Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR sustine initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia

15-Oct-2015
1389

Ordonanta de Urgenta care anuleaza facilitatile fiscale pentru plata obligatiilor datorate de contribuabili bugetului general consolidat a fost aprobata la 14 octombrie. In aceasta privinta, CNIPMMR vine cu unele completari pe care le regasiti mai jos.



Puteti consulta aici Ordonanta de Urgenta care anuleaza facilitatile fiscale!

Astfel, CNIPMMR sustinere initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia.

I. Initiativa M.F.P. DE acordare a unor facilitati

In scopul stimularii achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la buget si maximizarea incasarilor bugetare, Ministerul Finantelor Publice a initiat un proiect de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale, propunand instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale, constand in anularea penalitatilor de intarziere, cu mentinerea altor obligatii, astfel:

1. Pentru obligatiile de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare organ fiscal central, penalitatile de intarziere aferente acestora se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- toate obligatiile de plata principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- dobanzile aferente obligatiilor de plata prevazute la lit. a) stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;

- sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala;

- sunt stinse, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, prin orice modalitate prevazuta de lege, toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv;

- contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;

- contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.


2. Penalitatile de intarziere aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- declaratia rectificativa este depusa pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- toate obligatiile de plata principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 31 martie 2016, inclusiv;

- sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. b) - f).


3. Penalitatile de intarziere datorate si nestinse la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la aceasta data si stinse pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- dobanzile aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

 

4. Penalitatile de intarziere aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale inceputa anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se anuleaza daca toate diferentele de obligatii de plata principale si dobanzile aferente acestora, individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala. In acest caz, cererea de anulare a penalitatilor de intarziere se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

In situatia inspectiilor fiscale ce urmeaza a incepe dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in scopul acordarii anularii prevazuta la art. 2, organele fiscale iau in considerare declaratiile rectificative depuse de contribuabili in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Contribuabilii care intentioneaza sa beneficieze de anularea penalitatilor de intarziere pot notifica oricand, pana la depunerea cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, organul fiscal competent. Cererea de anulare a penalitatilor de intarziere se solutioneaza prin decizie de anulare a penalitatilor de intarziere sau, dupa caz, decizie de respingere a cererii de anulare.

Prevederile ordonantei de urgenta nu se aplica:


- pentru obligatiile de plata rezultate din raporturi juridice contractuale si nu reprezinta conditie pentru acordarea anularii penalitatilor de intarziere, potrivit prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului prevazute la art. 1 alin. (4) din Codul de procedura fiscala;

- pentru contribuabilii aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.


Prevederile sunt aplicabile si pentru o cota de 50% din majorarile de intarziere datorate de contribuabili pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 39/2010 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 278 din 28 aprilie 2010.

In cazul obligatiilor de plata datorate bugetelor locale, prevederile Ordonantei de urgenta se aplica daca consiliul local stabileste, prin hotarare, aplicarea acestor prevederi, caz in care anularea vizeaza o cota de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate de intarziere.

II. Pozitia CNIPMMR privind proiectului de O.U.G initiat de M.F.P.

CNIPMMR sustine scopul declarat al Proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale initiat de Ministerul Finantelor Publice, de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate si care nu au fost in masura sa acceseze o esalonare la plata obligatiilor fiscale restante.

Platile intarziate in contractele de achizitie publica si in contractele intre profesionisti, determina adesea intarzieri subsecvente, in plata furnizorilor si salariatilor, inclusiv a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale. Pentru IMM-urile afectate de platile intarziate este justificata instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale, constand in anularea penalitatilor de intarziere.

III. CNIPMMR solicita completarea Proiectului de O.U.G. cu un nou articol referitor la intarzierile datorate de autoritatile competente in gestionarea fondurilor europene

CNIPMMR solicita completarea proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale cu un articol referitor la intarzierile datorate de autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, cu care au fost incheiate contractele de finantare, situatie omisa de initiator si care necesita de asemenea, masuri urgente de rezolvare, pentru asigurarea conditiilor necesare absorbtiei a miliarde de euro.

Platile intarziate in contractele de finantare incheiate cu autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene afecteaza grav competitivitatea, rentabilitatea si viabilitatea intreprinderilor si genereaza dificultati majore ONG-urilor, deoarece:


>>> genereaza costuri suplimentare semnificative pentru persoanele juridice creditoare si complica gestiunea financiara a acestora, fiind nefasta pentru fluxul de lichiditati, mai ales in perioadele de acces limitat sau costisitor, adaugand costuri bancare importante, reducand oportunitatile de investitii si sporind incertitudinea pentru multe intreprinderi creditoare, in principal IMM-uri;

>>> determina intarzieri subsecvente, in plata furnizorilor si salariatilor (cu efecte sociale negative semnificative), a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale (cu efecte negative asupra incasarii veniturilor publice), dar si cu blocarea accesului la finantare al intreprinderilor (de exemplu, intarzierea platii impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetele asigurarilor sociale cauzate de neincasarea la termen a facturilor limiteaza accesul la masurile de ajutor de stat si la programele cu finantare din fonduri structurale);

>>> sunt raspunzatoare de falimentul unor intreprinderi in mod normal viabile, putand declansa chiar si o serie de falimente consecutive de-a lungul lantului de aprovizionare, cu efecte negative semnificative in plan economic si social;

>>> descurajeaza operatorii economici sa participe la procedurile de achizitii cu finantare din fonduri structurale, ceea ce nu numai ca produce perturbari in domeniul concurentei si submineaza functionarea pietei, dar reduce si capacitatea autoritatilor publice de a asigura o utilizare eficienta a fondurilor publice, de a obtine cel mai bun randament pentru banii europeni.


