Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In 2016 sunt valabile alte trei noi situatii in care puteti fi declarat inactiv!

18-Aug-2016
2151

Incepand cu acest an, Codul de Procedura Fiscala (Legea 207/2015) introduce trei noi situatii in care contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica poate fi declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul Fiscal privind efectele inactivitatii, respectiv:


- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

Trebuie sa verificati daca mentiunile referitoare la sediu, durata functionarii societatii sau organele staturare inscrise la Registrul Comertului sunt actualizate.

Intre ANAF si Registrul Comertului exista o comunicare interinstitutionala si, prin urmare, autoritatile fiscale primesc, periodic, informatii referitoare la situatia societatilor.

In cazul in care ati fost notificat, trebuie sa remediati situatiile semnalate in maxim 30 de zile de la comunicare, in caz contrar deveniti inactiv si va este anulat codul de TVA. Daca astfel de situatii apar din eroarea ANAF (comunicare defectuoasa intre bazele de date ale institutiilor publice), atunci se anuleaza decizia de declarare a contribuabilului /platitorului ca inactiv.

Aceste trei situatii se adauga la cele patru care erau prevazute si pana in acest an, respectiv:


- contribuabilul nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal constata ca, contribuabilul nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- contribuabilul este in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului.

Consecintele fiscale ale declararii unui contribuabil inactiv

Conform Codului Fiscal, inactivitatea fiscala atrage anularea codului de TVA, cu consecinte asupra deducerii taxei si ajustare a TVA aferenta mijloacelor fixe existente la data declararii inactivitatii. De asemenea, contribuabilul declarat inactiv isi pierde si dreptul de deducere a cheltuielilor realizate pe toata perioada cat este inactiv fiscal. in acelasi timp, sunt afectati si partenerii de afaceri pentru ca, la randul lor, acestia pierd dreptul de-a deduce cheltuielile si TVA de pe facturile primite de la un furnizor inactiv fiscal. Fie din lipsa de informatii, fie din eroare, cei care ajung sa piarda codul de TVA trebuie sa indeplineasca atat obligatiile de-a fi reactivati fiscal prin remedierea problemelor care au dus la aceasta situatie cat si pe cele de-a se reinregistra in scopuri de TVA, parcurgand procedura care implica depunerea formularului 088.

Reamintim ca formularul 088 si procedura au fost modificate si se aplica, in noua forma, de la 1 august 2016. Depunerea formularului 088 inseamna o evaluare din partea autoritatii fiscale a riscului fiscal (mic, mediu, mare) care este secreta si in urma careia, exista posibilitatea de-a nu se reprimi codul de TVA.

Procedurile de inactivare/reactivare se regasesc in OPANAF 3846/2015.

 

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul de procedura fiscala. Prescriptia pentru anul 2019 NU se incheie la data de 1 iulie 2025

    • Termenul de prescriptie fiscala este perioada in care ANAF poate stabili creante fiscale prin decizii de impunere. Pentru anul 2019, acest termen nu se incheie la data obisnuita de 1 iulie 2025, ci a fost prelungit pana la 30 decembrie 2025, ca urmare a suspendarii intervenite in timpul pandemiei. In acest articol explicam cum se calculeaza acest termen si ce implicatii are pentru contribuabili.» citeste mai departe aici

  • Impozit pe profit ERONAT. Firmele au la dispozitie 2 metode pentru a corecta situatia

    • Eroarea in declararea impozitului pe profit poate aparea in practica, mai ales atunci cand sunt implicate venituri neimpozabile, cum sunt dividendele primite de la alte persoane juridice. In cazul in care aceste venituri nu sunt excluse corect la calculul impozitului trimestrial, pot rezulta plati nejustificate catre buget. Specialisutl nostru explica in continuarea articolului cum poate fi corectata o astfel de situatie, ce formulare se folosesc si cum se reflecta ajustarile in contabilitate si...» citeste mai departe aici

  • Declaratii ANAF. D100, D101 si D177 se depun pana pe 25 iunie si in 2025

    • In anul 2025, termenul de depunere a declaratiilor fiscale precum formularul 100, 101 sau 177 este influentat direct de prevederile OUG nr. 153/2020, aflate inca in vigoare. Acest act normativ stabileste, prin derogare de la Codul fiscal, un termen unificat, data de 25 iunie, pentru depunerea declaratiei anuale de impozit pe profit si a altor declaratii relevante. In acest articol prezentam principalele termene si obligatii fiscale pentru contribuabili, in conformitate cu reglementarile...» citeste mai departe aici

  • Notificarea ONPCSB: Ce entitati sunt OBLIGATE sa o depuna in 15 zile si cum arata aceasta

    • In cadrul legislatiei privind prevenirea si combaterea spalarii banilor, anumite categorii de entitati au obligatii suplimentare de conformare. Printre acestea se numara agentii si dezvoltatorii imobiliari, furnizorii de servicii legate de criptomonede, comerciantii de bunuri de valoare si cei implicati in comertul cu opere de arta. Aceste entitati trebuie sa depuna, in termen de 15 zile, o notificare obligatorie catre ONPCSB (Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii...» citeste mai departe aici

  • E-Factura in relatia B2C: Cum sa procedati daca incasati sume prin transfer bancar

    • Din 1 ianuarie 2025, firmele care vand catre persoane fizice sunt obligate sa emita facturi si sa le trimita prin RO e-Factura, inclusiv daca nu sunt inregistrate in scopuri de TVA si aplica regimul special de scutire. Incasarile prin transfer bancar implica automat emiterea facturii si transmiterea in sistem. Din 1 iulie 2025, lipsa raportarii aduce amenzi semnificative. Vezi in articol ce obligatii ai si cum eviti sanctiunile. Avem acest caz. O societate are ca obiect principal de activitate...» citeste mai departe aici

  • Esalonare clasica 2025. Cand si cum depui cererea D8 + alte acte necesare

    • Societatile care se confrunta cu dificultati financiare pot solicita esalonarea la plata a datoriilor catre bugetul de stat, in baza procedurii clasice reglementate prin Codul de procedura fiscala si actualizata prin OPANAF 597/2025. Acest articol explica pasii de urmat, documentele necesare, conditiile de eligibilitate si excluderile, pentru a beneficia de aceasta facilitate fiscala.» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016