
Raportul Special
realizat de specialisti

Un manager bun al unei institutii publice este nevoit sa caute mereu solutii inteligente si in interesul primariei si al comunitatii pe care le conduce. El are o responsabilitate foarte mare, atat fata de cetateni, cat si fata de propriii angajati. Fiind manager al unei institutii publice, el trebuie sa puna accentul pe oameni si pe nevoile comunitatii. De asemenea, el trebuie sa aiba o viziune deschisa si sa imprumute de la modelul altor orase europene care au reusit sa se dezvolte. In acest scop, el are nevoie de toate resursele necesare pentru a moderniza institutia si localitatea unde activeaza. Prin urmare, am creat o lista utila de cateva solutii care sa-i ajute pe managerii institutiilor publice sa dezvolte si sa sustina bunul mers al organizatiei:
1. Utilizarea solutiilor software pentru managementul intern al institutiei
Importanta implementarii unei solutii de business inteligence este o idee foarte buna si cruciala pentru un manager care doreste sa supervizeze intreaga activitate a primariei sau institutiei. Prin intermediul aplicatiei software, el poate urmari anumiti indicatori de performanta (KPI), cum ar fi venituri si cheltuieli, impozite pe cladiri, mijloace de transport etc. Totodata, el poate vizualiza in orice moment stadiul operatiunilor pentru a lua in mod rapid si eficient decizii, chiar in timp real.
2. Aplicatii online pentru inventarierea anuala
Inventarierea anuala este un proces care trebuie realizat de toate tipurile de organizatii, fie publice, fie private. Managerii institutiilor publice acorda in mod special o atentie sporita inventarierii. Asta si datorita auditului anual foarte riguros la care este supusa orice institutie publica de catre Curtea de Conturi. Si se poate spune ca, in general, managerii din mediul public sunt mai bine informati in legatura cu schimbarile legislative decat cei din privat si stiu ca inventarierea este obligatorie anual, prevazuta in legea contabilitatii. Si in acest sens, ei pot folosi tehnologii noi ce permit usurarea inventarierii bunurilor, folosind coduri QR, import de date din inventarele anterioare. Aceste aplicatii mai pot scoate rapoarte de inventar si permit stocarea datelor in cloud.
3. Aplicatii digitale pentru gestionarea contractelor publice
Acest aplicatii sunt foarte utile, atat pentru manager, cat si pentru angajati, deoarece ajuta institutiile sa faca trecerea de la dosarele cu documente, procesele-verbale si contractele printate la un management performant al contractelor de achizitii publice, acesta fiind punctul cel mai sensibil al oricarei administratii. Prin urmare, orice administratie publica ce deruleaza achizitii publice are nevoie de instrumente moderne prin care sa tina o evidenta clara a contractelor si prin care sa le aiba ordonate cronologic si tematic. Aceste instrumente digitale pot fi accesibile utilizatorilor non-stop si pot furniza managerilor registre anuale de monitorizare a contractelor de achizitii publice. Se pot vizualiza acordurile-cadru, contractele sau comenzile incheiate.
PortalContabilitate ro - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Cartea Verde a Contabilitatii - Editie revizuita
4. Solutii software de pontaj electronic
Un manager orientat spre angajati este atent si la activitatea prestata de acestia, cat muncesc si daca respecta programul. Acest lucru se poate observa foarte usor cu ajutorul unor aplicatii electronice de pontaj. Managerii isi pot indeplini obligatia legala de a monitoriza timpul de lucru al angajatilor intr-o maniera care este conforma cu standardele inspectorilor de munca, precum si cu standardele auditorilor Curtii de Conturi. Dincolo de evidenta timpului de munca, o solutie de pontaj electronic poate arata instant cati angajati sunt la un moment dat in cladire, un aspect foarte important atunci cand vine vorba de asigurarea sanatatii si securitatii in munca.
Acestea sunt doar cateva exemple de solutii moderne de software pe care primariile le pot adopta tocmai pentru a-si usura activitatea si pentru a imbratisa si mai mult digitalizarea mult-discutata si dorita.
Sursa foto: pexels.com
test
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple

Articole similare
Finantare nerambursabila POSDRU. Ce tratament fiscal si contabil aplicam?Ministerul Finantelor propune completarea unor reglementari contabile. Vor fi introduse noi conturi contabile7 directii din MFP se desfiinteaza! Vezi proiectul complet!Are ANAF nevoie de echipament IT in valoare de 2,4 milioane de euro?Cum se trece la impozitul pe venitul microintreprinderilor pentru o societate cu activitate de consultanta?Ultimele articole
Optimizarea costurilor operationale: 4 zone cheie pentru a creste profitabilitatea afacerii taleCum construiesti o cultura organizationala care face diferenta in atragerea si retentia angajatilor de topPiata muncii in 2025: Incotro se indreapta angajatorii in fata noilor reglementari30 de ani impreuna! O poveste de succes - Rentrop&Straton, liderul informatiilor specializate din RomaniaREGES-ONLINE. Firmele de contabilitate NU au nevoie de CAEN 7830 pentru a fi prestatoriArticole similare
Firmele isi pot recupera TVA-ul platit in plus in cadrul regimurilor speciale pentru comertul online daca depun o cerere in acest sensOperatorii economici care utilizeaza E-Factura pentru relatia B2G nu au obligatia depunerii D084Forta de munca pentru firme va fi imbunatatita cu sprijinul unor centre comunitareTOT ce trebuie sa stii despre utilizarea Sistemului National Electronic pentru platile onlineAplicam termenele de 30 sau 60 zile pentru plata facturilor IMM-urilor?Ultimele articole
E-Factura si E-Transport in 2025. Principalele modificari intrate in vigoare de anul acestaAmnistie fiscala 2024: Contribuabilii trebuie sa depuna cererile pana pe 25 noiembrieAmnistie fiscala 2024. ANAF a publicat Ghidul prin care poti beneficia de facilitatiAmnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriSfaturi de la experti
Intrebare: SRL neplatitor de TVAare in balanta de verificare la 31.10.2025 urmatoarea situatie a veniturilor: - cont 707 = 398.570 lei - cont 709 = 4.850 lei In calculul cifrei de afaceri in vederea stabilirii daca o societate devine...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O persoana fizica are 5 contracte (active) de inchiriere inregistrate la ANAF. Apare obligativitatea inregistrarii la Oficiul National al Registrului Comertului a persoanei fizice? Exista un numar de contracte de la care apare...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA