Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare

08-Mar-2011
1829
Prin proiectul de act normativ se doreste crearea cadrului legal pentru reglementarea posibilitatii de colaborare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu alte autoritati sau institutii publice in vederea indeplinirii atributiilor stabilite, potrivit legii, in competenta acestora, inclusiv posibilitatea asocierii sau colaborarii cu autoritatile administratiei publice locale in vederea realizarii unor lucrari sau servicii publice pentru satisfacerea unui interes national, judetean sau local.

Aceasta reglementare va permite ca, in baza unor prevederi legale emise in acest scop, colaborarea interinstitutionala sa se desfasoare in conditii de reciprocitate.

Intrucat in cuprinsul art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 445/2001 se precizeaza ca suma de 16.000.930,28 USD urmeaza acelasi regim juridic de recuperare ca si suma de 507.300.000 USD prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.72/1997, fara sa faca trimitere expresa si la utilizarea sumei respective, pot aparea interpretari in sensul ca modul de utilizare al sumei in discutie nu s-ar incadra in sintagma generala ?regim juridic de recuperare?.

Prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere si virata in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor, iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor, prin prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine ulterior faptului generator de taxa, respectiv la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari.
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Imprumuturi, dobanzi si decontari cu asociatii
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii

Puteti citi mai jos textul integral al proiectului de ordonanta de urgenta

ORDONANTA DE URGENŢA A GUVERNULUI
privind completarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar precum si stabilirea unor masuri financiare

Avand in vedere solicitarile unitatilor administrative-teritoriale, prin reprezentantii acestora, privind tiparirea, in conditii de securitate si eficienta a actelor administrativ-fiscale destinate colectarii impozitelor si taxelor locale, precum si a oricaror altor venituri datorate bugetelor locale,

Avand in vedere necesitatea participarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin Unitatea de Imprimare Rapida, la tiparirea si implicuirea credentialelor (set de informatii destinat accesarii si utilizarii functionalitatilor SNEP) solicitate operatorului SNEP de institutiile publice participante la Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar (Hotararea Guvernului nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar, si Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al administratiei si internelor si al finantelor publice nr. 168/14/95/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul national electronic de plata
online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar),

Tinand cont de existenta capacitatii disponibile a Unitatii de Imprimare Rapida de prelucrare, prin organizarea activitatii in schimburi, care va conduce la reducerea costurilor.

Intrucat se impune precizarea expresa, fara echivoc, a modului de utilizare a sumei de 50.813.589,74 lei, reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii care a fost recuperata in baza Legii nr. 445/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, conform procedurii reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru produse petroliere si tinand seama de imposibilitatea utilizarii sumelor incasate incepand cu data de 22.10.2010 pana in data de 21.12.2010 in contul curent general al trezoreriei statului cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor , iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor se impune necesitatea stabilirii exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari

Avand in vedere ca elementele prezentate mai sus constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I ? Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 624 din 31 august 2003, Partea I, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
La art. 19, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
"( 11) Agentia va putea colabora cu alte autoritati sau institutii publice pentru imprimarea si transmiterea centralizata a corespondentei acestora, in vederea realizarii atributiilor ce intra in competenta acestora, potrivit legii. "
"( 12) Costurile aferente se suporta de catre autoritatile sau institutiile beneficiare. Sumele obtinute se fac venit la bugetul de stat."

Art. II ? Suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Art. III. Prin derogare de la prevederile art. 1342 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru prestarile de servicii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, efectuate de prestatorii de servicii prevazuti la art. 4 din aceeasi ordonanta de urgenta, exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine la data incasarii de catre prestatori a contravalorii serviciilor prestate.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Bucuresti
Nr. ........../.........2011

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2927/2017: Explicatii privind procedura de aprobare a transferului sumelor din contul de TVA
    • Prin OANAF 2.927/2017 publicat in MOF nr. 813 din 13 octombrie 2017 a aprobata Procedura de transfer a sumelor din contul de TVA. Concret, este vorba de transferul urmatoarelor sume din contul de TVA in contul curent al persoanei impozabile: 1. sume rezultate ca urmare a unor corectii in urma unor erori materiale in procesul de plata, pentru care restituirea se efectueaza intr-un alt cont decat un cont de TVA; 2. sume rezultate ca urmare a corectarii facturilor sau ca urmare a ajustarii bazei de...» citeste mai departe aici

  • Diferente favorabile de curs valutar. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect o societate comerciala care in 2017 este platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. In trimestrul II 2017 a avut diferente nete favorabile de curs pe care nu le-a impozitat conform Codului fiscal. In trimestrul IV realizeaza venituri mai mari de 500.000 euro si trece la impozit pe profit. Vom vedea ce se intampla cu diferenta neta favorabila de curs din trimestrul II neimpozitata. Iata raspunsul specialistului: In situatia expusa nu trebuie...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 octombrie 2017
    •  ANAF a publicat un nou buletin informativ, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, in care a inclus noutatile legislative cu incidenta fiscala din perioada 9-15 octombrie 2017. 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.68/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Actualizarea Normelor metodologice de aplicare a ordonantei privind utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale
    • Normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale ar putea fi actualizate, potrivit unui proiect legislativ pus in dezbatere publica de Ministerul Finantelor Publice (MFP). Proiectul de hotarare vizeaza corelarea normelor de aplicare a OUG nr. 28/1999 cu prevederile ordonantei, avand in vedere modificarile pe care le-a suferit actul normativ, se mentioneaza in nota de fundamentare ce insoteste propunerea...» citeste mai departe aici

  • EY Romania considera Split TVA departe de a fi perfect si cere eliminarea aplicarii obligatorii a acestuia
    • Aplicarea obligatorie a platii defalcate a TVA trebuie eliminata, fiind vorba despre un sistem care este departe de a fi perfect, atrag atentia reprezentantii EY Romania, intr-un comunicat de presa recent. "Sistemul de plata defalcata a TVA este departe de a fi perfect, dar in momentul de fata este in vigoare. Exista in prezent discutii pentru modificarea lui, in sensul aplicarii doar in cazul firmelor care intra in insolventa, in faliment sau cu 'istoric fiscal incoerent'. EY Romania...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"