Pentru aceste considerente, CNIPMMR solicita completarea proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale cu urmatoarele prevederi:

"Art. 6 1 - (1) Pentru obligatiile de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, penalitatile de intarziere si dobanzile aferente acestora se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- contribuabilii respectivi au de incasat sume de bani restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene cu care au fost incheiate contractele de finantare;

- contribuabilii mentionati la lit. a) au solicitat anularea penalitatilor de intarziere si dobanzilor aferente la ANAF, pana la data de 31 martie 2016, inclusiv.


(2) Penalitatile de intarziere si dobanzile aferente acestora care se anuleaza nu pot depasi suma de incasat de la autoritatile competente”.
Platile intarziate in contractele de finantare incheiate cu autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene genereaza intarzieri in plata impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale, cu majorarile si penalitati de intarziere pentru beneficiarii de finantari, cu consecinta blocarii conturilor acestora si cu perturbarea grava a activitatii lor, in conditiile in care:


- se calculeaza majorari si penalitati de intarziere pentru beneficiarii de finantari fara sa existe vina lor, pentru nerespectarea termenelor de decontare de catre autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene;

- nu se asigura absorbtia fondurilor structurale, cu consecinta pierderii lor;

- se descurajeaza depunerea de noi proiecte;

- nu se valorifica de bugetul de stat constituirea si incasarea veniturilor care ar rezulta din absorbtia fondurilor structurale.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR sustine initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscall

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Certificate de rezidenta fiscale 2019 pentru Google, Facebook, LinkedIn si Twitter
    • Update 2019 pentru mai multe certificate de rezidenta fiscala: Mai jos regasiti certificatele de rezidenta fiscala pentru Google si Facebook prin care se certifica faptul ca aceste companii sunt platitori de impozite in Irlanda si astfel cei care lucreaza cu ele nu trebuie sa retina impozitul aferent activitatilor comerciale realizate impreuna. Aici este certificatul de rezidenta fiscala de la Google pentru anul 2019: Google AdWords Romania- Romania Double Taxation Agreement...» citeste mai departe aici

  • Formularul 112. Verificare stare declaratie dupa transmiterea online
    • Intrebare: Cum poate fi recuperata recipisa pentru o declaratie 112, cand din neglijenta nu a fost pastrat numarul de inregistrare al declaratiei respective? UPDATE 22.02.2019 Vizualizare documente Verificarea recipiselor pe https://www.anaf.ro/StareD112/ se poate face doar pentru ultimile 200 de declaratii depuse. Dupa fiecare grup de 200 de declaratii depuse trebuie sa asteptati prelucrarea acestora si sa descarcati recipisele. Introduceti indexul/respectiv numarul de inregistrare si CIF-ul...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 094 actualizata la zi - 2019
    • Formularul 094 reprezinta Declaratia privind cifra de afaceri pentru persoanele impozabile care folosesc trimestrul ca perioada fiscala si care nu au avut achizitii intracomunitare de bunuri in anul precedent. Termen de depunere Declaratia 094 Declaratia 094 se depune in fiecare an la data de 25 ianuarie a anului urmator celui pentru care se completeaza formularul (de exemplu, la 25 ianuarie 2019 s-a depus Declaratia 094 pentru anul 2018). Declaratia 094 este o declaratie anuala,...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 100: PDF-ul inteligent a fost actualizat
    • UPDATE 22.02.2019 PDF-ul inteligent pentru Declaratia 100 a fost actualizat joi, 21 februarie 2019. Vezi AICI >>> In Monitorul Oficial nr. 424 din data de 18 mai 2018 a fost publicat OANAF 1203/2018 in ceea ce priveste modificarea si completarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 587/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor utilizate pentru declararea impozitelor si taxelor cu regim de stabilire prin autoimpunere sau retinere la sursa. Iata...» citeste mai departe aici

  • Scutiri prevazute de OUG 114 - Calcul contributii pentru venituri salariale mai mici de 3.000 de lei/luna
    • In studiul de caz propus astazi, unul dintre specialistii nostri va raspunde intrebarilor privind o societate care beneficiaza de scutirile de contributii conform OUG 114/2018, domeniul constructii. "Cum se calculeaza concret contributiile datorate si scutirile aplicate pentru salarii platite in acord, in situatia in care salariul brut realizat in acord este 2744 lei, adica sub 3000 lei cat este salariul minim brut?" Raspunsul specialistului Pentru aplicarea facilitatilor privind impozitul pe...» citeste mai departe aici

  • Legea bugetului pe 2019: Presedintele Romaniei sesizeaza Curtea Constitutionala!
    • Presedintele Romaniei, Klaus Iohannis, nu doar ca NU APROBA Bugetul de stat pe anul 2019, dar a trimis chiar o sesizare de neconstitutionalitate Curtii Constitutionale vineri, 22 februarie a.c., privind Legea bugetului. ”Un lucru e clar: guvernarea PSD a esuat. In spitale, probleme peste probeleme, educatia este subfinantata, economia Romaniei este bulversata mai ales dupa Ordonanta 114 data in mare taina la sfarsitul anului trecut. De autostrazi nici nu poate fi vorba. Despre justitie......» citeste mai departe aici

© 2007 - 2019 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2019​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2019 - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016