Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA

27-Iul-2016
876

In Monitorul Oficial, Partea I, nr.534 din 15 iulie 2016, s-a publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2037/2016 (OANAF 2037/2016) privind Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA.

Conform Legii nr.227/2015 privind Codului Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, persoana impozabila care are sediul activitatii economice in Romania si realizeaza sau intentioneaza sa realizeze o activitate economica ce implica operatiuni taxabile trebuie sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA la organul fiscal competent, de regula, perioada fiscala fiind luna calendaristica. Prin exceptie de la aceasta prevedere, perioada fiscala este trimestrul calendaristic pentru persoana impozabila care in cursul anului calendaristic precedent a realizat o cifra de afaceri din operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere si/sau neimpozabile in Romania, dar care dau drept de deducere, care nu a depasit plafonul de 100.000 euro echivalent in lei, cu exceptia situatiei in care persoana impozabila a efectuat in cursul anului calendaristic precedent una sau mai multe achizitii intracomunitare de bunuri.

Conform noului ordin, persoana impozabila inregistrata in scopuri de TVA, conform Codului Fiscal, poate solicita utilizarea altei perioade fiscale decat luna sau trimestrul, respectiv:

- semestrul calendaristic, daca persoana impozabila efectueaza operatiuni impozabile numai pe maximum 3 luni calendaristice dintr-un semestru;
- anul calendaristic, daca persoana impozabila efectueaza operatiuni impozabile numai pe maximum 6 luni calendaristice dintr-o perioada de un an calendaristic.

Organul fiscal competent pentru aplicarea procedurii este organul fiscal in a carui raza teritoriala persoana impozabila isi are domiciliul fiscal sau in a carui evidenta fiscala este inregistrata.

In vederea utilizarii ca perioada fiscala a semestrului sau anului calendaristic, persoana impozabila trebuie sa depuna o cerere justificata la organul fiscal competent, pana la data de 25 februarie a anului in care se exercita optiunea. Cererea se completeaza pe formularul 306 "Cerere privind utilizarea ca perioada fiscala pentru TVA a semestrului sau anului calendaristic”, cod MFP 14.13.03.02/p, prevazut in anexa la ordin. Cererea va fi insotita de documente din care sa rezulte activitatea desfasurata si periodicitatea, respectiv:

- declaratie pe propria raspundere privind activitatea efectiv desfasurata;

Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Contabilitatea operatiunilor de transport si logistica
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Tranzactii imobiliare. Regimul fiscal in 2017
Vezi detalii

- balantele de verificare intocmite pentru anul anterior, contracte sau comenzi, dupa caz;
- jurnalul de vanzari intocmit pentru anul fiscal anterior;
- alte documente relevante pentru luarea deciziei.

Solutionarea cererii se efectueaza in termen de 45 de zile de la data depunerii acesteia sau de la data primirii documentelor solicitate. Totusi, acest termen poate fi prelungit, atunci cand este necesara administrarea de probe suplimentare relevante pentru luarea deciziei. Mai precis, termenul prevazut pentru solutionarea cererii poate fi prelungit cu maximum:

- doua luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la contribuabilul/platitorul solicitant;

- trei luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati sau institutii publice ori de la terte persoane din Romania;

- sase luni, in cazul in care sunt solicitate probe suplimentare de la autoritati fiscale din alte state, potrivit legii.

Zilnic, cererile contribuabililor impreuna cu documentatia anexata se transmit, spre solutionare, compartimentului cu atributii in domeniul solutionarii deconturilor cu sume negative de TVA cu optiune de rambursare din cadrul organului fiscal competent, compartimentul de specialitate fiind cel care analizeaza cererea si documentele anexate si intocmeste referatul de analiza, prin care propune aprobarea sau respingerea cererii. in baza acestui document, organul fiscal intocmeste Decizia privind perioada fiscala pentru taxa pe valoarea adaugata, in doua exemplare, unul dintre acestea fiind transmis persoanei impozabile solicitante. Referatul de analiza si Decizia privind perioada fiscala se avizeaza de seful compartimentului de specialitate si de conducatorul adjunct al unitatii fiscale, in situatia in care in structura unitatii fiscale este aprobat postul de conducator adjunct si se aproba de conducatorul unitatii fiscale. in cazul deciziilor de aprobare a perioadei fiscale pentru taxa pe valoarea adaugata, o copie a deciziei se transmite compartimentului cu atributii in gestionarea Registrului contribuabililor, care opereaza modificarea in vectorul fiscal al persoanei impozabile.

