Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Administreaza preferintele
Preferintele tale
Cookie-uri functionale
Cookie-uri de analiza
Cookie-uri pentru publicitate
Cookie-uri? Probabil ai mai auzit de ele. Sunt mici fisiere text care permit salvarea setarilor si preferintelor tale atunci cand intri pe un site.
Le folosim pentru imbuntatirea experientei online si personalizarea continutului pe care ti-l oferim zi de zi. O parte dintre ele sunt obligatorii, cum sunt cele necesare, care ajuta la buna functionare a site-ului. In sectiunea dedicata din acest mesaj, poti selecta cookie-urile pe care le accepti.
Nu uita ca pe contabilul.manager.ro un cookie te ajuta:
sa primesti recomandarile si ofertele potrivite
sa afli cand scade pretul la produsele tale Favorite
sa ai o buna experienta de navigare si cumparare online.
Dezactivarea anumitor cookie-uri va influența experiența dvs. pe site-ul nostru și serviciile noastre.
Cookie-uri functionalenecesare
Sunt toate esentiale pentru functionarea site-ului si trebuie sa ramana active in sistemul nostru.
Ele sunt create pentru a raspunde actiunilor tale. Datorita acestor cookie-uri:
ai acces la toate sectiunile site-ului si poti intra in contul tau
alegi setarile de confidentialitate
plasezi comenzile simplu si in siguranta.
Cookie-uri de analiza
inactiveactive
Sunt cookie-uri anonime prin care analizam date despre pagini vizualizate, traseul si actiunile utilizatorilor in site.
Datorita acestor cookie-uri putem evalua rezultatele de trafic online si oferi o experienta mai buna celor care acceseaza contabilul.manager.ro. De asemenea, putem afla ce rata de deschidere au emailurile trimise catre abonati si ce recomandari de produse i-ar ajuta. Cu ajutorul acestor tehnologii:
colectam informatii anonime despre cele mai vizitate zone
analizam interactiunea utilizatorilor cu site-ul si incercam s-o imbunatatim
urmarim succesul emailurilor trimise abonatilor.
Cookie-uri pentru publicitate
inactiveactive
Aceste cookie-uri sunt utile in scopul afisarii bannerelor cu cele mai bune promotii, dar mai ales in adaptarea si personalizarea continutului.
Prin intermediul lor, putem masura eficienta campaniilor publicitare si analiza daca mesajele au ajuns la publicul tinta pentru a reveni cu recomandari si sugestii de cumparare. Cu ajutorul acestor cookie-uri:
afli rapid despre promotiile si produsele relevante pentru tine
beneficiezi de recomandari personalizate pe site, email sau retele de socializare
conturam un profil al preferintelor tale pentru a-ti oferi continut de calitate.
Un proiect editorial marcaRentrop&Straton - Liderul informatiilor specializate din Romania
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Declararea sediului social si deducerea chiriei
28-Iun-2012
6169
O firma cu sediul social in provincie doreste inchirierea unui apartament in Bucuresti, in vederea intalnirii periodice cu clientii pentru negocieri. Trebuie deschis un punct de lucru?
Chiria este deductibila fiscal? Ce alte implicatii fiscale mai decurg din acest contract?
Daca se deschide un punct de lucru trebuie angajata o persoana acolo?
Solutie contabila: Din punctul de vedere al reglementarilor fiscale aplicabile, consideram ca acest apartament este un sediu secundar al societatii dvs, pentru care aveti obligatia declararii la autoritatea fiscala, tinand cont de precizarile de la art. 74 alin. (3) din Codul de procedura fiscala , ce definesc un sediu secundar, dupa cum urmeaza: „In sensul prezentului articol, prin sediu secundar se intelege un loc prin care se desfasoara integral sau partial activitatea contribuabilului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit si altele asemenea.”
Declararea sediilor secundare la autoritatea fiscala se efectueaza prin depunerea declaratiei 060 in termen de 30 de zile de la infiintare sau inchiriere. Desigur, noi consideram ca aveti obligatia sa inregistrati si acest sediu la Registrul comertului, conform precizarilor din reglementarile stabilite din legislatia societatilor comerciale.
In ce priveste deducerea chiriei, consideram ca si pentru aceasta situatie sunt aplicabile reglementarile de la art. 21 alin. (1) din Codul fiscal , ce stabileste ca sunt deductibile cheltuielile efectuate in scopul realizarii de venituri. Astfel, dvs puteti decide in mod concret utilizarea apartamentului si puteti stabilii natura cheltuielii.
Retinem si aspectul ca daca inchirierea se efectueaza de la o persoana fizica, se necesita ca acest contract de inchiriere sa fie inregistrat la autoritatea fiscala, ca si forma de deducere a cheltuielii.
