Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare

08-Mar-2011
3092
Prin proiectul de act normativ se doreste crearea cadrului legal pentru reglementarea posibilitatii de colaborare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu alte autoritati sau institutii publice in vederea indeplinirii atributiilor stabilite, potrivit legii, in competenta acestora, inclusiv posibilitatea asocierii sau colaborarii cu autoritatile administratiei publice locale in vederea realizarii unor lucrari sau servicii publice pentru satisfacerea unui interes national, judetean sau local.

Aceasta reglementare va permite ca, in baza unor prevederi legale emise in acest scop, colaborarea interinstitutionala sa se desfasoare in conditii de reciprocitate.

Intrucat in cuprinsul art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 445/2001 se precizeaza ca suma de 16.000.930,28 USD urmeaza acelasi regim juridic de recuperare ca si suma de 507.300.000 USD prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.72/1997, fara sa faca trimitere expresa si la utilizarea sumei respective, pot aparea interpretari in sensul ca modul de utilizare al sumei in discutie nu s-ar incadra in sintagma generala ?regim juridic de recuperare?.

Prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere si virata in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor, iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor, prin prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine ulterior faptului generator de taxa, respectiv la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari.

Puteti citi mai jos textul integral al proiectului de ordonanta de urgenta

ORDONANTA DE URGENŢA A GUVERNULUI
privind completarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar precum si stabilirea unor masuri financiare

Avand in vedere solicitarile unitatilor administrative-teritoriale, prin reprezentantii acestora, privind tiparirea, in conditii de securitate si eficienta a actelor administrativ-fiscale destinate colectarii impozitelor si taxelor locale, precum si a oricaror altor venituri datorate bugetelor locale,

Avand in vedere necesitatea participarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin Unitatea de Imprimare Rapida, la tiparirea si implicuirea credentialelor (set de informatii destinat accesarii si utilizarii functionalitatilor SNEP) solicitate operatorului SNEP de institutiile publice participante la Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar (Hotararea Guvernului nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar, si Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al administratiei si internelor si al finantelor publice nr. 168/14/95/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul national electronic de plata
online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar),

Tinand cont de existenta capacitatii disponibile a Unitatii de Imprimare Rapida de prelucrare, prin organizarea activitatii in schimburi, care va conduce la reducerea costurilor.

Intrucat se impune precizarea expresa, fara echivoc, a modului de utilizare a sumei de 50.813.589,74 lei, reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii care a fost recuperata in baza Legii nr. 445/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, conform procedurii reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru produse petroliere si tinand seama de imposibilitatea utilizarii sumelor incasate incepand cu data de 22.10.2010 pana in data de 21.12.2010 in contul curent general al trezoreriei statului cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor , iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor se impune necesitatea stabilirii exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari

Avand in vedere ca elementele prezentate mai sus constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I ? Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 624 din 31 august 2003, Partea I, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
La art. 19, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
"( 11) Agentia va putea colabora cu alte autoritati sau institutii publice pentru imprimarea si transmiterea centralizata a corespondentei acestora, in vederea realizarii atributiilor ce intra in competenta acestora, potrivit legii. "
"( 12) Costurile aferente se suporta de catre autoritatile sau institutiile beneficiare. Sumele obtinute se fac venit la bugetul de stat."

Art. II ? Suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Art. III. Prin derogare de la prevederile art. 1342 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru prestarile de servicii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, efectuate de prestatorii de servicii prevazuti la art. 4 din aceeasi ordonanta de urgenta, exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine la data incasarii de catre prestatori a contravalorii serviciilor prestate.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Bucuresti
Nr. ........../.........2011

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016