare...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016