Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cum functioneaza serviciul ANAF acces date prin SMS?

07-Apr-2014
2984
ANAF pune la dispozitia contribuabililor serviciul de acces date prin SMS. Prin OPANAF 504/2013 s-a reglementat modalitatea de acces la informatiile publice prin intermediul serviciului de mesaje scurte (SMS), de catre contribuabili, in masura in care operatorii de telefonie mobila a acestora ofera acest serviciu.

Costul generat de utilizarea acestui serviciu este stabilit şi incasat de operatorii de telefonie mobila, ANAF nepercepand tarife suplimentare pentru utilizarea acestui serviciu care poate fi utilizat 24/24 ore.

Serviciul Acces date prin SMS este disponibil din data de 30.04.2013, dorind sa va reamintim pe aceasta cale cum poate fi utilizat si ce presupune in concret acest serviciu.


onlygizmos.com

Transmiterea informatiilor solicitate prin SMS se face cu respectarea secretului fiscal.

Solicitarea informatiilor se va face prin transmiterea unui SMS cu codul fiscal unui agent economic, la numarul unic 1300, disponibil pentru inceput in retelele de telefonie mobila Orange şi Vodafone, urmand ca in perioada urmatoare acesta sa poata fi utilizat şi in alte retele.

Informatiile furnizate de ANAF vor fi transmise in limba romana, in limita a 160 de caractere, si vor cuprinde:

- codul de identificare fiscala;
- denumirea agentului economic;
- inregistrat/neinregistrat in scopuri de taxa pe valoare adaugata;
- starea de inactivitate fiscala a agentului economic, potrivit prevederilor art. 781 din Codul de procedura fiscala;
- aplicarea sistemului de taxa pe valoare adaugata la incasare;
cod de siguranta ataşat fiecarui mesaj de raspuns de catre ANAF.
-
Codul de siguranta este utilizat pentru verificarea continutului mesajului transmis pe baza copiei acestuia, mesaj arhivat pe server-ului agentiei.


Exemplu de mesaj transmis de ANAF:

a) 123456 (CUI)

b) SC XXXXX SRL;

c) TVA DA/NU;

d) INACTIV FISCAL DA/NU;

e) TVA INCASARE DA/NU;

f) 123456789 (Cod de siguranta)

Serviciul "Acces date prin SMS" a fost dezvoltat de ANAF cu sprijinul Serviciului de Telecomunicatii Speciale.



Sursa: asistenta-contribuabili.ro


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Urmareste-ne pe Google News
Atentie contabili!

Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
 MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?



MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?






Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Casarea mijloacelor fixe. Procedura, documente, monografii si reglementari cheie

    • Casarea mijloacelor fixe reprezinta procesul prin care activele imobilizate sunt scoase din functiune si eliminate din evidenta contabila a unei entitati deoarece sunt uzate fizic sau moral si devin nefunctionale sau inutilizabile din punct de vedere economic. Casarea se efectueaza pe baza unor documente justificative si respectand reglementarile legale in vigoare. In acest articol vom discuta despre procedura de casare a mijloacelor fixe si vom prezenta monografiile contabile aferente acestei...» citeste mai departe aici

  • Reactivare firma inactiva. [PROCEDURA] si reglementari cheie

    • Reactivarea unei firme inactive este un proces esential pentru reluarea activitatii economice si recastigarea drepturilor fiscale pierdute. Fie ca inactivitatea a fost cauzata de neconformitati fiscale sau de o suspendare voluntara a activitatii, este important ca antreprenorii sa inteleaga pasii necesari pentru repunerea firmei in legalitate. In acest articol, vom detalia procedura de reactivare a unei firme inactive, reglementarile cheie prevazute de legislatia fiscala si conditiile pe care...» citeste mai departe aici

  • [INFOGRAFIC] PFA sau SRL 2025. Ce tip de firma este mai avantajos?

    • Atunci cand vrei sa iti deschizi o firma in Romania, trebuie sa te gandesti bine, mai inainte, la forma juridica pe care o vei adopta. Cele mai multe persoane se indreapta catre PFA sau SRL. Iar in acest articol vom vedea care sunt avantajele si dezavantajele acestor forme juridice, dar si o comparatie intre cele doua cu privire la urmatoarele aspecte: costurile de infiintare si administrare, responsabilitatile juridice, regimul fiscal, flexibilitatea activitatilor, dar si impactul asupra...» citeste mai departe aici

  • D112. Va fi utilizat un NOU model de formular din luna martie 2025, conform Ordinului 299/2025

    • Prin Ordinul Comun nr. 299/455/435/729/2025, din 4 martie 2025, s-a legiferat noul model al declaratie 112, obligatoriu incepand cu declararea veniturilor aferente lunii martie 2025. Astfel, incepand cu declararea veniturilor lunii martie 2025, va fi folosit noul model al declaratiei 112.» citeste mai departe aici

  • SAF-T: Opinia specialistului cu privire la 2 situatii de raportare a stocurilor in SAF-T

    • Pentru modernizarea si eficientizarea controalelor fiscale autoritatile din Romania au implementat sistemul SAF-T. Chiar daca este utilizat deja de ceva timp, inca exista neclaritati cu privire la raportarea corecta si completa a stocurilor, mai ales in situatii complexe, cum ar fi cele care implica contracte internationale de tip "manufacturing toll" sau perioade tranzitorii in care stocurile sunt transferate intre entitati. In acest articol, vom vedea opinia specialistului cu privire la doua...» citeste mai departe aici

Atentie contabili!
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special

realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016