Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP vrea cheltuieli publice mai mici. Vezi aici proiectul

24-Mai-2012
3149
Ministerul Finantelor Publice a afisat pe site-ul propriu proiectul de Ordonanta de urgenta privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative in data de 23.05.2012


Redam mai jos principalele masuri pe care si le propune aceste proiect:

Luand in considerare ca un criteriu determinant in stabilirea obiectivelor si strategiilor guvernamentale este cel al concordantei cu responsabilitatile pe care Romania si le-a asumat prin semnarea acordurilor de imprumut cu organismele financiare internationale, Guvernul trebuie sa promoveze un set coerent de politici macroeconomice si masuri de mentinere a stabilitatii financiare a tarii, care sa asigure, in acest an, o executie bugetara prudenta, restrictiva si echilibrata, Avand in vedere neregularitatile constatate de Curtea de Conturi cu privire la anumite zone de utilizarea a fondurilor publice si recomandarile acestei institutii, se impune adoptarea unor masuri legislative a caror aplicare sa conduca la o utilizarea judicioasa a fondurilor publice, Pentru marirea transparentei utilizarii fondurilor publice este necesara instituirea unor reglementari in domeniul aprobarii bugetelor de venituri si cheltuieli ale unor entitati publice,

tinand cont de necesitatea reglementarii cadrului normativ national pentru utilizarea sumelor rambursate Romaniei potrivit prevederilor Regulamentului UE nr. 1311/2011 al Parlamentului European si al Consiliului European, ceea ce va conduce la cresterea gradului de absortie a fondurilor structurale, intrucat aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art.115 alin.(4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I - (1) - Autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome care au in structura
organizatorica personal propriu de specialitate juridica nu pot achizitiona servicii juridice de consultanta, asistenta si/sau reprezentare.

(2) In situatii temeinic justificate, in care activitatile juridice de consultanta, asistenta si/sau reprezentare, necesare entitatilor prevazute la alin.(1), nu se pot asigura de catre personal de specialitate juridica angajat in aceste entitati, pot fi achizitionate servicii de aceasta natura numai cu
aprobarea:

a) Guvernului, prin memorandum pentru: autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale, precum si pentru regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile comerciale la care statul este actionar integral sau majoritar;

b) Consiliilor locale sau Consiliilor judetene, dupa caz, pentru:

- autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice locale, precum si pentru regiile autonome si societatile comerciale la care unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari integrali sau majoritari.

Art. II (1) - Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, au obligatia sa dispuna masurile necesare in vederea diminuarii cu 30% a cheltuielilor de protocol si a cheltuielilor cu deplasarile in strainatate
in semestrul II al anului 2012, fata de cheltuielile de aceasta natura efectuate in semestrul II al anului 2011.

(2) - Fac exceptie de la diminuarea prevazuta la alin.(1)

- cheltuielile de protocol si cheltuielile cu deplasarile in strainatate aferente proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile, cheltuielile cu deplasarile in strainatate aferente participarii fortelor armate la misiunile prevazute la art. 2 din Legea nr.121/2011 privind participarea fortelor armate
la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman, precum si cheltuielile cu deplasarile in strainatate ale politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care desfasoara misiuni in cadrul fortelor de mentinere a pacii.

Art. III - (1) Din fondurile publice, pot fi achizitionate tiparituri si alte bunuri pentru actiunile de reprezentare si protocol, precum si pentru zile festive si onomastice, in conditiile legii, numai pentru cele organizate la nivelul Presedintelui Romaniei, Presedintelui Senatului, Presedintelui Camerei Deputatilor, Primului-ministru, Presedintelui Curtii Constitutionale,

Presedintelui inaltei Curti de Casatie si Justitie, Presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii, Presedintelui Curtii de Conturi, ministrilor si celorlalti conducatori ai institutiilor si autoritatilor publice centrale si locale cu rol de ordonator principal de credite.

(2) Societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome, de subordonare centrala si locala, care au inregistrat pierderi in anul precedent, nu pot achizitiona tiparituri si alte bunuri pentru zile festive si
onomastice.

(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) actiunile de reprezentare si protocol aferente proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile aprobate in conditiile legii.

Proiectul integral poate fi consultat AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Taxe PFA. CAS si CASS de platit in cazul PFA-urilor care au avut pierderi fiscale

    • PFA-urile au, ca alte entitati, diferite obligatii fiscale si declarative. Printre cele mai importante se numara declararea si plata contributiilor sociale si sunt reglementate de Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Iar in acest articol vom vedea, explicat de specialist, care sunt acestea in cazul PFA-urilor care au inregistrat pierderi fiscale. Avem speta urmatoare. O PFA are pierdere aferenta anului 2024. In anul 2023 in Declaratia Unica la venituri estimate nu s-a declarat nimic. In...» citeste mai departe aici

  • Taxe PFA. Care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in 2025

    • Conform legislatiei in vigoare, contributia la asigurarile sociale de sanatate (CASS) ramane si in 2025 la o cota de 10% din veniturile nete realizate pentru PFA-uri si se aplica atat celor care obtin venituri peste un anumit plafon, cat si celor care nu sunt scutiti pe plata CASS. Reamintim ca nivelul salariului minim brut de 4.050 lei determina noile plafoane de venit pentru CASS. In continuarea articolului vom vedea care sunt EXCEPTIILE de la plata CASS in cazul PFA, in 2025.» citeste mai departe aici

  • Deductibilitate cheltuieli. Sunt deductibile sau nu cheltuielile de PROTOCOL, DIURNA si pentru CADOURI?

    • Fiecare firma trebuie sa stie ca anumit cheltuileli, facute pentru activitatea economica a firmei sau cele pentru cadouri oferite salariatilor, au un tratament fiscal diferit, insa unele pot fi deduse de la calculul impozitului pe profit. Iar in acest articol vom vedea unde se incadreaza cheltuielile de protocol, cele cu diurna sau cele pentru cadouri oferite angajatilor.» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri in 2025. Atentie la depunerea D177 si la sponsorizari [VIDEO]

    • Impozitul minim pe cifra de afaceri este o problema de mare interes pentru contribuabilii din Romania, mai ales ca au tot aparut modificari si schimbari in ultima perioada. In acest articol vom vedea cateva reglementari importante cu privire la acest impozit, dar si informatii despre sponsorizarile efectuate de firme. In plus, vom clarifica daca aceste persoane mai pot redirectiona din impozit prin D177 sau nu.» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni e-Factura in 2025: Atentie la amenzile egale cu 15% din valoarea facturii [VIDEO]

    • Avand in vedere ca sistemul e-Factura este un sistem functional de ceva timp deja, iar obligativitatea lui a fost extinsa pentru toate categoriile de contribuabili, trebuie sa fiti foarte atenti la emiterea si inregistrarea facturilor. In acest articol vom vedea pana cand trebuie transmise facturile in E-Factura, care sunt sanctiunile, atat in cazul facturilor emise, cat si pentru cele primite, dar si un VIDEO explicativ cu privire la acest subiect.» citeste mai departe aici

  • Raportare SAF-T si D406. Cum se completeaza sectiunea Produse

    • Sistemul SAF-T a fost introdus de autoritati deja de ceva timp, iar raportarea se face prin transmiterea D406. Exista insa in continuare neclaritati pentru contribuabilii care trebuie sa o depuna. Una dintre intrebarile frecvente se refera la modul in care trebuie completata sectiunea Produse. Avem urmatorul caz. Pentru raportarea SAF-T, modulul 2.9. Products [Produse], ce informatii ar trebui sa includem? In softul de contabilitate nu avem informatii referitoare la codul NC, metoda de evaluare,...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016