Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Masuri urgente cerute de Consiliul IMM-urilor pentru investitiile in economie

28-Sep-2017
1491

Raportat la analiza Executiei bugetului general consolidat in perioada 01.01-31.07.2017, CNIPMMR solicita luarea urgenta a masurilor necesare pentru:

  • Cresterea investitiilor publice in vederea sustinerii relansarii economice, precum si lansarea unor proiecte ample de investitii, care sa rezolve problema infrastructurii insuficiente sau de calitate scazuta, ce reprezinta unul dintre factorii cei mai problematici pentru dezvoltarea unei afaceri in Romania, constituind o bariera in calea schimburilor comerciale si a dezvoltarii economice, Romania fiind in continuare pe ultimul loc intre tarile cu caracteristici similare din regiune in ceea ce priveste calitatea perceputa a infrastructurii de transport si comunicatii (Raportul de tara privind Romania al Comisiei pentru 2016);

  • Punerea in aplicare a recomandarilor Fondului Monetar International (FMI) care in Raportul din 25 mai 2017, a solicitat cresterea investitiilor publice: "In contextul unei posibile inrautatiri a situatiei fiscale, Comitetul director al FMI a recomandat autoritatilor romane sa evite politicile expansioniste, de exemplu majorarile excesive de salarii si pensii. De asemenea, Comitetul director al FMI a subliniat necesitatea "reorientarii politicilor dinspre stimularea consumului spre sprijinirea investitiilor, pentru a proteja rezervele si a creste in mod sustenabil standardele de viata";
  • Deblocarea fondurilor europene, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale si celelalte cheltuieli publice;
  • Punerea in aplicare a dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Legea nr.346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, modificat prin Legea nr. 62/2014: Anual, prin legea bugetului de stat se aloca fonduri in valoare de 0,4% din PIB, fonduri europene si fonduri externe nerambursabile pentru finantarea programelor de dezvoltare si a masurilor de sprijinire a infiintarii de noi intreprinderi si de sustinere a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local, prevazute in Strategia guvernamentala pentru sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
  • Punerea in aplicare a dispozitiilor art. 24 alin. (14) lit. d1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, modificat prin Legea nr. 62/2014: facilitarea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la fonduri externe nerambursabile, pentru ca acestea sa furnizeze doar o singura data datele necesare, precum si valorificarea bunelor practici din Uniunea Europeana, prin proiectarea si implementarea, din fonduri externe nerambursabile, a unor programe destinate intreprinderilor mici si mijlocii de tipul:

- fond de microfinantare a intreprinderilor mici si mijlocii axat pe dezvoltarea spiritului antreprenorial, inovare de varf si introducerea noilor tehnologii;

- programe de cercetare, dezvoltare si consultanta privind managementul, marketingul, networkingul, investitiile in intreprinderi mici si mijlocii, in vederea furnizarii de solutii pragmatice pentru cresterea functionalitatii si performantelor firmelor pe piata interna si internationala;

- fond pentru cofinantarea realizarii de produse ecologice;

- fond pentru minigranturi pentru microintreprinderi;

- program pentru organizarea, in fiecare regiune a tarii, a unor clustere inovative, focalizate pe produse pentru export, finantate din fonduri europene, care sa valorifice potentialul si conditiile specifice fiecarei zone;

- fond «capital de risc»,in vederea finantarii infiintarii de start-up-uri inovative;

  • Cresterea volumului achizitiilor publice, facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achizitie produse, servicii si lucrari si respectarea termenului legal de plata de 30 de zile prevazut de dispozitiile Legii nr. 72/2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autoritati contractante si ale Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale.

ATENTIE!

Potrivit BNR, in primele 7 luni ale anului 2017, investitiile straine directe ale nerezindetilor in Romania au insumat 2.37 miliarde euro, cu 17% mai putin decat cele din perioada corespunzatoare a anului 2016, cand investitiile au fost de 2,86 miliarde euro.

Aflati mai multe aici!

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
keyboard_double_arrow_right

Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti 
E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate
keyboard_double_arrow_left






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Impozit pe dividende in 2024. Cui se aplica si termen de plata

    • Dividendele sunt partea din profitul unei companii care este distribuita actionarilor ca urmare a investitiei lor in actiunile firmei respective. Dividendele se pot distribui fie anual, fie trimestrial, cu depunerea bilantului interimar si pentru ele se plateste impozit conform prevederilor legale. Afla din acest articol cat este impozitul pe dividende in 2024 si cine are obligatia de a-l plati la bugetul statului si ce alte taxe se platesc pentru dividende. Ce sunt dividendele Dividendele...» citeste mai departe aici

  • OUG 107/2024. Pana pe 25 noiembrie 2024 trebuie depusa cererea pentru a beneficia de masuri

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale, pe care le vom detalia in continuarea articolului. Persoanele care vor sa beneficieze de masuri trebuie sa depuna cererea pana pe 25 noiembrie 2024. Masuri fiscale introduse prin OUG 107/2024 Masurile stabilite prin OUG nr. 107/2024 se aplica pentru toate categoriile de debitori, cum ar fi persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica, persoane fizice care desfasoara...» citeste mai departe aici

  • E-Factura: Au aceasta OBLIGATIE si firmele neplatitoare de TVA?

    • Firmele neplatitoare de tva au obligatia de a transmite facturile prin SPV? Obligativitate utilizare E-Factura – raspunsul specialistului: Da. Conform Ordonantei de urgenta nr. 120/2021, art. 10 alin. (1), si art. 319 alin. 1 indice 1) din Codul fiscal, obligatia de transmitere a facturilor electronice prin RO e-Factura se aplica pentru toate relatiile comerciale B2B intre persoane impozabile stabilite in Romania, asa cum sunt definite in art. 266 alin. (2)...» citeste mai departe aici

  • Bonificatie de 3%, introdusa prin OUG 107/2024. Cine beneficiaza

    • Prin OUG 107/2024 au fost introduse mai multe masuri fiscale pentru contribuabili, printre care si acordarea unei bonificatii de 3%. In acest articol vom vedea cine beneficiaza de aceasta. Cine beneficiaza de bonificatia de 3% introdusa prin OUG 107/2024 Astfel, contribuabilii platitori de impozit pe profit, precum si contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, beneficiaza de o bonificatie de 3% din impozitul pe profit anual si din impozitul pe veniturile...» citeste mai departe aici

  • Notificare de conformare E-TVA. Cand intra in vigoare obligatia de a raspunde la notificare

    • ANAF aduce, printr-un comunicat de presa, clarificari cu privire la procedura de transmitere a "Notificarii de conformare RO e-TVA " si amanarea intrarii in vigoare a unor termene limita. Procedura privind modalitatea de transmitere a formularului "Notificare de conformare RO e-TVA", modelul si continutul acestuia, a fost aprobata prin OPANAF nr.6234/2024, publicat in M.O.al Romaniei, Partea I, nr.887/03.09.2024 Decontul precompletat RO e-TVA se transmite, pentru fiecare perioada fiscala de...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri. Exemplu de calcul

    • Ce conturi de clasa 7 intra la calculul impozitului de 1% pe cifra de afaceri? Se ia in calcul si contul 765, diferente reevaluare? Calculare impozit minim pe cifra de afaceri – raspunsul specialistului: Contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro, si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate


Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-Transport - toate NOUTATILE din 2024 + Studii de caz detaliate

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016