Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In 2016 sunt valabile alte trei noi situatii in care puteti fi declarat inactiv!

18-Aug-2016
2249

Incepand cu acest an, Codul de Procedura Fiscala (Legea 207/2015) introduce trei noi situatii in care contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica poate fi declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul Fiscal privind efectele inactivitatii, respectiv:


- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

Trebuie sa verificati daca mentiunile referitoare la sediu, durata functionarii societatii sau organele staturare inscrise la Registrul Comertului sunt actualizate.

Intre ANAF si Registrul Comertului exista o comunicare interinstitutionala si, prin urmare, autoritatile fiscale primesc, periodic, informatii referitoare la situatia societatilor.

In cazul in care ati fost notificat, trebuie sa remediati situatiile semnalate in maxim 30 de zile de la comunicare, in caz contrar deveniti inactiv si va este anulat codul de TVA. Daca astfel de situatii apar din eroarea ANAF (comunicare defectuoasa intre bazele de date ale institutiilor publice), atunci se anuleaza decizia de declarare a contribuabilului /platitorului ca inactiv.

Aceste trei situatii se adauga la cele patru care erau prevazute si pana in acest an, respectiv:


- contribuabilul nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal constata ca, contribuabilul nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- contribuabilul este in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului.

Consecintele fiscale ale declararii unui contribuabil inactiv

Conform Codului Fiscal, inactivitatea fiscala atrage anularea codului de TVA, cu consecinte asupra deducerii taxei si ajustare a TVA aferenta mijloacelor fixe existente la data declararii inactivitatii. De asemenea, contribuabilul declarat inactiv isi pierde si dreptul de deducere a cheltuielilor realizate pe toata perioada cat este inactiv fiscal. in acelasi timp, sunt afectati si partenerii de afaceri pentru ca, la randul lor, acestia pierd dreptul de-a deduce cheltuielile si TVA de pe facturile primite de la un furnizor inactiv fiscal. Fie din lipsa de informatii, fie din eroare, cei care ajung sa piarda codul de TVA trebuie sa indeplineasca atat obligatiile de-a fi reactivati fiscal prin remedierea problemelor care au dus la aceasta situatie cat si pe cele de-a se reinregistra in scopuri de TVA, parcurgand procedura care implica depunerea formularului 088.

Reamintim ca formularul 088 si procedura au fost modificate si se aplica, in noua forma, de la 1 august 2016. Depunerea formularului 088 inseamna o evaluare din partea autoritatii fiscale a riscului fiscal (mic, mediu, mare) care este secreta si in urma careia, exista posibilitatea de-a nu se reprimi codul de TVA.

Procedurile de inactivare/reactivare se regasesc in OPANAF 3846/2015.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple



Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Arhivarea documentelor. Exceptii de la perioada standard de arhivare de 5 ani

    • Arhivarea documentelor financiar-contabile reprezinta o obligatie legala esentiala pentru orice entitate, asigurand pastrarea si disponibilitatea informatiilor economice pe o perioada determinata. Desi perioada standard de arhivare este de 5 ani, legislatia prevede anumite exceptii in functie de natura si importanta documentelor. In continuare, vom prezenta principalele categorii de documente si termenele specifice de pastrare aplicabile, inclusiv situatiile in care durata de arhivare depaseste...» citeste mai departe aici

  • [MODEL] Proces verbal compensare datorii reciproce si aspecte cheie

    • Compensarea datoriilor reciproce reprezinta o modalitate legala prin care doua societati isi pot stinge obligatiile una fata de cealalta. Aceasta procedura este reglementata de Codul civil si de normele contabile in vigoare, asigurand o evidenta corecta in contabilitate. In continuare, veti regasi un model de proces-verbal de compensare a datoriilor reciproce, elemente obligatorii pe care trebuie sa le contina, dar si informatii importante despre cum se poate face compensarea intre doua...» citeste mai departe aici

  • Bon de transfer. MODEL si reglementari cheie

    • Bonul de transfer este un document contabil si de gestiune important pentru firme, iar in continuare vom vedea ce este acesta exact, un model de bon de transfer, precum si ce documente justificative sunt necesare pentru a documenta transferul produselor finite in materii prime.» citeste mai departe aici

  • Impozit dividende: 10% sau 16%? Ce cota se aplica profitului din perioada octombrie-decembrie 2025

    • Contribuabilii vor sa stie daca mai pot aplica cota de impozit de 10% pentru dividendele distribuite din profitul anului 2025 si in ce conditii se poate face acest lucru. Totodata, acestia sunt interesati sa afle cand este necesara intocmirea situatiilor financiare interimare si care sunt pasii legali pentru repartizarea profitului obtinut in cursul anului. Avem acest caz. Societatea vrea sa repartizeze la dividende din profitul anului 2025 o suma, are profit. Va avea hotarare AGA de...» citeste mai departe aici

  • Vouchere eMAG primite de la persoane fizice. Tratament fiscal si contabil

    • In contextul utilizarii tot mai frecvente a voucherelor digitale, societatile comerciale se pot confrunta cu situatii in care aceste instrumente sunt primite de la persoane fizice, fara a exista o relatie comerciala directa. Analiza tratamentului contabil si fiscal al acestor operatiuni devine astfel esentiala pentru respectarea prevederilor legale si reflectarea corecta in evidenta financiara. Iar in continuarea articolului vom clarifica modul de incadrare si inregistrare a voucherelor eMAG...» citeste mai departe aici

  • Depunere declaratii ANAF. Calendar obligatii fiscale NOIEMBRIE 2025

    • In acest articol vom vedea principalele termene fiscale din luna noiembrie pentru contribuabilii din Romania, precum depunerea declaratiilor de TVA, notificari privind regimul special pentru agricultori sau TVA la incasare, dar si situatiile centralizatoare pentru produse accizabile. Sunt evidentiate formularele necesare, categoriile de contribuabili vizate si baza legala aferenta fiecarui termen. Informatiile sunt utile pentru o buna planificare fiscala si respectarea obligatiilor legale.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
Modificari FISCALE aduse de Legea Austeritatii. Explicatii si Exemple
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016