Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

CNIPMMR sustine initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia

15-Oct-2015
1101

Ordonanta de Urgenta care anuleaza facilitatile fiscale pentru plata obligatiilor datorate de contribuabili bugetului general consolidat a fost aprobata la 14 octombrie. In aceasta privinta, CNIPMMR vine cu unele completari pe care le regasiti mai jos.



Puteti consulta aici Ordonanta de Urgenta care anuleaza facilitatile fiscale!

Astfel, CNIPMMR sustinere initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia.

I. Initiativa M.F.P. DE acordare a unor facilitati

In scopul stimularii achitarii voluntare de catre contribuabili a obligatiilor de plata restante la buget si maximizarea incasarilor bugetare, Ministerul Finantelor Publice a initiat un proiect de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale, propunand instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale, constand in anularea penalitatilor de intarziere, cu mentinerea altor obligatii, astfel:

1. Pentru obligatiile de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, denumita in continuare organ fiscal central, penalitatile de intarziere aferente acestora se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Contabilitatea stocurilor. Ghid practic
Vezi detalii

- toate obligatiile de plata principale restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- dobanzile aferente obligatiilor de plata prevazute la lit. a) stabilite prin decizii comunicate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv;

- sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege dobanzile datorate pana la data stingerii obligatiilor de plata principale prevazute la lit. a) si stabilite prin decizii comunicate dupa aceasta data, pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul de procedura fiscala;

- sunt stinse, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, prin orice modalitate prevazuta de lege, toate obligatiile de plata principale administrate de organul fiscal central cu termene de plata cuprinse intre data de 1 octombrie 2015 si 31 martie 2016, inclusiv;

- contribuabilul sa aiba depuse toate declaratiile fiscale, potrivit vectorului fiscal, pana la data depunerii cererii de anulare a penalitatilor de intarziere. Aceasta conditie se considera indeplinita si in cazul in care, pentru perioadele in care nu s-au depus declaratii fiscale, obligatiile fiscale au fost stabilite, prin decizie, de catre organul fiscal central;

- contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.


2. Penalitatile de intarziere aferente diferentelor de obligatii de plata declarate suplimentar de contribuabili prin declaratie rectificativa prin care se corecteaza obligatiile de plata principale cu scadente anterioare datei de 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- declaratia rectificativa este depusa pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- toate obligatiile de plata principale individualizate in declaratia rectificativa se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la 31 martie 2016, inclusiv;

- sunt indeplinite conditiile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. b) - f).


3. Penalitatile de intarziere datorate si nestinse la data de 30 septembrie 2015, inclusiv, aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata pana la aceasta data si stinse pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, administrate de organul fiscal central, se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- dobanzile aferente obligatiilor de plata principale cu termene de plata anterioare datei de 30 septembrie 2015 si stinse pana la aceasta data, se sting prin orice modalitate prevazuta de lege pana la data de 31 martie 2016, inclusiv;

- contribuabilul depune cererea de anulare a penalitatilor de intarziere pana la data de 30 iunie 2016, inclusiv, sub sanctiunea decaderii.

 

4. Penalitatile de intarziere aferente obligatiilor de plata principale administrate de organul fiscal central, cu termene de plata pana la 30 septembrie 2015, inclusiv, si individualizate in decizii de impunere emise urmare unei inspectii fiscale inceputa anterior intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se anuleaza daca toate diferentele de obligatii de plata principale si dobanzile aferente acestora, individualizate in decizia de impunere sunt stinse prin orice modalitate prevazuta de lege pana la termenul de plata prevazut la art. 111 alin. (2) din Codul de procedura fiscala. In acest caz, cererea de anulare a penalitatilor de intarziere se depune in termen de 90 de zile de la comunicarea deciziei de impunere, sub sanctiunea decaderii.

In situatia inspectiilor fiscale ce urmeaza a incepe dupa intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, in scopul acordarii anularii prevazuta la art. 2, organele fiscale iau in considerare declaratiile rectificative depuse de contribuabili in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Contribuabilii care intentioneaza sa beneficieze de anularea penalitatilor de intarziere pot notifica oricand, pana la depunerea cererii de anulare a penalitatilor de intarziere, organul fiscal competent. Cererea de anulare a penalitatilor de intarziere se solutioneaza prin decizie de anulare a penalitatilor de intarziere sau, dupa caz, decizie de respingere a cererii de anulare.

Prevederile ordonantei de urgenta nu se aplica:


- pentru obligatiile de plata rezultate din raporturi juridice contractuale si nu reprezinta conditie pentru acordarea anularii penalitatilor de intarziere, potrivit prezentei ordonante de urgenta, cu exceptia redeventelor miniere, a redeventelor petroliere si a redeventelor rezultate din contracte de concesiune, arenda si alte contracte de exploatare eficienta a terenurilor cu destinatie agricola, incheiate de Agentia Domeniilor Statului prevazute la art. 1 alin. (4) din Codul de procedura fiscala;

- pentru contribuabilii aflati in procedura insolventei potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa.


Prevederile sunt aplicabile si pentru o cota de 50% din majorarile de intarziere datorate de contribuabili pana la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 39/2010 pentru modificarea si completarea O.G. nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 278 din 28 aprilie 2010.

In cazul obligatiilor de plata datorate bugetelor locale, prevederile Ordonantei de urgenta se aplica daca consiliul local stabileste, prin hotarare, aplicarea acestor prevederi, caz in care anularea vizeaza o cota de 50% din majorarile de intarziere, reprezentand componenta de penalitate de intarziere.

II. Pozitia CNIPMMR privind proiectului de O.U.G initiat de M.F.P.

CNIPMMR sustine scopul declarat al Proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale initiat de Ministerul Finantelor Publice, de sprijinire a contribuabililor aflati in dificultate si care nu au fost in masura sa acceseze o esalonare la plata obligatiilor fiscale restante.

