
Raportul Special
realizat de specialisti
Un manager bun al unei institutii publice este nevoit sa caute mereu solutii inteligente si in interesul primariei si al comunitatii pe care le conduce. El are o responsabilitate foarte mare, atat fata de cetateni, cat si fata de propriii angajati. Fiind manager al unei institutii publice, el trebuie sa puna accentul pe oameni si pe nevoile comunitatii. De asemenea, el trebuie sa aiba o viziune deschisa si sa imprumute de la modelul altor orase europene care au reusit sa se dezvolte. In acest scop, el are nevoie de toate resursele necesare pentru a moderniza institutia si localitatea unde activeaza. Prin urmare, am creat o lista utila de cateva solutii care sa-i ajute pe managerii institutiilor publice sa dezvolte si sa sustina bunul mers al organizatiei:
1. Utilizarea solutiilor software pentru managementul intern al institutiei
Importanta implementarii unei solutii de business inteligence este o idee foarte buna si cruciala pentru un manager care doreste sa supervizeze intreaga activitate a primariei sau institutiei. Prin intermediul aplicatiei software, el poate urmari anumiti indicatori de performanta (KPI), cum ar fi venituri si cheltuieli, impozite pe cladiri, mijloace de transport etc. Totodata, el poate vizualiza in orice moment stadiul operatiunilor pentru a lua in mod rapid si eficient decizii, chiar in timp real.
2. Aplicatii online pentru inventarierea anuala
Inventarierea anuala este un proces care trebuie realizat de toate tipurile de organizatii, fie publice, fie private. Managerii institutiilor publice acorda in mod special o atentie sporita inventarierii. Asta si datorita auditului anual foarte riguros la care este supusa orice institutie publica de catre Curtea de Conturi. Si se poate spune ca, in general, managerii din mediul public sunt mai bine informati in legatura cu schimbarile legislative decat cei din privat si stiu ca inventarierea este obligatorie anual, prevazuta in legea contabilitatii. Si in acest sens, ei pot folosi tehnologii noi ce permit usurarea inventarierii bunurilor, folosind coduri QR, import de date din inventarele anterioare. Aceste aplicatii mai pot scoate rapoarte de inventar si permit stocarea datelor in cloud.
3. Aplicatii digitale pentru gestionarea contractelor publice
Acest aplicatii sunt foarte utile, atat pentru manager, cat si pentru angajati, deoarece ajuta institutiile sa faca trecerea de la dosarele cu documente, procesele-verbale si contractele printate la un management performant al contractelor de achizitii publice, acesta fiind punctul cel mai sensibil al oricarei administratii. Prin urmare, orice administratie publica ce deruleaza achizitii publice are nevoie de instrumente moderne prin care sa tina o evidenta clara a contractelor si prin care sa le aiba ordonate cronologic si tematic. Aceste instrumente digitale pot fi accesibile utilizatorilor non-stop si pot furniza managerilor registre anuale de monitorizare a contractelor de achizitii publice. Se pot vizualiza acordurile-cadru, contractele sau comenzile incheiate.
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea Verde a Contabilitatii
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
4. Solutii software de pontaj electronic
Un manager orientat spre angajati este atent si la activitatea prestata de acestia, cat muncesc si daca respecta programul. Acest lucru se poate observa foarte usor cu ajutorul unor aplicatii electronice de pontaj. Managerii isi pot indeplini obligatia legala de a monitoriza timpul de lucru al angajatilor intr-o maniera care este conforma cu standardele inspectorilor de munca, precum si cu standardele auditorilor Curtii de Conturi. Dincolo de evidenta timpului de munca, o solutie de pontaj electronic poate arata instant cati angajati sunt la un moment dat in cladire, un aspect foarte important atunci cand vine vorba de asigurarea sanatatii si securitatii in munca.
Acestea sunt doar cateva exemple de solutii moderne de software pe care primariile le pot adopta tocmai pentru a-si usura activitatea si pentru a imbratisa si mai mult digitalizarea mult-discutata si dorita.
Sursa foto: pexels.com
test
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Oficial ANAF. Modificarile Codului fiscal referitoare la impozitul pe profit si impozitul pe venitul microintreprinderilorCe presupune asistenta financiara comunitara. Vezi noul ordinA aparut Ghidul Practic al Monografiilor Contabile in 2022! In total sunt 70 monografii nou-noute, de maxima actualitateStudiu de caz: Contributii aferente unui contract de MANAGEMENTIn atentia microintreprinderilor: conditiile pentru schimbarea sistemului de impunereUltimele articole
Top 3 greseli in MANAGEMENTul contractelor si cum sa le evitiGHID PRACTIC pentru implementarea legii privind auditul internSarbatorim impreuna: Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din Romania, implineste 30 de ani!Intreprinderi legate. Conform OUG 156/2024, aplica impozit micro sau impozit pe profit in 2025?Impozitul pe veniturile micro 2025. Modificari aduse prin OUG 156/2024Articole similare
Control financiar si proceduri contabile pentru INSTITUTII PUBLICEAplicarea calculului pentru profitul reinvestitMFP: Proiect de ordin privind desemnarea organelor de control abilitate pentru constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilorTitlul IX, Capitolul 3Cum si unde isi pot plati contribuabilii obligatiile fiscale in 2023Ultimele articole
E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaAmnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriSfaturi de la experti
Intrebare: Dezvoltatorul imobiliar a construit, in perioada 2020?2022, apartamente de locuit, care au fost apoi vandute persoanelor fizice prin promisiune de vanzare?cumparare (implicit factura), cu plata in rate. Apartamentele de locuit au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Declarare impozit pe constructii (stalp)
Intrebare: Pentru o societate pe actiuni aflata in faliment trebuie sa se completeze vectorul fiscal si sa se declare impozitul pe constructii (?taxa pe stalp?)? Daca da, se raporteaza prin D100, desi in Codul fiscal, art.?499 alin.?(5), se...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Subiectele saptamanii
[CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie
SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?
Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230
Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025
Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA