Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Dosar preturi de transfer finantare societate. Cand intocmim dosarul?

09-Iul-2015
2832

In cazul urmator, societatea a finantat o alta societate la care are 1.6% participatii. Banii au fost virati pentru sustinerea activitatii cu termen de rambursare peste doi ani si fara dobanda. Pentru aceasta tranzactie financiara trebuie completat/intocmit Dosarul preturilor de transfer? Cum procedam daca participatiile sunt 25%?


Alin. (2) al art. 11 din Codul fiscal precizeaza faptul ca in cadrul unei tranzactii intre persoane romane si persoane nerezidente afiliate, precum si intre persoane romane afiliate, autoritatile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricareia dintre persoane, dupa cum este necesar, pentru a reflecta pretul de piata al bunurilor sau al serviciilor furnizate in cadrul tranzactiei.In acest sens urmeaza a fi avute in vedere metodele de stabilire a pretului de piata al tranzactiilor intre persoane afiliate utilizate de catre organele fiscale detaliate la pct. 22 - 41 din Normele metodologice de aplicare a art. 11 alin. (2) din Codul fiscal. Asadar, existenta unui pret de piata pentru serviciile prestate de catre soceitatea nerezidenta afiliata este fundamental pentru asigurarea stabilitatii consecintelor fiscale ale tranzactiei.

Criteriile de afiliere intre doua persoane sunt detaliate in cadrul art. 7 pct. 21 din Codul fiscal si asa cum subliniati si dvs in intrebare sunt determinate de existenta unei participatii de minimum 25% din valoarea/numarul titlurilor de participare sau al drepturilor de vot la cealalta persoana juridica ori daca controleaza persoana juridica.

In acest sens, in perspectiva controlului fiscal trebuie avute in vedere prevederile de art. 79 (2) din Codul de procedura fiscala potrivit careia in vederea stabilirii preturilor de transfer, contribuabilii care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate au obligatia ca, la solicitarea organului fiscal competent, sa intocmeasca si sa prezinte, in termenele stabilite de acesta, dosarul preturilor de transfer al carui continut este stabilit in OPANAF nr. 222/2008.

Avand in vedere reglementarile de mai sus, constituirea dosarului nu este obligatorie ca urmare a efectuarii operatiunii ci va putea doar fi solicitata de catre organele de inspectie fiscal in cadrul termenelor de prescriptie a dreptului de a stabili obligatii fiscale in situatia in care acestea apreciaza necesar, in urma analizei prealabile a pretului tranzactiei.

Luand in considerare ca realizarea acestuia este o operatiune complexa, in special in identificarea unor preturi practicate pentru servicii similare, poate fi avuta in vedere pregatirea constituirii dosarul preturilor de transfer inca de la data pregatirii tranzactiei sau, mai mult, pentru a asigura deplina stabilitate a operatiunii poate fi initiata procedura obtinerii de la ANAF a unui acord de pret in avans in conditiile art. 42 alin. (2) din Codul de procedura fiscala.

Asadar, consideram ca in cazul in care nu sunt indeplinite criteriile de afiliere dintre imprumutat si imprumutator nu poate fi solicitat dosarul preturilor de transfer prevazut de art. 79 (2) din Codul de procedura fiscala deoarece nu sunt indeplinite conditiile privind raporturile dintre parti. Cu toate acestea, operatiunea poate fi supusa analizei din perspectiva prevederilor art. 11 din Codul fiscal de catre organele fiscale.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Justinian Cucu, jurist si expert in proceduri fiscale

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016