Platile intarziate in contractele de achizitie publica si in contractele intre profesionisti, determina adesea intarzieri subsecvente, in plata furnizorilor si salariatilor, inclusiv a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale. Pentru IMM-urile afectate de platile intarziate este justificata instituirea unei masuri conjuncturale de acordare a unei facilitati fiscale, constand in anularea penalitatilor de intarziere.

III. CNIPMMR solicita completarea Proiectului de O.U.G. cu un nou articol referitor la intarzierile datorate de autoritatile competente in gestionarea fondurilor europene

CNIPMMR solicita completarea proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale cu un articol referitor la intarzierile datorate de autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene, cu care au fost incheiate contractele de finantare, situatie omisa de initiator si care necesita de asemenea, masuri urgente de rezolvare, pentru asigurarea conditiilor necesare absorbtiei a miliarde de euro.

Platile intarziate in contractele de finantare incheiate cu autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene afecteaza grav competitivitatea, rentabilitatea si viabilitatea intreprinderilor si genereaza dificultati majore ONG-urilor, deoarece:


>>> genereaza costuri suplimentare semnificative pentru persoanele juridice creditoare si complica gestiunea financiara a acestora, fiind nefasta pentru fluxul de lichiditati, mai ales in perioadele de acces limitat sau costisitor, adaugand costuri bancare importante, reducand oportunitatile de investitii si sporind incertitudinea pentru multe intreprinderi creditoare, in principal IMM-uri;

>>> determina intarzieri subsecvente, in plata furnizorilor si salariatilor (cu efecte sociale negative semnificative), a impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale (cu efecte negative asupra incasarii veniturilor publice), dar si cu blocarea accesului la finantare al intreprinderilor (de exemplu, intarzierea platii impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetele asigurarilor sociale cauzate de neincasarea la termen a facturilor limiteaza accesul la masurile de ajutor de stat si la programele cu finantare din fonduri structurale);

>>> sunt raspunzatoare de falimentul unor intreprinderi in mod normal viabile, putand declansa chiar si o serie de falimente consecutive de-a lungul lantului de aprovizionare, cu efecte negative semnificative in plan economic si social;

>>> descurajeaza operatorii economici sa participe la procedurile de achizitii cu finantare din fonduri structurale, ceea ce nu numai ca produce perturbari in domeniul concurentei si submineaza functionarea pietei, dar reduce si capacitatea autoritatilor publice de a asigura o utilizare eficienta a fondurilor publice, de a obtine cel mai bun randament pentru banii europeni.


Pentru aceste considerente, CNIPMMR solicita completarea proiectului de Ordonanta de Urgenta privind acordarea unor facilitati fiscale cu urmatoarele prevederi:

"Art. 6 1 - (1) Pentru obligatiile de plata principale datorate bugetului general consolidat, restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, si administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, penalitatile de intarziere si dobanzile aferente acestora se anuleaza daca sunt indeplinite cumulativ urmatoarele conditii:


- contribuabilii respectivi au de incasat sume de bani restante la 30 septembrie 2015, inclusiv, de la autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene cu care au fost incheiate contractele de finantare;

- contribuabilii mentionati la lit. a) au solicitat anularea penalitatilor de intarziere si dobanzilor aferente la ANAF, pana la data de 31 martie 2016, inclusiv.


(2) Penalitatile de intarziere si dobanzile aferente acestora care se anuleaza nu pot depasi suma de incasat de la autoritatile competente”.
Platile intarziate in contractele de finantare incheiate cu autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene genereaza intarzieri in plata impozitelor, taxelor si contributiilor la bugetul de stat si la bugetele asigurarilor sociale, cu majorarile si penalitati de intarziere pentru beneficiarii de finantari, cu consecinta blocarii conturilor acestora si cu perturbarea grava a activitatii lor, in conditiile in care:


- se calculeaza majorari si penalitati de intarziere pentru beneficiarii de finantari fara sa existe vina lor, pentru nerespectarea termenelor de decontare de catre autoritatile cu competente in gestionarea fondurilor europene;

- nu se asigura absorbtia fondurilor structurale, cu consecinta pierderii lor;

- se descurajeaza depunerea de noi proiecte;

- nu se valorifica de bugetul de stat constituirea si incasarea veniturilor care ar rezulta din absorbtia fondurilor structurale.

Sursa: Biroul de presa al CNIPMMR

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "CNIPMMR sustine initiativa M.F.P. de acordare a unor facilitati si solicita completarea acesteia":
Rating:

Nota: 5 din 3 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Noi norme tehnice. Emitere atestate de origine pentru exportatori. Noutati aduse de OPANAF 2792/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 813 din 13 octombrie 2017 a fost publicat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2792 din 28 septembrie 2017 pentru aprobarea Normelor tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura . Retineti ca odata cu acest ordin sunt aprobate Normele tehnice de inregistrare a exportatorilor in vederea emiterii atestatelor de origine, declaratiilor de origine si declaratiilor pe factura. Inregistrarea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

  • Inspectorii antifrauda fiscala au verificat 126 de firme din depozitele en-gros din Bucuresti si Ilfov
    • In perioada 1-14 octombrie inspectorii Directiei Generale Antifrauda Fiscala din cadrul ANAF au verificat 126 de firme din cele mai importante centre de comercializare a bunurilor de larg consum din zona Bucuresti-Ilfov: Expo Market Doraly, Complex comercial Dragonul Rosu, Smart Expo Flora, Complex comercial Su Market si zona de depozite Moara Domneasca. In urma actiunilor de monitorizare si control desfasurate, inspectorii antifrauda au identificat contraventii pentru sanctionarea carora au...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"