Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

In 2016 sunt valabile alte trei noi situatii in care puteti fi declarat inactiv!

18-Aug-2016
912

Incepand cu acest an, Codul de Procedura Fiscala (Legea 207/2015) introduce trei noi situatii in care contribuabilul/platitorul persoana juridica sau orice entitate fara personalitate juridica poate fi declarat inactiv si ii sunt aplicabile prevederile din Codul Fiscal privind efectele inactivitatii, respectiv:


- durata de functionare a societatii este expirata;
- societatea nu mai are organe statutare;
- durata detinerii spatiului cu destinatia de sediu social este expirata.

Trebuie sa verificati daca mentiunile referitoare la sediu, durata functionarii societatii sau organele staturare inscrise la Registrul Comertului sunt actualizate.

Intre ANAF si Registrul Comertului exista o comunicare interinstitutionala si, prin urmare, autoritatile fiscale primesc, periodic, informatii referitoare la situatia societatilor.

In cazul in care ati fost notificat, trebuie sa remediati situatiile semnalate in maxim 30 de zile de la comunicare, in caz contrar deveniti inactiv si va este anulat codul de TVA. Daca astfel de situatii apar din eroarea ANAF (comunicare defectuoasa intre bazele de date ale institutiilor publice), atunci se anuleaza decizia de declarare a contribuabilului /platitorului ca inactiv.

Aceste trei situatii se adauga la cele patru care erau prevazute si pana in acest an, respectiv:
- contribuabilul nu isi indeplineste, pe parcursul unui semestru calendaristic, nicio obligatie declarativa prevazuta de lege;
- se sustrage controalelor efectuate de organul fiscal prin declararea unor date de identificare a domiciliului fiscal care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;
- organul fiscal constata ca, contribuabilul nu functioneaza la domiciliul fiscal declarat;
- contribuabilul este in inactivitate temporara inscrisa la Registrul Comertului.

Consecintele fiscale ale declararii unui contribuabil inactiv

Conform Codului Fiscal, inactivitatea fiscala atrage anularea codului de TVA, cu consecinte asupra deducerii taxei si ajustare a TVA aferenta mijloacelor fixe existente la data declararii inactivitatii. De asemenea, contribuabilul declarat inactiv isi pierde si dreptul de deducere a cheltuielilor realizate pe toata perioada cat este inactiv fiscal. in acelasi timp, sunt afectati si partenerii de afaceri pentru ca, la randul lor, acestia pierd dreptul de-a deduce cheltuielile si TVA de pe facturile primite de la un furnizor inactiv fiscal. Fie din lipsa de informatii, fie din eroare, cei care ajung sa piarda codul de TVA trebuie sa indeplineasca atat obligatiile de-a fi reactivati fiscal prin remedierea problemelor care au dus la aceasta situatie cat si pe cele de-a se reinregistra in scopuri de TVA, parcurgand procedura care implica depunerea formularului 088.

Reamintim ca formularul 088 si procedura au fost modificate si se aplica, in noua forma, de la 1 august 2016. Depunerea formularului 088 inseamna o evaluare din partea autoritatii fiscale a riscului fiscal (mic, mediu, mare) care este secreta si in urma careia, exista posibilitatea de-a nu se reprimi codul de TVA.

Procedurile de inactivare/reactivare se regasesc in OPANAF 3846/2015.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "In 2016 sunt valabile alte trei noi situatii in care puteti fi declarat inactiv!":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Proiect de Ordin MFP: Modificari si completari aduse legislatiei contabile
    • Potrivit unui Proiect de Ordin pus in dezbatere publica, marti, 16 octombrie, de Ministerul Finantelor Publice (MFP), se propun o serie de masuri privind modificarea si completarea unor reglementari contabile. Proiectul de Ordin si Reperatul de aprobare au fost publicate pe site-ul Ministerului si se afla in dezbatere publica pentru 10 zile calendaristice. Mai jos veti regasi cele mai importante modificari aduse planurilor de conturi, amortizarii, raportarii nefinanciare, tratamentului...» citeste mai departe aici

  • ANAF impoziteaza nuntile! Te casatoresti? Nu uita sa completezi formularul dat de Fisc
    • Abia te-a cerut in casatorie si deja ai inceput sa te gandesti la ce ai de facut: inchirierea salonului pentru marele eveniment, gasirea celui mai bun fotograf si, mai ales, a unei formatii care sa iti tina invitatii pe ring toata noaptea. Nu uita insa de ANAF! Fiscul vrea si el sa faca parte din planurile tale de nunta. Cuplurile de proaspeti casatoriti vor primi formulare de la ANAF in care vor trebui sa declare toate relatiile economice cu partenerii de… nunta. Daca nu ai participat...» citeste mai departe aici

  • Venituri din activitati independente: Pragul pentru calcularea CAS si CASS se modifica de la 1 ianuarie 2019
    • Odata cu modificarea salariului minim pe economie de la 1 ianuarie 2019, va creste si pragul pentru calcularea CAS si CASS in cazul persoanelor care obtin venituri din activitati independente. In Codul Fiscal, Cap. II - Venituri din activitati independente (art. 67 - art. 75), la art. 67, veniturile independente sunt definite astfel: “(1) Veniturile din activitati independente cuprind veniturile din activitati de productie, comert, prestari de servicii si veniturile din profesii liberale,...» citeste mai departe aici

  • PFA: Obligatii privind dotarea cu casa de marcat si emitere bon fiscal
    • Obligativitatea dotarii cu aparat de marcat electronic fiscal revine si profesorilor care ofera meditatii contra cost elevilor? Aceasta este intrebarea la care va raspunde unul dintre consultantii nostri fiscali. Concret, un profesor - persoana fizica autorizata (PFA) care preda ore copiilor (meditatii) vrea sa stie daca are obligatia detinerii si utilizarii casei de marcat pentru incasarile in numerar de la elevi? Raspunsul specialistului Potrivit art 1 alin (1) din Ordonanta de urgenta nr....» citeste mai departe aici

  • Sesiune de asistenta ANAF: Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a organizat, miercuri – 17 octombrie, o noua sesiune de asistenta online, pe tema "Esalonarea la plata a obligatiilor fiscale". Specialistii ANAF au stat la dispozitia contribuabililor pentru a le oferi asistenta in ceea ce priveste aceasta tema. Iata unele dintre intrebarile care si-au gasit raspuns de la specialistii ANAF. Intrebare contribuabil “Buna dimineata. Pot sa vad online daca am obligatii de plata? Multumesc anticipat!”,...» citeste mai departe aici

  • Fiscalitatea cheltuielilor auto merge ca pe roate? Evitati cele mai frecvente greseli pe care le fac contabilii
    • Lucrurile ar trebui sa fie simple pentru o masina cumparata pe firma. Dar (pentru ca mereu exista un "dar") legiuitorul a gandit altfel, a presupus din start ca masina este folosita si in scopuri personale de catre salariati sau de catre membrii conducerii, asa ca a introdus tot felul de limitari, interdictii si exceptii privind deducerea cheltuielilor respective. Rezultatul? Un cadru legal stufos, multe neclaritati si multe greseli de interpretare si aplicare a prevederilor legislative! Un...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016