Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR sustine initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia

15-Oct-2015
947

Ordonanta de Urgenta care anuleaza facilitatile fiscale pentru plata obligatiilor datorate de contribuabili bugetului general consolidat a fost aprobata la 14 octombrie. In aceasta privinta, CNIPMMR vine cu unele completari pe care le regasiti mai jos.



Puteti consulta aici Ordonanta de Urgenta care anuleaza facilitatile fiscale!

Astfel, CNIPMMR sustinere initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia.

I. Initiativa M.F.P. DE acordare a unor facilitati

In scopul stimularii achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la buget si maximizarea incasarilor bugetare, Ministerul Finantelor Publice a initiat un proiect de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale, propunand instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale, constand in anularea penalitatilor de intarziere, cu mentinerea altor obligatii, astfel:

1. Pentru obligatiile de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare organ fiscal central, penalitatile de intarziere aferente acestora se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Regimul fiscal-contabil pentru liber-profesionisti
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

- toate obligatiile de plata principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- dobanzile aferente obligatiilor de plata prevazute la lit. a) stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;

- sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala;

- sunt stinse, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, prin orice modalitate prevazuta de lege, toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv;

- contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;

- contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.


2. Penalitatile de intarziere aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- declaratia rectificativa este depusa pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- toate obligatiile de plata principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 31 martie 2016, inclusiv;

- sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. b) - f).


3. Penalitatile de intarziere datorate si nestinse la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la aceasta data si stinse pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- dobanzile aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

 

4. Penalitatile de intarziere aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale inceputa anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se anuleaza daca toate diferentele de obligatii de plata principale si dobanzile aferente acestora, individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala. In acest caz, cererea de anulare a penalitatilor de intarziere se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

In situatia inspectiilor fiscale ce urmeaza a incepe dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in scopul acordarii anularii prevazuta la art. 2, organele fiscale iau in considerare declaratiile rectificative depuse de contribuabili in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Contribuabilii care intentioneaza sa beneficieze de anularea penalitatilor de intarziere pot notifica oricand, pana la depunerea cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, organul fiscal competent. Cererea de anulare a penalitatilor de intarziere se solutioneaza prin decizie de anulare a penalitatilor de intarziere sau, dupa caz, decizie de respingere a cererii de anulare.

Prevederile ordonantei de urgenta nu se aplica:


- pentru obligatiile de plata rezultate din raporturi juridice contractuale si nu reprezinta conditie pentru acordarea anularii penalitatilor de intarziere, potrivit prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului prevazute la art. 1 alin. (4) din Codul de procedura fiscala;

- pentru contribuabilii aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.


Prevederile sunt aplicabile si pentru o cota de 50% din majorarile de intarziere datorate de contribuabili pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 39/2010 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 278 din 28 aprilie 2010.

In cazul obligatiilor de plata datorate bugetelor locale, prevederile Ordonantei de urgenta se aplica daca consiliul local stabileste, prin hotarare, aplicarea acestor prevederi, caz in care anularea vizeaza o cota de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate de intarziere.

II. Pozitia CNIPMMR privind proiectului de O.U.G initiat de M.F.P.

CNIPMMR sustine scopul declarat al Proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale initiat de Ministerul Finantelor Publice, de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate si care nu au fost in masura sa acceseze o esalonare la plata obligatiilor fiscale restante.

Platile intarziate in contractele de achizitie publica si in contractele intre profesionisti, determina adesea intarzieri subsecvente, in plata furnizorilor si salariatilor, inclusiv a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale. Pentru IMM-urile afectate de platile intarziate este justificata instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale, constand in anularea penalitatilor de intarziere.

III. CNIPMMR solicita completarea Proiectului de O.U.G. cu un nou articol referitor la intarzierile datorate de autoritatile competente in gestionarea fondurilor europene

CNIPMMR solicita completarea proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale cu un articol referitor la intarzierile datorate de autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, cu care au fost incheiate contractele de finantare, situatie omisa de initiator si care necesita de asemenea, masuri urgente de rezolvare, pentru asigurarea conditiilor necesare absorbtiei a miliarde de euro.

Platile intarziate in contractele de finantare incheiate cu autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene afecteaza grav competitivitatea, rentabilitatea si viabilitatea intreprinderilor si genereaza dificultati majore ONG-urilor, deoarece:


>>> genereaza costuri suplimentare semnificative pentru persoanele juridice creditoare si complica gestiunea financiara a acestora, fiind nefasta pentru fluxul de lichiditati, mai ales in perioadele de acces limitat sau costisitor, adaugand costuri bancare importante, reducand oportunitatile de investitii si sporind incertitudinea pentru multe intreprinderi creditoare, in principal IMM-uri;

>>> determina intarzieri subsecvente, in plata furnizorilor si salariatilor (cu efecte sociale negative semnificative), a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale (cu efecte negative asupra incasarii veniturilor publice), dar si cu blocarea accesului la finantare al intreprinderilor (de exemplu, intarzierea platii impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetele asigurarilor sociale cauzate de neincasarea la termen a facturilor limiteaza accesul la masurile de ajutor de stat si la programele cu finantare din fonduri structurale);

>>> sunt raspunzatoare de falimentul unor intreprinderi in mod normal viabile, putand declansa chiar si o serie de falimente consecutive de-a lungul lantului de aprovizionare, cu efecte negative semnificative in plan economic si social;

>>> descurajeaza operatorii economici sa participe la procedurile de achizitii cu finantare din fonduri structurale, ceea ce nu numai ca produce perturbari in domeniul concurentei si submineaza functionarea pietei, dar reduce si capacitatea autoritatilor publice de a asigura o utilizare eficienta a fondurilor publice, de a obtine cel mai bun randament pentru banii europeni.


