Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

4 solutii moderne in ajutorul managerilor de institutii publice

22-Apr-2022
1847
4 solutii moderne in ajutorul managerilor de institutii publice

Un manager bun al unei institutii publice este nevoit sa caute mereu solutii inteligente si in interesul primariei si al comunitatii pe care le conduce. El are o responsabilitate foarte mare, atat fata de cetateni, cat si fata de propriii angajati. Fiind manager al unei institutii publice, el trebuie sa puna accentul pe oameni si pe nevoile comunitatii. De asemenea, el trebuie sa aiba o viziune deschisa si sa imprumute de la modelul altor orase europene care au reusit sa se dezvolte. In acest scop, el are nevoie de toate resursele necesare pentru a moderniza institutia si localitatea unde activeaza. Prin urmare, am creat o lista utila de cateva solutii care sa-i ajute pe managerii institutiilor publice sa dezvolte si sa sustina bunul mers al organizatiei:

1. Utilizarea solutiilor software pentru managementul intern al institutiei

Importanta implementarii unei solutii de business inteligence este o idee foarte buna si cruciala pentru un manager care doreste sa supervizeze intreaga activitate a primariei sau institutiei. Prin intermediul aplicatiei software, el poate urmari anumiti indicatori de performanta (KPI), cum ar fi venituri si cheltuieli, impozite pe cladiri, mijloace de transport etc. Totodata, el poate vizualiza in orice moment stadiul operatiunilor pentru a lua in mod rapid si eficient decizii, chiar in timp real.

 

2. Aplicatii online pentru inventarierea anuala

Inventarierea anuala este un proces care trebuie realizat de toate tipurile de organizatii, fie publice, fie private. Managerii institutiilor publice acorda in mod special o atentie sporita inventarierii. Asta si datorita auditului anual foarte riguros la care este supusa orice institutie publica de catre Curtea de Conturi. Si se poate spune ca, in general, managerii din mediul public sunt mai bine informati in legatura cu schimbarile legislative decat cei din privat si stiu ca inventarierea este obligatorie anual, prevazuta in legea contabilitatii. Si in acest sens, ei pot folosi tehnologii noi ce permit usurarea inventarierii bunurilor, folosind coduri QR, import de date din inventarele anterioare. Aceste aplicatii mai pot scoate rapoarte de inventar si permit stocarea datelor in cloud.

3. Aplicatii digitale pentru gestionarea contractelor publice

Acest aplicatii sunt foarte utile, atat pentru manager, cat si pentru angajati, deoarece ajuta institutiile sa faca trecerea de la dosarele cu documente, procesele-verbale si contractele printate la un management performant al contractelor de achizitii publice, acesta fiind punctul cel mai sensibil al oricarei administratii. Prin urmare, orice administratie publica ce deruleaza achizitii publice are nevoie de instrumente moderne prin care sa tina o evidenta clara a contractelor si prin care sa le aiba ordonate cronologic si tematic. Aceste instrumente digitale pot fi accesibile utilizatorilor non-stop si pot furniza managerilor registre anuale de monitorizare a contractelor de achizitii publice. Se pot vizualiza acordurile-cadru, contractele sau comenzile incheiate.

4. Solutii software de pontaj electronic

Un manager orientat spre angajati este atent si la activitatea prestata de acestia, cat muncesc si daca respecta programul. Acest lucru se poate observa foarte usor cu ajutorul unor aplicatii electronice de pontaj. Managerii isi pot indeplini obligatia legala de a monitoriza timpul de lucru al angajatilor intr-o maniera care este conforma cu standardele inspectorilor de munca, precum si cu standardele auditorilor Curtii de Conturi. Dincolo de evidenta timpului de munca, o solutie de pontaj electronic poate arata instant cati angajati sunt la un moment dat in cladire, un aspect foarte important atunci cand vine vorba de asigurarea sanatatii si securitatii in munca.

Acestea sunt doar cateva exemple de solutii moderne de software pe care primariile le pot adopta tocmai pentru a-si usura activitatea si pentru a imbratisa si mai mult digitalizarea mult-discutata si dorita.

Sursa foto: pexels.com
test

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • [CALCUL] Impozit intreprindere individuala si reglementari cheie

    • Intreprinderea individuala (II) este una dintre cele mai accesibile forme de organizare pentru persoanele fizice care doresc sa desfasoare activitati economice in nume propriu. Din punct de vedere fiscal, regimul aplicabil poate varia in functie de modul de impozitare ales: sistem real sau norma de venit. In acest articol, analizam reglementarile esentiale privind taxele, contributiile si obligatiile fiscale ale unei intreprinderi individuale si prezentam modul de calcul al impozitului pe venit...» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Se poate transmite D406 fara a contine date despre stocuri?

    • Incepand cu implementarea Sistemului de raportare SAF-T in Romania, contribuabilii trebuie sa acorde o atentie sporita modului de completare si transmitere a fisierului D406, care cuprinde informatii fiscale esentiale precum: TVA, facturi, inregistrari contabile, stocuri, mijloace fixe etc. Totusi, una dintre cele mai frecvente intrebari in practica vizeaza raportarea stocurilor, mai ales in situatiile in care evidenta gestiunii este tinuta de societate, iar contabilitatea se realizeaza exclusiv...» citeste mai departe aici

  • Formular 230: Ce faci in cazul in care apar erori la completarea Formularului 230

    • Formularul 230 reprezinta un instrument prin care contribuabilii persoane fizice pot redirectiona pana la 3,5% din impozitul pe venitul anual catre o entitate nonprofit, o unitate de cult, etc. Aceasta redirectionare nu presupune un cost suplimentar pentru contribuabil si poate fi o modalitate eficienta de a sprijini cauze sociale, educationale sau religioase. In acest articol explicam ce este Formularul 230, cum se completeaza si depune corect, care este termenul limita pentru anul 2025, precum...» citeste mai departe aici

  • Atentie, comercianti! Apar noi OBLIGATII de la ANPC incepand cu luna mai 2025

    • ANPC impune noi obligatii comerciantilor: afis obligatoriu privind interdictia vanzarii produselor din tutun minorilor, din 11 mai 2025.» citeste mai departe aici

  • Depunere Declaratia Unica. In atentia PFA-urilor care vor sa se asigure voluntar la CASS si CAS

    • In 2025, persoanele fizice autorizate (PFA) care inregistreaza venituri sub plafonul anual stabilit pentru contributiile obligatorii la sanatate (CASS) si pensii (CAS) trebuie sa fie atente la modul in care completeaza Declaratia Unica daca doresc sa isi pastreze calitatea de asigurat in sistemul public. Desi legea prevede contributii obligatorii doar peste anumite plafoane, contribuabilii care vor sa se asigure voluntar fie pentru acces la servicii medicale, fie pentru vechime la pensie....» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Fisa capacitatii de cazare si reglementari cheie

    • In contextul dezvoltarii accelerate a turismului local si a numarului tot mai mare de persoane fizice care inchiriaza camere in scop turistic, fisa capacitatii de cazare a devenit un document esential pentru evidentierea activitatii si conformarea fiscala. Aceasta fisa nu doar ca ofera o imagine clara asupra numarului de camere inchiriate si a veniturilor estimate, dar este si un instrument de baza pentru stabilirea corecta a normelor de venit si, implicit, a obligatiilor fiscale. Iar in...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016