Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Un manager bun al unei institutii publice este nevoit sa caute mereu solutii inteligente si in interesul primariei si al comunitatii pe care le conduce. El are o responsabilitate foarte mare, atat fata de cetateni, cat si fata de propriii angajati. Fiind manager al unei institutii publice, el trebuie sa puna accentul pe oameni si pe nevoile comunitatii. De asemenea, el trebuie sa aiba o viziune deschisa si sa imprumute de la modelul altor orase europene care au reusit sa se dezvolte. In acest scop, el are nevoie de toate resursele necesare pentru a moderniza institutia si localitatea unde activeaza. Prin urmare, am creat o lista utila de cateva solutii care sa-i ajute pe managerii institutiilor publice sa dezvolte si sa sustina bunul mers al organizatiei:
1. Utilizarea solutiilor software pentru managementul intern al institutiei
Importanta implementarii unei solutii de business inteligence este o idee foarte buna si cruciala pentru un manager care doreste sa supervizeze intreaga activitate a primariei sau institutiei. Prin intermediul aplicatiei software, el poate urmari anumiti indicatori de performanta (KPI), cum ar fi venituri si cheltuieli, impozite pe cladiri, mijloace de transport etc. Totodata, el poate vizualiza in orice moment stadiul operatiunilor pentru a lua in mod rapid si eficient decizii, chiar in timp real.
2. Aplicatii online pentru inventarierea anuala
Inventarierea anuala este un proces care trebuie realizat de toate tipurile de organizatii, fie publice, fie private. Managerii institutiilor publice acorda in mod special o atentie sporita inventarierii. Asta si datorita auditului anual foarte riguros la care este supusa orice institutie publica de catre Curtea de Conturi. Si se poate spune ca, in general, managerii din mediul public sunt mai bine informati in legatura cu schimbarile legislative decat cei din privat si stiu ca inventarierea este obligatorie anual, prevazuta in legea contabilitatii. Si in acest sens, ei pot folosi tehnologii noi ce permit usurarea inventarierii bunurilor, folosind coduri QR, import de date din inventarele anterioare. Aceste aplicatii mai pot scoate rapoarte de inventar si permit stocarea datelor in cloud.
3. Aplicatii digitale pentru gestionarea contractelor publice
Acest aplicatii sunt foarte utile, atat pentru manager, cat si pentru angajati, deoarece ajuta institutiile sa faca trecerea de la dosarele cu documente, procesele-verbale si contractele printate la un management performant al contractelor de achizitii publice, acesta fiind punctul cel mai sensibil al oricarei administratii. Prin urmare, orice administratie publica ce deruleaza achizitii publice are nevoie de instrumente moderne prin care sa tina o evidenta clara a contractelor si prin care sa le aiba ordonate cronologic si tematic. Aceste instrumente digitale pot fi accesibile utilizatorilor non-stop si pot furniza managerilor registre anuale de monitorizare a contractelor de achizitii publice. Se pot vizualiza acordurile-cadru, contractele sau comenzile incheiate.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
4. Solutii software de pontaj electronic
Un manager orientat spre angajati este atent si la activitatea prestata de acestia, cat muncesc si daca respecta programul. Acest lucru se poate observa foarte usor cu ajutorul unor aplicatii electronice de pontaj. Managerii isi pot indeplini obligatia legala de a monitoriza timpul de lucru al angajatilor intr-o maniera care este conforma cu standardele inspectorilor de munca, precum si cu standardele auditorilor Curtii de Conturi. Dincolo de evidenta timpului de munca, o solutie de pontaj electronic poate arata instant cati angajati sunt la un moment dat in cladire, un aspect foarte important atunci cand vine vorba de asigurarea sanatatii si securitatii in munca.
Acestea sunt doar cateva exemple de solutii moderne de software pe care primariile le pot adopta tocmai pentru a-si usura activitatea si pentru a imbratisa si mai mult digitalizarea mult-discutata si dorita.
Sursa foto: pexels.com
test
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
Articole similare
Venituri din drepturi de autor. Ce tip de contract se poate incheia si ce mod de calcul se aplica?Codul fiscal se modifica. Taxa de solidaritate, forma ascunsa si majorataCheltuieli servicii externe: Deductibilitatea la calculul impozitului pe profitMicrointreprinderi: Masuri fiscale de ultima ora pentru 2022-2023 si interpretarea modificarilor RADICALE aduse de OG 16/2022Reuniunea administratiilor fiscale G28 din UE a avut loc la BucurestiUltimele articole
Start Up Nation 2024. A fost aprobat programul care acorda pana la 50.000 euro pentru stimularea micilor afaceriIn ce conditii pot incheia firmele contracte de mandat pentru a pastra regimul microintreprinderiiTrecere de la impozit pe profit la impozit micro in 2025. ConditiiLegea privind stabilirea salariilor minime europene, aprobata de GuvernE-Factura. Cum se aplica amenzile pentru netransmiterea facturilor in 5 zile calendaristice incepand cu 1.07.2024?Articole similare
OPANAF 987/2020: Noi modificari asupra unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscaleDeclaratia 112 - Ghid Complet: Obligatii, Sanctiuni si ModelOUG 41/2016 obliga institutiile publice sa primeasca si copii electronice pentru diverse acte, inclusiv cartea de identitateLivrare catre persoane juridice. Cum procedam cand emitem factura si chitanta?Unele propuneri privind dimensiunea impozitului pe cladiri si a impozitului pe terenUltimele articole
Amnistie fiscala 2024: Procedura pe care trebuie sa o urmeze datornicii, conform Ordinului 5521/2024OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuriDeclaratia 040. Termen depunere si instructiuni de completareProiect: Procedura de aplicare a amnistiei introduse prin OUG 107/2024Este OFICIAL! Amnistia fiscala a intrat in vigoare prin OUG 107/2024. Cum beneficiezi de masuraSfaturi de la experti
Vanzare cladire societate in faliment
Intrebare: O firma aflata in faliment vinde prin licitatie o cladire achizitionata in anul 2004 cu TVA dedectibila la care s-au efectuat lucrari de modernizare in anul 2008 peste 20% din valoarea cladirii. Intrebarea este ce regim de TVA va...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Obligativitate transmitere factura prin RO e-Factura
Intrebare: Va rog sa-mi comunicati daca incepand cu anul 2024 facturile pentru livrarile intracomunitare de bunuri si prestarile intracomunitare de servicii se transmit in E-FACTURA.
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2024Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2024Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2024Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2024Legislatie TVA