Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Obligatii fiscale accesorii. Cum se calculeaza majorarile si dobanzile de intarziere?

12-Mai-2015
15497

In cazul urmator, o firma X SRL datoreaza impozit pe cladiri incepand cu anul 2002 si pana in anul 2014 inclusiv. Cum se calculeaza majorarile si dobanzile de intarziere, precum si penalitatile de intarziere (daca este cazul) pentru perioada data?

Ce acte normative prevad cotele respective si perioada de aplicare? Accesoriile se calculeaza pentru fiecare an separat sau se calculeaza cumulat la soldul ramas de achitat, avand in vedere ca in perioada data nu s-a efectuat nicio plata pana in septembrie 2014?

Obligatiile fiscale accesorii fie ca sunt majorari, dobanzi sau penalitati de intarziere se calculeaza numai la obligatiile fiscale principale: impozite, taxe, contributii, fara a fi determinate si pe baza obligatiilor accesorii neachitate.Sub aspectul perioadei la care urmeaza a fi calculate obligatii fiscale accesorii trebuie sa subliniem ca, potrivit art. 91 din Codul de procedura fiscala, termenul de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale este de 5 ani, acest termen putand fi extins la 10 ani in cazul in care obligatiile rezulta din savarsirea unei fapte prevazute de legea penala. Asadar nu se poate pune problema stabilirii unor obligatii accesorii incepand cu anul 2002.

Va prezentam mai jos evolutia obligatiilor fiscale accesorii incepand cu anul 2002 pentru impozitele si taxele locale:

 - 29 oct 2001 – 31 aug 2002 conform H.G. 1043/2001 majorari de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere si penalitate de intarziere de 0,5% pe luna si fractiune de luna conform OG nr. 62/2002;
- 1 sept 2002 -31 dec 2002 conform H.G. 874/2002 majorari de intarziere de 0,07% pentru fiecare zi de intarziere si penalitate de intarziere de 0,5% pe luna si fractiune de luna conform OG nr. 62/2002;

- 1 ian 2003 – 6 feb 2004 conform H.G. 1513/2002 dobanda de 0,06% pentru fiecare zi de intarziere si penalitate de intarziere de 0,5% pe luna si fractiune de luna conform OG nr. 62/2002;
- 6 feb. 2004 – 31 august 2005 conform H.G. 67/2004 dobanda de 0,06% pentru fiecare zi de intarziere si penalitate de intarziere de 0,5% pe luna si fractiune de luna conform OG nr. 62/2002;

  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Casa de marcat cabinet psihologie Daca incaseaza cash trebuie sa detina casa de marcat sau este de ajuns chitanta?citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Cheltuieli cu imobile achizitionate in vederea modernizarii Societatea noastra, inregistrata in scopuri de tva, a achizitionat: 1. In anul 2019, de la o persoana juridica inregistrata in scopuri de tva, un imobil compus din cladire aflata...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Auditare situatii financiare anuale Revin asupra intrebarii initiale, cu date exacte si cu mentiunea ca este incadrata la contribuabil mijlociu. Conform fisierului atasat, societatea are obligatia auditarii...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Fondul de handicap. Calcul In luna ianuarie 2025 un salariat s-a pensionat si i-am incetat contractul de munca. In urmatoarea zi a fost incheiat un nou contract de munca astfel incat salariatul respectiv are...citeste mai mult
  • NOUTATI din Codul Fiscal
    Validat de expertul
    Portal Codul Fiscal
    Perioada recuperare pierderi fiscale O firma este platitoare de impozit pe profit (am trecut automat pentru ca exista un singur angajat cu 2 ore). Practic, firma nu a avut activitate, dar s-a dorit pastrarea ei,...citeste mai mult

- 1 septembrie 2005 – 31 decembrie 2005 conform H.G. 784/2005 dobanda de 0,05% pentru fiecare zi de intarziere si penalitate de intarziere de 0,5% pe luna si fractiune de luna si penalitate in cota de 0,6% de la15 septembrie 2005 pana la 31 decembrie 2005 conform Legii nr. 210/2005;
- 1 ianuarie 2006 – 1 iulie 2010 conform Codului de procedura fiscala majorare de intarziere de 0,1% pentru fiecare zi de intarziere;

- 1 iulie 2010 – prezent conform Codului de procedura fiscala modificat prin OUG 39/2010 majorari de intarziere calculate pentru fiecare luna sau fractiune de luna, incepand cu ziua imediat urmatoare termenului de scadenta si pana la data stingerii sumei datorate inclusiv

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?


MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • SAF-T D406: Cum se calculeaza perioada de gratie pentru luna ianuarie 2025

    • Inca din anul 2022 a devenit obligatoriu pentru contribuabilii mari sistemul SAF-T, adica fisierul standard international utilizat pentru transferul electronic de date si informatii contabile si fiscale de la entitatile economice catre autoritatile fiscale. Acesta se aplica din 2023 pentru contribuabilii mijlocii, iar din 2025 trebuie depus si de firmele mici. Asa cum stim deja, exista si anumite perioade de gratie care sunt acordate de autoritati. In acest articol vom vedea pana cand poate...» citeste mai departe aici

  • Venituri neimpozabile. Ce venituri intra in plafonul lunar de 33% in 2025

    • Veniturile neimpozabile care pot fi incluse in plafonul lunar de 33% din salariul de baza sunt reglementate conform modificarilor aduse Codului Fiscal si in continuarea acestui articol le vom vedea pe cele care sunt in continuare aplicabile, pentru anul 2025. Reamintim ca in acest plafon sunt incluse mai multe beneficii care pot fi acordate de angajatori salariatilor lor. Acestea nu sunt supuse impozitului pe venit, in conditiile in care acestea respecta anumite limite si reguli stabilite prin...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101. Termen depunere si instructiuni de completare

    • Declaratia 101 privind impozitul pe profit este un document fiscal esential ce trebuie depus anual de contribuabilii obligati la plata acestui impozit, conform prevederilor Codului fiscal. Formularul trebuie completat cu atentie pentru a reflecta corect rezultatul fiscal al exercitiului financiar. In acest articol, analizam cine are obligatia de a depune declaratia 101, care este termenul limita de depunere, instructiunile de completare si principalele aspecte legislative pe care trebuie sa le...» citeste mai departe aici

  • Baza de calcul CASS PFA. Model de calcul pentru PFA la norma de venit si reglementari cheie

    • Contributia de asigurari sociale de sanatate trebuie achitata in anul 2025 si de catre persoanele fizice. In acest articol vom vedea ce contributii trebuie sa plateasca aceste persoane, un model de calcul pentru PFA la norma de venit, dar si cateva reglementari cheie.» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Cerere corectie decont TVA si reglementari cheie

    • Cererea de corectie decont TVA este un document folosit atat de contribuabilii persoane juridice, cat si de persoanele fizice inregistrate in scopuri de TVA pentru a rectifica anumite informatii declarate anterior. Corectarea erorilor trebuie realizata cu respectarea unor proceduri stricte impuse de legislatia fiscala pentru a evita posibilele sanctiuni. In acest articol, explicam in detaliu procedura de corectare a decontului de TVA, reglementarile cheie pe care trebuie sa le respectati si va...» citeste mai departe aici

  • Proiect: Pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile ar putea fi MAJORAT la suma de 6.075 lei

    • Un nou Proiect Legislativ, propus de USR, ar putea veni in sprijinul antreprenorilor care vor beneficia de o limita mai mare pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile curente de care afacerile lor au nevoie. Daca in prezent pragul pentru deducerea cheltuielilor cu achizitiile de bunuri este de 2.500 lei, acesta ar putea fi majorat la suma de 6.075 lei, pentru a fi adaptat la preturile de piata curente, care sunt mult mai mari fata de cat erau in momentul in care a fost stabilit actualul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016