Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

MFP vrea cheltuieli publice mai mici. Vezi aici proiectul

24-Mai-2012
3359
Ministerul Finantelor Publice a afisat pe site-ul propriu proiectul de Ordonanta de urgenta privind unele masuri de reducere a cheltuielilor publice si intarirea disciplinei financiare si de modificare si completare a unor acte normative in data de 23.05.2012


Redam mai jos principalele masuri pe care si le propune aceste proiect:

Luand in considerare ca un criteriu determinant in stabilirea obiectivelor si strategiilor guvernamentale este cel al concordantei cu responsabilitatile pe care Romania si le-a asumat prin semnarea acordurilor de imprumut cu organismele financiare internationale, Guvernul trebuie sa promoveze un set coerent de politici macroeconomice si masuri de mentinere a stabilitatii financiare a tarii, care sa asigure, in acest an, o executie bugetara prudenta, restrictiva si echilibrata, Avand in vedere neregularitatile constatate de Curtea de Conturi cu privire la anumite zone de utilizarea a fondurilor publice si recomandarile acestei institutii, se impune adoptarea unor masuri legislative a caror aplicare sa conduca la o utilizarea judicioasa a fondurilor publice, Pentru marirea transparentei utilizarii fondurilor publice este necesara instituirea unor reglementari in domeniul aprobarii bugetelor de venituri si cheltuieli ale unor entitati publice,

tinand cont de necesitatea reglementarii cadrului normativ national pentru utilizarea sumelor rambursate Romaniei potrivit prevederilor Regulamentului UE nr. 1311/2011 al Parlamentului European si al Consiliului European, ceea ce va conduce la cresterea gradului de absortie a fondurilor structurale, intrucat aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art.115 alin.(4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I - (1) - Autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome care au in structura
organizatorica personal propriu de specialitate juridica nu pot achizitiona servicii juridice de consultanta, asistenta si/sau reprezentare.

(2) In situatii temeinic justificate, in care activitatile juridice de consultanta, asistenta si/sau reprezentare, necesare entitatilor prevazute la alin.(1), nu se pot asigura de catre personal de specialitate juridica angajat in aceste entitati, pot fi achizitionate servicii de aceasta natura numai cu
aprobarea:

a) Guvernului, prin memorandum pentru: autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice centrale, precum si pentru regiile autonome, societatile si companiile nationale si societatile comerciale la care statul este actionar integral sau majoritar;

b) Consiliilor locale sau Consiliilor judetene, dupa caz, pentru:

- autoritatile si institutiile publice ale administratiei publice locale, precum si pentru regiile autonome si societatile comerciale la care unitatile administrativ-teritoriale sunt actionari integrali sau majoritari.

Art. II (1) - Conducatorii autoritatilor si institutiilor publice ale administratiei publice centrale si locale, indiferent de modul de finantare si subordonare, au obligatia sa dispuna masurile necesare in vederea diminuarii cu 30% a cheltuielilor de protocol si a cheltuielilor cu deplasarile in strainatate
in semestrul II al anului 2012, fata de cheltuielile de aceasta natura efectuate in semestrul II al anului 2011.

(2) - Fac exceptie de la diminuarea prevazuta la alin.(1)

- cheltuielile de protocol si cheltuielile cu deplasarile in strainatate aferente proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile, cheltuielile cu deplasarile in strainatate aferente participarii fortelor armate la misiunile prevazute la art. 2 din Legea nr.121/2011 privind participarea fortelor armate
la misiuni si operatii in afara teritoriului statului roman, precum si cheltuielile cu deplasarile in strainatate ale politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare care desfasoara misiuni in cadrul fortelor de mentinere a pacii.

Art. III - (1) Din fondurile publice, pot fi achizitionate tiparituri si alte bunuri pentru actiunile de reprezentare si protocol, precum si pentru zile festive si onomastice, in conditiile legii, numai pentru cele organizate la nivelul Presedintelui Romaniei, Presedintelui Senatului, Presedintelui Camerei Deputatilor, Primului-ministru, Presedintelui Curtii Constitutionale,

Presedintelui inaltei Curti de Casatie si Justitie, Presedintelui Consiliului Superior al Magistraturii, Presedintelui Curtii de Conturi, ministrilor si celorlalti conducatori ai institutiilor si autoritatilor publice centrale si locale cu rol de ordonator principal de credite.

(2) Societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si regiile autonome, de subordonare centrala si locala, care au inregistrat pierderi in anul precedent, nu pot achizitiona tiparituri si alte bunuri pentru zile festive si
onomastice.

(3) Fac exceptie de la prevederile alin. (1) actiunile de reprezentare si protocol aferente proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile aprobate in conditiile legii.

Proiectul integral poate fi consultat AICI.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016