Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice

27-Mai-2016
546

Ministerul Finantelor Publice continua reforma administrativa si propune schimbari in organizarea si functionarea institutiei care sa duca la o mai mare eficienta a cheltuielilor publice, la impulsionarea investitiilor, la intarirea rolului Romaniei in cadrul Uniunii Europene si la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor.

Ministerul Finantelor propune infiintarea unui post de secretar de stat care sa coordoneze activitatea legata de afacerile europene, ca urmare a desemnarii Romaniei la presedintia Consiliului Uniunii Europene, in perioada iulie – decembrie 2019.

Acest post este justificat de multitudinea activitatilor si complexitatea problematicii la care trebuie sa raspunda orice stat membru care preia Presedintia semestriala a Consiliului (PRES). Pentru dosarele de pe agenda europeana de care este responsabil, Ministerul Finantelor Publice va trebui sa organizeze toate activitatile presupuse de indeplinirea rolului de PRES, la standarde europene, in paralel cu asigurarea derularii activitatilor curente implicate de afacerile europene, fara a deteriora calitatea acestora. Toate acestea sunt necesare pentru a sustine interesul national in raport cu celelalte state membre, respectiv cu Comisia si Consiliul Uniunii Europene.

Romania, in calitate de PRES:
• va avea responsabilitatea gestionarii curente a agendei europene la nivelul formatiunilor sectoriale ale Consiliului la toate nivelurile (Consilii, Coreper si grupuri de lucru);
• va trebui sa conduca si sa coordoneze dialogul cu celelalte institu?ii europene - Comisia, Parlamentul European, Consiliul European - in cadrul procesului decizional;
• va fi responsabila de organizarea reuniunilor informale in Romania (ministeriale, la nivel de inalti functionari, secretari de stat, directori generali, grupuri de lucru etc.);


• va trebui sa organizeze, sa conduca si sa coordoneze conferinte dedicate prioritatilor specifice si a unor evenimente culturale de promovare a Romaniei (inclusiv la Bruxelles si in statele membre).
• va participa la toate activitatile presupuse de apartenenta la trio-ul de Presedintii constituit din Austria, Romania si Finlanda (1 ianuarie 2019 – 30 iunie 2020).

De asemenea, Ministerul Finantelor Publice propune infiin?area unei noi structuri organizatorice, si anume Directia de analiza si cercetare in domeniul finantelor publice. Avand in vedere ca initiativele de politica fiscal-bugetara promovate atat de catre Guvern, cat si de Parlament au o arie de impact foarte larga, de la diferite segmente ale populatiei pana la mediului de afaceri si institutii financiare, realizarea de cercetari si analize economice in domeniul reformelor structurale, a competitivitatii economice, stabilitatii macroeconomice, vor contribui la imbunatatirea eficacitatii politicilor publice in domeniul finantelor publice.

Noua structura va fi coordonata de catre un economist sef, cu rang de director general.

Activitatile privind parteneriatul public-privat se preiau de catre Ministerul Finantelor Publice de la Departamentul pentru Investitii Straine si Parteneriat Public-Privat. Noua structura asigura elaborarea strategiei Guvernului privind investitiile publice, stabileste norme si procedure referitoare la identificarea, selectarea si prioritizarea proiectelor, realizeaza contracte si clauze contractuale cadru si consiliaza echipe de proiect in stabilirea clauzelor specifice proiectelor.

Totodata, MFP isi propune si reorganizarea activitatii in domeniul managementului proiectelor de investitii publice. Scopul este acela de a intarii mecanismele de prioritizare a investitiilor, precum si de urmarire si eficientizare a cheltuielilor publice in contextul atragerii de finantare si expertiza privata in implementarea unor astfel de proiecte. In acest sens, se are in vedere infiintarea Directiei generale managementul cheltuielilor si investitiilor publice in coordonarea careia se afla trei activitati principale:
• evaluarea si prioritizarea investitiilor publice,
• promovarea, sustinerea cu expertiza calificata si urmarirea procedurilor de identificare, structurare si implementare a proiectelor de investitii publice, precum si a proiectelor finantate si operate printr-un parteneriat intre sectorul public si unul sau mai multi parteneri privati,
• analiza si eficientizarea cheltuielilor publice.

Avand in vedere cele de mai sus, a fost initiat prezentul proiect de hotarare a Guvernului pentru modificarea Hotararii Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice Publice.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "MFP pregateste preluarea presedintiei Consiliului UE din perspectiva finantelor publice":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Corectia unui bon fiscal emis eronat. Evidentierea in formularul A4200
    • Inregistrarea unor bonuri fiscale eronate nu este o greseala intalnita ocazional, majoritatea contribuabililor fiind pusi macar o data in aceasta situatie. Totusi, cum se face corectia unui bon fiscal in cazul in care se introduce in mod eronat o alta suma pe casa de marcat si se valideaza bonul fiscal gresit? Cum se face evidentierea bonului fiscal eronat in formularul A4200? Raspunsul specialistului Situatia descrisa poate fi solutionata cu respectarea prevederilor Normelor metodologice date...» citeste mai departe aici

  • Contul unic: Metodologia de stingere a obligatiilor fiscale, MODIFICATA DE ANAF!
    • Pe site-ul Agentiei Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a fost publicat, luni, 20 noiembrie 2018, un Proiectul de ordin pentru modificarea pct.34 din Metodologia de distribuire a sumelor platite de contribuabili in contul unic si de stingere a obligatiilor fiscale, aprobata prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1613/2018. La punctul 34, capitolul V al anexei la ordinului presedintelui ANAF nr. 1613/2018, “s-a prevazut ca, in situatia in care contribuabilul face o plata eronata in...» citeste mai departe aici

  • Proiect pentru modificarea Formularului 101, Declaratie privind impozitul pe venit
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a publicat marti, 20 noiembrie, un proiect de ordin al presedintelui ANAF pentru modificarea si completarea Ordinului presedintelui ANAF nr. 3386/2016 pentru aprobarea modelului si continutului formularului 101 "Declaratie privind impozitul pe profit". Vezi AICI Formularul 101, Declaratie privind impozitul pe profit, asa cum este stabilit in Anexa proiectului de ordin. ART. I - Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Suspendarea activitatii: Cum se obtine regimul de declarare derogatoriu?
    • Suspendarea activitatii la Registrul Comertului nu determina automat suspendarea obligatiilor declarative ale societatii. Astfel, pe perioada in care se afla in inactivitate temporara entitatile au obligatia sa depuna declaratiile fiscale conform vectorului fiscal. Pentru obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal declaratiile se depun, chiar daca nu exista sume de declarat, pe zero, cu exceptia situatiei in care societatea solicita si i se aproba un regimul de declarare derogatoriu...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016