Intrebare: 1. Pentru declararea impozitului pe constructii de 0,5%, trebuie sa declar taxa prin Declaratia 700? In trecut am platit, dar nu am declarat prin vectorul fiscal. 2. In cazul in care detin un container si o platforma betonata pentru care nu platesc taxe locale, trebuie sa platesc impozit pe constructii de 0,5%? 3. Daca platesc anticipat, pot beneficia de bonificatie de 10%? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Angajatul plateste materiale de constructie pentru societate cu cardul personal. Valoare 3.400 ron. Se poate deconta numerar aceasta suma sau depaseste plafonul in numerar? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Societatea este infiintata in data de 05.02.2025 si are un angajat incepand cu data de 04.03.2025. Este inregistrata ca platitoare de impozit pe microintreprindere. Angajatul demisioneaza la data de 05.05.2025, iar urmatorul angajat are contract de munca din data de 12.05.2025. Societatea ramane platitoare de impozit pe microintreprindere? Cele 30 de zile de dupa infiintarea firmei, pana cand angajeaza personal, se considera perioada de suspendare, sau doar zilele din perioadele ulterioare, cand... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rugam sa ne explicati daca la data intocmirii Notei de Intrare-Receptie trebuie trecuta data la care este emisa factura de la furnizor sau data receptionarii fizice a marfii in magazie. Ne confruntam cu situatia in care marfa de la furnizori externi, in diferite valute, ajunge in magazia noastra la mai multe zile sau chiar saptamani (pentru marfa din China, chiar luni) dupa emiterea facturii. Pot exista nepotriviri la calculul TVA ca urmare a diferentei de curs valutar intre data facturarii... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Sunt un medic in crestere copil, am o PFA cu venituri 0 in 2024. PFA nu am suspendat-o, am suspendat CIM-ul de la locul de munca. Sunt nevoita sa platesc CASS? vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Doresc sa cumpar o masina second-hand din Germania, pentru uzul societatii, in valoare de 18.500 euro. Plata se face astfel: 10.000 euro numerar si 8.500 euro prin transfer bancar. Mentionez ca administratorul societatii va merge acolo. Este legal sa se efectueze o plata de 10.000 euro in numerar? Asociatul va face un credit in banca de 10.000 euro si apoi ii va retrage pentru a plati numerar. vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?
Intrebare: Suplimentar, va rog sa imi spuneti daca factura emisa de furnizorul din China este suficienta pentru inregistrarea in contabilitate (un inscris transmis in copie, prin colet, in care se mentioneaza conditia de livrare Door to... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: Va rog sa-mi spuneti daca in bilantul de radiere la formularul F20 situatie venituri si cheltuieli in a doua coloana se trec rulajele conturilor de venituri si cheltuieli din intervalul inceperii lichidarii 08.01.2025 pana la... vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Sistemul e-TVA a devenit un instrument esential in procesul de raportare fiscala din Romania, cu un impact direct asupra modului in care firmele isi gestioneaza obligatiile privind taxa pe valoarea adaugata. Implementat de ANAF, acest sistem se bazeaza pe precompletarea decontului de TVA, utilizand informatii colectate din surse multiple precum e-Factura, e-Transport, e-Sigiliu sau SAF-T. Cu toate acestea, firmele trebuie sa fie atente: decontul precompletat nu reprezinta o obligatie fiscala in...» citeste mai departe aici
Intocmirea corecta a situatiilor financiare anuale este esentiala pentru orice entitate, atat din perspectiva respectarii obligatiilor legale, cat si pentru reflectarea fidela a pozitiei financiare si a performantei economice. Iar alegerea tipului potrivit de bilant depinde de mai multi factori-cheie stabiliti prin reglementarile contabile in vigoare, in special OMFP 1802/2014. In continuare vom vedea o speta prin care specialistul nostru va clarifica modul de determinare a tipului de situatii...» citeste mai departe aici
Incepand cu 13 mai 2025, esalonarea clasica a obligatiilor fiscale cunoaste o actualizare semnificativa prin intrarea in vigoare a Ordinului ANAF nr. 597/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 439. Noua procedura aduce o serie de modificari importante, adaptate evolutiilor legislative din ultimii ani si orientate spre o administrare fiscala mai eficienta si digitalizata.» citeste mai departe aici
Contribuabilii care achita anticipat impozitul pe constructii vor putea, in curand, sa beneficieze efectiv de bonificatia de 10% prevazuta de Codul fiscal. ANAF a publicat un proiect de ordin care modifica formularul 100, permitand completarea distincta a reducerii acordate prin lege. In prezent, desi impozitul pe constructii poate fi declarat, lipsa unui camp dedicat bonificatiei in formularul D100 face imposibila evidentierea corecta a acesteia. Noul proiect vine astfel in sprijinul...» citeste mai departe aici
Intr-un context economic si financiar tot mai complex, prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului a devenit o prioritate esentiala la nivel national si international. In Romania, aceasta responsabilitate revine Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor. Conform Legii nr. 129/2019, toate entitatile raportoare au obligatia de a implementa politici si proceduri interne eficiente pentru a preveni implicarea involuntara in astfel de activitati...» citeste mai departe aici
Incepand cu 13 mai 2025, procedura de acordare a esalonarii simplificate a fost oficial actualizata prin Ordinul ANAF nr. 597/2025, publicat in Monitorul Oficial nr. 439. Iar in acest articol vom vedea 4 schimbari importante aduse in privinta ei. Reamintim ca modificari au fost aduse si in cazul esalonarii clasice, prin acelasi act normativ.» citeste mai departe aici
Atentie contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT
Raportul Special realizat de specialisti
MODIFICARI la Situatiile Financiare: Ce a schimbat Ordinul 107/2025?