Perioada fiscala aprobata este valabila incepand cu termenele de declarare si plata urmatoare datei comunicarii deciziei si se mentine pe durata pastrarii conditiilor. Totodata, in cazul modificarii conditiilor care au stat la baza aprobarii perioadei fiscale, persoana impozabila este obligata sa instiinteze in scris organul fiscal competent, prin completarea unei declaratii de mentiuni, in vederea actualizarii vectorului fiscal pentru TVA.

La data intrarii in vigoare a acestui ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.6/2010 privind aprobarea Procedurii pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.32 din data de 15 ianuarie 2010.


Sursa: AJFP Olt

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura pentru aprobarea perioadei fiscale semestriale/anuale pentru persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Noul Cod Fiscal a modificat legislatia. Amenzile sunt uriase!
Cititi si respectati noile reguli stabilite de lege

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"!


 



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Split TVA: Doar pentru firmele in insolventa, faliment, cu datorii la plata TVA si companiile de stat
    • Modificarea mecanismului de plata defalcata a TVA, trecerea contributiilor sociale din sarcina angajatorului in cea a angajatului si imbunatatirea relatiei statului cu mediul de afaceri au fost principalele teme discutate la inceputul saptamanii la intalnirea premierului Mihai Tudose cu reprezentantii Uniunii Nationale a Patronatului Roman (UNPR). Prim-ministrul Mihai Tudose a precizat ca masura split TVA va fi modificata si flexibilizata in dezbaterile din Parlament, in concordata cu...» citeste mai departe aici

  • Nu veti mai putea plati impozitul pe locuinta fara polita PAD
    • Conform unor noi declaratii, proprietarii din Romania ar putea sa nu mai aiba voie sa-si plateasca impozitul pentru locuinta fara a face dovada existentei unei polite PAD. "Ne gandim la aceasta varianta ca in momentul in care o persoana isi plateste impozitul pentru locuinta sa prezinte si dovada existentei politei PAD. Exista o varianta. Eu cred in preventie si ma incapatanez sa cred ca in felul acesta vom rezolva cele mai multe probleme. Nu trebuie sa amendam oameni pentru ca nu isi fac...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu transportul personalului intre puncte de lucru. Ce putem deduce?
    • Prin cele ce urmeaza, vom vedea care este baza legala si ce documente trebuie intocmite (contract comodat, decont cheltuieli, foi de parcurs etc.) in cazul decontarii/deplasarii angajatilor de la un punct de lucru al societatii la alt punct de lucru pentru desfasurarea sarcinilor de serviciu: 1. cu mijlocele de transport in comun 2. cu masina personala a angajatului. Vom stabili daca sunt deductibile aceste cheltuieli la calculul impozitului pe profit. Iata raspunsul specialistului: Permisele de...» citeste mai departe aici

  • Dragnea anunta ca punctul de pensie va creste cu 10% si ca pilonul II de pensii va fi optional
    • Presedintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat miercuri, ca punctul de pensie va creste cu 10% de anul viitor, asa cum este prevazut in programul de guvernare, insa prevederile Legii pensiilor nu vor fi incluse in bugetul de stat pe 2018. Totodata, liderul ALDE, Calin Popescu Tariceanu a anuntat, dupa sedinta coalitiei de guvernare, ca Legea pensiilor va fi amanata pentru anul viitor, precizand ca aceasta decizie s-a luat "cu grija", informeaza Mediafax. Acesta a completat si cu privire la Split...» citeste mai departe aici

  • Vor fi infiintate agentiile de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera
    • Guvernul a aprobat infiintarea agentiilor de mediere intre cererea si oferta de munca ziliera. Aceste structuri vor fi acreditate de catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM), prin agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, care faciliteaza punerea in legatura a beneficiarilor de lucrari cu zilieri, in vederea stabilirii de raporturi de munca. Infiintarea agentiilor de mediere face parte din masurile prevazute in Programul de Guvernare 2017-2020, la sectiunea...» citeste mai departe aici

  • Cheltuieli cu recreerea salariatilor. Avantaje in natura pentru salariati. Cum inregistram facturile?
    • In analiza urmatoare, o societate a organizat un teambuilding pentru salariati. Nu se poate face dovada prestarii serviciilor de instruire/rapoarte in vederea perfectionarii echipei. Cheltuiala este nedeductibila deoarece nu poate fi justificata necesitatea prestarii acestora in scopul activitatilor desfasurate. TVA -ul aferent cheltuielilor cu teambuilding-ul nu este deductibil. Vom vedea cum se inregistreaza facturile de cazare, masa, cumparaturi si daca se fac deconturi pentru fiecare...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
© 2007 - 2017 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

ANAF face controale drastice in 2017!
Aflati cum sa va aparati de amenzile uriase
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Control ANAF - 12 solutii pentru a evita amenzile"