
Raportul Special
realizat de specialisti
Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor cu consultarea autoritatilor de supraveghere, organismelor de autoreglementare si Asociatiei Române a Bancilor a elaborat Ghidul de identificare a beneficiarilor reali.
In Ghid regasim si entitatile supuse obligatiei de inregistrare in registrele privind beneficiarul real:
1. Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului
Persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului, cu exceptia regiilor autonome, companiilor si societatilor nationale si societatilor detinute integral sau majoritar de stat, depun o declaratie privind beneficiarul real, in Registrul central organizat la nivelul Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), in urmatoarele situatii:
a) la inmatriculare SI
b) ori de câte ori intervine o modificare a beneficiarului real sau a datelor de identificare ale beneficiarului real. Termenul pentru depunerea declaratiei este de 15 zile de la data la care a intervenit modificarea.
In plus fata de obligatiile prevazute la literele a) si b), persoanele juridice supuse obligatiei de inregistrare in registrul comertului care au in structura actionariatului entitati.
inmatriculate/inregistrate si/sau care au sediul fiscal in jurisdictii necooperante din punct de vedere fiscal si/sau in jurisdictii cu grad inalt de risc de spalare a banilor si/sau de finantare a terorismului si/sau in jurisdictii aflate sub monitorizarea organismelor internationale relevante, pentru risc de spalare a banilor/finantare a terorismului, depun si o declaratie ANUALa, in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale.
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Declaratia privind beneficiarul real este data de reprezentantul legal al persoanei juridice, pe proprie raspundere si cuprinde datele de identificare ale beneficiarului real, respectiv numele, prenumele, data si locul nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta, precum si modalitatea in care se exercita detinerea sau controlul asupra persoanei juridice.
2. Persoanele juridice fara scop lucrativ
Asociatiile si fundatiile infiintate in baza OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia inregistrarii beneficiarului real in Registrul central organizat la nivelul Ministerului Justitiei (MJ).
Declaratia privind beneficiarul real este data de reprezentantul legal al persoanei juridice prevazute la primul paragraf, pe proprie raspundere si cuprinde datele de identificare ale beneficiarului real, respectiv: numele, prenumele, data si locul nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.
In cazul in care asociatiile si fundatiile sunt constituite/conduse doar de persoane fizice, atunci cand singurii beneficiari sunt cei prevazuti in statut, Ministerul Justitiei va completa din oficiu Registrul central.
3. Fiduciile si constructiile juridice similare acestora
Fiduciile si constructiile juridice similare acestora au obligatia inregistrarii beneficiarului real in Registrul central organizat la nivelul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Potrivit art. 4 alin. (2) lit. b) din Lege, beneficiarii reali ai entitatilor prevazute anterior sunt urmatoarele persoane:
a) constituitorul/constituitorii, precum si persoanele desemnate sa ii/le reprezinte interesele in conditiile legii;
b) fiduciarul/fiduciarii;
c) beneficiarul/beneficiarii sau, in cazul in care identitatea acestuia/acestora nu este identificata, categoria de persoane in al caror interes principal se constituie sau functioneaza fiducia sau constructia juridica similara;
d) oricare alta persoana fizica ce exercita controlul in ultima instanta asupra fiduciei sau a constructiei juridice similare din dreptul strain prin exercitarea directa sau indirecta a dreptului de proprietate sau prin alte mijloace.
Declaratia privind beneficiarul real este data de reprezentantul legal al entitatilor prevazute primul paragraf, pe proprie raspundere si cuprinde datele de identificare ale beneficiarului real, respectiv numele, prenumele, data si locul nasterii, codul numeric personal, seria si numarul actului de identitate, cetatenia, domiciliul sau resedinta.
Pentru a vedea intregul Ghid, click AICI>>
Sursa: ONPCSB
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Articole similare
Amenzi usturatoare si chiar dizolvarea firmei pentru persoanele care NU au depus la timp declaratia privind beneficiarii realiMajorarea plafonului privind veniturile realizate de persoanele care beneficiaza de indemnizatia pentru crestere copil fara a determina suspendarea platii indemnizatieiMajorare capital social. Ce operatiuni se inregistreaza in contabilitate si studii de caz utileONG infiintat de persoane fizice. Mai exista obligatia depunerii Declaratiei beneficiarului real?Declaratia privind BENEFICIARUL REAL se depune in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anuale (Legea 101/2021)Ultimele articole
Acte necesare pentru infiintarea unui SRL: tot ce trebuie sa stiiLegea 129/2019. Ce inseamna beneficiar real si care sunt obligatiile declarative aferenteDeclaratie beneficiar real 2024. Cine are obligatia de a depune declaratia si care sunt EXCEPTIILEControl antifrauda. Bunuri cu risc fiscal ridicat in valoare de 4,4 milioane lei confiscate la frontieraDeclaratia de beneficiar real: Anumite persoane sunt OBLIGATE sa depuna documentul in termen de 15 zile de la aprobarea situatiilor financiare anualeSfaturi de la experti
Reglarea erorilor contabile in contul 419 Clienti creditori
Intrebare: O societate nou preluata are in contul 419, la 31 decembrie 2024, un sold creditor cu minus. Din verificarea fisei de cont 419 reiese ca, in perioada 2020-2024, s-au stornat avansuri (sume foarte mari) care nu au existat in contul...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Pierderi din creante. Tratament contabil si fiscal
Intrebare: In anul 2022 am primit de la Casa de Sanatate o adresa prin care am fost anuntati ca pentru recuperarea unei creante am depasit termenul de depunere a unor concedii medicale. Mentionez ca a fost o eroare umana si concediile nu au...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Va recomandam
Solutii complete de legislatia munciiDepunere declaratiiPortal PFABlogul specialistuluiCertificatul de atestare fiscalaCodul fiscal 2025Stiri juridiceIdei de afaceriInfoinstitutiiLink-uri utile
Codul muncii 2025Legea pensiilorAfaceri profitabile Declaratii fiscaleLegea contabilitatii 2025Monitorul oficialCodul civilCodul penal 2025Legislatie TVA