Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Masuri urgente cerute de Consiliul IMM-urilor pentru investitiile in economie

28-Sep-2017
576

Raportat la analiza Executiei bugetului general consolidat in perioada 01.01-31.07.2017, CNIPMMR solicita luarea urgenta a masurilor necesare pentru:

  • Cresterea investitiilor publice in vederea sustinerii relansarii economice, precum si lansarea unor proiecte ample de investitii, care sa rezolve problema infrastructurii insuficiente sau de calitate scazuta, ce reprezinta unul dintre factorii cei mai problematici pentru dezvoltarea unei afaceri in Romania, constituind o bariera in calea schimburilor comerciale si a dezvoltarii economice, Romania fiind in continuare pe ultimul loc intre tarile cu caracteristici similare din regiune in ceea ce priveste calitatea perceputa a infrastructurii de transport si comunicatii (Raportul de tara privind Romania al Comisiei pentru 2016);

  • Punerea in aplicare a recomandarilor Fondului Monetar International (FMI) care in Raportul din 25 mai 2017, a solicitat cresterea investitiilor publice: "In contextul unei posibile inrautatiri a situatiei fiscale, Comitetul director al FMI a recomandat autoritatilor romane sa evite politicile expansioniste, de exemplu majorarile excesive de salarii si pensii. De asemenea, Comitetul director al FMI a subliniat necesitatea "reorientarii politicilor dinspre stimularea consumului spre sprijinirea investitiilor, pentru a proteja rezervele si a creste in mod sustenabil standardele de viata";
  • Deblocarea fondurilor europene, pentru a se asigura baza necesara cresterii veniturilor bugetare care sa sustina cresterile salariale si celelalte cheltuieli publice;
  • Punerea in aplicare a dispozitiilor art. 26 alin. (1) din Legea nr.346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, modificat prin Legea nr. 62/2014: Anual, prin legea bugetului de stat se aloca fonduri in valoare de 0,4% din PIB, fonduri europene si fonduri externe nerambursabile pentru finantarea programelor de dezvoltare si a masurilor de sprijinire a infiintarii de noi intreprinderi si de sustinere a dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, la nivel national si local, prevazute in Strategia guvernamentala pentru sustinerea dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii;
  • Punerea in aplicare a dispozitiilor art. 24 alin. (14) lit. d1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, modificat prin Legea nr. 62/2014: facilitarea accesului intreprinderilor mici si mijlocii la fonduri externe nerambursabile, pentru ca acestea sa furnizeze doar o singura data datele necesare, precum si valorificarea bunelor practici din Uniunea Europeana, prin proiectarea si implementarea, din fonduri externe nerambursabile, a unor programe destinate intreprinderilor mici si mijlocii de tipul:

- fond de microfinantare a intreprinderilor mici si mijlocii axat pe dezvoltarea spiritului antreprenorial, inovare de varf si introducerea noilor tehnologii;

- programe de cercetare, dezvoltare si consultanta privind managementul, marketingul, networkingul, investitiile in intreprinderi mici si mijlocii, in vederea furnizarii de solutii pragmatice pentru cresterea functionalitatii si performantelor firmelor pe piata interna si internationala;

- fond pentru cofinantarea realizarii de produse ecologice;

- fond pentru minigranturi pentru microintreprinderi;

- program pentru organizarea, in fiecare regiune a tarii, a unor clustere inovative, focalizate pe produse pentru export, finantate din fonduri europene, care sa valorifice potentialul si conditiile specifice fiecarei zone;

- fond «capital de risc»,in vederea finantarii infiintarii de start-up-uri inovative;

  • Cresterea volumului achizitiilor publice, facilitarea accesului IMM-urilor la contractele de achizitie produse, servicii si lucrari si respectarea termenului legal de plata de 30 de zile prevazut de dispozitiile Legii nr. 72/2013 privind masurile pentru combaterea intarzierii in executarea obligatiilor de plata a unor sume de bani rezultand din contracte incheiate intre profesionisti si intre acestia si autoritati contractante si ale Directivei 2011/7/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 16 februarie 2011 privind combaterea intarzierii in efectuarea platilor in tranzactiile comerciale.

