Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Va creste numarul de inspectii fiscale. Cum vede seful ANAF noua strategie

24-Mar-2014
5249
In perioada urmatoare, asa cum reiese dintr-un interviu recent acordat de Gelu Stefan Diaconu, presedintele ANAF, va fi pusa asupra firmelor din Bucuresti-Ilfov o presiune semnificativa, fiind vizate 150 companii mari si alte 2.000 din Prahova si Brasov.

Intr-un interviu acordat publicatiei Capital, Gelu Stefan Diaconu a explicat modul in care urmeaza sa se modifice desfasurarea inspectiilor fiscale in perioada urmatoare, mentionand ca este prioritar un proces de reorganizare:

"Daca vorbim de strategia de control pentru 2014, principala prioritate este reorganizarea activitatii de inspectie fiscala. Pana in momentul in care am preluat mandatul, inspectia fiscala era in proportie de 90%, coplesitor, acoperita de rambursarile de TVA si de solicitarile organelor penale. Ramanea disponibila doar 10%, maximum 15% din capacitatea de inspectie, practic, se obtura posibilitatea de a folosi inspectia fiscala pentru scopul sau principal: obtinerea de venituri suplimentare la buget. in interiorul conformarii voluntare a contribuabililor pot aparea erori si, atunci, modul nostru de actiune este de prevenire, controale inopinate, si de inspectie de fond.

Intrebat de revista Capital de premisele unor prevederi din Codul de procedura fiscala care se bazeaza pe presupusa vinovatie a contribuabilului, seful ANAF a mentionat ca astfel de premise sunt o greseala si ca astfel activitatea ANAF e ingreunata. Astfel, acesta a explicat noua modificare privind cresterea la 45.000 lei a plafonului de rambursare a TVA fara control anticipat.

Referitor la desfasurarea controalelor ulterioare, seful ANAF a declarat:


"Controalele ulterioare pentru rambursarile sub 45.000 lei vor fi la maximum 15%-20% dintre contribuabilii care au primit sumele. Insa va fi o masura care va debloca inspectia fiscala, iar din al doilea semestru, jumatate din capacitate va fi disponibila pentru inspectiile de fond".

A fost adusa in discutie si presiunea reclamata de mai multe firme din Bucuresti-Ilfov. In aceasta privinta, Gelu Stefan Diaconu a mentionat ca exista in continuare firme care nu au fost inca supuse unui control fiscal astfel ca in perioada urmatoare vor fi inspectii la 150 mari contribuabili. Totodata, urmeaza sa fie supusi inspectiilor fiscale si contribuabilii mici si mijlocii care in prezent constituie o problema pentru ANAF deoarece 70% din veniturile bugetare provin de la aceste doua categorii.

Pentru a face fata numarului necesar de controale, efectivul actual va fi suplimentat cu cel putin 400 inspectori fiscali. Se va dori astfel eliminarea evaziunii din zona Bucuresti-Ilfov, atat cu ajutorul controalelor facute de angajatii Directiei de Anti-Frauda, cat si de catre inspectiile fiscale de fond.

Totodata, munca la negru va fi depistata tot cu ajutorul inspectiilor fiscale, fiind vizat un esantion de 2.000 de firme si urmand sa fie verificate diferentele dintre salariul mediu declarat de firme si salariul mediu pe ramura, fiind analizate comparativ si datele din evidentele contabile cu impozitele si contributiile platite, specificul activitatii si asa mai departe. Aceste controale din urma vor fi derulate impreuna cu inspectorii ITM.

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici



MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Sponsorizarile catre persoanele fizice bolnave. Reglementari cheie

    • In Romania, companiile au posibilitatea de a ajuta persoanele fizice care se confrunta cu probleme de sanatate, insa acest sprijin trebuie acordat in conformitate cu anumite cerinte legale specifice. Pentru ca procesul sa se desfasoare corect si transparent, atat companiile care ofera ajutorul, cat si beneficiarii acestuia trebuie sa inteleaga cu claritate distinctia fundamentala intre sponsorizare si donatie, deoarece fiecare forma de sprijin implica obligatii fiscale si juridice diferite. In...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Termenul de scutire, EXTINS pana in octombrie 2025 pentru anumite entitati

    • Conform profit.ro, Guvernul a aprobat astazi o ordonanta de urgenta prin care termenul pentru obligativitatea utilizarii sistemului e-Factura de catre micii producatori agricoli este amanat pana la 1 octombrie 2025. Aceeasi amanare se aplica si institutelor sau centrelor culturale ale altor state, care activeaza in Romania pe baza unor acorduri interguvernamentale.» citeste mai departe aici

  • SAF-T ANAF: Ce coduri sa aplici in SAF-T pentru facturi emise cu bon fiscal

    • De la intrarea in vigoare a raportarii SAF-T, firmele trebuie sa fie tot mai atente la codurile fiscale aplicate in fisierul D406. Una dintre situatiile frecvente este cea in care se emite o factura pentru o vânzare deja incasata cu bon fiscal. In acest articol iti aratam ce cod SAF-T trebuie sa folosesti, cum se face inregistrarea contabila corecta si care sunt cerintele ANAF in acest caz. Informatiile sunt utile mai ales pentru contribuabilii platitori de TVA care vând cu amanuntul...» citeste mai departe aici

  • Casa de marcat portabila pentru PFA. Speta utila cu privire la obligativitatea utilizarii ei

    • In contextul legislatiei fiscale actuale, utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale (case de marcat) este obligatorie pentru majoritatea operatorilor economici care incaseaza contravaloarea bunurilor si serviciilor direct de la populatie. Totusi, odata cu diversificarea modului in care sunt prestate aceste servicii, au aparut si solutii moderne precum casele de marcat portabile, esentiale mai ales pentru activitatile desfasurate in afara sediului fix, cum ar fi serviciile de asistenta...» citeste mai departe aici

  • Obiecte de inventar. MONOGRAFIE contabila privind casarea obiectelor de inventar

    • In practica, firmele se confrunta frecvent cu situatii in care anumite obiecte de inventar se deterioreaza iremediabil si nu mai pot fi utilizate in activitatea economica. In lipsa predarii catre o unitate specializata pentru casare, este important ca scoaterea acestora din gestiune sa fie realizata corect din punct de vedere contabil si fiscal. In acest articol explicam care sunt pasii necesari: de la documentele obligatorii (inventariere, proces-verbal, decizia de scoatere), pana la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe dividende. Se plateste la data AGA sau la fiecare transa?

    • Distribuirea profitului sub forma de dividende este o practica obisnuita in cadrul societatilor comerciale. Totusi, in spatele acestui proces aparent simplu, se afla o serie de obligatii fiscale importante. Impozitul pe dividende, momentul retinerii, declararii si platii acestuia, precum si modificarile legislative intervenite, trebuie tratate cu atentie pentru a evita erori sau sanctiuni. In acest articol, prezentam un studiu de caz concret care clarifica modul de aplicare corecta a regulilor...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARILE din Declaratia SAF-T Obligatiile pentru contribuabilii mici
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016