
Raportul Special
realizat de specialisti
Ordinul nr. 380 din 15 septembrie 2021 privind informarea Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor de catre entitatile raportoare cu privire la neconcordantele referitoare la beneficiarii reali, in temeiul art. 19 alin. (7^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 899 din 20 septembrie 2021.
Conform actului normativ, se aproba forma si modalitatea de transmitere catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor a informarii cu privire la orice neconcordanta dintre informatiile disponibile in registrele centrale privind beneficiarii reali si informatiile pe care le detin entitatile raportoare cu privire la acestia, in temeiul art. 19 alin. (7^1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Informarea se realizeaza conform modelului prezentat in anexa care face parte integranta din prezentul ordin. Pentru a o vedea, click AICI»
Transmiterea informarii completata in format electronic se face exclusiv prin mesageria sistemului de raportare on-line, pus la dispozitie de catre Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, dupa cum urmeaza:
-in rubrica „Subiect“: „Informare neconcordante beneficiar real“;
-in corpul mesajului: orice alte precizari considerate a fi necesare de catre emitent;
-in atasament: informarea elaborata dupa modelul prevazut in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx);
-semnatura electronica a emitentului.
Examen Consultant Fiscal 2025
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Portal Codul fiscal - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Obligatia de transmitere a informarii prevazute la art. 1 revine entitatilor raportoare prevazute la art. 5 alin. (1) din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Entitatile raportoare sunt urmatoarele:
Intra sub incidenta prezentei legi urmatoarele entitati raportoare:
a) institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalele institutiilor de credit persoane juridice straine;
b) institutiile financiare persoane juridice romane si sucursalele institutiilor financiare persoane juridice straine;
c) administratorii de fonduri de pensii facultative si/sau ocupationale, in nume propriu si pentru fondurile de pensii facultative si/sau fondurile de pensii ocupationale pe care le administreaza, cu exceptia caselor de pensii ocupationale profesionale;
(la 30-04-2021, Litera c) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 2, ARTICOLUL UNIC din LEGEA nr. 101 din 26 aprilie 2021, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 446 din 27 aprilie 2021 )
d) furnizorii de servicii de jocuri de noroc;
e) auditorii, expertii contabili si contabilii autorizati, evaluatorii autorizati, consultantii fiscali, persoanele care acorda consultanta financiara, de afaceri sau contabila, alte persoane care se angajeaza sa furnizeze, direct sau prin intermediul altor persoane cu care persoana respectiva este afiliata, ajutor material, asistenta sau consiliere cu privire la aspectele fiscale, financiare, ca activitate economica sau profesionala principala;
(la 15-07-2020, Litera e) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
f) notarii publici, avocatii, executorii judecatoresti si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta pentru intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare, valorilor mobiliare sau a altor bunuri ale clientilor, operatiuni sau tranzactii care implica o suma de bani sau un transfer de proprietate, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati; constituirea, administrarea ori conducerea unor astfel de societati, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care participa in numele sau pentru clientii lor in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile; crearea, functionarea sau administrarea de fiducii, societati, fundatii sau structuri similare;
(la 15-07-2020, Litera f) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
g) furnizorii de servicii pentru societati sau fiducii, altii decat cei prevazuti la lit. e) si f);
g^1) furnizorii de servicii de schimb intre monede virtuale si monede fiduciare;
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
g^2) furnizorii de portofele digitale.
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 16, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
h) agentii si dezvoltatorii imobiliari, inclusiv atunci cand actioneaza in calitate de intermediari in inchirierea de bunuri imobile, dar numai in ceea ce priveste tranzactiile pentru care valoarea chiriei lunare reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
(la 15-07-2020, Litera h) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
i) alte persoane care, in calitate de profesionisti, comercializeaza bunuri, numai in masura in care efectueaza tranzactii in numerar a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se executa printr-o singura operatiune sau prin mai multe operatiuni care au o legatura intre ele.
(la 15-07-2020, Litera i) din Alineatul (1) , Articolul 5 , Capitolul II a fost modificata de Punctul 15, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
j) persoanele care comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul de opere de arta, inclusiv atunci cand aceasta activitate este desfasurata de galerii de arta si case de licitatii, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult;
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 17, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
k) persoanele care depoziteaza sau comercializeaza opere de arta sau care actioneaza ca intermediari in comertul cu opere de arta, atunci cand aceasta activitate este desfasurata in zone libere, in cazul in care valoarea tranzactiei sau a unei serii de tranzactii legate intre ele reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro sau mai mult.
(la 15-07-2020, Alineatul (1) din Articolul 5 , Capitolul II a fost completat de Punctul 17, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
(2) Institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata din alte state membre care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei prin agenti sau distribuitori asigura respectarea obligatiilor legale incidente in materie de prevenire si combatere a spalarii banilor si a finantarii terorismului pentru activitatile astfel prestate.
(la 15-07-2020, Alineatul (2) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
(3) in aplicarea dispozitiilor alin. (2), institutiile emitente de moneda electronica si institutiile de plata le impun contractual agentilor si distribuitorilor prin care presteaza servicii pe teritoriul Romaniei cadrul de conformare la prevederile incidente din prezenta lege si din reglementarile emise in aplicarea acesteia si se asigura ca sunt implementate procedurile si sistemele necesare si sunt respectate obligatiile ce le revin agentilor si distribuitorilor, inclusiv prin verificari.
(la 15-07-2020, Alineatul (3) din Articolul 5 , Capitolul II a fost modificat de Punctul 18, Articolul I din ORDONANTA DE URGENTA nr. 111 din 1 iulie 2020, publicata in MONITORUL OFICIAL nr. 620 din 15 iulie 2020 )
Atentie! Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor pune la dispozitia entitatilor raportoare, pe site-ul www.onpcsb.ro, modelul informarii prevazute in anexa la prezentul ordin, in format document word (.doc, .docx).
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
ONRC reaminteste ca prin depunerea Declaratiei privind beneficiarii reali pot fi indeplinite doua obligatii fiscaleONRC a publicat Ghidul pentru completarea Declaratiei privind beneficiarii reali care trebuie depusa pana la 1 octombrie 2021Amenzi de pana la 10.000 de lei pentru persoanele care NU depun declaratia privind beneficiarul real pana la 1 octombrieLegea 129/2019 pentru prevenirea fraudei fiscale: Modificari aduse OG 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii (tabel comparativ ANAF)ONRC anunta ca au fost elaborate noi modele de declaratii privind beneficiarii realiUltimele articole
DECLARATIA PRIVIND BENEFICIARII REALI 2025. Amenzile ajung pana la 10.000 lei pentru nedepunereDeclaratia privind beneficiarul real. Formularul se depune in fiecare an sau numai atunci cand apar modificari?OUG 123/2022: Noi entitati sunt OBLIGATE sa depuna Declaratia privind beneficiarul realFirmele trebuie sa depuna declaratia privind beneficiarul real pana pe 6 iunie 2022Declaratia de beneficiar real. [MODEL], cine depune si termen depunereSfaturi de la experti
Suspendare activitate sala de fitness. Returnare bani abonamente
Intrebare: O sala de sport a trebuit sa isi suspende brusc activitatea. O parte dintre clientii care au abonamente in vigoare doresc sa primeasca banii pe abonament inapoi. Sala a inceput imediat sa ramburseze banii, proportional cu perioada...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Achizitie si inchiriere utilaj non-UE
Intrebare: O societate platitoare de TVA si impozit pe profit din Romania, cu activitate de dezvoltare software, doreste sa achizitioneze din UK un aparat pentru cosmetica, care nu are legatura cu activitatea curenta, si pe care sa-l...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA