Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Lichidare voluntara. Cum procedam cu declaratiile si bilantul nedepus?

20-Nov-2015
3341


Analiza urmatoare face referire la situatia in care, din luna septembrie 2013, o societate a intrat in inactivitate fiscala prin nedepunerea declaratiilor fiscale. Ulterior toate declaratiile au fost depuse insa societatea nu a fost reactivata deoarece avea sediu expirat. In pofida acestui fapt societatea a desfasurat activitate pana in 30 noiembrie 2014 cand AGA a decis lichidarea voluntara unitatii.

Din acel moment nu s-a intreprins nimic in acest sens. Bilantul pentru anul 2014 nu a fost depus, declaratiile nu au mai fost depuse pentru anul 2015. La sfarsitul lunii noiembrie 2015 se implineste un an de la data hotararii AGA de lichidare vlountara.

Care sunt pasii care trebuie urmati pentru a finaliza lichidarea corect? Se depune bilantul pentru 2014? Se depun declaratiile pe 0 aferente anului 2015? Soldurile din bliantul de lichidare vor fi cele preluate din anul 2014?

Daca societatea nu a fost radiata din cauza neindeplinirii obligatiilor sale – lucru pe care il puteti verifica pe http://www.mfinante.ro/pjuridice.html?pagina=domenii sau la ONRC – va trebuie sa depuneti toate declaratiile din vectorul fiscal la zi (inclusiv Bilantul), sa aduceti contabilitatea la zi, sa intocmiti Balanta la zi si, pe baza ei, sa intocmiti Bilantul de lichidare.

Pentru lichidarea voluntara este necesar sa obtineti un Certificat fiscal de la ANAF, in care trebuie sa apara ca nu aveti declaratii nedepuse sau datorii catre stat neachitate (debite, accesorii, amenzi).

Daca firma a fost deja radiata (lucru foarte putin probabil), lichidarea devine inutila , firma nemaiexistand.

Incepeti prin a merge la ANAF si a solicita Fisa pe platitor si lista declaratiilor nedepuse.


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Lichidare voluntara. Cum procedam cu declaratiile si bilantul nedepus?":
Rating:

Nota: 4.29 din 7 voturi
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




© 2007 - 2018 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Cheltuieli Deductibile - exemple si explicatii‚Äč
Cititi si respectati modificarile din Codul Fiscal

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
Codul Fiscal 2018 - Care Cheltuieli sunt Deductibile si care NU sunt?

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016