Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordonanta care imbunatateste absorbtia fondurilor europene

19-Apr-2013
2095
Va informam ca in sedinta de Guvern de miercuri, 10 aprilie 2013, a fost adoptata Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea OUG 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si adoptarea unor masuri financiare pentru cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene.

Ordonanta de Urgenta adoptata de Guvern vizeaza modificarea cadrului legislativ in vederea adoptarii unor masuri adecvate care sa permita un flux de numerar astfel incat sa se asigure necesarul de fonduri la nivelul Autoritatii de certificare si plata/Autoritatilor de management pentru efectuarea platilor intr-un termen cat mai scurt cu rezultat in includerea acestora in Declaratii lunare de Cheltuieli catre C.E.

Astfel, se instituie posibilitatea de a aloca temporar in anul 2013 sumele din venituri din privatizare in lei si valuta inregistrate in contul general al Trezoreriei Statului si contul Ministerului Finantelor Publice deschis la Banca Nationala a Romaniei.

De asemenea, se impune completarea cadrului general privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta - OUG nr. 64/2009 si inserarea unui nou mecanism, acela al decontarii cererii de plata.

Acest mecanism se aplica numai beneficiarilor care au calitatea de ordonator de credite ai bugetului local si care se gasesc in imposibilitatea de a achita facturile pentru servicii/bunuri/executie lucrari receptionate, acceptate la plata. Beneficiarul va depune la Organismul Intermediar/Autoritatea de Management, care decide sa utilizeze mecanismul cererii de plata, cererea de plata si documentele justificative aferente acesteia.

Dupa efectuarea verificarilor cererii de plata, Autoritatea de Management va transfera beneficiarului valoarea cheltuielilor rambursabile si a taxei pe valoarea adaugata aferenta acestora. Beneficiarul va efectua plata reprezentand valoarea contributiei proprii si a cheltuielilor neeligibile din surse proprii in aceeasi zi cu plata fondurilor transferate de Autoritatea de Management.

Dupa realizarea acestor demersuri, beneficiarul este obligat sa depuna o cerere de rambursare in care sunt incluse facturile decontate prin cererea de plata.

Autoritatile de Management care decid utilizarea acestui mecanism vor emite instructiuni referitoare la modul in care se depun cererile de plata, precum si actele care insotesc aceste cereri.

Ministrul Fondurilor Europene, Eugen Teodorovici, declara saptamana trecuta ca "Este pentru prima data cand sistemul incepe sa lucreze in favoarea beneficiarilor din categoria primariilor si agentiilor de dezvoltare intercomunitara. Guvernul Romaniei a aprobat actul normativ care asigura decontarea facturilor pe care le au acesti beneficiari din fonduri de la Trezoreria Statului, iar in acest fel sunt sprijinite in mod real comunitatile locale.

Acestea inregistreaza restante in valoare de peste 300 de milioane de lei, iar statul va deconta aceste cheltuieli, urmand ca ulterior sumele sa fie rambursate de Comisia Europeana. Suplimentar, masura va fi mai mult decat benefica si pentru firmele care sunt afectate de incasarea cu intarziere a facturilor emise catre acesti beneficiari".

Ordonanta de Urgenta pentru modificarea si completarea OUG 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si adoptarea unor masuri financiare pentru cresterea gradului de absorbtie a fondurilor europene va intra in vigoare dupa publicarea sa in Monitorul Oficial al Romaniei.


Sursa: Ministerul Fondurilor Europene
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordonanta care imbunatateste absorbtia fondurilor europene":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OFICIAL: Noua procedura de inregistrare a contractele de chirie in 2019!
    • Noua procedura de inregistrare a Contractelor de inchiriere la organele fiscale a fost, in sfarsit, publicata in Monitorul Oficial! Astfel, contractele pot fi din nou inscrise la ANAF, inclusiv online. Desi luand in considerare modificarile Normelor Codului Fiscal din prima parte a anului 2018 rezulta ca nu mai este necesara inregistrarea contractelor la ANAF, cu doua luni inainte de finalul lui 2018, ANAF-ul a pregatit un nou Ordin pentru stabilirea unei noi proceduri de inregistrare a...» citeste mai departe aici

  • Scoaterea din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani
    • In acest studiu de caz vom vorbi despre scoatere din evidenta a unor creante mai vechi de 5 ani, plecand de la urmatorul caz: "Am preluat o creanta de la o alta firma, pe care am inregistrat-o in 461, creanta este mai veche de 5 ani. In momentul de fata firma este lichidata, avem sentinta judecatoreasca. Va rugam se ne spuneti ce inregistrari contabile trebuie sa facem". Raspunsul specialistului Creantele aferente clientilor neincasati reprezinta creante prescrise in cazul in care acestea sunt...» citeste mai departe aici

  • MFP modifica Legea contabilitatii si Legea societatilor (proiect de Ordonanta)
    • Ministerul Finantelor Publice a pus in Transparenta decizionala un proiect de Ordonanta prin care se propun o serie de masuri de reducere a fenomenului de decapitalizare a societatilor din sectorul nefinanciar. Astfel, se vor modifica si completa Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Legea societatilor nr. 31/1990. Proiectul de Ordonanta implemeneaza o serie de prevederi privind imbunatatirea cadrului legal reprezentat de legea societatilor si legea contabilitatii, dat fiind ca analizele din...» citeste mai departe aici

  • Distribuirea sumelor platite de contribuabili in contul unic
    • Care este explicatia sumelor care apar intr-o fisa pe platitor de la ANAF, in conditiile in care plata contributiilor sociale se face cu un singur OP? In fisa pe platitor apar: 9909 Venituri ale bugetului Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, incasate in contul unic, in curs de distribuire 9908 Sume incasate pentru bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, in curs de distribuire 9904...» citeste mai departe aici

  • Noile plafoane privind infiintarea popririi (OPANAF nr. 2098/2019)
    • ANAF, prin intermediul Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice (DGRFP) Ploiesti, a remis un comunicat de presa prin care informeaza asupra noilor plafoane de infiintare a popririi, in cazul debitorilor care nu si-au manifestat intentia de mediere. ANAF evalueaza obligatiile restante ale debitorilor pentru care au fost comunicate somatii, dar care, la randul lor, nu au trimis notificari privind intentia de mediere. Evaluarea obligatiilor restante este necesara pentru emiterea adresei de...» citeste mai departe aici

  • Sanctiuni aplicabile agentilor economice care nu detin/utilizeaza casa de marcat conform noii legislatii (speta ANAF)
    • Despre obligativitatea dotarii si utilizarii noilor case de marcat s-a tot discutat in ultima perioada, atat pe acest site, cat si pe site-ul ANAF sau pe pagina de Facebook a institutiei. Astazi, insa, vom aborda acest subiect din perspectiva sanctiunilor pe care le risca operatorii economici care nu indeplinesc obligatiile legale privind dotarea cu noile AMEF. “Ce sanctiune va primi un agent economic care nu are casa de marcat fiscala conforma cu noua legislatie?”, a intrebat un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016