Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare

08-Mar-2011
1762
Prin proiectul de act normativ se doreste crearea cadrului legal pentru reglementarea posibilitatii de colaborare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu alte autoritati sau institutii publice in vederea indeplinirii atributiilor stabilite, potrivit legii, in competenta acestora, inclusiv posibilitatea asocierii sau colaborarii cu autoritatile administratiei publice locale in vederea realizarii unor lucrari sau servicii publice pentru satisfacerea unui interes national, judetean sau local.

Aceasta reglementare va permite ca, in baza unor prevederi legale emise in acest scop, colaborarea interinstitutionala sa se desfasoare in conditii de reciprocitate.

Intrucat in cuprinsul art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 445/2001 se precizeaza ca suma de 16.000.930,28 USD urmeaza acelasi regim juridic de recuperare ca si suma de 507.300.000 USD prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.72/1997, fara sa faca trimitere expresa si la utilizarea sumei respective, pot aparea interpretari in sensul ca modul de utilizare al sumei in discutie nu s-ar incadra in sintagma generala ?regim juridic de recuperare?.

Prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere si virata in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor, iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor, prin prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine ulterior faptului generator de taxa, respectiv la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari.
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Rambursarea si restituirea TVA
Rambursarea si restituirea TVA
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

Puteti citi mai jos textul integral al proiectului de ordonanta de urgenta

ORDONANTA DE URGENŢA A GUVERNULUI
privind completarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar precum si stabilirea unor masuri financiare

Avand in vedere solicitarile unitatilor administrative-teritoriale, prin reprezentantii acestora, privind tiparirea, in conditii de securitate si eficienta a actelor administrativ-fiscale destinate colectarii impozitelor si taxelor locale, precum si a oricaror altor venituri datorate bugetelor locale,

Avand in vedere necesitatea participarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin Unitatea de Imprimare Rapida, la tiparirea si implicuirea credentialelor (set de informatii destinat accesarii si utilizarii functionalitatilor SNEP) solicitate operatorului SNEP de institutiile publice participante la Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar (Hotararea Guvernului nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar, si Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al administratiei si internelor si al finantelor publice nr. 168/14/95/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul national electronic de plata
online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar),

Tinand cont de existenta capacitatii disponibile a Unitatii de Imprimare Rapida de prelucrare, prin organizarea activitatii in schimburi, care va conduce la reducerea costurilor.

Intrucat se impune precizarea expresa, fara echivoc, a modului de utilizare a sumei de 50.813.589,74 lei, reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii care a fost recuperata in baza Legii nr. 445/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, conform procedurii reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru produse petroliere si tinand seama de imposibilitatea utilizarii sumelor incasate incepand cu data de 22.10.2010 pana in data de 21.12.2010 in contul curent general al trezoreriei statului cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor , iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor se impune necesitatea stabilirii exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari

Avand in vedere ca elementele prezentate mai sus constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I ? Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 624 din 31 august 2003, Partea I, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
La art. 19, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
"( 11) Agentia va putea colabora cu alte autoritati sau institutii publice pentru imprimarea si transmiterea centralizata a corespondentei acestora, in vederea realizarii atributiilor ce intra in competenta acestora, potrivit legii. "
"( 12) Costurile aferente se suporta de catre autoritatile sau institutiile beneficiare. Sumele obtinute se fac venit la bugetul de stat."

Art. II ? Suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Art. III. Prin derogare de la prevederile art. 1342 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru prestarile de servicii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, efectuate de prestatorii de servicii prevazuti la art. 4 din aceeasi ordonanta de urgenta, exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine la data incasarii de catre prestatori a contravalorii serviciilor prestate.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Bucuresti
Nr. ........../.........2011

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi conditii pentru scutirea programatorilor de la plata impozitului pe venit. Analiza zilei
    • In Monitorul Oficial nr. 468 din data de 22 iunie 2017a fost publicat un nou Ordin al ministrul comunicatiilor si societatii informationale, ministrul educatiei nationale, ministrul muncii si justitiei sociale si ministrul finantelor publice cu privire la scutirea de la plata impozitului pe venit pentru activitatea de creatie de programe pentru calculator. Potrivit Codului fiscal persoanele fizice sunt scutite de la plata impozitului pe venit pentru veniturile realizate din venituri din salarii...» citeste mai departe aici

  • Bancabilitatea IMM-urilor trebuie vazuta din perspectiva unui antreprenor, nu a unui bancher
    • Florin Jianu, reprezentant al Consiliului National pentru intreprinderile Private Mici si Mijlocii (CNIPMMR) si fost ministru pentru Mediul de Afaceri, este de parere ca bancabilitatea IMM-urilor ar trebui privita din punctul de vedere al unui antreprenor, nu al unui bancher. De asemenea, in opinia acestuia, potrivit Agerpres, in cazul in care 8 din 10 antreprenori nu apeleaza la un credit bancar, inseamna ca felul in care sunt construite instrumentele bancare nu sunt in acord cu nevoile...» citeste mai departe aici

  • Reglementari privind facturarea. Reguli de facturare, continut obligatoriu si termene de emitere
    • Reguli de facturare Ca regula generala, pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii se considera a fi in Romania facturarea se efectueaza in conformitate cu prevederile art. 319 din Codul fiscal.Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii pentru care locul livrarii, respectiv prestarii nu se considera a fi in Romania facturarea face obiectul normelor aplicabile in statele membre in care are loc livrarea de bunuri/prestarea de...» citeste mai departe aici

  • Achizitie bunuri in folosul personal de catre administrator. Care e regimul fiscal?
    • In analiza urmatoare, avem situatia in care administratorul unei firme platitoare de 3% impozit achizitioneaza de pe un site o serie de articole vestimentare. Vom vedea cum se pot trata din punct de vedere fiscal si contabil corect aceste facturi, cu mentiunea ca momentan sunt inregistrate pe cheltuieli nedeductibile, iar TVA-ul inclus in cheltuiala nu e dedus. Din punct de vedere fiscal achizitiile in folosul personal al administratorului reprezinta venituri de natura impozabila pentru acesta...» citeste mai departe aici

  • Contracte de inchiriere incheiate cu persoane fizice si achizitie autoturime. Ce declaram in D 394?
    • Prin randurile urmatoare, stabilim daca se declara in cartusul D "Achizitii" aferent declaratiei D394 contractele de inchiriere incheiate cu persoane fizice unde societatea are calitatea de chirias si contractele de instrainare - dobindire a unui mijloc de transport incheiate cu persoana fizica. Potrivit instructiunilor de completare ale formularului 394, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA in Romania conform art. 316 depun aceasta declaratie pentru orice operatiune taxabila in...» citeste mai departe aici

  • Anunt important privind incheierea de conventii de colaborare cu institutii de credit
    • In vederea derularii Programul Start–up Nation aprobat ca shema de minimis prin Ordinul Ministrului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat cu nr 692/06.06.2017, Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat intentioneaza sa incheie conventii de colaborare cu institutii de credit. Institutiile de credit interesate de incheierea acestor conventii sunt invitate sa transmita pana la data de 03.07.2017, ora 16.00, oferta de parteneriat privind colaborarea in vederea...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Taxele si Impozitele s-au modificat in 2017!

Cititi toate schimbarile din Noul Cod Fiscal
care se aplica anul acesta!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!


© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.