Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Documentar fiscal: noi masuri de reduceri cheltuieli publice si masuri de disciplina financiara

28-Aug-2012
1962
OUG nr. 26/2012 se adreseaza institutiilor publice si persoanelor ce desfasoara servicii in favoarea institutiilor publice.

Ca structura, actul normativ dispune:

A) unele masuri de reducere sau neangajare a unor cheltuieli publice;

B) modificarea unui numar semnificativ de acte normative privind gestionarea fondurilor comunitare, modul de aprobare a bugetelor unor institutii publice si implicit modificari si exceptii de la legea finantelor publice locale sau legea finantelor publice.


Reduceri cheltuieli publice:

A) Autoritatile si institutiile publice ce au personal propriu de specialitate juridica nu pot contracta servicii externe de asistenta si consultanta juridica.

O masura similara este impusa si societatilor nationale, regiilor autonome, societatilor comerciale, la care statul este actionar majoritar. in cazuri temeinic justificate, se permite angajarea unor astfel de servicii, prestate de terti, cu acordul organului ierarhic superior (ordonatorul principal de credite, consiliile locale judetene/ale municipiului Bucuresti, Guvern).

B) Conducatorii institutiilor si autoritatilor publice au obligatia sa dispuna masuri de reducere cu 30% a chetuielilor de protocol si deplasare in strainatate.

Reducerea se dispune pentru semestrul al II-lea din 2012, comparativ cu semestrul al II-lea din 2011. Sunt prevazute câteva exceptii, cum ar fi cheltuielile cu protocolul si deplasarile in strainatate
suportate din fonduri internationale nerambursabile, cheltuieli cu participarea elevilor si profesorilor la olimpiadele din strainatate, cheltuieli cu deplasarea personalului militar si/sau politisti, in misiunile internationale la care România este parte, cheltuielile cu paza si protectia diplomatilor si demnitarilor români, aflati in deplasari internationale.

C) Din fonduri publice nu pot fi achizitionate tiparituri si alte bunuri pentru actiuni de reprezentare sau protocol, sau pentru zile festive sau aniversare.

O prevedere similara este aplicabila si societatilor nationale si regiilor autonome ce au inregistrat pierderi in perioada anterioara sau sunt finantate prin subventii de la buget. Se excepteaza de la aceasta restrictie actiunile de reprezentare si protocol finantate prin donatii si sponsorizari incasate, cele finantate din fonduri externe nerambursabile. Se excepteaza de la aceasta restrictie si evenimentele festive organizate de presedintele tarii, primul-ministru, presedintele Senatului si al Camerei Deputatilor etc.

Alte masuri de reducere a cheltuielilor publice:

a) pe parcursul deplasarilor externe, ministrii, secretarii de stat, subsecretarii de stat, primarii, viceprimarii, pre?edintii si vicepre?edintii consiliilor judetene pot fi insotiti de maximum 2 persoane;

b) autoritatile publice centrale si locale nu au dreptul sa angajeze studii de fezabilitate daca in ultimii 5 ani au achizitionat aceleasi studii sau daca proiectul de investitii nu va fi cuprins in programul urmatorului exercitiu bugetar. Dupa caz, se vor reactualiza studiile de fezabilitate existente;
c) in programele de investitii publice se vor inregistra numai proiectele cu posibilitate de finantare mutianuala, conform legii.

Alte precizari ce merita analizate:

a) Se modifica un numar de aproximativ 15 acte normative in domeniul aprobarii si decontarii fondurilor structurale sau in domeniul aprobarii bugetelor unor institutii publice, sau societati comerciale/regii autonome.

b) Se modifica procedura de control a derularii proiectelor finantate din fonduri structurale si situatiile in care se va sesiza Departamentul de Lupta Anti Frauda (DLAF).

c) Se modifica procedura de recuperare a sumelor cheltuite neconform cu procedurile privind finantarea proiectelor bugetare, ANAF având atributii in acest sens, aplicându-se Codul de procedura fiscala.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Documentar fiscal: noi masuri de reduceri cheltuieli publice si masuri de disciplina financiara":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (2)

13-Feb-2013

7Ovb6W ljehsiiubrgr

10-Feb-2013

Ask yourself why so many Americans are stgglruing If you understand how the economy works, it is because government has become too big taxes Americans too much to carry too many wars that are not even paid for, businesses are closing left and right, going abroad where taxes are lower and laws more business friendly.There is no free lunch from the government. Someone has to pay for it and as a community, we pay 5x more when it is handled by the gov.The budget must be balanced





Subiectele saptamanii

  • ANAF: Servicii electronice puse la dispozitia contribuabililor 24h/24h
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor servicii electronice disponibile la orice ora, astfel incat cozile de la ghiseele sediilor de administrare fiscala sau de la oficiile postale sa fie evitate. Asadar, prin Spatiul privat virtual (SPV), contribuabilii persoane fizice si persoane juridice au la dispozitie toate facilitatile comunicarii electronice a actelor administrative fiscale emise in forma electronica, dar pot beneficia si de alte informatii si...» citeste mai departe aici

  • Documente justificative. Regim fiscal si declarativ achizitii de la persoane fizice
    • Ce impozite trebuie retinute si livrate de o societate care, in calitate de persoana juridica (societate platitoare de TVA), achizitioneaza cereale de la persoane fizice? Pentru a avea o viziune completa asupra acestui subiect, am apelat la cunostintele unuia dintre expertii nostri. Tot el va explica si ce documente trebuie intocmite si cerute vanzatorului persoana fizica. Raspunsul specialistului 1) Documentele pe care trebuie sa le intocmeasca persoana juridica care achizitioneaza cereale de...» citeste mai departe aici

  • Care sunt facilitatile fiscale care va pot ajuta sa reduceti impozitul pe profit?
    • Pentru ca foarte multi contribuabili nu stiu care sunt parghiile pe care le au la dispozitie pentru a diminua impozitul pe profit, acest material va va pune la dispozitiile informatiile de care aveti nevoie. Pentru a diminua impozitul pe profit, companiile din Romania au la dispozitie mai multe instrumente fiscale. De aceea administratorul unei firme trebuie sa stie: • care sunt facilitatile fiscale pentru societatile platitoare de impozit pe profit sau impozit pe venit (pentru...» citeste mai departe aici

  • Legea salarizarii aplicata incorect: Diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale
    • Doar patru din cele 15 Curti de Apel din tara aplica in mod corect Legea Salarizarii, consecinta ducand la diferente semnificative de salarii in cadrul aceleiasi categorii profesionale, potrivit unui comunicat remis, joi, de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale (MMJS). "Ministerul Muncii si Justitiei Sociale atrage din nou atentia curtilor de apel din tara ca interpreteaza si aplica in mod eronat dispozitiile Legii 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice. MMJS a...» citeste mai departe aici

  • 4 beneficii fiscale de care angajatorii pot beneficia in relatia cu angajatii lor
    • Salariul a fost mereu principalul factor motivant pentru un angajat in relatia cu locul de munca. Insa rotunjirea veniturilor unui angajat nu trebuie sa tina mereu doar de salariu. Legislatia permite si alte beneficii pentru angajati, care sunt extrem de avantajoase si pentru firme, reprezentand facilitati fiscale importante pentru bugetul oricarui tip de business. Prin apelarea la acestea, un angajator se poate asigura ca reuseste sa mentina moralul angajatilor sai la un nivel bun, fara sa pune...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016