Pentru aceste considerente, CNIPMMR solicita completarea proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale cu urmatoarele prevederi:

"Art. 6 1 - (1) Pentru obligatiile de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, penalitatile de intarziere si dobanzile aferente acestora se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- contribuabilii respectivi au de incasat sume de bani restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene cu care au fost incheiate contractele de finantare;

- contribuabilii mentionati la lit. a) au solicitat anularea penalitatilor de intarziere si dobanzilor aferente la ANAF, pana la data de 31 martie 2016, inclusiv.


(2) Penalitatile de intarziere si dobanzile aferente acestora care se anuleaza nu pot depasi suma de incasat de la autoritatile competente”.
Platile intarziate in contractele de finantare incheiate cu autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene genereaza intarzieri in plata impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale, cu majorarile si penalitati de intarziere pentru beneficiarii de finantari, cu consecinta blocarii conturilor acestora si cu perturbarea grava a activitatii lor, in conditiile in care:


- se calculeaza majorari si penalitati de intarziere pentru beneficiarii de finantari fara sa existe vina lor, pentru nerespectarea termenelor de decontare de catre autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene;

- nu se asigura absorbtia fondurilor structurale, cu consecinta pierderii lor;

- se descurajeaza depunerea de noi proiecte;

- nu se valorifica de bugetul de stat constituirea si incasarea veniturilor care ar rezulta din absorbtia fondurilor structurale.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR sustine initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noile sfaturi ANAF pentru a completa fara greseli Declaratia 101!
    • Va reamintim ca se apropie data-limita pana la care mai puteti depune Declaratia 101. In privinta acestui formular, ANAF a transmis o serie de recomandari care pot oferi contribuabililor lamuriri suplimentare pentru a completa corect formularul. In felul acesta, evitati posibilele amenzi aferente depunerii incomplete sau incorecte a unei declaratii. Pana la data de 27 martie 2017 trebuie sa depuna formularul 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Acesta este si termenul limita de plata a...» citeste mai departe aici

  • Lamuriri de ULTIMA ORA de la Finante privind Impozitul specific!
    • Finantele revin cu precizari referitoare la impozitul specific, reamintind mai intai ca in M. Of. nr. 812/14.10.2016 a fost publicata Legea nr.170/2016 privind impozitul specific unor activitati aplicabil contribuabililor persoane juridice care desfasoara activitati principale si/sau secundare in urmatoarele domenii: a) hoteluri si alte facilitati de cazare similare (CAEN 5510); b) facilitati de cazare pentru vacante si perioade de scurta durata (CAEN 5520); c) parcuri pentru rulote, campinguri...» citeste mai departe aici

  • Fii pregatit: cate modificari va mai suferi Codul Fiscal in 2017?
    • Taxele si impozitele sunt doua notiuni despre care toata lumea ar trebui sa fie informata. Cu atat mai mult daca esti contabil! Pentru tine, acestea nu ar trebui sa mai aiba secrete, insa legislatia fiscala din Romania este imprevizibila si cel mai important act normativ in domeniu, Codul fiscal, sufera modificari esentiale. Pentru evitarea deciziilor incerte, neclaritatilor, semnelor de intrebare sau ambiguitatilor, iti venim in ajutor cu un pachet de servicii special gandit pentru tine....» citeste mai departe aici

  • Sesiune online ANAF cu tema Impozit specific 2017. Spete rezolvate de ANAF
    • Tema sesiunii de asistenta online organizate saptamana aceasta de ANAF a fost reprezentata de IMPOZITUL SPECIFIC UNOR ACTIVITATI. Persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit comunica organelor fiscale teritoriale aplicarea impozitului specific anual, pana la data de 31 martie inclusiv a anului pentru care se plateste impozitul specific. Sunt obligate la plata impozitului specific unor activitati, persoanele juridice romane care la data de 31 decembrie a anului precedent au...» citeste mai departe aici

  • Legea superimunitatii avocatilor a fost promulgata de presedintele Iohannis
    • Klaus Iohannis a promulgat vineri Legea privind modificarea si completarea Legii nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Administratia Prezidentiala a facut acest anunt privind promulgarea noii legi. Va reamintim ca la inceputul acestui an, Curtea Constitutionala a respins ca neintemeiata o obiectie de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea privind modificarea si completarea Legii 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat. Noile prevederi...» citeste mai departe aici

  • Afla diferentele dintre IFRS si OMF. Seminar Online
    • Traim intr-o lume in care totul in jurul nostru se intampla pe repede inainte, insa asta nu poate fi niciodata un pretext pentru greselile profesionale pe care le facem uneori, chiar si din neatentie. Situatiile financiare, imobilizarile corporale si necorporale si stuatia stocurilor, reprezinta unele dintre cele mai importante componente pentru realizarea bilantului pentru toate companiile. Asadar, cu privire la aceste aspecte, niciun angajat nu ar trebui sa isi permita luxul de a gresi. Tocmai...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.