ATENTIE!

Potrivit BNR, in primele 7 luni ale anului 2017, investitiile straine directe ale nerezindetilor in Romania au insumat 2.37 miliarde euro, cu 17% mai putin decat cele din perioada corespunzatoare a anului 2016, cand investitiile au fost de 2,86 miliarde euro.

Aflati mai multe aici!

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Masuri urgente cerute de Consiliul IMM-urilor pentru investitiile in economie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Inregistrarea cu intarziere a unor facturi. Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA?
    • In urma punctarii fisei cu un furnizor, s-a constatat omiterea inregistrarii unei facturi de la furnizor in valoare de 332.51 lei (cu TVA), factura emisa in anul 2016, cota de TVA fiind de 20%. Avand in vedere ca nu este o valoare foarte mare, poate fi inregistrata in luna curenta? Cum se va evidentia in contabilitate diferenta de TVA? In cazul mentionat, specialistul nostru spune ca se poate asimila cu o eroare contabila, avand in vedere prevederile de la pct. 66 din Reglementarile contabile,...» citeste mai departe aici

  • GHID ANAF privind inspectia fiscala: Verificarea evidentelor fiscale si contabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia contribuabililor un ghid complet privind inspectia fiscala, iar astazi ne vom opri asupra unor aspecte precizate in aceasta lucrare stufoasa. Asadar, vom vorbi despre verificarea evidentelor fiscale si contabile, despre obligatia contribuabilului de a conduce evidentele fiscale si regulile privind conducerea evidentelor contabile si fiscale, dar si despre prezentarea de inscrisuri. VERIFICAREA EVIDENTELOR FISCALE SI CONTABILE...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare pentru trimestrul IV. Intocmirea situatiilor financiare
    • In cursul anului 2019 o societate a distribuit dividende trimestrial catre asociatul unic. Cum se procedeaza pentru ultimul trimestru daca dividendele se distribuie in ianuarie 2020? Se intocmesc situatii financiare interimare pentru trimestrul IV sau se intocmesc direct situatii financiare anuale? Specialistul Irina Dumitrescu arata ca, potrivit art. 19 alin. (31) din Legea contabilitatii 82/1991, astfel cum a fost modificat prin Legea 163/2018 prevede: ”Repartizarea...» citeste mai departe aici

  • Modificari aduse procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala
    • Prin O.A.N.A.F. nr. 3.008/2019 publicat in M.Of. nr. 945 din data de 26.11.2019 au fost aduse modificari si completari procedurii de eliberare a certificatului de atestare fiscala, precum si modelului acestui formular si al cererii de eliberare. Noile prevederi vor intra in vigoare la data de 26 decembrie 2019 si se va aplica si cererilor de eliberare a certificatului de atestare fiscala, aflate in curs de solutionare la aceasta data. Principalele modificari si completari vizeaza: Modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Declararea veniturilor de natura salariala
    • O societate are un contract cu o persoana fizica romana care a pus la dispozitie A1 de rezidenta in NL. Lunar pentru serviciile prestate (venituri de natura salariala de la un platitor de venituri din Romania) se face oprire la sursa 10% impozit pe venitul nerezidentilor si se declara suma in D100. Tinand cont de noile prevederi legat de D112 din MO 794 din 01.10.2019 trebuie sa schimbata modalitatea de declarare din D100 in D112? Daca da, incepand cu ce luna trebuie facuta...» citeste mai departe aici

  • Dubla finantare versus indicatori proiect
    • O societate X s-a obligat sa angajeze doua persoane, pentru a obtine baremul proiectului Start-up Nation. In acelasi timp unul dintre angajati beneficiaza de subventie de la AJOFM, conform art.85 din Legea nr.76/2002 (sau sunt firme care beneficiaza si de subventie conform art.80, Legea 76/2002). Se considera dubla finantare ca firma sa beneficieze de subventia de la AJOFM in conditiile in care beneficiaza si de proiect Start-up Nation? Salariul angajatului respectiv nu este platit din...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2020 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Autoturisme pe firma - deducerea cheltuielilor in 2020​
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal - MODIFICARI la DEDUCERILE pentru autoturisme

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016